Thaumcraft/набалдашники

Tier Two

With a new tier altar comes a new blood orb. This one, however, requires an elusive emerald and 5,000 LP in an altar. This fancy new Apprentice Blood Orb you just received will increase your storage to 25,000 LP, as well as unlock a few additional crafting recipes.

If you’re lacking in increased regeneration, you’re probably getting annoyed with the large amount of downtime there is when filling your altar. Now that you’re at the second tier, you can create some more advanced runes, specifically the Rune of Self-sacrifice and the Rune of Sacrifice. These runes require Reinforced Slates to be created, which require a total of 3,000 LP per smooth stone in an altar. You can also place any extra Blank Slates into the altar with 2,000 LP to get Reinforced Slates. Now, the Rune of Self-Sacrifice increases the amount of LP you receive per heart when using the Sacrificial Knife by 20 LP per rune, while the Rune of Sacrifice increases the total amount of LP you receive when sacrificing an entity by 10% (additively).

Alternate Sacrifices

I’ve made mention of sacrificing something other than yourself, now it’s time to go into detail. If this is the way you’ve chosen to generate LP, grab yourself an Iron Sword and toss it into your altar with 3,000 LP and watch the magic happen. When it’s done, grab your shiny new Dagger of Sacrifice and go find some entities to poke with it.

There are different entities you can sacrifice, each with its own LP values. All entities that can be sacrificed, if they are close enough to the altar, will be instantly killed, and all essence will be absorbed. Babies cannot be sacrificed to the altar, however. Below are the LP values for each entity:

  • Animals (Cows, sheep, etc.) = 250 LP
  • Hostile Mobs (Creepers, zombies, etc.) = 500 LP
  • Villagers = 2,000 LP

New Toys! (Part 2)

Now that you have access to this new tier and set of slates, you can make some new sigils. Having liquid problems? Create a Void Sigil! It magically removes any liquid blocks at the cost of 50 LP and the liquid itself.

Ever wanted to fly, without needing special armor? The Air Sigil is for you. This allows you to fly in the direction you are facing at the cost of 50 LP per click. Be warned though, falling is hazardous to your health.

The vanilla enchanting system isn’t good, and that’s no secret. So rather than fool with an annoying system for your pickaxe, grab yourself a Sigil of the Fast Miner. Activation (and every 10 seconds) will draw 100 LP from your network in return for an increased mining speed.

For those who enjoy large, manual farms and can’t stand dealing with bone meal, the Sigil of the Green Grove has you covered. It has two uses, the first being a constant, passive effect. As you move around with the sigil activated, it will send additional growth ticks to plants, speeding their growing progress. The second effect is that it is able to act like bone meal. Both effects will drain a small amount of LP from the owner’s network when in use.

Comparator Behaviour

The Blood Altar has 2 methods of outputting a comparator signal. By default, it will provide a signal denoting how much blood it is carrying, similar to a chest. If a Bloodstone Brick is placed directly underneath the altar and any Blood Orb is placed in it, it will output a signal that corresponds to the linked Blood Network’s currently stored LP. This can be useful for automation. It measures how much LP is in the altar compared to the max amount of LP the given Blood Orb has. For example, if a Master Blood Orb is elsewhere collecting LP and an Apprentice Blood Orb is being measured, the comparator output will show as «full» even if the network is well below the capacity the player’s Master Blood Orb.

Рецепты[]

