Улов

Housing[]

Main article: House

Each town NPC requires a suitable, vacant house. A house is a room of a certain size enclosed by a frame of blocks, with player-placed background walls, along with a valid light source, flat surface item, and comfort item. Two NPCs cannot live in the same house at the same time. Houses must not be located near Corruption or Crimson, and if those biomes spread too close to an occupied house, the NPC living there may move out from that house.

Town NPC home assignments can be rearranged using NPC flags from the housing menu, where players can also check whether a room is a suitable house.

If a house occupied by an NPC is damaged in a way that makes it invalid, the NPC will move out and walk around the area until a suitable house is restored. If there are vacant houses available in the world, the NPC may move into one of them. If the NPC gets killed and does not have a home, it will not respawn until a new house becomes available.

The Guide and Old Man are unique in that they always spawn upon creating a world. The Guide will usually move into the first house built. The Old Man does not move into a house, but rather remains near the Dungeon’s entrance, and respawns the following day if killed (while Skeletron has not yet been defeated).

Важнейшие места и организации Терры[]

Врата Вечности — Самый большой из входов в Имперский Дворец. К нему ведет коридор длиной в милю, уставленный знаменами тысяч давно умерших Имперских героев, включая Лорда Командира Солара Махариуса

Это важное место паломничества.
Имперский Дворец — одно из крупнейших сооружений на Терре, больше похожее на огромный город, содержит штаб-квартиру Адептус Кустодес и главное отделение Администратума, также как и Тронный зал Императора.
Тронный Зал — также известный как Санктус Империалис, место, где Император покоится на Золотом Троне.

Адептус Кустодес — Преторианский Легион Императора, орден элитных воинов, избранных защищать Императорский Дворец. Избранная группа из трехсот Кустодианцев защищает Тронный зал Императора.

Администратум — административная организация Империума, состоящая из бессчетных миллиардов бюрократов, пытающихся организовать и удержать от распада множество рассеянных частей Империума

Это крупнейшая из организаций Адептус Терра. В одном только Имперском Дворце работают десять миллиардов служащих Администратума.

Департаменто Муниторум — организация Адептус Терра, занимающаяся поддержкой и обеспечением всего Имперского Флота и Имперской Гвардии в галактике.

Астрономикон — расположенный в Гималаях психический маяк. Освещает варп в радиусе примерно 38000 световых лет. Используется навигаторами для полетов в Имматериуме. Без него подпространственные прыжки на длинные дистанции были бы невозможны, что привело бы к распаду Империума на составные части.

Навис Нобилите — штаб-квартира гильдии навигаторов.

Адептус Терра, также известное как Духовенство Терры — центральная организация в Империуме, к которой принадлежат большинство других департаментов и организаций Империума. Только Экклезиархия и Инквизиция формально не являются отделениями Адептус Терра. Фактически оно не является организацией, так как все ее части действуют по большей части автономно. Самый могущественный человек в Адептус Терра (а возможно, и во всем Империуме) это Мастер Администратума

Адептус Астра Телепатика — организация, ответственная за поиск и обучение псайкеров. Для более полной информации см. соответствующую статью.
Схоластика Псайкана — школа Адептус Астра Телепатика.

Экклезиархия — центр Имперского Культа, распространяющий и поддерживающий имперское кредо. Также является домом для Адепта Сороритас (Сестер Битвы)
Схоластика Псайкана — школа Адептус Астра Телепатика.

Совет Высших Лордов Терры — двенадцать самых могущественных представителей Империума, правящих именем Императора.
Адептус Киномеханикус — снимают фильмы про армии Империума.

Противники сложного режима[]

Рыба-удильщик Злой ловец Арапаима
Бронированный скелет Бронированный викинг Василиск
Чёрный паук-отшельник Кровавый кормилец Кровавая медуза
Синий сектант-лучникСиний сектант-лучник Синие бронированные кости Костюс Ли
Элементаль хаоса Цеплятель Испорченный подражательИспорченный подражатель
Испорченный слизеньИспорченный слизень Порчащий Багровый слизень
Багровый топор Багровый подражатель Проклятый молот
Тёмная мумия «Крикун» Пустынный дух
Сатанист Землекоп Мечтающий упырь
Дюнный сращиватель Дух темницы Зачарованный меч
Плавающая массаПлавающая масса Крылатый змей Грибная медуза
Брюхоног Привидение Упырь
КрыланКрылан Гигантский проклятый череп КалонгКалонг
Гигантская луковица гриба Гигантская черепаха Зелёная медуза
Освящённый подражатель Адские бронированные кости Змеинец
Прыгающий Джек Ледяной элементаль Ледяной подражатель
Ледяная черепаха Ихорный прилипала Ледяной тритон
Светящаяся летучая мышь Светящийся слизень Паук джунглей
Ламия Огненная летучая мышьОгненная летучая мышь Освящённая мумияОсвящённая мумия
Ящщер Посвященный лунатикПосвященный лунатик Марсианский зонд
Медуза Подражатель Замшелый шершень
МольМоль Мумия Некромант
Паладин Свинокрыл Пикси
Одержимые доспехи Оборванный колдун ВоронаВорона
Красный дьявол Рунический магРунический маг Ржавые бронированные кости
Песчаный захватчик Скелет-лучник Скелет-коммандос
Скелет-снайпер СлизлингСлизлинг СлизнерСлизнер
Скелет-штурмовик Загнивающий упырь Измученная душа
Токсичная муть Единорог Мерзкий упырь
Блуждающий глаз Оборотень Волк
Кормилец мира Призрак Виверна

Character Creation[]

The character creation screen on the  Desktop version,  Console version, and  Mobile version

After selecting the game mode, you’ll have to create and select your own character. Click the New button on the bottom right to open the character creation screen. Here, you can change a number of your character’s properties such as: hair, hair color, clothing style along with its colors, skin color, and eye color!

Name and Difficulty

Your character’s name will display when logging into a world, sending messages in chat, and whenever you die. It does not have to be the same as your Steam or console username. Your character’s name cannot be changed once entered in upon creation of the character itself.

You can choose different character difficulty options: Journey, Classic (also known as Softcore), Mediumcore, and Hardcore. Note: On , all players are in Classic mode; there is no difficulty setting.

The character difficulty setting determines what happens when the character dies — it does not affect any other aspects of gameplay, including how hard the enemies will be.

  • Journey Mode gives the player the ability to «research» items and access to various cheat options, like a limited Creative mode. Journey characters can access the cheat menu by pressing C, allowing them to enable Godmode, duplicate items, set the time and weather, disable enemy spawning, etc. However, Journey characters can only enter in Journey Mode worlds.
  • Classic, or Softcore, means that you will drop some of your coins upon death. Depending on world difficulty, you may drop half, 3/4, or all of your coins. Lost coins can be picked up by returning to your death location, but you may have to defeat enemies to get them back.
  • Mediumcore means that you will drop every item you are carrying upon death. Dropped items may be permanently lost if you fall into lava, are killed by an explosive, or exit the world.
  • Hardcore means that you have only 1 life; if you die, the character file is permanently deleted. Note: Hardcore is not the same thing as Hardmode, which is a game progression term used to indicate a world is post Wall of Flesh.

It is recommended you choose Classic/Softcore for your first playthrough.

Appearance (optional)

It has been requested that more images be added to this article.

Characters can be visually customized by changing their gender appearance, hairstyle, eye color, skin color, and clothing. All but eye and skin colors (pre 1.4) can be changed in-game using certain items.

None of the Appearance options have any effect on gameplay aside from visuals, the player hurt sound effect, and occasional NPC quotes.

An example character made using the Terraria character customization menu on the  Desktop version,  Console version, and  Mobile version. The current tab is the hair customization tab.

Editing a character using the customization menu that can be found by clicking the bottom half of dressers on the  Desktop version,  Console version,  Mobile version,  Switch version, and  tModLoader version. The current tab is the shirt customization tab.

  • The color selection bars use the Hue/Saturation/Value system. The top bar changes the base color; the middle changes how faded the color is; the bottom bar lightens or darkens the color from white to black. See HSV (Wikipedia) for a more technical explanation.
  • Clothing will be obscured by your armor and vanity items. This can be undone by wearing the Familiar set as you progress.
  • To change your clothing in-game later, use a Dresser. To change hairstyle, find the Stylist NPC. To change your gender appearance, drink a Gender Change Potion.

Once you are finished, click Create to confirm character creation with the settings chosen. Now, click Play on your character to enter the World Selection screen.

Интересные факты

  • У всех НИПов 250 здоровья и 15 защиты. (Может быть увеличено при помощи Передовых боевых техник.
  • Каждый НИП, поселившийся в вашем доме, уменьшает количество монстров, появляющихся в окрестностях. Данный эффект перестаёт работать во время кровавой луны, нашествия гоблинов и других событий.
  • Если дом, в котором жил НИП, разрушен, он уйдёт, но будет бродить поблизости. Как только дом будет восстановлен, либо будет построен новый, НИП вернётся.
  • Каждый НИП имеет фиксированное здоровье и может получать повреждения от монстров. Здоровье постепенно восстанавливается. С обновления 1.3 медсестра может кидать шприцы в НИПов, игроков и даже в саму себя, тем самым восстанавливая их здоровье быстрее. Если НИПа убили, то через какое-то время он вернётся домой после респауна (но только в дневное время).
  • С обновления 1.1 все НИПы имеют свои имена. После того, как кто-то умрёт, придёт такой же НИП, но уже с другим именем.
  • Начиная с обновления 1.1 НИПы не смогут поселиться в дом, находящийся в искажении или кримзоне. При попытке их заселить туда появится сообщение «This housing is corrupted.»(«Это строение заражено.»)
  • НИПы не появятся, если в мире происходит какое-либо событие (за исключением дождя) или присутствует какой-либо босс.
  • НИПов можно убить тухлыми яйцами.
  • Если монстры ударят НИПа ночью в его комнате, он выйдет. Как только все монстры покинут комнату, он вернётся. В мобильной версии не всегда работает.
  • НИПы задыхаются под водой.
  • Если взорвать дымовую бомбу в доме с НИПом, то он, несмотря на время суток, выбежит на улицу.
  • Начиная с обновления 1.3, НИПы имеют новый ИИ. Они начали защищаться от монстров (гид стреляет из лука, подрывник кидается гранатами и т. д.), разговаривают с вами (эмоции), разговаривают с друг другом (о других НИПах, играют в «Камень, ножницы, бумага» и т. д.) и сидят.
  • После смерти из некоторых НИПов выпадают вещи, которыми они оборонялись.
  • С обновления 1.3 НИПы стали уметь выключать механизмы и костры.
  • Когда комната построена и обустроена, а все требования для появления НИПа выполнены, необходимо уйти от дома (так, чтобы он весь был вне экрана, но можно и дальше) — после этого НИП придёт (об этом будет написано в левом нижнем углу), но в версии 1.1 это было исправлено. Если он находится вне своего дома, стоит уйти, чтобы не видеть ни его, ни дома — он телепортируется.
  • Часто необходимый вам НИП не приходит, даже когда все требования выполнены. Для решения этой проблемы рекомендуется сделать следующее:
    • Проверить отсутствие дыр в фоновых стенах.
    • Проверить однородность всех блоков как в фоновых стенах, так и в обычных.
    • Проверить, все ли двери закрыты в доме.
    • Также рекомендуется проделать следующий трюк: убрать из комнаты стулья и стол, уйти в другое окружение, вернуться и поставить всё на место — после этого большинство НИПов приходит. Если в наличии несколько незаселённых комнат, то следует убрать стол и стулья во всех комнатах, и, проделывая вышеописанный трюк, поставить всё на место только в одной из комнат.
    • Если дом далеко от первой точки вашего спавна, сходите туда. Там, возможно, Вас ждёт армия гоблинов или нашествие пиратов, которые могут препятствовать воскрешению НИПов.
    • Ещё можно дождаться ночи, и НИПы придут в свою комнату утром.
    • НИПы находятся ночью под своими «значками», которые можно увидеть в режиме переселения (не нужно для консольной версии).
    • Проверить пригодность жилья можно при помощи подменю Housing. Нужно нажать на знак вопроса, после чего ткнуть в любое место построенного дома.
  • НИПов можно переселять с помощью подменю Housing (добавлено в версии 1.1). Просто переместите флажок нужного вам НИПа в нужную комнату. Примечание: в списке НИПов находятся те, чьи условия Вы выполнили. Данное подменю можно включить с помощью инвентаря, где нужно нажать на иконку дома.
  • Если значок НИПа не имеет золотой рамки, то он будет возрождаться после смерти в любой из свободных комнат (при их наличии). Если же значок обрамлён золотой рамкой, то НИП возродится именно в той комнате, в которой живёт.
  • При надобности вернуться ночью домой НИПы могут проходить сквозь платформы.
  • Если убить Гида с именем Andrew то с него выпадет зелёная фуражка.
  • Для них не требуется дом, полностью состоящий из блоков. Достаточно 1 блока пола, а остальное можно заменить платформами.
  • Можно увеличить защиту и урон своих НИПов с помощью предмета Передовые боевые техники.

Notes[]

  • Very few accessories are designed specifically for multiplayer combat; one example is the Paladin’s Shield.
  • Multiplayer games cannot be paused by participating players.
  • Playing multiplayer does not increase game difficulty in normal mode outside of events, making multiplayer useful for defeating difficult bosses or events.
    • In Expert Mode and Master Mode, bosses and invasion events also scale up with damage, Defense and Health

      Additionally, Treasure Bags are given to all players who dealt damage to bosses when it is defeated.

      , and amount of kills required to complete, respectively, based upon the number of players. This can make some fights more difficult than in singleplayer, even when accounting for the additional players.

  • Users of different platforms ( /  /  /  /  / ) cannot play multiplayer games together. Only Android and iOS users can play cross-platform with each other unless you downgrade the PC version to the same version Android and iOS is on (currently 1.4.0.5).
  • In the Wii U edition, the player can change between teams using the GamePad.
  • Wormhole Potions are craftable in a singleplayer world, but can only be used in Multiplayer.
  • In console version, split-screen co-op counts as multiplayer.

Crafting[]

Placed craftable platforms. Click/tap the image to view a summary of each row.

Recipes

Result Ingredients Crafting station
Bone PlatformInternal Item ID: 634 (2) Bone Welder
Bamboo PlatformInternal Item ID: 4580 (2) By Hand
Bone PlatformInternal Item ID: 634 (2) (  )
Boreal Wood PlatformInternal Item ID: 2566 (2)
Cactus PlatformInternal Item ID: 2744 (2) (  )
Crystal PlatformInternal Item ID: 3903 (2)
Dynasty Wood PlatformInternal Item ID: 3905 (2)
Ebonwood PlatformInternal Item ID: 631 (2)
Flesh PlatformInternal Item ID: 3907 (2)
Frozen PlatformInternal Item ID: 3908 (2)
Glass PlatformInternal Item ID: 1702 (2) (  )
Granite PlatformInternal Item ID: 3146 (2)
Honey PlatformInternal Item ID: 2630 (2) (  )
Lesion PlatformInternal Item ID: 3957 (2)
Lihzahrd PlatformInternal Item ID: 3906 (2)
Marble PlatformInternal Item ID: 3145 (2)
Martian PlatformInternal Item ID: 2822 (2)
Meteorite PlatformInternal Item ID: 3144 (2)
Mushroom PlatformInternal Item ID: 2549 (2) (  )
Nebula PlatformInternal Item ID: 4201 (2)
Obsidian PlatformInternal Item ID: 1457 (2)
Palm Wood PlatformInternal Item ID: 2518 (2)
Pearlwood PlatformInternal Item ID: 633 (2)
Pumpkin PlatformInternal Item ID: 1796 (2) (  )
Rich Mahogany PlatformInternal Item ID: 632 (2)
Sandstone PlatformInternal Item ID: 4311 (2)
Shadewood PlatformInternal Item ID: 913 (2)
Skyware PlatformInternal Item ID: 2628 (2) (  )
Slime PlatformInternal Item ID: 2581 (2)
Solar PlatformInternal Item ID: 4159 (2)
Spider PlatformInternal Item ID: 3945 (2)
Spooky Wood PlatformInternal Item ID: 1818 (2)
Stardust PlatformInternal Item ID: 4222 (2)
Steampunk PlatformInternal Item ID: 2627 (2) (  )
Stone PlatformInternal Item ID: 4416 (2)
Vortex PlatformInternal Item ID: 4180 (2)
Wood PlatformInternal Item ID: 94 (2)
Honey PlatformInternal Item ID: 2630 (2) ( ) Honey Dispenser
Living Wood PlatformInternal Item ID: 2629 (2) Living Loom
Skyware PlatformInternal Item ID: 2628 (2) Sky Mill
Steampunk PlatformInternal Item ID: 2627 (2) (  ) Steampunk Boiler
Cactus PlatformInternal Item ID: 2744 (2) ( ) Work Bench
Glass PlatformInternal Item ID: 1702 (2)
Mushroom PlatformInternal Item ID: 2549 (2) ()
Pumpkin PlatformInternal Item ID: 1796 (2) ( )

total: 45 row(s)

Used in

Result Ingredients Crafting station
Bone Bone Welder
Bamboo By Hand
Bone (  )
Boreal Wood
Cactus (  )
Cog (  )
Crystal Block
Dynasty Wood
Ebonwood
Flesh Block
Glass (  )
Glowing Mushroom (  )
Gray Brick
Honey Block (  )
Ice Block
Lesion Block
Lihzahrd Brick
Martian Conduit Plating
Meteorite Brick
Nebula Brick
Obsidian Brick
Palm Wood
Pearlwood
Pumpkin (  )
Rich Mahogany
Shadewood
Slime Block
Smooth Granite Block
Smooth Marble Block
Smooth Sandstone
Solar Brick
Spider Nest Block
Spooky Wood
Stardust Brick
Sunplate Block (  )
Vortex Brick
Wood
Honey Block ( ) Honey Dispenser
Wood Living Loom
Sunplate Block Sky Mill
Cog (  ) Steampunk Boiler
Cactus ( ) Work Bench
Glass
Glowing Mushroom ()
Pumpkin ( )

total: 45 row(s)

On the  version, platforms are crafted from only one block of their respective type.

Drops[]

 Desktop,  Console,  Old-gen console,  Mobile,  Switch, and  tModLoader versions

Presents always only drop one item, with the exception of the Red Ryder, which drops with Musket Balls, and the three vanity sets, which each include all three items of the set.

Loot
Item Quantity Chance
Snow Globe(Hardmode-exclusive) 1 6.67%
Coal 1 3.33%3.11% (Hardmode)
Dog Whistle 1 0.24%0.23% (Hardmode)
Red Ryder 1 0.64%0.6% (Hardmode)
+ Musket Ball
30–60
Candy Cane Sword 1 0.64%0.6% (Hardmode)
Candy Cane Pickaxe 1 0.63%0.59% (Hardmode)
Candy Cane Hook 1 0.63%0.59% (Hardmode)
Fruitcake Chakram 1 0.63%0.58% (Hardmode)
Hand Warmer 1 0.62%0.58% (Hardmode)
Toolbox 1 0.31%0.29% (Hardmode)
Reindeer Antlers 1 2.31%2.15% (Hardmode)
Holly 1 9%8.4% (Hardmode)
Mrs. Claus set 1 1.08%1.01% (Hardmode)
Parka set 1 1.08%1.01% (Hardmode)
Tree set 1 1.08%1.01% (Hardmode)
Snow Hat 1 1.08%1.01% (Hardmode)
Ugly Sweater 1 1.08%1.01% (Hardmode)
Christmas Pudding 1 3.6%3.36% (Hardmode)
Sugar Cookie 1 3.6%3.36% (Hardmode)
Gingerbread Cookie 1 3.6%3.36% (Hardmode)
Eggnog 1–3 8.1%7.56% (Hardmode)
Star Anise 20–40 6.3%5.88% (Hardmode)
Pine Tree Block 20–49 16.8%15.68% (Hardmode)
Candy Cane Block 20–49 16.8%15.68% (Hardmode)
Green Candy Cane Block 20–49 16.8%15.68% (Hardmode)

 version

Loot
Item Quantity Chance
Snow Globe 1 7.14*1/14 (7.14%)
Candy Cane Block 1 57.14*4/7 (57.14%)50*1/2 (50%) (Hardmode)
Green Candy Cane Block 1 42.86*3/7 (42.86%)

Axes and chainsaws[]

Axes and chainsaws are used to harvest background plants like trees, cacti, and Giant Glowing Mushrooms (Wood blocks are removed with a pickaxe/drill instead). Chainsaws function identically to axes, but with an alternate animation and sound effect. Hamaxes function as both axes and hammers. The player begins with the Copper Axe when starting a new Classic character, and an Iron Axe when starting a new Journey character.

  • Copper Axe
  • Tin Axe
  • Iron Axe
  • Lead Axe
  • Silver Axe
  • Tungsten Axe
  • Gold Axe
  • Platinum Axe
  • Cobalt Waraxe
  • Cobalt Chainsaw
  • Sawtooth Shark
  • War Axe of the Night
  • Blood Lust Cluster
  • Palladium Waraxe
  • Palladium Chainsaw
  • Mythril Waraxe
  • Mythril Chainsaw
  • Orichalcum Waraxe
  • Orichalcum Chainsaw
  • Adamantite Waraxe
  • Adamantite Chainsaw
  • Meteor Hamaxe
  • Titanium Waraxe
  • Titanium Chainsaw
  • Pickaxe Axe
  • Drax
  • Chlorophyte Greataxe
  • Chlorophyte Chainsaw
  • Picksaw
  • Shroomite Digging Claw
  • Butcher’s Chainsaw
  • Molten Hamaxe
  • Haemorrhaxe
  • Spectre Hamaxe
  • Solar Flare Hamaxe
  • Vortex Hamaxe
  • Nebula Hamaxe
  • Stardust Hamaxe
  • The Axe

References[]

  1. In video game development lingo, the term NPC technically includes any character not controlled by a player, including enemies. However, Terraria, along with its developers and fan community, generally use the term NPC to refer only to friendly automated characters that provide a service to players. This page is therefore only about those friendly NPCs.
  2. Information taken from the  Desktop 1.4.0.5 source code, method in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.
  3. Information taken from the  Desktop 1.4.0.5 source code, method in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.
  4. Damage bonuses are computed by first adding all applicable damage boosts to obtain a boost factor, then multiplying the NPC’s base attack damage (or, for the Dryad, the Dryad’s Bane base debuff damage) by that total factor. Thus, «+10%» and «+15%» and «+40%» combined give an increase of +65%.
  5. Information taken from the  Desktop 1.4.0.5 source code, method in . Note that tax amounts are converted to a floating-point number, then divided by the current , then truncated to an integer; hence, e.g. 10 divided by a 150% price modifier gives 66666 due to the truncation. There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.
  6. Information taken from the  Desktop 1.4.0.5 source code, method in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.
  7. ↑ The Dungeon, Corruption, and Crimson biomes always maximize Town NPCs’ unhappiness. Information taken from the  Desktop 1.4.0.5 source code, method in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.
  8. Information taken from the  Desktop 1.4.2.2 source code, method in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.
  9. ↑ Information taken from the  Desktop 1.4.1.2 source code, method in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.2.3.

World Creation[]

The world creation screen on the  Desktop version,  Console version, and  Mobile version

Click the New button on the Select World screen to generate your first world. Players are not locked to a single world; however, we recommend completing the game using a single world at first to keep things simple.

Name and Seed (optional)

These two options won’t have much effect if you’re starting out.

  • Your world’s name is displayed on the Select World screen, and it will be shown to other players if you hosted a Multiplayer session. It also appears in a few death messages.
  • The world seed is a randomly-generated number which represents the world that has been created. It can be copied and pasted to create an identical world.

World Size

There are three options:

  • Small worlds are relatively compact and easy to traverse; it will take you less time to travel between biomes and descend into caves. This makes the game easier at first, since traveling is relatively risky. However, small worlds generate fewer treasure items and natural resources, so you may have a hard time later on.
  • Medium worlds are 50% larger than small worlds; they take a bit longer to travel through but have more space to generate treasure and extra biomes.
  • Large worlds are twice the size of small worlds. It takes a long time to travel between biomes, but the size allows for nearly all possible terrain, treasure, and resources to generate in large quantities, aside from a few very rare structures. These worlds are useful if you are looking to build.

While world sizes are mostly similar in gameplay they can notably affect the length of a playthrough; which world size is best will vary from player to player and often depends on the amount of time one has on hand. Also note that that the bigger world option you choose, the longer the wait time will be for the world to generate.

Difficulty

  • Classic/Normal Mode worlds offer the standard Terraria experience.
  • Expert Mode worlds have enhanced enemies and bosses, hazards, and valuable Expert-only treasure. Many of the Expert-only items can significantly help you, and can be worth the challenge.
  • Master Mode worlds have even more dangerous enemies and bosses, but don’t provide much loot in return other than vanity items, bragging rights, and one extra accessory slot. All Expert items appear in Master Mode.
  • Journey Mode worlds are for Journey Mode characters only; they are the only worlds where the cheat menu can be used. Your Classic/Softcore character can’t even log into a Journey world. Note that Journey mode has difficulty sliders ranging from 0.5x (the easiest) to 3.0x (equivalent Master mode). Sliding to 2x will enable all Expert mode features.

We recommend that you select Classic (also known as Normal) for your first playthrough.

World Evil

All Terraria worlds have one of two Evil biomes, that affect your ability to receive certain loot and changes a boss that you fight. On the  Console version, world evil can only be selected once Hardmode has been reached in at least one world; it will always be random before then. While seeds for the non-native world evil can be bought later, artificial biome creation can be difficult.

  • The Corruption, a purple-colored biome that generally offers both lower risk and reward, making it ideal for new players.
  • The Crimson, a red-colored biome with themes of flesh and gore. Overall, its items are slightly more powerful, but the enemies are more dangerous. This makes it appealing to experienced players.

The Loading Bar

Click Create or Accept to generate your world; the game will display a progress bar until it is complete. Afterwards, press Play on the created world to start your adventure!

Trivia[]

  • During a Blood Moon, all female NPCs except the Party Girl and Princess have dialogue that is more irritable or aggressive than normal. This references premenstrual syndrome, which may cause mood swings and irritability in some women. Both the menstrual cycle and the real-world moon cycle occur approximately every 28 days.
  • The only NPC interactions required to reach the defeat of the Moon Lord are talking to the Old Man to summon Skeletron and allow the Cultists to spawn, and killing the Guide with the Guide Voodoo Doll to fight the Wall of Flesh.
  • Skeletons will not attack the Skeleton Merchant.

Afterward[]

Now that you’ve learned how to play and survive, the best thing to do would be to simply continue playing, discovering new things on your own. If you do get stuck, find something you’re unsure about, or simply want detailed information about one of your items, look up what you need on the wiki, or check out the wiki’s Walkthrough. It may be handy to check the Armor or Weapons pages for info on what direction to head next. You might also want to look at the pages about the Bosses of the game so you know what your long term task will be. And remember, you can play the game your way, so don’t feel bound by the information on this wiki.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector