Warhammer 40,000: gladius — relics of war → решение проблем

Появляется чёрный экран в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War

  • Драйверы установлены/обновлены, но Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War всё равно отказывается работать
    нормально? Тогда нужно проверить ПО, установлены ли вообще необходимые библиотеки? В
    первую очередь проверьте наличие библиотек

    Microsoft Visual C++

    и

    .Net
    Framework

    , а также наличие «свежего»

    DirectX

    .
  • Если ничего из вышеописанного не дало нужного результата, тогда пора прибегнуть к
    радикальному способу решения проблемы: запускаете Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War и при появлении
    чёрного экрана нажимаете сочетание клавиш «Alt+Enter», чтобы игра переключилась на
    оконный режим. Так, возможно, откроется главное меню игры и удастся определить
    проблема в игре или нет. Если удалось перейти в оконный режим, тогда переходите в
    игровые настройки Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War и меняйте разрешение (часто получается так, что
    несоответствие разрешения игры и рабочего стола приводит к конфликту, из-за которого
    появляется чёрный экран).
  • Причиной этой ошибки также могут послужить различные программы, предназначенные для
    захвата видео и другие приложения, связанные с видеоэффектами. А причина простая –
    появляются конфликты.
  • И напоследок – проблема, вероятнее всего, может быть связана с технической
    составляющей «железа». Видеоадаптер может перегреваться, как и мосты на материнской
    плате, что влечёт за собой уменьшенное энергопотребление видеокарты. Мы не будем
    вдаваться в детальные технические подробности, поэтому просто рекомендуем в
    обязательном порядке почистить свою машину от пыли и также поменять термопасту!

Gladius Basic Tips And Strategies

When just getting started in the game, Space Marines or Necrons are the way to go. There aren’t as many new mechanics to learn, and the starting units for those factions will be more equipped to handle the enemy forces. 

Once you get into the thick of it, there are some tactics to learn that are a bit different from the RTS or FPS versions of Warhammer.  First up, hold ALT while hovering over an enemy unit to see exactly how much damage it deals and learn the unit’s range to formulate your attack and defense strategy.

While moving units, stay out of the pink wire weed hexes until they are cleared, as they will damage each unit that moves through. You can use this to your advantage in some cases to lure enemies into a choke point, however.

 Wire weed funnels these units into a firing alley

Keep a close eye on each unit’s range and firing power, which varies wildly between factions and units. Combat units have more stats and mechanics here than in other 4X games, so maximize your fire power by being within the sweet spot on range for the most damage.

Keep in mind that you can fire through friendly tiles without impediment or penalty, and firing ranges include diagonal hexes.

Each combat unit has an automatic overwatch / retaliation — but only if they didn’t act in that turn. They can move, just not act, and still retaliate. Using this strategically gets you extra attacks as enemy units come your way.

Conversely, it can be mean getting torn to shreds as your army moves towards a bunch of units who haven’t acted and get off their retaliation shots, so its better to lure them to you unless you have overwhelming numbers.

Finally, don’t forget the special abilities that many base infantry units have. Necrons for instance can heal themselves without having to waste a turn standing still like other faction units, which keeps them in the fight a lot longer.

 Necrodermis Repair effectively keeps Necron soldiers alive 1 1/2 times as long as other units

XML Programming[]

Every aspect of the game outside of the engine is defined using XML. The difficulty posed to the modder is not XML per se, but rather the general game framework built using XML. In other words, Gladius XML. The engine recognizes certain predefined XML code structure that modders need to adhere to. Opening up an .xml file and changing a value or following a pattern to add to the existing code is trivial. Going through such an is illustrated at the end of this page. Getting the engine to work with custom XML tags is the tricky part. In this section we give an example of a more intricate nature showcasing how the general Gladius XML framework is structured.