Первый ингредиент Второй ингредиент Третий ингредиент Четвёртый ингредиент Пятый ингредиент Получаем
Простой катализатор Простой катализатор Глина Слабый связующий реагент
Слабый связующий реагент Элемент холода Святой порошок Слеза гаста Стандартный связующий реагент
Сахар Красная пыль Красная пыль Светопыль Красная пыль Простой катализатор
Ведро лавы Огненный порошок Огненный порошок Адский камень Простой катализатор Огнненый порошок
Перо Перо Светопыль Слеза гаста Простой катализатор Эфир
Светопыль Золотой самородок Светопыль Стекло Простой катализатор Святой порошок
Лёд Лёд Блок снега Блок снега Простой катализатор Элемент холода
Земля Песок Обсидиан Обсидиан Простой катализатор Элемент земли
Уголь Уголь Глина Обсидиан Простой катализатор Элемент тьмы
Чернильный мешок Фляга Фляга Фляга Простой катализатор Элемент воды
Красная пыль порох Светопыль Светопыль Простой катализатор Элемент магии
Светопыль Светопыль Светопыль Слабый связующий агент Простой катализатор Слабый усиливающий реагент
Красная пыль Красная пыль Красная пыль Слабый связующий агент Простой катализатор Слабый удлиняющий реагент
Слабый усиливающий реагент Слабый усиливающий реагент Стандартный связующий элемент Средний усиливающий реагент
Слабый удлиняющий реагент Слабый удлиняющий реагент Стандартный связующий элемент Средний Удлиняющий реагент
Средний усиливающий реагент Средний усиливающий реагент Элемент огня Сильный усиливающий элемент
Средний Удлиняющий реагент Средний Удлиняющий реагент Элемент воды Сильный удлиняющий реагент
Простой катализатор Адский нарост Красная пыль Светопыль Слабый наполнитель
Слабый наполнитель Элемент земли Стандартный наполнитель
Стандартный наполнитель Элемент воды Элемент магии Большой наполнитель

Производство[]

Для получения энергии жизни необходима жертва. Эти жертвы, как правило, проводят на алтаре крови.Есть два типа жертвоприношения: жертвоприношение себя или жертвоприношение кого-то другого.
Начинающий маг должен принести в жертву своё здоровье.Это можно сделать щелкнув правой кнопкой мыши с жертвенным ножом у алтаря. Каждое использование ножа будет генерировать небольшое количество энергии за счёт одного сердца здоровья. Эта энергия будет хранится в алтаре крови в жидком виде. Она может быть использована для трансмутации элементов или передаваться в сеть игрока для потребления предметами, заклинаниями и ритуалами.
Более опытные маги получают возможность пожертвовать мобов, чтобы питать их энергией алтари. Это делается с помощью левой кнопкой мыши с помощью кинжала жертвоприношения на моба, который в нескольких блоках от алтаря.Это мгновенно убивает моба, независимо от оставшегося здоровья и генерирует энергию жизни в алтаре.Как мирные, так и враждебные мобы могут быть принесены в жертву. Количество полученной энергии зависит от состояния здоровья моба, на момент когда он принесен в жертву.
Архимаги могут автоматизировать эти процессы с помощью Ритуала пернатого ножа и Ритуала Вечных страданий. Руны жертвоприношения и самопожертвования могут увеличить энергию генеруему за единицу здоровья.
Передача энергии от алтаря в сеть души требует использование шара крови. Шар действует в качестве канала для передачи энергии в сеть, но это не контейнер для него. Потеря шара не приведет к потере какой-либо энергии в сети.Максимальный объём энергии, которая может быть передана к сети определяется качеством шара, используемого при передаче. Руна повышения ёмкости шара может увеличить его вместительность.
Для передачи энергии, поместите шар в алтарь. Алтарь начнет терять энергию а шар получать её, при этом начнут излучатся красные частицы.Печать гадания позволяет контролировать количество энергии в сети алтаре.

Tier Four

The path to your fourth tier blood altar requires 28 additional runes, laid out in pattern similar to the third tier: drop down and out one additional block, and place seven runes per side. In each corner, create a pillar that is five blocks high, capped with a Large Bloodstone Brick. These bricks are created by fusing stone with a Weak Blood Shard in any crafting grid. Each craft will yield 32 bricks. To ensure your altar was assembled properly, hit it with your Divination Sigil.

Remember that extra Weak Blood Shard you have? Take it and fuse it with 50,000 LP in your altar. This gives you a Master Blood Orb, increasing your LP storage to one million.

The last rune you unlock is the Rune of the Orb, which will increase the capacity of your blood orbs by 2% when filling, per rune.

Sigils, Sigils, and More Sigils

With this fourth tier, you gain access to the Demonic Slates, requiring an impressive 25,000 LP per slate. With these, you can create two additional sigils. The Sigil of Haste gives you haste in every activity except mining, where your progress will be slowed. Simply sneak to temporarily cancel this effect. One of the more useful sigils for combat is the Sigil of the Whirlwind. This will create a barrier that will knock away certain projectiles, such as arrows.

Wearable Blood

Just like the Bound Tools, there is Bound Armor. The creation for this is slightly different however, so don’t go tossing diamond armor at your ritual just yet. In order to craft a full set of Bound Armor, you will need 28 Empty Sockets. Take these sockets, and toss them into your altar with 30,000 LP each to get a Filled Socket, which is used for armor creation.

In order to craft your armor, you must first create a Soul Armour Forge. This is used in the creation of every piece, and will not be consumed. Now, take your Filled Sockets, and lay them out in the pattern of the armor you wish to create, in either a horizontal or vertical pattern. Take your Soul Armour Forge, and place it so it is in contact with as many sockets as possible. Now, you can either right click the forge to get your armor, or you can customize it a little.

Now, I hope I have your attention, as this customization is impressive. In order to customize your armor, you will need access to some blood shards (weak or demon), some blood orbs, and the sigils you want to put into your armor. A Weak Blood Shard, when placed into a socket (right click the socket) will allow you to have one sigil work on your armor, while Demon Blood Shards will increase that. Your blood orbs will help to lower the cost of running the sigil, with the Master Blood Orb and above making it free to run. Once those are in place, grab yourself a sigil and put it into your armor. When you’re ready to get your armor, right click the forge. You’ll notice that the tooltip on the armor shows what you placed into the sockets.

If you’ve added a sigil and realize you need it to be deactivated every once and a while, craft yourself an Armour Inhibitor. This is a free to use item, and will deactivate any active effects on your armor when you have the Inhibitor active.

Should you have made a mistake with a sigil, or decide you don’t want to have a sigil in your armor anymore, build yourself a Ritual of Unbinding, activate it, and toss in that armor piece. The parts will then be sent flying from the center.

Simple Spells[edit]

What self-respecting blood mage would leave his lair of awesomeness unprepared? Where sigils are very good for strong static spells and upgrading armor, they pale in comparison to the variability of spells! The process can be complicated, so let’s not delay!

It all starts with the Spell Table. It is laced with many alchemical properties given to it from a simple Apprentice Blood Orb, yet it cannot work alone, it needs a and a Spell Focus, which can be any mundane item, such as a block of ice or TNT — slot it into a Blood Altar right next to the Spell Table, and then move onto the next step. Keep in mind that the Focus gives the spell a certain element — the ice may make things a little chilly!

The «Paradigm» takes the form of a monster head, and it denotes the different capabilities that are given to the spell: a simple Skeleton skull denotes Offensive-Ranged, a Wither Skeleton skull gives an Offensive-Melee spell, a Zombie head will allow the Defensive capabilities of the spell to shine, and a Creeper head will allow Environmental spells.

Once that is done, you need to create an Unbound Crystal and right-click with it onto the spell table. A piece of glass in a 2nd tier Blood Altar (with 1000LP) will give this crystal, and it is used to cast the spells.

The odd thing about these crystals is the resonance that seems to happen when it interacts with the spell table. When bound to the table and right click is used, it will look for the table that it is connected to and grab the power from within the structure. Whatever it finds it casts, even if the thing that it finds is different than what it was originally bound to. This is why you have to protect your spell structures! If someone was to tamper with these arcane creations, you could find yourself helpless when you try to conjure up fire…

Spell Foci:

  • Flint and Steel
  • Ice block
  • TNT
  • Ghast Tear
  • Glowstone Dust
  • Water Bucket
  • Obsidian
  • Ender Pearl
  • Apprentice Blood Orb

These crystals can be renamed, so as you don’t forget what the spell does!

Looking for a mob head, but can’t find one? Combine a Wither Skeleton skull with a piece of the monster that you wish for, and you can create it with your alchemical power.

  • Zombie Head: Rotten Flesh, Iron Ingot, Obsidian, Wither Skeleton Skull
  • Skeleton Skull: Bow, Bone, Arrow, Wither Skeleton Skull
  • Creeper Head: Gunpowder, Dirt, Sand, Wither Skeleton Skull
Focus Skeleton Wither Zombie Creeper
Flint and Steel 3×3 Area set on fire, centered on projectile. Cost: 100 Shoots 9 Projectiles, all setting 3×3 fires. Cost: 300 Sets mobs on fire around player. Cost: 400 Sets 3×3 area on fire, centered on player. Cost: 100
Ice Block Projectile 5-6 damage. Cost: 100 5 Horizontal Projectiles 5-6 damage. Cost: 200 Creates 5×5 wall or floor of ice blocks. Cost: 150 Freezes water in 5×5 area. Cost: 100
TNT TNT sized explosion on projectile. Cost: 400 Blows up area in front of player. Cost: 500 Explosion centered on player, only affects entities, ignores armor and damages player to 1 health. Cost: 1900 Large explosion centered on player, affects blocks and entities, hurts player. Cost: 1500
Ghast Tear Projectile throws mobs into air, sometimes causing fall damage. Cost: 300 Throws mobs high enough to do 17 fall damage on flat ground. Cost: 400 Propels player forward 30 blocks in viewing direction. Cost: 300 Propels surrounding mobs a moderate distance upward. Cost: 500
Glowstone Dust Projectile 8 damage. Cost: 75 Causes rain. Cost: 200 Lightning strike at random around player. Cost: 700 Lightning strike centered on projectile. Cost: 700
Water Bucket Projectile 8 damage and drowning effect for 3 hits of 2 drowning damage. Cost: 250 9 Projectiles for 3 damage, and 3 hits of drowning damage. Cost: 350 Drowning effect for 6 hits on surrounding mobs. Cost: 500 Fills 3×3 area centered on player with water sources. Cost: 750
Obsidian Projectile for 8 damage and Slowness III for 4 seconds. Cost: 100 9 Projectiles for 3 damage and Slowness III for 4 seconds. Cost: 150 Creates a hollow 5×5 stone cube centered on player, with a glass block at top center. Cost: 350 Turns water into dirt and sand within a 4 block radius of player. Cost: 200
Ender Pearl Teleports player to projectile, if it hits a mob, positions are swapped. Cost: 500 Projectile randomly teleports a mob. Cost: 300 Randomly teleports player. Cost: 500 Randomly teleports mobs surrounding player. Cost: 1000
Apprentice Blood Orb Projectile 8 damage. Cost: 100 5 damage AOE attack directly in front of player. Cost: 300 Projectiles surrounding player, doing 8 damage. Cost: 500 Large explosion surrounding player, only affecting entities. Cost: 400

Blood Altar, Transmutation[edit]

By now the altar should have gained a fair amount of LP, shown by a small pool of red liquid at the bottom. With enough blood essence accumulated in the Altar to start a transmutation process, Right-click the Blood Altar with a Diamond to place it, displaying it floating above the altar since it doesn’t have a GUI. To pull items out of the altar, Right-click it with an empty hand. Red particles will start dispersing from the Diamond as it slowly absorbs the essence. To complete this process, the altar will dispense 2,000 LP to the Diamond. Since a heart gives 200 LP with the basic Tier 1 altar, 10 hearts are needed to make the Player’s first orb.

Remember that Players regenerate health over time at the cost of hunger, so be careful of two things: the altar running out of essence, and the Player running out of health. If the altar runs out before the transmutation is completed, the altar will start to emit white particles as it slowly starts to lose progress. It is very easy for the Player to kill themselves using the Sacrificial Orb, so caution should be taken when the Player is sacrificing their own blood. Life Essence can be pumped in and out of the altar, however it is very slow. It pumps out 20 LP per second (this can be increased with one or more Rune of Dislocation). When the altar is first placed, the first 1,000 LP is placed into the altar’s output buffer. Pulling Essence out of the altar will take from the buffer, and pushing it in will place it in the main tank.

Tiers

The Blood Altar is used to transmute various items using Life Essence. The transmuted items can then be used in the creation of much of Blood Magic’s content. A non-upgraded Altar can store a maximum of 10,000 Life Essence (LP). The maximum storage per tier for an altar crafted with only Runes of Augmented Capacity is listed below for each tier.

Much like a Beacon, the Blood Altar increases in tier in a pyramid-like fashion; each successive new tier is added by building downward and out from the previous layer. Unlike the Beacon, the inside of the layers and any gaps in the structure can be left empty. The only required blocks are the Blood Altar, the various types of Blood Runes, and any other block specifically designated in the construction of each tier.

Tier 1

The Tier 1 Altar only consists of the Altar itself. It is capable of storing 10,000 LP.

A Tier 1 Blood Magic Altar

Additional Blood Runes
Total Blood Runes
Additional Structure(s) None
Maximum LP Storage 10,000
Dimensions 1x1x1

Tier 2

An Altar can be upgraded to a Tier 2 Altar by placing 8 of any type of Blood Rune around the base of the altar.

A Tier 2 Blood Magic Altar

Additional Blood Runes 8
Total Blood Runes 8
Additional Structure(s) None
Maximum LP Storage 10,000
Dimensions 3x3x2

Tier 3

The Tier 3 altar requires a new and larger ring of Blood Runes beneath the initial eight runes of a Tier 2 altar. Additionally, 2-block tall pillars on each of the four corners of the new outer ring must be constructed, capped with a Glowstone block or sea lantern.

A Tier 3 Blood Magic Altar

Additional Blood Runes 20
Total Blood Runes 28
Additional Structure(s) 4x two-block pillars capped with Glowstone
Maximum LP Storage 66,000
Dimensions 7x7x4

Tier 4

Upgrading an altar to its fourth tier will require an additional 28 Blood Runes and introduces a new block, Large Bloodstone Brick. 4 four block-tall pillars must be built on the corners of the new outer ring, each capped with a Large Bloodstone Brick.

A Tier 4 Blood Magic Altar

Additional Blood Runes 28
Total Blood Runes 56
Additional Structure(s) 4x four-block pillars capped with Large Bloodstone Brick
Maximum LP Storage 122,000
Dimensions 11x11x6

Tier 5

A Tier 5 Blood Magic Altar

A Tier 5 Blood Magic Altar stripped of any extraneous blocks

The fifth tier of your Blood Magic altar requires 52 additional Blood Runes and 4 beacons. Only the beacon block is required for the Altar to correctly form; the base for each beacon is not required at all, and does not need to be made of any particular block. The Tier 5 Altar allows the player to unlock the full potential of their Blood Magic endeavors by way of unlocking even more and more powerful transfusion recipes.

Unlike previous tiers, the fourth ring of runes requires a two-block gap outward from the previous ring.

Additional Blood Runes 52
Total Blood Runes 108
Additional Structure(s) 4 Beacons
Maximum LP Storage 226,000
Dimensions 19x19x7

Tier 6

A Tier 6 Blood Magic Altar

A Tier 6 Blood Magic Altar stripped of any extraneous blocks

The sixth tier of the altar can only be built on the 1.7.10 version of the mod without creative mode since there is no way to craft the Crystal Clusters needed for it. The previously final tier of the Blood Magic altar will require 76 additional Blood Runes, and 4 seven block pillars capped with Crystal Clusters. The Tier 6 Altar would allow the player to unlock the full potential of their Blood Magic endeavors by way of unlocking even more and more powerful transfusion recipes.

Like the previous tier, the fifth ring of runes requires a two-block gap outward from the previous ring.

Additional Blood Runes 76
Total Blood Runes 184
Additional Structure(s) 4x seven-block pillars capped with Crystal Cluster
Maximum LP Storage 378,000
Dimensions 23x23x9

Блоки[]

Механизмы

Изображения Название Описание
Магический верстак Выполняет функции обычного верстака, а также используется для создания магических предметов.
Стол исследований Необходим для дальнейших изучений исследований, способствуя их открытию. Изменена механика изучения. Теперь не нужно собирать аспекты для изучения, вместо этого они выдаются вместе с исследованием.

Строительные

Дерево

Изображения Название Описание
Древесина великого дерева Брёвна великого дерева, из них состоит само дерево.
Древесина серебряного дерева Брёвна серебряного дерева, из них состоит дерево.
Великодревесные доски Доски из великого дерева.
Серебродревесные доски Доски из серебряного дерева.
Великодревесные ступени Ступени из великого дерева.
Серебродревесные ступени Ступени из серебряного дерева.
Великодревесная плита Плита из великого дерева.
Серебродревесная плита Плита из серебряного дерева.
Листва великого дерева Из листвы состоит крона великого дерева, также в листве может быть паутина.
Листва серебряного дерева Из листвы состоит крона серебряного дерева, с небольшим шансом может выпасть саженец серебряного дерева. Используется в декорациях из-за яркого мерцания.

Декоративные

Изображения Название Описание
Свеча Блок аналогичный факелу, за исключением того, что свечу нельзя ставить на стену. Можно покрасить.
Нитор Мерцающий огненный шар, используется для освещения территории, также является ингредиентом для крафта. Можно покрасить.
Вымпел Аналог флагов из оригинального Minecraft, за исключением того, что вместо узоров на них можно нанести изображение аспекта. Для этого необходимо нажать ЛКМ по вымпелу пузырьком с необходимым аспектом.
Янтарный блок Прозрачный блок, используемый для декорирования и компактного хранения янтаря.
Янтарная кладка
Блок плоти Декоративный блок, удобен для хранения большого количества гнилой плоти.
Блок таум-металла Декоративный блок, можно экономно хранить слитки таум-металла.
Блок алхимической латуни Декоративный блок, удобен для хранения алхимической латуни.
Блок пустотного металла Декоративный блок, можно экономно хранить пустотный металл.
Ящик Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума.
Урна Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума, в некоторых случаях и в других структурах, добавляемых модификацией Thaumcraft 5.

Заражённые

Изображения Название Описание
Заражённая плесень
Заражённая земля Зачастую большое количество такой земли, можно встретить в заражённых землях, имеет тёмно-розовый цвет.
Заражённая скала
Заражённый гейзер
Заросший заражённый камень
Заражённый пузырь
Заражённое бревно Остатки деревьев; зачастую большая часть ствола отсутствует, со временем полностью исчезает из за «Эффекта гниения».
Шуршащая трава

Руды

Изображение Название Описание
Янтарная руда Является единственным источником янтаря. Обычно находится около поверхности.
Киноварь При переплавке этой руды, получается ртуть.
Грозовые кристаллы Генерируются в пещерах, в основном возле поверхности. При избытке вис-энергии растут.

Растения

Все растения в модификации Thaumcraft имеют магическое происхождение, ресурсы получаемые из деревьев являются более пригодными для работы с магической энергией вис, нежели другие виды древесины.

Изображение Название Описание
Саженец великого дерева Огромное дерево, обладающее особыми магическими свойствами, поэтому очень часто используется в тауматургии. Не предоставляет особой сложности в нахождении и разведении, уступает по свойствам серебряному дереву.
Саженец серебряного дерева Данный вид растительности встречается довольно редко, по качеству превосходит великое дерево, участвует при изготовлении механизмов для алхимии. Можно найти в лесных биомах, но чаще всего встречается в магическом лесу.
Сребролист Растёт рядом с серебряными деревьями в количестве до 10 штук. Положив в сетку крафта, можно получить ртуть.
Огненный жемчуг Данное растение можно найти только в пустыне. Положив в сетку крафта, можно получить огненный порошок.
Висомор Произрастает в магическом лесу, испускает пары, при нахождении рядом с висомором можно получить эффект тошноты на 10 секунд.
Вечноцвет Цветок, получаемый путём алхимии, довольно дорогой в создании, но его способность поглощать заражение оправдывает его цену.

Features[edit]

Rudimentary Snareedit

The Rudimentary Snare is the key starting element for beginning with Blood Magic in 1.10.2. Use Rudimentary Snare’s on a hostile enemy and once the enemy gets white particle effects on it, kill the enemy and you will receive Demonic Will.

Blood Altaredit

The Blood Altar is one of the two main crafting blocks and the source of Life Essence. Using a Sacrificial Orb or a Dagger of Sacrifice the player can fill the altar with blood. This blood can be stored into the player’s Soul Network or used to craft items in the Altar. Later, rituals can also be used to get blood in the altar.

Hellfire Forgeedit

The Hellfire Forge is the other main crafting block. Using demonic will, gathered from hostile mobs, the player can craft and upgrade Tartaric Gems, sentient weapons and armor, and reagents to make sigils.

Arcane Ashesedit

Arcane Ashes are used to turn reagents into sigils or bound weapons and armor. Simply right click the Ashes on the ground, then the reagent and target item on the resulting circle.

Tools and Armoredit

Blood Orbsedit

A Blood Orb is the Blood Mages primary tool used for crafting many items in the Blood Magic arsenal. They also are used for transferring Life Essence into the players Soul Network. Different tiers provide larger capacity for storage.

Sigilsedit

Sigils are items that provide many different effects, ranging from the creation of water or lava to immunity from fall damage.

Bound Toolsedit

The Arcane Ashes can be used to create bound tools such as the Bound Axe and the Bound Shovel. These tools have no durability but instead they drain Life Essence from the players Soul Network while they are active. Bound tools have powerful right click abilities. For example, the Bound Pickaxe can mine a large area in a single click.

Living Armoredit

Living Armor can be created using Arcane Ashes. Living Armor provides excellent protection from damage and can be upgraded to provide various effects, such as health regeneration, stronger attacks, or jump boost. Living Armor has durability, contrary to the Bound Armour. However, when the Living Chestplate reaches one durability, it will draw heavily from your Soul Network to avoid being damaged further and breaking.

Rituals are multiblock structures which provide effects ranging from creation of water or lava to removing upgrades from Living Armor. Some are single use, but most provide ongoing effects.

Требования для зельеварения[]

Алхимия крови требует алхимической стойки, которая имеет несколько слотов. в нижнем правом слоте, размещается шар крови, который нужен для рецептов, которые требуют крови в качестве катализатора (некоторые рецепты требуют шары крови определенного уровня), центральный слот выход, и пять слотов вокруг него, это слоты ингредиентов.
Для зельеварения нужна бутылка для зелья, которую можно получить либо найдя в подземелье, либо путём превращения колбы в алтаре 2-го уровня.
Бутылка для зелья может использоваться 8 раз. Если зелье закончилось, его можно пополнить, поместив бутылку в алхимическую стойку со слабым заполнителем. Также можно полностью восстановить колбу, без потери эффекта, поместив его в сетку крафта и добавив, красную пыль и светопыль.
Чтобы начать работу с зельеварением, требуется бутылка для зелья, а также слабый связующий агент и ингредиенты для зелья

Активный ингредиент является наиболее важной частью зелья, потому что он определяет, какой эффект будет давать зелье. Зелья может иметь широкое разнообразие эффектов, каждый из которых соответствует определенному ингредиенту

Если вы уже знакомы с обычным зельеварением, то некоторые из ингредиентов, будет легко определить, но над другими, возможно потребуется немного думать. Используйте различные предметы, пока не найдете тот, который дает хороший эффект! Вот несколько ингредиентов, чтобы направить вас в правильном направлении:

 Сахар
 Огненный порошок
 Сгусток магмы
 Колба
 Перо

Mechanics[edit]

The Blood Altar has no GUI. Items can be placed in the altar by Right-clicking it. It can be filled with life essence several ways, the most basic of which is the Sacrificial Orb .

To transmute an item in the Altar, it must contain the right item, be of the correct tier or greater and have some life essence in its buffer. While it is operating, the Altar emits red particles (if particles effect option is on). If there is not enough essence in the buffer, the particles turn greyish and the item starts losing progress slowly. Adding essence to the Altar will resume the transmutation. When the process is complete, a puff of red particles is emitted.

A player near a Blood Altar while under the effects of Regeneration will suffer hunger at an accelerated rate.

Tier 3, Magician[edit]

The tier 3 upgrade structure.

Keep upgrading the Altar. The next orb is significantly more complex, yet the attentive Apprentice should be getting the hang of it by now.

The Magician’s Blood Orb requires 25,000 LP, and a Block of Gold to be made. At this point the Altar can only hold 10,000 LP, so the Altar will need to be filled as the Orb is being made. If choosing self sacrifice, potions of regeneration and instant health will be needed to keep the Player alive and going. On a server, a PLayer may want to ask for friends to help, although, sacrificing passive mobs is most likely an easier way to accomplish the task at hand. such as Rune of Augmented Capacity and Rune of Sacrifice could be used.

The Blood Altar needs to be upgraded to to make the orb. This requires more Runes and some Glowstone to build.

With the Magician’s Blood Orb in hand, Blood Magic really opens up. Alchemy, Rituals, Bound Armor, Automation, and many other things become available. Feel free to browse this Wiki for more information.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector