Warhammer 40,000: gladius — relics of war → решение проблем
Содержание:
- Появляется чёрный экран в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War
- Gladius Basic Tips And Strategies
- XML Programming[]
- Aircraft[]
- Ошибка DirectX в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War
- Низкий FPS, Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War тормозит, фризит или лагает
- В Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War нет звука. Ничего не слышно. Решение
- Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение
- Drones[]
- Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не запускается. Ошибка при запуске. Решение
- Aircraft[]
- Vehicles[]
- General Notes about Image Editing[]
- В Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не работает управление. Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не видит мышь, клавиатуру или геймпад. Решение
- Monstrous Creatures[]
- Stationary[]
Появляется чёрный экран в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War
-
Драйверы установлены/обновлены, но Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War всё равно отказывается работать
нормально? Тогда нужно проверить ПО, установлены ли вообще необходимые библиотеки? В
первую очередь проверьте наличие библиотек
Microsoft Visual C++
и
.Net
Framework
, а также наличие «свежего»
DirectX
.
-
Если ничего из вышеописанного не дало нужного результата, тогда пора прибегнуть к
радикальному способу решения проблемы: запускаете Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War и при появлении
чёрного экрана нажимаете сочетание клавиш «Alt+Enter», чтобы игра переключилась на
оконный режим. Так, возможно, откроется главное меню игры и удастся определить
проблема в игре или нет. Если удалось перейти в оконный режим, тогда переходите в
игровые настройки Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War и меняйте разрешение (часто получается так, что
несоответствие разрешения игры и рабочего стола приводит к конфликту, из-за которого
появляется чёрный экран).
-
Причиной этой ошибки также могут послужить различные программы, предназначенные для
захвата видео и другие приложения, связанные с видеоэффектами. А причина простая –
появляются конфликты.
-
И напоследок – проблема, вероятнее всего, может быть связана с технической
составляющей «железа». Видеоадаптер может перегреваться, как и мосты на материнской
плате, что влечёт за собой уменьшенное энергопотребление видеокарты. Мы не будем
вдаваться в детальные технические подробности, поэтому просто рекомендуем в
обязательном порядке почистить свою машину от пыли и также поменять термопасту!
Gladius Basic Tips And Strategies
When just getting started in the game, Space Marines or Necrons are the way to go. There aren’t as many new mechanics to learn, and the starting units for those factions will be more equipped to handle the enemy forces.
Once you get into the thick of it, there are some tactics to learn that are a bit different from the RTS or FPS versions of Warhammer. First up, hold ALT while hovering over an enemy unit to see exactly how much damage it deals and learn the unit’s range to formulate your attack and defense strategy.
While moving units, stay out of the pink wire weed hexes until they are cleared, as they will damage each unit that moves through. You can use this to your advantage in some cases to lure enemies into a choke point, however.
Wire weed funnels these units into a firing alley
Keep a close eye on each unit’s range and firing power, which varies wildly between factions and units. Combat units have more stats and mechanics here than in other 4X games, so maximize your fire power by being within the sweet spot on range for the most damage.
Keep in mind that you can fire through friendly tiles without impediment or penalty, and firing ranges include diagonal hexes.
Each combat unit has an automatic overwatch / retaliation — but only if they didn’t act in that turn. They can move, just not act, and still retaliate. Using this strategically gets you extra attacks as enemy units come your way.
Conversely, it can be mean getting torn to shreds as your army moves towards a bunch of units who haven’t acted and get off their retaliation shots, so its better to lure them to you unless you have overwhelming numbers.
Finally, don’t forget the special abilities that many base infantry units have. Necrons for instance can heal themselves without having to waste a turn standing still like other faction units, which keeps them in the fight a lot longer.
Necrodermis Repair effectively keeps Necron soldiers alive 1 1/2 times as long as other units
XML Programming[]
Every aspect of the game outside of the engine is defined using XML. The difficulty posed to the modder is not XML per se, but rather the general game framework built using XML. In other words, Gladius XML. The engine recognizes certain predefined XML code structure that modders need to adhere to. Opening up an .xml file and changing a value or following a pattern to add to the existing code is trivial. Going through such an is illustrated at the end of this page. Getting the engine to work with custom XML tags is the tricky part. In this section we give an example of a more intricate nature showcasing how the general Gladius XML framework is structured.
For this example we will consider a simple modification to the colour of the Menu button in the top-right corner of the world GUI. This button is defined using the following code:
\Data\GUI\Blueprints\World\TopBar.xml
Specifically, we are interested in the third-last line <button name=»menuButton» … />. This tells us that the Menu button style is defined as <button>. Now, the definition for <button> is:
\Data\GUI\Skins\Default.xml
<skin>
...
<button preferredSize="200 28"
pressedSound="Interface/Press">
<background texture="GUI/Button" color="1 1 1 1"
pressedTexture="GUI/Button" pressedColor="1 1 1 1"
padding="7 7" delta="2 2"/>
<content margin="4 2"/>
</button>
...
</skin>
From this we see that the original texture used for a <button> is \Data\Video\Textures\GUI\Button.dds. We can proceed by either 1) changing what Button.dds looks like, 2) create a new image, for example, NewButton.dds, and set pressedTexture=»GUI/NewButton», or 3) modify TopBar.xml. The modder is encouraged to try the first two approaches and see that they are inadequate solutions. The underlying image used by <button> is system-wide, so aspects of the UI that the modder never intended to change will, in fact, change. Therefore, we are left with implementing a Gladius XML solution.
The engine expects TopBar.xml to pass to it <button>. If the modder attempts to create a new custom XML tag, for example, <menuButton>, then the game will crash. However, the problem is not where to define it, but rather how to define it. There is no getting around the fact that <button> is a construct defined directly in the engine. Therefore, the modder is not going to be successful in trying to create a new construct that the engine does not inherently understand. What the modder can do is modify which <button> will be loaded:
\Data\GUI\Skins\Default.xml
<skin>
...
<button preferredSize="200 28"
pressedSound="Interface/Press">
<background texture="GUI/Button" color="1 1 1 1"
pressedTexture="GUI/Button" pressedColor="1 1 1 1"
padding="7 7" delta="2 2"/>
<content margin="4 2"/>
</button>
...
<menuButton preferredSize="200 28"
pressedSound="Interface/Press">
<background texture="GUI/ButtonMenu" color="1 1 1 1"
pressedTexture="GUI/ButtonMenu" pressedColor="1 1 1 1"
padding="7 7" delta="2 2"/>
<content margin="4 2"/>
</menuButtonbutton>
...
</skin>
So what we did was define a new XML tag <menuButton> that has the exactly same structure as <button>. Now, in TopBar.xml, we can reference this new button by the type attribute:
<button type="menuButton" name="menuButton" ... />
The above example demonstrates that XML in-and-of-itself is insufficient beyond superficial manipulation of existing values. Advanced modding relies on understanding the underlying Gladius XML framework.
Aircraft[]
Unit
|
Tier
|
Description
|
Weapons
|
Actions
|
Attributes
|
Cost
|
Upkeep
|
|
7
|
Well-equipped flying fighter unit.
|
Quad Ion Turret (Standard)
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
Burst Cannon
|
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
|
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
2x Seeker Missile
|
- Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5
-
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
Armour: 6Hitpoints: 24Morale: 6Movement: 6
|
21 ( 4) 15 15
|
3
|
|
9
|
Flying bomber unit that auto-marks enemies for increased damage and deploys interceptor drones.
|
Twin-Linked Missile Pod
|
Assault: Classification. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
2x Seeker Missile
|
- Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5
-
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
Pulse Bomb
|
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 3 Massive Blast: Hits multiple group members of the target unit. Bomb: Fixed accuracy. Upgrade: : Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
Deploy Interceptor Drone
|
- Deploys temporary Interceptor Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
-
Free action
-
Cooldown: 5
-
Range: 1 Summon: Classification.
|
|
Armour: 6Hitpoints: 24Morale: 6Movement: 6
|
24 ( 4) 20 20
|
4
|
Ошибка DirectX в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War
«DirectX Runtime Error»
«DXGI_ERROR_DEVICE_RESET»
«DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG»
«DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED»
-
Первым делом необходимо установить «чистую» версию драйвера вашей видеокарты (то
есть не стоит сразу спешить устанавливать тот же GeForce Experience, ничего лишнего
от AMD и аудио).
-
При наличии второго монитора попробуйте отключить его, а также отключите G-Sync и
любые другие виды дополнительных/вспомогательных устройств.
-
Воспользуйтесь средством проверки системных файлов для восстановления повреждённых
или отсутствующих системных файлов.
-
В случае если используете видеокарту от Nvidia, тогда попробуйте включить
«Режим
отладки»
в панели управления видеокартой.
-
Часто причиной ошибки служит перегретая видеокарта, поэтому для проверки её
работоспособности рекомендуем воспользоваться программой
FurMark
. Если это оказалось действительно так, тогда следует
понизить частоту видеокарты.
-
Если вдруг столкнулись с другими ошибками, тогда рекомендуем переустановить DirectX,
но перед этим лучше на всякий случай удалить старую версию (при этом обязательно
удалите в папке перед переустановкой все файлы начиная с
«d3dx9_24.dll»
и
заканчивая
«d3dx9_43.dll»
).
Низкий FPS, Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War тормозит, фризит или лагает
-
Запустите диспетчер задач и в процессах найдите строку с названием игры
(Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War). Кликайте ПКМ по ней и в меню выбирайте
«Приоритеты»
, после
чего установите значение
«Высокое»
. Теперь остаётся лишь перезапустить
игру.
-
Уберите всё лишнее из автозагрузки. Для этого все в том же диспетчере задач нужно
перейти во вкладку
«Автозагрузка»
, где нужно отключить лишние процессы при
запуске системы. Незнакомые приложения лучше не трогать, если не знаете, за что они
отвечают, иначе рискуете испортить запуск системы.
-
А также рекомендуем в настройках, связанных с энергопотреблением, установить
«Максимальную производительность»
. То же касается и видеокарты: нужно
установить максимальную производительность в настройках графического процессора (это
можно сделать в
«Управлении параметрами 3D»
), а в фильтрации текстур
выбирайте параметр
«Качество».
-
Если ваша видеокарта от Nvidia по возрасту не старше серии графических процессоров
GTX 10, тогда частоту кадров вполне реально поднять за счёт ускорения работы с
видеокартой. Для реализации задуманного опять-таки нужно открыть
«Панель
управления»
Видеокарты, перейти
в уже знакомую вкладку
«Управление параметрами 3D»
и выбрать в списке с
программами игру, после чего отыскать
«Вертикальный синхроимпульс»
и кликнуть
по нему, чтобы в меню выставить параметр
«Быстро»
.
-
Следует удалить временные папки, ненужные файлы и кэш. На просторах интернета можно
найти кучу самых разных программ, которые помогают это сделать. Мы рекомендуем
воспользоваться для этого программой
BleachBit
или
CCleaner
.
-
Проведите дефрагментацию или оптимизацию жёсткого диска. Для этого перейти в
«Свойства жёсткого диска»
вкладка
«Сервис»
«Дефрагментация» или
«Оптимизация»
. Кроме того, там же можно провести проверку/очистку диска, что
в некоторых случаях помогает.
-
В конце концов, перейдите на простое оформление, чтобы компьютер не нагружался
ресурсоёмкими эффектами. К примеру, можно смело отключать встроенные отладчики,
индексирование поиска и многое другое.
Лучшие видеокарты для комфортной игры в 1080p
Пусть 4K доминирует в заголовках и привлекает многих техноблоггеров, сейчас большинство игроков
предпочитает Full HD и будет это делать еще несколько…
В Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War нет звука. Ничего не слышно. Решение
Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War работает, но почему-то не звучит — это еще одна проблема, с которой сталкиваются геймеры. Конечно, можно играть и так, но все-таки лучше разобраться, в чем дело.
Сначала нужно определить масштаб проблемы. Где именно нет звука — только в игре или вообще на компьютере? Если только в игре, то, возможно, это обусловлено тем, что звуковая карта очень старая и не поддерживает DirectX.
Если же звука нет вообще, то дело однозначно в настройке компьютера. Возможно, неправильно установлены драйвера звуковой карты, а может быть звука нет из-за какой-то специфической ошибки нашей любимой ОС Windows.
Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение
Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.
Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.
Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!
Благодарим за внимание!
Drones[]
Unit
|
Tier
|
Description
|
Weapons
|
Actions
|
Attributes
|
Cost
|
|
2
|
Basic combat drone unit.
|
3x Twin-Linked Pulse Carbine
|
Assault: Classification. Pinning: Temporarily reduces the movement of the target fearful infantry unit and prevents it from doing overwatch attacks. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
2
|
Combat drone unit with scouting capabilities.
|
3x Burst Cannon
|
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
|
|
Scout
|
- Reveals all tiles in the area.
-
Free action
-
Cooldown: 3
-
Radius: 3
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
2
|
Drone unit that prevents tile movement.
|
|
3x Gravity Wave Projector
|
- Prevents unit movement on target tile.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 1
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
2
|
Drone unit that increases the range of allied pulse weapons.
|
|
3x Pulse Accelerator
|
- Increases the range of pulse weapons of target allied unit.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 1
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
3
|
Drone unit that repairs units, clears tiles and founds new cities.
|
|
Found City
|
- Consumes the unit to found a new city. Cities can only be found where there are no other cities within a 4 tile radius. Each city after the first decreases loyalty in all cities by 6.
- Consumes action points
- Consumes movement
- Cost: 20, 20 (Per existing city)
|
Clear Tile
|
- Restores the tile to its normal state and clears it of wire weed, imperial ruins and forests, one at a time.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 1
- Cost: 2.5, 2.5
|
Repair
|
- Restores the hitpoints of the target allied vehicle, fortification or T’au unit.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 1
|
Researchable
Construct Tidewall Gunrig
|
- Heavily armed fortification that can be moved by transporting troops.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 10
-
Range: 1
-
Technology:
- Cost: 20, 20
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
18 ( 3) 10 10Upkeep: 2
|
|
3
|
Drone unit that shields allies.
|
|
Project Shield
|
- Increases the damage reduction of target allied unit.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 1 Shielded: Increases the damage reduction.
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
4
|
Drone unit that marks enemies for increased damage.
|
|
Markerlight
|
- Increases the ranged accuracy of T’au against the target enemy unit. Reduces the ranged damage reduction of the target enemy unit against T’au. Ends after the target enemy unit is attacked by T’au.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 2 Target Acquired: Increases the ranged accuracy of T’au against the unit. Reduces the ranged damage reduction of the unit against T’au. Ends after the unit is attacked by T’au.
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
5
|
Drone unit that conceals allies.
|
|
Stealth Field
|
- Increases the ranged damage reduction of target allied unit.
- Consumes action points
- Consumes movement
-
Cooldown: 1
-
Range: 1 Shrouded: Increases the ranged damage reduction.
|
|
Armour: 6Hitpoints: 4Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
7
|
Shielded combat drone unit.
|
3x Missile Pod
|
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
|
9
|
Advanced anti-air drone unit.
|
3x Twin-Linked Ion Rifle (Standard)
|
Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
|
Turbo-Boost
|
- Increases the movement.
- Consumes action points
-
Cooldown: 3
|
|
Armour: 6Hitpoints: 6Morale: 6Movement: 3
|
—
|
Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не запускается. Ошибка при запуске. Решение
Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?
Выдает ли Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?
Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.
Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.
Если Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.
Aircraft[]
Unit
|
Tier
|
Description
|
Weapons
|
Actions
|
Attributes
|
Cost
|
Upkeep
|
|
7
|
Airborne transport unit.
|
Twin-Linked Tesla Destructor
|
Tesla: Increases the attacks. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
|
|
Necrodermis Repair
|
- Restores the hitpoints.
-
Free action
-
Cooldown: 1
- Cost: 30
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
Supersonic
|
- Increases the movement.
- Consumes action points
-
Cooldown: 3
|
|
Armour: 7Hitpoints: 24Morale: 12Movement: 6
|
21 ( 4) 30
|
3
|
|
8
|
Versatile airborne fighter unit.
|
Death Ray
|
Blast: Hits multiple group members of the target unit. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Lance: Limits the armour of the target unit. |
Twin-Linked Tesla Destructor
|
Tesla: Increases the attacks. Heavy: Reduces the accuracy after moving. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of tesla weapons.
|
|
Necrodermis Repair
|
- Restores the hitpoints.
-
Free action
-
Cooldown: 1
- Cost: 30
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
Supersonic
|
- Increases the movement.
- Consumes action points
-
Cooldown: 3
|
|
Armour: 7Hitpoints: 24Morale: 12Movement: 6
|
24 ( 4) 40
|
4
|
Vehicles[]
Unit
|
Tier
|
Description
|
Weapons
|
Actions
|
Attributes
|
Cost
|
Upkeep
|
|
1
|
Fast skimmer unit with anti-armour weaponry.
|
Fusion Blaster
|
Assault: Classification. Melta: Increases the armour penetration at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
|
Deploy Gun Drone
|
- Deploys temporary Gun Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
-
Free action
-
Cooldown: 10
-
Range: 1
-
Technology: Summon: Classification.
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
Researchable
2x Seeker Missile
|
- Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5
-
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
Armour: 6Hitpoints: 16Morale: 10Movement: 5
|
15 ( 3) 7.5 7.5
|
1.5
|
|
3
|
Skimmer tank unit that can transport infantry.
|
Burst Cannon
|
Assault: Classification. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
|
|
Deploy Gun Drone
|
- Deploys temporary Gun Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
-
Free action
-
Cooldown: 10
-
Range: 1
-
Technology: Summon: Classification.
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
Researchable
2x Seeker Missile
|
- Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5
-
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
Armour: 7Hitpoints: 36Morale: 10Movement: 4
|
21 ( 4) 15 15
|
3
|
|
5
|
(Only with )Heavily armed fortification that can be moved by transporting troops.
|
Supremacy Railgun
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
|
|
|
Armour: 6Hitpoints: 32Morale: 10Movement: 3 (Only if garrisoned)
|
24 ( 4) 20 20
|
4
|
|
5
|
Skimmer tank unit with versatile weaponry.
|
Railgun with Solid Shot
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
|
Twin-Linked Burst Cannon
|
Assault: Classification. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of burst and rail weapons.
|
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
Researchable
Seeker Missile
|
- Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5
-
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
Armour: 7Hitpoints: 36Morale: 10Movement: 4
|
24 ( 4) 20 20
|
4
|
|
6
|
Skimmer tank unit equipped with powerful missiles that excels in first strikes and against flyers.
|
Twin-Linked Smart Missile System
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Ignores Cover: Ignores the ranged damage reduction of the target unit. Homing: Does not require line of sight. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
6x Seeker Missile
|
- Seeker missiles are one-shot weapons usually guided to their targets by markerlights, though they can be fired independently as well.
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5
-
Technology: Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
Jink
|
- Increases the ranged damage reduction but reduces the accuracy. Cannot be used if the unit has attacked this turn.
-
Free action
-
Cooldown: 3
|
|
Armour: 7Hitpoints: 36Morale: 10Movement: 4
|
24 ( 4) 20 20
|
4
|
General Notes about Image Editing[]
All images (apart from fonts) use the DDS file format. The freely-available Paint.NET program (https://www.getpaint.net/download.html) is an easy and convenient way to work with DDS images.
The trickiest part in getting images to work in Gladius — Relics of War is to make sure to have the correct export settings for the DDS format. The export settings will appear only after first saving the file in Paint.NET. Use the following export settings:
- DXT3 (Explicit Alpha)
- Cluster fit (Slow/HQ)
- Perceptual
- Generate Mip Maps
- Fant
The only other thing to keep in mind while working with images in Paint.NET is to set an appropriate Opacity-Alpha value (which is accessible from the Colors palette -> More). Setting this value correctly might require some trial and error, especially if it’s an image to which the game applies it’s own additional filters.
Or for GIMP to export to DDS. under (Compression) use the BC 2 /DXT3 and in the (Mipmaps) select Generate mipmaps (at this time its is believed that no other options need be changed.)
В Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не работает управление. Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War не видит мышь, клавиатуру или геймпад. Решение
Как играть, если невозможно управлять процессом? Проблемы поддержки специфических устройств тут неуместны, ведь речь идет о привычных девайсах — клавиатуре, мыши и контроллере.
Таким образом, ошибки в самой игре практически исключены, почти всегда проблема на стороне пользователя. Решить ее можно по-разному, но, так или иначе, придется обращаться к драйверу. Обычно при подключении нового устройства операционная система сразу же пытается задействовать один из стандартных драйверов, но некоторые модели клавиатур, мышей и геймпадов несовместимы с ними.
Таким образом, нужно узнать точную модель устройства и постараться найти именно ее драйвер. Часто с устройствами от известных геймерских брендов идут собственные комплекты ПО, так как стандартный драйвер Windows банально не может обеспечить правильную работу всех функций того или иного устройства.
Если искать драйверы для всех устройств по отдельности не хочется, то можно воспользоваться программой Driver Updater. Она предназначена для автоматического поиска драйверов, так что нужно будет только дождаться результатов сканирования и загрузить нужные драйвера в интерфейсе программы.
Нередко тормоза в Warhammer 40,000: Gladius — Relics of War могут быть вызваны вирусами. В таком случае нет разницы, насколько мощная видеокарта стоит в системном блоке. Проверить компьютер и отчистить его от вирусов и другого нежелательного ПО можно с помощью специальных программ. Например NOD32. Антивирус зарекомендовал себя с наилучшей стороны и получили одобрение миллионов пользователей по всему миру.
ZoneAlarm подходит как для личного использования, так и для малого бизнеса, способен защитить компьютер с операционной системой Windows 10, Windows 8, Windows 7, Windows Vista и Windows XP от любых атак: фишинговых, вирусов, вредоносных программ, шпионских программ и других кибер угроз. Новым пользователям предоставляется 30-дневный бесплатный период.
Nod32 — анитивирус от компании ESET, которая была удостоена многих наград за вклад в развитие безопасности. На сайте разработчика доступны версии анивирусных программ как для ПК, так и для мобильных устройств, предоставляется 30-дневная пробная версия. Есть специальные условия для бизнеса.
Monstrous Creatures[]
Unit
|
Tier
|
Description
|
Weapons
|
Actions
|
Attributes
|
Cost
|
Upkeep
|
|
5
|
Jet pack monstrous creature unit that provides concealment and debuffs enemies.
|
Cyclic Ion Raker (Standard)
|
Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
Twin-Linked Fusion Blaster
|
Assault: Classification. Melta: Increases the armour penetration at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
|
Aura of Fear
|
- Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
-
Radius: 1
-
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
|
Holophoton Countermeasures
|
- Decreases the ranged accuracy of target enemy unit.
-
Free action
-
Cooldown: 5
-
Range: 2
|
Deploy Stealth Drone
|
- Deploys temporary Stealth Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
-
Free action
-
Cooldown: 10
-
Range: 1 Summon: Classification.
|
Researchable
Bonding Knife Ritual
|
- Restores the morale.
-
Free action
-
Cooldown: 10
-
Technology:
|
Hammer of Wrath
|
- Increases the damage.
- Requires action points
-
Cooldown: 3
-
Technology:
|
|
Armour: 8Hitpoints: 16Morale: 10Movement: 3
|
24 ( 4) 20 20
|
4
|
|
7
|
Heavily armoured jet pack monstrous creature unit with excellent fire support and a multipurpose nova reactor.
|
Ion Accelerator (Standard)
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
Twin-Linked Plasma Rifle
|
Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
|
Aura of Fear
|
- Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
-
Radius: 1
-
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
|
Nova Shield
|
- Sacrifices hitpoints to increase the damage reduction.
- Requires action points
-
Cooldown: 2
|
Nova Boost
|
- Sacrifices hitpoints to increase the movement.
- Requires action points
-
Cooldown: 2
|
Nova Fire
|
- Sacrifices hitpoints to increase the attacks.
- Requires action points
-
Cooldown: 2
|
Deploy Shielded Missile Drone
|
- Deploys temporary Shielded Missile Drone. Shares cooldown with other drone deployment abilities.
-
Free action
-
Cooldown: 10
-
Range: 1 Summon: Classification.
|
Researchable
Bonding Knife Ritual
|
- Restores the morale.
-
Free action
-
Cooldown: 10
-
Technology:
|
Hammer of Wrath
|
- Increases the damage.
- Requires action points
-
Cooldown: 3
-
Technology:
|
|
Armour: 10Hitpoints: 30Morale: 10Movement: 3
|
27 ( 5) 30 30
|
6
|
|
10
|
Gargantuan creature with phenomenal firepower that is equally lethal in attack and defence.
|
Pulse Driver Cannon
|
Ordnance: Increases the armour penetration against vehicles and fortifications. Not usable by infantry after moving. Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Upgrade: Increases the armour penetration of fusion, ion, plasma and pulse weapons.
|
Twin-Linked Smart Missile System
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Ignores Cover: Ignores the ranged damage reduction of the target unit. Homing: Does not require line of sight. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
Cluster Rocket System
|
Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
Twin-Linked Airbursting Fragmentation Projector
|
Assault: Classification. Barrage: Does not require line of sight, but cannot overwatch. Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Ignores Cover: Ignores the ranged damage reduction of the target unit. Twin-Linked: Increases the accuracy. Upgrade: Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
Destroyer Missile
|
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5 Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
|
Aura of Fear
|
- Reduces the morale of adjacent enemy units each turn.
-
Radius: 1
-
Passive action Fear: Reduces the morale each turn.
|
Destroyer Missile
|
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 5 Heavy: Reduces the accuracy after moving. Upgrade: : Increases the armour penetration of flame and missile weapons.
|
Stomp
|
-
Free action
- Consumes movement
-
Cooldown: 1 Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Melee: Cannot overwatch.
|
Researchable
Hammer of Wrath
|
- Increases the damage.
- Requires action points
-
Cooldown: 3
-
Technology:
|
|
Armour: 8Hitpoints: 48Morale: 10Movement: 3
|
30 ( 5) 40 40
|
8
|
Stationary[]
Unit
|
Tier
|
Description
|
Weapons
|
Actions
|
Attributes
|
Cost
|
Upkeep
|
|
Headquarters unit that represents a city’s defenses.
|
Combi-Bolter
|
Bolt Weapon: The boltgun, or bolter, fires small missiles known as ‘bolts’. Each self-propelled bolt explodes with devastating effect once it has penetrated its target. There are many variations of boltguns, from the short-barreled bolt pistol to the Vulcan mega-bolter often mounted on Titans and other super-heavy vehicles. Rapid Fire: Doubles the attacks at half range. Upgrade: Increases the armour penetration of bolt weapons.
|
Battle Cannon
|
Large Blast: Hits multiple group members of the target unit. Ordnance: Increases the armour penetration against vehicles and fortifications. Not usable by infantry after moving. Upgrade: Increases the armour penetration of grenade, missile and blast weapons.
|
|
Set Rally Point
|
- Sets the rally point for newly produced units in this city.
-
Free action
|
|
Armour: 6Hitpoints: 64Morale: 10Movement: —
|
20 20(Per existing city)
|
6 for each city beyond the first
|
|
4
|
(Only with )Fortification that shields allied Chaos units and damages enemy psykers.
|
|
Loathsome Aura
|
- Increases the invulnerable damage reduction of adjacent allied Chaos units.
-
Radius: 1
-
Passive action
|
Malevolent Locus
|
- Damages enemy non-Chaos psykers in range each turn.
-
Radius: 3
-
Passive action Psyker: Classification.
|
|
Armour: 8Hitpoints: 24Morale: 8Movement: —
|
18 ( 3) 10 10
|
2
|