For this example we will consider a simple modification to the colour of the Menu button in the top-right corner of the world GUI. This button is defined using the following code:

\Data\GUI\Blueprints\World\TopBar.xml

Specifically, we are interested in the third-last line <button name=»menuButton» … />. This tells us that the Menu button style is defined as <button>. Now, the definition for <button> is:

\Data\GUI\Skins\Default.xml

<skin>
	...
	<button preferredSize="200 28"
			pressedSound="Interface/Press">
		<background texture="GUI/Button" color="1 1 1 1"
				pressedTexture="GUI/Button" pressedColor="1 1 1 1"
				padding="7 7" delta="2 2"/>
		<content margin="4 2"/>
	</button>
	...
</skin>

From this we see that the original texture used for a <button> is \Data\Video\Textures\GUI\Button.dds. We can proceed by either 1) changing what Button.dds looks like, 2) create a new image, for example, NewButton.dds, and set pressedTexture=»GUI/NewButton», or 3) modify TopBar.xml. The modder is encouraged to try the first two approaches and see that they are inadequate solutions. The underlying image used by <button> is system-wide, so aspects of the UI that the modder never intended to change will, in fact, change. Therefore, we are left with implementing a Gladius XML solution.

The engine expects TopBar.xml to pass to it <button>. If the modder attempts to create a new custom XML tag, for example, <menuButton>, then the game will crash. However, the problem is not where to define it, but rather how to define it. There is no getting around the fact that <button> is a construct defined directly in the engine. Therefore, the modder is not going to be successful in trying to create a new construct that the engine does not inherently understand. What the modder can do is modify which <button> will be loaded:

\Data\GUI\Skins\Default.xml

<skin>
	...
	<button preferredSize="200 28"
			pressedSound="Interface/Press">
		<background texture="GUI/Button" color="1 1 1 1"
				pressedTexture="GUI/Button" pressedColor="1 1 1 1"
				padding="7 7" delta="2 2"/>
		<content margin="4 2"/>
	</button>
	...
	<menuButton preferredSize="200 28"
			pressedSound="Interface/Press">
		<background texture="GUI/ButtonMenu" color="1 1 1 1"
				pressedTexture="GUI/ButtonMenu" pressedColor="1 1 1 1"
				padding="7 7" delta="2 2"/>
		<content margin="4 2"/>
	</menuButtonbutton>
	...
</skin>

So what we did was define a new XML tag <menuButton> that has the exactly same structure as <button>. Now, in TopBar.xml, we can reference this new button by the type attribute:

<button type="menuButton" name="menuButton" ... />

The above example demonstrates that XML in-and-of-itself is insufficient beyond superficial manipulation of existing values. Advanced modding relies on understanding the underlying Gladius XML framework.

Aircraft[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
7 Well-equipped flying fighter unit.
Quad Ion Turret (Standard)
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Burst Cannon
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
2x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 6Hitpoints: 24Morale: 6Movement: 6 21 ( 4) 15 15 3
9 Flying bomber unit that auto-marks enemies for increased damage and deploys interceptor drones.
Twin-Linked Missile Pod
Assault: Classification. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
2x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Pulse Bomb
Free action
Consumes movement
Cooldown: 3 Massive Blast: Hits multiple group members of the target unit. Bomb: Fixed accuracy. Upgrade: : Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Deploy Interceptor Drone
Deploys temporary Interceptor Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
Free action
Cooldown: 5
Range: 1 Summon: Classification.
Armour: 6Hitpoints: 24Morale: 6Movement: 6 24 ( 4) 20 20 4

Ошибка DirectX в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War


«DirectX Runtime Error»

«DXGI_ERROR_DEVICE_RESET»

«DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG»

«DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED»

  • Первым делом необходимо установить «чистую» версию драйвера вашей видеокарты (то
    есть не стоит сразу спешить устанавливать тот же GeForce Experience, ничего лишнего
    от AMD и аудио).
  • При наличии второго монитора попробуйте отключить его, а также отключите G-Sync и
    любые другие виды дополнительных/вспомогательных устройств.
  • Воспользуйтесь средством проверки системных файлов для восстановления повреждённых
    или отсутствующих системных файлов.
  • В случае если используете видеокарту от Nvidia, тогда попробуйте включить

    «Режим
    отладки»

    в панели управления видеокартой.
  • Часто причиной ошибки служит перегретая видеокарта, поэтому для проверки её
    работоспособности рекомендуем воспользоваться программой

    FurMark

    . Если это оказалось действительно так, тогда следует
    понизить частоту видеокарты.

  • Если вдруг столкнулись с другими ошибками, тогда рекомендуем переустановить DirectX,
    но перед этим лучше на всякий случай удалить старую версию (при этом обязательно
    удалите в папке перед переустановкой все файлы начиная с

    «d3dx9_24.dll»

    и
    заканчивая

    «d3dx9_43.dll»

    ).

Низкий FPS, Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War тормозит, фризит или лагает

  • Запустите диспетчер задач и в процессах найдите строку с названием игры
    (Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War). Кликайте ПКМ по ней и в меню выбирайте

    «Приоритеты»

    , после
    чего установите значение

    «Высокое»

    . Теперь остаётся лишь перезапустить
    игру.
  • Уберите всё лишнее из автозагрузки. Для этого все в том же диспетчере задач нужно
    перейти во вкладку

    «Автозагрузка»

    , где нужно отключить лишние процессы при
    запуске системы. Незнакомые приложения лучше не трогать, если не знаете, за что они
    отвечают, иначе рискуете испортить запуск системы.
  • А также рекомендуем в настройках, связанных с энергопотреблением, установить

    «Максимальную производительность»

    . То же касается и видеокарты: нужно
    установить максимальную производительность в настройках графического процессора (это
    можно сделать в

    «Управлении параметрами 3D»

    ), а в фильтрации текстур
    выбирайте параметр

    «Качество».
  • Если ваша видеокарта от Nvidia по возрасту не старше серии графических процессоров
    GTX 10, тогда частоту кадров вполне реально поднять за счёт ускорения работы с
    видеокартой. Для реализации задуманного опять-таки нужно открыть

    «Панель
    управления»

    Видеокарты, перейти
    в уже знакомую вкладку

    «Управление параметрами 3D»

    и выбрать в списке с
    программами игру, после чего отыскать

    «Вертикальный синхроимпульс»

    и кликнуть
    по нему, чтобы в меню выставить параметр

    «Быстро»

    .

  • Следует удалить временные папки, ненужные файлы и кэш. На просторах интернета можно
    найти кучу самых разных программ, которые помогают это сделать. Мы рекомендуем
    воспользоваться для этого программой

    BleachBit

    или

    CCleaner

    .

  • Проведите дефрагментацию или оптимизацию жёсткого диска. Для этого перейти в

    «Свойства жёсткого диска»

    вкладка
    «Сервис»

    «Дефрагментация» или
    «Оптимизация»

    . Кроме того, там же можно провести проверку/очистку диска, что
    в некоторых случаях помогает.

  • В конце концов, перейдите на простое оформление, чтобы компьютер не нагружался
    ресурсоёмкими эффектами. К примеру, можно смело отключать встроенные отладчики,
    индексирование поиска и многое другое.
Лучшие видеокарты для комфортной игры в 1080p

Пусть 4K доминирует в заголовках и привлекает многих техноблоггеров, сейчас большинство игроков
предпочитает Full HD и будет это делать еще несколько…

В Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War нет звука. Ничего не слышно. Решение

Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War работает, но почему-то не звучит — это еще одна проблема, с которой сталкиваются геймеры. Конечно, можно играть и так, но все-таки лучше разобраться, в чем дело.

Сначала нужно определить масштаб проблемы. Где именно нет звука — только в игре или вообще на компьютере? Если только в игре, то, возможно, это обусловлено тем, что звуковая карта очень старая и не поддерживает DirectX.

Если же звука нет вообще, то дело однозначно в настройке компьютера. Возможно, неправильно установлены драйвера звуковой карты, а может быть звука нет из-за какой-то специфической ошибки нашей любимой ОС Windows.

Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение

Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.

Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.

Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!

Благодарим за внимание!

Drones[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost
2 Basic combat drone unit.
3x Twin-Linked Pulse Carbine
Assault: Classification. Pinning: Temporarily reduces the movement of the target fearful infantry unit and prevents it from doing overwatch attacks. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
2 Combat drone unit with scouting capabilities.
3x Burst Cannon
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Scout
Reveals all tiles in the area.
Free action
Cooldown: 3
Radius: 3
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
2 Drone unit that prevents tile movement.
3x Gravity Wave Projector
Prevents unit movement on target tile.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
2 Drone unit that increases the range of allied pulse weapons.
3x Pulse Accelerator
Increases the range of pulse weapons of target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
3 Drone unit that repairs units, clears tiles and founds new cities.
Found City
Consumes the unit to found a new city. Cities can only be found where there are no other cities within a 4 tile radius. Each city after the first decreases loyalty in all cities by 6.
Consumes action points
Consumes movement
Cost: 20, 20 (Per existing city)
Clear Tile
Restores the tile to its normal state and clears it of wire weed, imperial ruins and forests, one at a time.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1
Cost: 2.5, 2.5
Repair
Restores the hitpoints of the target allied vehicle, fortification or T’au unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1

Researchable

Construct Tidewall Gunrig
Heavily armed fortification that can be moved by transporting troops.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 10
Range: 1
Technology:
Cost: 20, 20
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3 18 ( 3) 10 10Upkeep: 2
3 Drone unit that shields allies.
Project Shield
Increases the damage reduction of target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1 Shielded: Increases the damage reduction.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
4 Drone unit that marks enemies for increased damage.
Markerlight
Increases the ranged accuracy of T’au against the target enemy unit. Reduces the ranged damage reduction of the target enemy unit against T’au. Ends after the target enemy unit is attacked by T’au.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 2 Target Acquired: Increases the ranged accuracy of T’au against the unit. Reduces the ranged damage reduction of the unit against T’au. Ends after the unit is attacked by T’au.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
5 Drone unit that conceals allies.
Stealth Field
Increases the ranged damage reduction of target allied unit.
Consumes action points
Consumes movement
Cooldown: 1
Range: 1 Shrouded: Increases the ranged damage reduction.
Armour: 6Hitpoints: 4Morale: 6Movement: 3
7 Shielded combat drone unit.
3x Missile Pod
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
9 Advanced anti-air drone unit.
3x Twin-Linked Ion Rifle (Standard)
Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Turbo-Boost
Increases the movement.
Consumes action points
Cooldown: 3
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3

Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не запускается. Ошибка при запуске. Решение

Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?

Выдает ли Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?

Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.

Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.

Если Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.

Aircraft[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
7 Airborne transport unit.
Twin-Linked Tesla Destructor
Tesla: Increases the attacks. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
Supersonic
Increases the movement.
Consumes action points
Cooldown: 3
Armour: 7Hitpoints: 24Morale: 12Movement: 6 21 ( 4) 30 3
8 Versatile airborne fighter unit.
Death Ray
Blast: Hits multiple group members of the target unit. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Lance: Limits the armour of the target unit.
Twin-Linked Tesla Destructor
Tesla: Increases the attacks. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
Necrodermis Repair
Restores the hitpoints.
Free action
Cooldown: 1
Cost: 30
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
Supersonic
Increases the movement.
Consumes action points
Cooldown: 3
Armour: 7Hitpoints: 24Morale: 12Movement: 6 24 ( 4) 40 4

Vehicles[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
1 Fast skimmer unit with anti-armour weaponry.
Fusion Blaster
Assault: Classification. Melta: Increases the armour penetration at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Deploy Gun Drone
Deploys temporary Gun Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
Free action
Cooldown: 10
Range: 1
Technology: Summon: Classification.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3

Researchable

2x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 6Hitpoints: 16Morale: 10Movement: 5 15 ( 3) 7.5 7.5 1.5
3 Skimmer tank unit that can transport infantry.
Burst Cannon
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Deploy Gun Drone
Deploys temporary Gun Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
Free action
Cooldown: 10
Range: 1
Technology: Summon: Classification.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3

Researchable

2x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 7Hitpoints: 36Morale: 10Movement: 4 21 ( 4) 15 15 3
5 (Only with )Heavily armed fortification that can be moved by transporting troops.
Supremacy Railgun
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Armour: 6Hitpoints: 32Morale: 10Movement: 3 (Only if garrisoned) 24 ( 4) 20 20 4
5 Skimmer tank unit with versatile weaponry.
Railgun with Solid Shot
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Twin-Linked Burst Cannon
Assault: Classification. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3

Researchable

Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Armour: 7Hitpoints: 36Morale: 10Movement: 4 24 ( 4) 20 20 4
6 Skimmer tank unit equipped with powerful missiles that excels in first strikes and against flyers.
Twin-Linked Smart Missile System
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Ignores Cover: Ignores the ranged damage reduction of the target unit. Homing: Does not require line of sight. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
6x Seeker Missile
Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Jink
Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
Free action
Cooldown: 3
Armour: 7Hitpoints: 36Morale: 10Movement: 4 24 ( 4) 20 20 4

General Notes about Image Editing[]

All images (apart from fonts) use the DDS file format. The freely-available Paint.NET program (https://www.getpaint.net/download.html) is an easy and convenient way to work with DDS images.

The trickiest part in getting images to work in Gladius — Relics of War is to make sure to have the correct export settings for the DDS format. The export settings will appear only after first saving the file in Paint.NET. Use the following export settings:

- DXT3 (Explicit Alpha)
- Cluster fit (Slow/HQ)
- Perceptual
- Generate Mip Maps
- Fant

The only other thing to keep in mind while working with images in Paint.NET is to set an appropriate Opacity-Alpha value (which is accessible from the Colors palette -> More). Setting this value correctly might require some trial and error, especially if it’s an image to which the game applies it’s own additional filters.

Or for GIMP to export to DDS. under (Compression) use the BC 2 /DXT3 and in the (Mipmaps) select Generate mipmaps (at this time its is believed that no other options need be changed.)

В Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не работает управление. Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не видит мышь, клавиатуру или геймпад. Решение

Как играть, если невозможно управлять процессом? Проблемы поддержки специфических устройств тут неуместны, ведь речь идет о привычных девайсах — клавиатуре, мыши и контроллере.

Таким образом, ошибки в самой игре практически исключены, почти всегда проблема на стороне пользователя. Решить ее можно по-разному, но, так или иначе, придется обращаться к драйверу. Обычно при подключении нового устройства операционная система сразу же пытается задействовать один из стандартных драйверов, но некоторые модели клавиатур, мышей и геймпадов несовместимы с ними.

Таким образом, нужно узнать точную модель устройства и постараться найти именно ее драйвер. Часто с устройствами от известных геймерских брендов идут собственные комплекты ПО, так как стандартный драйвер Windows банально не может обеспечить правильную работу всех функций того или иного устройства.

Если искать драйверы для всех устройств по отдельности не хочется, то можно воспользоваться программой Driver Updater. Она предназначена для автоматического поиска драйверов, так что нужно будет только дождаться результатов сканирования и загрузить нужные драйвера в интерфейсе программы.

Нередко тормоза в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War могут быть вызваны вирусами. В таком случае нет разницы, насколько мощная видеокарта стоит в системном блоке. Проверить компьютер и отчистить его от вирусов и другого нежелательного ПО можно с помощью специальных программ. Например NOD32. Антивирус зарекомендовал себя с наилучшей стороны и получили одобрение миллионов пользователей по всему миру.

ZoneAlarm подходит как для личного использования, так и для малого бизнеса, способен защитить компьютер с операционной системой Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista и Windows XP от любых атак: фишинговых, вирусов, вредоносных программ, шпионских программ и других кибер угроз. Новым пользователям предоставляется 30-дневный бесплатный период.

Nod32 — анитивирус от компании ESET, которая была удостоена многих наград за вклад в развитие безопасности. На сайте разработчика доступны версии анивирусных программ как для ПК, так и для мобильных устройств, предоставляется 30-дневная пробная версия. Есть специальные условия для бизнеса.

Monstrous Creatures[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
5 Jet pack monstrous creature unit that provides concealment and debuffs enemies.
Cyclic Ion Raker (Standard)
Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Twin-Linked Fusion Blaster
Assault: Classification. Melta: Increases the armour penetration at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Aura of Fear
Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
Radius: 1
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
Holophoton Countermeasures
Decreases the ranged accuracy of target enemy unit.
Free action
Cooldown: 5
Range: 2
Deploy Stealth Drone
Deploys temporary Stealth Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
Free action
Cooldown: 10
Range: 1 Summon: Classification.

Researchable

Bonding Knife Ritual
Restores the morale.
Free action
Cooldown: 10
Technology:
Hammer of Wrath
Increases the damage.
Requires action points
Cooldown: 3
Technology:
Armour: 8Hitpoints: 16Morale: 10Movement: 3 24 ( 4) 20 20 4
7 Heavily armoured jet pack monstrous creature unit with excellent fire support and a multipurpose nova reactor.
Ion Accelerator (Standard)
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Twin-Linked Plasma Rifle
Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Aura of Fear
Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
Radius: 1
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
Nova Shield
Sacrifices hitpoints to increase the damage reduction.
Requires action points
Cooldown: 2
Nova Boost
Sacrifices hitpoints to increase the movement.
Requires action points
Cooldown: 2
Nova Fire
Sacrifices hitpoints to increase the attacks.
Requires action points
Cooldown: 2
Deploy Shielded Missile Drone
Deploys temporary Shielded Missile Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
Free action
Cooldown: 10
Range: 1 Summon: Classification.

Researchable

Bonding Knife Ritual
Restores the morale.
Free action
Cooldown: 10
Technology:
Hammer of Wrath
Increases the damage.
Requires action points
Cooldown: 3
Technology:
Armour: 10Hitpoints: 30Morale: 10Movement: 3 27 ( 5) 30 30 6
10 Gargantuan creature with phenomenal firepower that is equally lethal in attack and defence.
Pulse Driver Cannon
Ordnance: Increases the armour penetration against vehicles and fortifications. Not usable by infantry after moving. Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
Twin-Linked Smart Missile System
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Ignores Cover: Ignores the ranged damage reduction of the target unit. Homing: Does not require line of sight. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Cluster Rocket System
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Twin-Linked Airbursting Fragmentation Projector
Assault: Classification. Barrage: Does not require line of sight, but cannot overwatch. Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Ignores Cover: Ignores the ranged damage reduction of the target unit. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Destroyer Missile
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5 Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Aura of Fear
Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
Radius: 1
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
Destroyer Missile
Free action
Consumes movement
Cooldown: 5 Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
Stomp
Free action
Consumes movement
Cooldown: 1 Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Melee: Cannot overwatch.

Researchable

Hammer of Wrath
Increases the damage.
Requires action points
Cooldown: 3
Technology:
Armour: 8Hitpoints: 48Morale: 10Movement: 3 30 ( 5) 40 40 8

Stationary[]

Unit Tier Description Weapons Actions Attributes Cost Upkeep
Headquarters unit that represents a city’s defenses.
Combi-Bolter
Bolt Weapon: The boltgun, or bolter, fires small missiles known as ‘bolts’. Each self-propelled bolt explodes with devastating effect once it has penetrated its target. There are many variations of boltguns, from the short-barreled bolt pistol to the Vulcan mega-bolter often mounted on Titans and other super-heavy vehicles. Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of bolt weapons.
Battle Cannon
Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Ordnance: Increases the armour penetration against vehicles and fortifications. Not usable by infantry after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of grenade, missile and blast weapons.
Set Rally Point
Sets the rally point for newly produced units in this city.
Free action
Armour: 6Hitpoints: 64Morale: 10Movement: — 20 20(Per existing city) 6 for each city beyond the first
4 (Only with )Fortification that shields allied Chaos units and damages enemy psykers.
Lashing Warp Energies
Loathsome Aura
Increases the invulnerable damage reduction of adjacent allied Chaos units.
Radius: 1
Passive action
Malevolent Locus
Damages enemy non-Chaos psykers in range each turn.
Radius: 3
Passive action Psyker: Classification.
Armour: 8Hitpoints: 24Morale: 8Movement: — 18 ( 3) 10 10 2
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector