Total war saga: troy

Бартер и ресурсы

В предыдущих играх Total War вы часто обращали внимание на золото. Однако в Total War Saga: Troy вам нужно будет управлять пятью типами ресурсов:

  • Еда — набор юнитов, основные военные постройки и молитвы / Гекатомбы.

  • Дерево — строительство зданий и набор колесниц

  • Камень — строительство зданий (продвинутые типы)

  • Бронза — набор юнитов (продвинутые типы, такие как тяжеловооруженные войска)

  • Золото — молитвы, переосвящение храмов и некоторых юнитов.

Эти ресурсы также могут быть использованы для других функций, таких как дерево технологий (называемое «Королевские указы» в Total War Saga: Troy ) или во время определенных событий.

Точно так же вы увидите значки каждого ресурса на табличках с именами небольших поселений. Они показывают вам ресурсы, которые производятся в этом поселении, на тот случай, если вы захотите построить здания «фермерского типа» для увеличения производства.

Как и в Total War: Three Kingdoms, Troy также использует бартерную систему, позволяющую обменивать несколько типов ресурсов (определенное количество за один ход или два хода). Вы будете использовать эти ресурсы в качестве рычага для дипломатических сделок (например, пактов о ненападении, союзов, мирных соглашений, вассализации и даже получения соседних поселений).

Однако есть кое-что странное, с чем я столкнулся во время прохождения. На самом деле есть ошибка, связанная с системой бартера / ресурсов, которую можно использовать. О, и я предполагаю, что ИИ тоже использует это из-за того, как быстро некоторые лидеры накапливают богатство.

New God: Artemis

The latest free content update will see the introduction of Artemis, the goddess of the hunt.

Who is Artemis?

As you may already know, Artemis is not only associated with the hunt but also wilderness, wild animals, and the moon (much like Apollo – her twin brother – is with the sun), and her symbols include the bow and arrow, deer, and the cypress tree. The daughter of Zeus and Leto, Artemis caught the eye of many but swore never to marry, and was worshipped as a protector of girls and women.

Despite her disdain for marriage, Artemis chose the mortal Orion as her hunting companion – a union that ultimately ended in tragedy.

Who is Orion?

In TROY, Orion is a giant and an Epic Agent who, much like many giants before him, believes himself to be the original Orion reborn. He has committed his entire life to the hunt, exploring the wilds, and venerating Artemis.

Orion is a master hunter, and his special abilities include Sudden Ambush, which enables a guaranteed kill on an enemy Hero (and wounds Epic Heroes), and Foe Tracking, which makes visible the enemy Heroes of a target faction.

What does this mean in game?

  • One new god added to the Divine Will system: Artemis, the goddess of the hunt
  • New temple building chain connected to Artemis and available to each faction
  • New Epic Agent Orion, available at the highest tier of worship of Artemis
  • New light archer unit available for recruitment by all factions after a Prayer to Artemis: Warriors of Artemis
  • New region-specific building dedicated to Artemis and the Warriors of Artemis unit
  • Aeneas Divine Omens missions grant favour with Artemis (similar to missions for other gods)

Campaign

General

  • Fixed an issue where the hostile agent activity events for Orion contained the rank element on his unit card
  • The size of the filename input field when saving a game has been increased (player and faction names have been repositioned to avoid text bleed)

Diplomacy      

  • Fixed an issue were both regions were showing up in Your Offers/Your Demands after deselecting player’s and selecting AI’s region in Trade window
  • Fixed an issue where the resource filter was incorrectly appearing after declaring war
  • Reliability warning now properly appears when player is proposing a counteroffer
  • Fixed an issue where Quick Deal evaluations in the faction list were not matching the actual evaluations when starting a negotiation

Buildings

  • Fixed an issue where the horde building controls could be toggled in the building browser with their respective hotkeys
  • Fixed issue where building tooltips from the building browser remained active in Campaign when exiting with the escape key
  • Changed horde armies’ and buildings’ behaviour so that when a horde army is wiped out the buildings it contained are saved to its commanding Hero in case they were immortal and were wounded instead of killed (the Hero will be available for recruitment again in a few turns)
    • If the player creates a new horde army with the Hero, their army will have the set of building in question
    • In case said Hero replaces a Hero already on the field, the player will be warned that buildings will be replaced as well

Skills, Actions, and Abilities

Heavy Weapon skill specialization changed to provide +30% armour penetration (the armour penetration bonus of the specialization stacks with the one provided by the base skill)

UI/UX

Fixed a visual bug with post-battle animations where the left hand of an archer Hero remained unnaturally open at the end of multiple matched combat animations

Will there be any duelling mechanics like in Total War: THREE KINGDOMS?

A Total War Saga: TROY has its own unique take on hero versus hero combat which ensures that these colossal faceoffs are worthy of the Olympian gods. The new challenge battle ability taunts opposing characters into one-on-one combat, creating a circular battle area around them that prevents other units from intervening. Heroes engaged thus will fight using a series of spectacular matched animations. However, the mechanics are more freeform than THREE KINGDOMS’ ‘lock-in’ Duel mechanics, so heroes can be directed away from a Challenge without penalty after the Challenge effect has worn off.

多人游戏

  • 修复了多人游戏中大厅在玩家试图添加更多拥有大规模军队或额外资金的AI时卡死的问题
  • 修复了在部署阶段中开始战斗按钮上方的图片由于不正常的着色而突然变红的问题
  • 修复了多人游戏大厅中,玩家在按下开始战斗时对手离开或切换队伍造成的被卡死无法操作的问题
  • 修复了自信的文本与对应的图标在战斗部队提示框中重叠的问题
  • 修复了基础小型村镇地图部署区域在攻击方和防御方之间交换的问题(攻击方的部署区位于村镇中,而防御方却位于村镇外)
  • 现在,在多人战役/战斗列表中筛选时,游戏大厅在刷新后仍会存在
  • 修复了战前面板上第二名玩家的菜单条不正常的问题(现在按钮都能正常起作用了)
  • 修复了玩家从多人合作战役战斗中退出时,没有退到战役中,而是进入了多人游戏大厅的问题
  • 修复了多人合作战役中,客方增援房主时,客方在全部部队完成进场之前主动投降会导致房主无法控制新到部队的问题(AI同理)
  • 修复了多人战役中使用萨尔珀冬的“奇珍异宝”势力机制后出现的失去同步问题
  • 修复了有势力被毁灭事件信息时,事件下拉菜单中出现多余的叹号图标的问题
  • 修复了多人战役中,玩家附庸其他势力后,会收到称该势力被敌方势力附庸的错误消息的问题
  • 修复了多人游戏中,扮演埃涅阿斯完成史诗任务“渡冥河寻求先祖箴言”时失去同步的问题
  • 修复了多人战役中难度数值条在4k分辨率下渲染不正常的问题

Мифические отряды

Взяв миф в качестве основы для своей игры, разработчики добавили в него множество уникальных юнитов, которые являются прообразами мифических существ. Это повысило тактические возможности игроков. Речь идет как об единичных бойцах, таких как минотавр и циклоп, так и об отдельных отрядах, например, кентаврах. Последние, кстати, предоставляют широкий выбор вариантов для вербовки.

Эти отряды могут быть наняты несколькими способами в зависимости от их типа. Первый – завоевание определенных регионов на карте, которые связаны с монстрами, описанными в «Илиаде». Например, в легендах кентавры обитают в окрестностях горы Пелион, поэтому захват поселений в этом районе предоставит вам доступ к соответствующим юнитам в меню «набора особых войск».

Если же говорить о минотавре, то он связан с культом Зевса, поэтому чемпиона, похожего на быка, можно будет нанять, когда игроки достигнут статуса «Почитаемый» у соответствующего бога. Следует отметить, что не все отряды можно нанять с помощью системы Божественной воли, поэтому захват новых регионов зачастую оказывается единственным вариантом для их получения.

Campaign Balance Changes

  • The Descendant of Zeus trait now gives 40 to a Hero’s melee damage instead of 4
  • The gold granted by Gift of Gold in The Pharaoh’s Gift dilemma has been reduced from 250 to 150
  • Now all playable factions have unique 20-unit garrisons of late-game units while occupying the city of Troy
  • Envoys recruitment cost effects have been toned down to prevent an exploit that meant players could recruit army units for free
  • The Lament Your Fate option in the A Destiny Ordained dilemma for Achilles now provides +70 favour to Zeus so it’s more appealing with the Divine Will thresholds
  • The Ellopian army, which provides the initial battle challenge for Achilles, has had its units decreased by four, making the early progress of this faction easier
  •  Poison the Well spy action is balanced to inflict modest but effective damage to both Heroes and army units

Ахиллес (Фтия)[править | править код]

В составе армии Ахиллеса присутствуют универсальные, быстрые и манёвренные отряды. Он также обладает наибольшим числом уникальных отрядов среди прочих героев.

Пехотаправить | править код

Название Тип Класс
Ополчение Пехота с дубинками и щитами Лёгкий
Юные солдаты с копьями Пехота с двуручными копьями Лёгкий
Копьеносцы Пехота с копьями и щитами Средний
Лёгкие мечники Пехота с мечами и щитами Лёгкий
Эгинские бегуны Пехота с мечами и щитами Лёгкий
Фтийские солдаты с копьями Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Славные воины с дубинками Пехота с двуручными дубинками Средний
Фтийские заступники Пехота с дубинками и щитами Тяжёлый
Фессалийская морская пехота Пехота с двуручными копьями Лёгкий
Тяжёлые мечники Пехота с мечами и щитами Тяжёлый
Славные фтийские копьеносцы Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Пелагические фесаллийцы Пехота с двуручными копьями Средний
Мирмидонские копьеносцы Пехота с копьями и щитами Средний
Мирмидонские мечники Пехота с мечами и щитами Средний

Стрелковая пехотаправить | править код

Название Тип Класс
Ахейские пращники Пехота с пращами Лёгкий
Метатели дротиков Пехота с дротиками Лёгкий
Лучники Лучники-пехотинцы Лёгкий
Эгинские метатели дротиков Пехота с дротиками Лёгкий
Метатели тяжёлых дротиков Пехота с дротиками Тяжёлый
Славные бронированные пращники Пехота с пращами Средний
Тяжёлые ахейские лучники Лучники-пехотинцы Средний

Всадники и колесницыправить | править код

Название Тип Класс
Колесницы Колесница воина с двуручным копьём Средняя колесница
Прочные колесницы Колесница воина с двуручным копьём Тяжёлая колесница

Мифические существаправить | править код

Название Тип Класс
Авангард гигантов Пехота с дубинками и щитами Лёгкий
Дикие кентавры-воины Всадники с копьями и щитами Тяжёлая конница
Бронированные гиганты-копьеносцы Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Кентавры-заступники Всадники с копьями и щитами Тяжёлая конница
Кентавры-старейшины Конные лучники Средняя конница
Гиганты-заступники Пехота с двуручными дубинками Тяжёлый

Греческий эпос

Игрок может выбрать одну из двух фракций — данайцев и троянцев. У каждой из сторон конфликта есть по четыре основных героя со своими стартовыми поселениями, армией и, конечно, эпическим персонажем во главе. Несмотря на обилие действующих лиц в поэмах Гомера, Creative Assembly выделили всего восемь основных персонажей. У каждого из них собственная сюжетная линия, линейка заданий и условия победы на глобальной карте кампании.

Любопытная особенность: каждая из восьми кампаний имеет две концовки. Первая, более простая в достижении, соответствует поэмам Гомера, а вторая, более сложная, предлагается самими разработчиками, и ее условия гораздо ближе к реальным геополитическим событиям того времени.

Как мы уже писали в превью, Total War Saga: Troy пропитана мифами. В игре именно они, а не исторические хроники, занимают главенствующую позицию.

Но разработчики все же не стали уходить в фэнтези, а постарались сохранить некоторую историчность. Например, горгона из мифического чудовища превратилась в агента-отравителя. А кентавры оказались настолько искусными всадниками, что в бою их можно принять за гибридов людей и лошадей. Благодаря этим идеям, игра выглядит довольно свежо на фоне сугубо исторических прошлых частей. Но только выглядит.

Играется «Троя» примерно так же, как и Thrones of Britannia. Во всяком случае, глобальная составляющая изменилась мало: захватываем поселения врага, развиваем свои, строим войска и так далее. Нет ничего плохого в том, чтобы развивать игры медленно и аккуратно, но Creative Assembly вот уже семь лет топчется на месте, раз за разом пересобирая Total War: Rome 2. Пожалуй, отсутствие крупных изменений — это единственный серьезный недостаток «Трои».

Из нового можно отметить разве что систему поклонения семи богам греческого пантеона. На выбор доступны Гера, Зевс, Арес, Аполлон, Афина, Посейдон и Афродита. У каждого из них свои бонусы, но поклоняться всем и сразу не выйдет. В идеале выбрать одного бога, чтобы получить от него максимум преимуществ.

Как правильно выбрать генерала

В этой игре в качестве ваших главнокомандующих выступят легендарные персонажи «Илиады». Все они не только отличаются друг от друга стартовым положением на карте и внешностью, но и предлагают уникальный стиль игры. Некоторые лучше подходят для новичков, а другие будут интересны ветеранам. К тому же у них могут быть разные цели для достижения победы, поэтому внимательно отнеситесь к выбору генерала.

Троянцы

Гектор

Прекрасный выбор для любителей уходить в оборону, постепенно изматывая врагов, а затем нанося им смертельный удар «в сердце». К тому же у него неплохо развиты дипломатические навыки, что поможет вам сформировать альянс с другими нациями. В общем, идеальный герой для новичков.

Парис

Представляет собой полную противоположность своему брату. Его следует выбирать любителям атаковать врагов издалека, используя мощные отряды лучников. Противники ничего не смогут вам сделать, если им даже не удастся добраться до вас под градом стрел.

Эней

Он прекрасно подходит для тех, кто собирается по максимуму использовать благословение олимпийских богов. Оно необходимо для увеличения доблести армии и улучшения искусства по управлению государством.

Сарпедон

Этот царь неплохо подойдет стратегам, предпочитающим развивать торговлю и манипулировать другими для достижения своих целей. Не самый лучший выбор для начинающих игроков. Все же мирными путями добиться тех или иных задач в Total War непросто.

Данайцы

Ахиллес

Этот сильнейший воин мифов и легенд, который в битвах полагается на свои элитные отряды, способные на равных сражаться с целыми армиями. В дипломатии и торговле он не силен. Отличный вариант для поклонников нескончаемой войны.

Агамемнон

Сбалансированный полководец, который неплохо показывает себя как в боях, так и в дипломатии. Мечтает о мировом господстве и любит навязывать свою волю другим царям и правителям.

Одиссей

Подходит для тех игроков, которые не любят открытых противостояний с врагами, а предпочитают действовать исподтишка, используя тактику партизанской войны. Собирается распространить свое влияние на все побережье Эгейского моря. Хороший дипломат.

Менелай

Отличный выбор для игроков, которые любят использовать дипломатию и политические маневры для расширения своего постоянно разрастающегося царства.

Причины участия Одиссея в Троянской войне.

По одной из версий, Одиссею очень нравилась Пенелопа и он придумал план по женитьбе на ней. Для этого он посоветовал царю Тиндарею обязать всех женихов поклясться взаимном союзе. Этот союз обязывал всех женихов оказывать помощь друг другу. Таким образом и Одиссей мог получить поддержку от существующих женихов. А вот думал ли он о том, что сам должен будет ввязаться в многолетнюю войну с Троей, в источниках не указано.

Инициатором вражды в Троянской войне был карь Парис, который похитил у Менелая жену Елену. Так как Менелай был одним их тех женихов, которые давали клятву в союзе и помощи другим женихам, он начал собирать армию в походе на Трою. Одиссею пришлось принять приглашение Менелая в походе на Трою.

Герой Одиссей в игре Total War Saga Troy.

В игре Total War Saga Troy у Одиссея есть особая способность «Убежище». Которая позволяет использовать шпионов и создавать убежища во вражеских государствах и городах, а так же отравлять армию вражеского полководца. Созданные убежища позволяют нанимать союзные войска находясь на вражеской территории, что позволяет быстро восполнить собственную армию перед атакой.

Для возможности набора войск из вражеского города, нужно сначала отправить туда шпиона и приобрести «Убежиже». После этого требуется построить строение отвечающее типу войска. Сначала выбираем вражеский город, где побывал шпион, а потом на вкладке «Крании» выбираем строение. Когда строение построено можно спокойно нанимать бойцов.

Шпионы могут взаимодействовать с вражескими полководцами, производить «Отравление колодцев» и «Убийство соперника». Данные умения могут предоставить хороший приоритет на поле боя перед нападением. Вот только срабатывают они редко и из-за этого основное применение шпионов это развертывание «Убежишь».

What role do the gods play?

Gods and Favor is a new gameplay system for a Total War Saga: TROY. Similar to our truth behind the myth approach to mythical creatures, the Greek gods within TROY are a purely spiritual representation, but they influence the game in similar ways to their Homeric counterparts. Rather than the gods directly intervening with the conflict itself, it is the faction’s belief that the gods are intervening on their behalf which determines the bonuses they receive. Afterall, the more fervently a leader devotes themselves to a deity, the more likely their people are to espouse and live those beliefs. These bonuses are specific to each god and provide a range of benefits from strategic warfare buffs to growth and resource increases.

战斗平衡性调整

  • 所有英雄的战车坐骑在自定义战斗中的花费提升150
  • 所有射手英雄的破甲杀伤降低20%
  • 所有标枪部队(不含神话部队)的破甲杀伤提升10%
  • 所有投石兵部队的装填速度降低7-8%
  • 所有战车的转向速度降低50%
  • 特洛伊贵族和特洛伊王子的矢石数量从26提升至32
  • 特洛伊贵族和特洛伊王子的生命值提升10%
  • 特洛伊贵族的射程从165提升到180
  • 特洛伊王子的射程从180提升到190
  • 阿伽门农的护卫和盾友的生命值提升10%
  • 阿伽门农的护卫和盾友的破甲杀伤提升10%
  • 阿伽门农的护卫和盾友在对抗英雄时会获得少量加成
  • 希波吕忒亲卫的破甲杀伤提升25%
  • 蓝晶战团的护甲从35提升到45
  • 弓骑手的士气从50提升至60,护甲从30提升至40
  • 提欧纳西斯的杀伤和破甲杀伤提升大约20%
  • 复仇女神的生命值提升10%
  • 复仇女神的破甲杀伤从13提升至17
  • 枪骑手的生命值提升15%
  • 枪骑手的护甲从40提升到50
  • 女骑手的护甲从30提升到35
  • 女骑手的破甲杀伤从10提升至12
  • 恨男勇士的破甲杀伤从8提升至12
  • 洛克里斯投石兵的杀伤降低20%
  • 洛克里斯投石兵和洛克里斯宿将投石兵的破甲杀伤降低15%
  • 洛克里斯投石兵的射程从190降低至180
  • 洛克里斯宿将投石兵的射程从180提升至190
  • 部队能力赫耳墨斯之踵现在会提升部队15%的速度,而不是25%

Multiplayer

  • Fixed an issue with multiplayer where the lobby would freeze if trying to add more AI armies with large army/ultra funds
  • Fixed an issue where during deployment phase the image asset above the Start Battle button would suddenly turn red due to an incorrectly applied shader
  • Fixed a bug in the multiplayer battle lobby where players could get stuck and not do anything after pressing the Start Game button if opposing players left or switched teams
  • Fixed a bug in battle unit tooltip where Confident text would overlap with the respective icon
  • Fixed a bug where deployment zones for base level minor settlements maps were swapped between attacker and defender (attackers start inside villages and defenders are outside)
  • Now sorting in the multiplayer campaign/battle list lobby will persist even after refreshing
  • Fixed an issue with the menu bar during the pre-battle screen for the second player (buttons now function correctly)
  • Fixed confusing behavior where player could withdraw in a multiplayer co-op campaign battle and then try to quit to campaign but instead of leading to campaign it led to the multiplayer lobby
  • Fixed an issue in multiplayer co-op campaign where if the client was reinforcing the host and the client conceded defeat before all their units entered the playing area the host was left unable to control the newly arrived units (along with the AI)
  • Fixed a desync in multiplayer campaigns after using the Sarpedon’s Precious Resources faction mechanic
  • Fixed an issue in the events dropdown where an unnecessary exclamation mark icon would be displayed whenever there was a Faction Destroyed event message
  • Fixed an issue in multiplayer campaign where after the player vassalized a faction they received a message stating that an enemy has vassalized that faction instead
  • Fixed an issue with a multiplayer desync when completing the Whispers From Hades Epic Mission as Aeneas
  • Fixed an issue in multiplayer campaign where the difficulty bar would render incorrectly on 4K resolutions

Battle Balance Changes

  • Removed the Missile Resistance stat from all Heroes
  • Added the Siege Attacker trait to all Archer Hero types (Trickster and Skirmisher) in campaign 
  • Rebalanced weapon length of all weapons to reduce animation attacks missing their targets 
  • Slightly reduced charge speed of all chariots
  • Chariots now have less mass and will find it harder to completely pass through enemy lines
  • All chariot units have had their melee defence reduced by 15%, which will make them take more hits from melee units
  • All chariots now have their own ground type interaction group
  • All chariots will now have greatly reduced speed when trying to pass through a forest
  • All chariots will now have greatly reduced speed when trying to pass through mud
  • All chariots will now have reduced speed when passing through tall grass
  • All chariots will now have greatly reduced melee defence and attack when fighting in a forest
  • All chariots will now have greatly reduced melee defence and attack when fighting in mud
  • All chariots will now have reduced melee defence when fighting in tall grass
  • Chariots will now do extremely small damage to city gates
  • City gates now have increased health and require more time to be destroyed
  • Bonus versus Heroes stat has been increased by 10% for Archer Heroes
  • Bonus versus Heroes stat has been increased by 15% for Warlord and Fighter Heroes
  • Bonus versus Heroes stat has been increased by 20% for Defender Heroes
  • Harpies’ missile damage has been reduced by 23
  • Added +30% battle speed increase to the Strafe (Speed) specialisation
  • Reduced Shield Block Chance of Renowned Swordsmen from 75% to 65%

Photo Mode

TROY’s powerful new Photo Mode brings you more than 20 different options to customise your in-game shots with, whether they’re of epic clashes between huge armies, nerve-wracking Hero duels, or simply a serene landscape.

Photo Mode’s options are split into four main groups, each allowing you to tweak different things. These are as follows:

Scene

Here you’ll be able to change the time of day, the weather, and even the rotation of the skybox with just a single click. Fancy staging a battle at the break of dawn? Or maybe you’d prefer heavy rain with low visibility? Whatever your vision, we’ve got you covered. You’ll also be able to quickly turn off the visibility of Heroes or units (or both) so you can stage your scene more easily.

Your options are:

  • Skybox Rotation
  • Skylight Intensity
  • God Rays Intensity
  • Glow Intensity
  • Fog Density
  • Hero and Unit Visibility
  • Environment

Camera

These options will let you feel like a professional (virtual) photographer, allowing you to adjust:

  • Depth of Field – Allows you to quickly set the depth of field to be freeform or target a specific character
  • Focus Distance – Lets you adjust the distance at which the lens is focused
  • F-Stop – Allows you to control the aperture of the lens on a photo
  • Field of View – Set this to maximum to capture the full glory of the Aegean landscape
  • Exposure – Let there be light! Or not – it’s up to you
  • Lens Flare Intensity – Add as much or as little lens flare as you want
  • Lens Flare Spread – Adjust the spread of your finely tune lens flare to taste

Filters

As with any platform, use Photo Mode’s filter options to really make your in-game shots pop.

  • Filters and Filter Intensity – All the classics are here (the devs’ personal favourite is the Nostalgia filter)
  • Film Grain – Adds cool film-like grain effects to your shots
  • Saturation – High or low, it’s up to you
  • Contrast – Tweak the colour contrast as desired

Frames

The cherry on top of your finely tuned masterpiece.

  • Vignette Intensity and Falloff – Add a dark, blurry vignette effect to the corners of your shot
  • Aspect Ratio – Makes it easier to crop your photo (why not make yourself a wallpaper for your smartphone?)
  • Frame – A bunch of historically accurate ornamented meanders to make your shots more Bronze Age-y
  • Logo and Logo Position – Put the TROY logo wherever you want!

Be sure to share your Photo Mode experiments with us on social media!

How will the economy work in TROY?

A Total War Saga: TROY introduces a completely new multiple resource economy which reflects the Bronze Age setting. This economic system is a Total War first and reflects the advancing pre-monetary barter economy which was galvanized due to the growing influence of trade and international relations within the region.

The five different resources that are the building blocks of your empire are food, wood, stone, bronze, and gold – all of which can be found within different regions to varying degrees of scarcity. Food and wood are used to recruit early game units and construct simple buildings, but as the campaign progresses more formidable structures will require stone, and higher tier units will require bronze. Gold is the master resource and is vital for trade due to its universal rarity.

Война как миф

На первый взгляд, Троянская война — это просто еще один конфликт в Средиземноморье. В Древнем мире распри случались постоянно, однако эта война сильно отличается от остальных. Дело в том, что никто точно не знает, была ли Троянская война вообще. Практически все сведения о ней историки почерпнули из поэм Гомера — «Илиады» и «Одиссеи».

То есть почти все, что мы знаем о Троянской войне, взято из художественного фольклора, где по большей части господствуют мифы и метафорические герои. И хотя сами греки уверены, что война все-таки была, современные ученые не могут дать однозначного ответа. Так что вместо исторических хроник, разработчики взяли за основу поэмы Гомера. Именно этим «Троя» отличается от других, нарочито исторических, частей серии.

Елена уже до этого фигурировала в мифах, причем тоже в качестве жертвы похищения: будучи ребенком, Елена была украдена ТесеемЕлена уже до этого фигурировала в мифах, причем тоже в качестве жертвы похищения: будучи ребенком, Елена была украдена Тесеем

Если кратко, Троянская война началась из-за того, что Парис, сын царя Трои, выкрал Елену, супругу правителя Спарты. Чтобы отомстить, спартанцы заручились поддержкой других данайцев и пошли войной на восток, к Трое.

Multiplayer beta

Multiplayer beta for A Total War Saga: TROY is here! It contains most of the features you’d expect to see in other Total War games, with two main elements: multiplayer campaign and multiplayer battle. More to come in the next few months!

Multiplayer campaign enables you and a friend to embark on a new campaign together… or against one another, if that’s how you want to roll! You could, for example, play as Paris and Hector, expanding your empires and marching shoulder to shoulder against the Greek factions. Or you could pit your economic and military might against each other as Achilles and Aeneas!

Multiplayer battles enable you to host matches which support up to eight players (any combination from 1v1 up to 4v4, human or AI) with a large variety of maps to suit different match sizes. You can play as any of the playable factions from the campaign game, along with their unique unit rosters and mythical creatures.

 The multiplayer beta in update 1.4.0 includes:

Multiplayer battles

  • Allows any player to host a new multiplayer battle lobby or join an existing one and customize the experience
  • Customization options include: battle type, battle map, battle difficulty, time limit, funds, time of day, weather, and unit size (new to Total War!)
  • Extra toggleable features include unit caps, battle realism, large armies, and all mythical unit rosters
  • Allows players of the same alliance to communicate via drawing on the in-game map using the Map Markers feature
  • The use of community created maps via mods is also fully supported

Multiplayer campaign

  • Allows any player to host a new multiplayer campaign lobby, join an existing one, or resume from a save game
  • Customization options include: game mode selection between head-to-head and co-op, turn time, battle limit, default battle resolution (allowing players to choose what happens to a battle if players fail to agree in time – autoresolve by default, fight by default, etc.), unit sizes, and campaign difficulty

战斗

游戏性

  • 对部队碰撞盒之间互动方式做出了众多修正与改进,使得部队在通过被敌方部队占领的地区时变得更为困难了,尤其是在选择了最高部队规模的情况下。之前在最高部队规模设置中,这种问题出现得最频繁(请注意,部队现在仍然有可能穿过敌军部队,这取决于其重量级别,但这会变得更困难,如此做的部队也会承受更多伤害)
  • 所有远程骑兵部队现在都能藏身于森林中了
  • 移除了亚马逊冠军勇士的藏身于森林特性(战车部队不应该能够藏身于森林)

战斗动画、美工和地形

  • 持矛骑兵不会再被割断手足了(仅限Blood & Glory拓展包)
  • 修复了部分亚马逊部队在特定的镜头距离下纹理变化的问题
  • 修复了英雄的模型在近战战车上消失不见的问题
  • 修复了战斗中人物的怒气条在被石头、山地、建筑或其他物体遮挡时仍然可见的问题

战斗平衡性调整

  • 不消耗怒气的英雄战斗能力不会再提供辉煌时刻点数
  • 达达尼亚暴徒部队现在拥有藏身于高草丛的特性
  • 达达尼亚帮会部队现在拥有藏身于高草丛的特性
  • 独眼巨人的生命值从15000降为14000
  • 独眼巨人的士气从90下调至65
  • 独眼巨人的攻击间隔从8上升为5.5
  • 独眼巨人的冲锋加成从50下调至40
  • 独眼巨人的野蛮狂怒能力现在会让独眼巨人进入狂暴状态
  • 独眼巨人的野蛮狂怒能力现在会降低自身25%而不是10%的近战防御
  • 独眼巨人的投掷巨石能力的基础伤害从550提升至650,但破甲伤害从400降低至200
  • 独眼巨人的投掷巨石能力现在最小距离为15米
  • 半人马的基础移动速度提升10%
  • 半人马的数量提升了
  • 鹰妖哈比在自定义战斗中的花费从650提升至850
  • 鹰妖恶魔在自定义战斗中的花费从900提升至1180
  • 所有巨人部队的生命值均提升20%左右
  • 库瑞忒斯的生命值提升10%
  • 库瑞忒斯的“盾墙阵型”能力现在也能将其护甲提升15
  • 塞壬诱惑能力的范围从100米提升至160米
  • 塞壬的投石伤害从18提升至24,投石的破甲伤害从7提升至14
  • 所有高级部队的基础士气都下调了大约5%到10%
  • 所有骑兵部队的基础移动速度提升8%
  • 所有骑兵部队的生命值提升15%
  • 所有战车部队的基础移动速度提升5%
  • 显耀克赫帕什战士的生命值降低10%
  • 显耀克赫帕什战士的破甲伤害从22降低至20
  • 克赫帕什战士的破甲伤害从20降低至18
  • 高级投石兵现在重装速度加快了
  • 所有投石兵的破甲伤害提升约5%
  • 塞壬诱惑能力的冷却时间从120降低至100
  • 塞壬诱惑能力的持续时间从45秒提升至60秒
  • 塞壬诱惑能力现在每次战斗只能用3次
  • 鹰妖哈比在自定义战斗中的限制从2提升到3
  • 鹰妖恶魔在自定义战斗中的限制从2降低到1
  • 达达尼亚冲击兵、达达尼亚卫士和无畏剑士在自定义战斗中的限制从2提升到3
  • 将特洛伊王子和特洛伊贵族的破甲伤害提升5%
  • 将特洛伊王子和特洛伊贵族的重装时间降低10%
  • 阿耳忒弥斯信众的破甲伤害提升5%
  • 阿耳忒弥斯信众的重装时间降低15%
  • 枪骑手的冲锋加成从25提升至45
  • 枪骑手、复仇女神、毁灭杀手、女战团和女骑手现在拥有挺进者特性
  • 战争骑手的远程伤害从10提升至15
  • 战争骑手的矢石数量从38降低至24
  • 提欧纳西斯的远程破甲伤害翻倍
  • 提欧纳西斯的矢石数量减半
  • 赫克托耳亲卫的盾牌格挡率从85%降低至65%
  • 赫克托耳亲卫的攻击从44降低至40
  • 赫克托耳亲卫的防御从60降低至55
  • 所有重装持矛步兵的近战攻击降低10%
  • 所有重装非持矛步兵的近战攻击降低5%
  • 所有双手棍棒部队的基础伤害增加15%
  • 所有双手长矛部队的破甲伤害增加5%
  • 所有双手斧头部队的基础伤害和破甲伤害增加5%

自定义战斗

  • 自定义战斗的可选地图中的法罗利亚已被移除,因为它和阿尔吉萨重复了
  • 为自定义战斗中的精英亚马逊部落添加了数量限制
  • 小幅提升了自定义战斗中通用亚马逊英雄的花费,使其与其他势力相匹配
  • 修复了退出自定义战斗后部队规模设置没有保存的问题
  • 在自定义和多人战斗中添加了一个可以开启无限部队上限的选项
  • 现在开启大规模军队选项可以正常提升部队上限了
  • 在自定义和多人战斗中添加了一个可以使所有势力征募所有神话部队的选项
  • 在自定义和多人战斗中添加了一个可以改变部队大小的选项
  • 修复了英雄和其他部队一起选中并升级时会出现V形标记的问题
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector