How to use the stopsound command in minecraft

Что такое позиционирование?

OverwatchCounter-Strike

Создаём позиционирование

  • Ассет Sound Attenuation: этот ассет содержит настройки, связанные с затуханием и позиционированием. Можно назначать этому ассету различные звуки, чтобы все они имели одинаковые настройки.
  • Override Attenuation: вместо ассета Sound Attenuation можно задавать настройки внутри Sound Cue. Это позволяет создавать настройки для отдельных Sound Cue.

S_Pop_CueAttenuationOverride AttenuationAttenuation Overrides
стрелкуAttenuation OverridesSpatialize
S_Pop_Cue

Воспроизведение звука в 3D-пространстве

BP_CloudGetActorLocationLocationPlay Sound at Location
CompilePlayПримечание:слушателем звукаSet Audio Listener Overrideзатухание

How to Enter the Command

1. Open the Chat Window

The easiest way to run a command in Minecraft is within the chat window. The game control to open the chat window depends on the version of Minecraft:

  • For Java Edition (PC/Mac), press the T key to open the chat window.
  • For Pocket Edition (PE), tap on the chat button at the top of the screen.
  • For Xbox One, press the D-Pad (right) on the controller.
  • For PS4, press the D-Pad (right) on the controller.
  • For Nintendo Switch, press the right arrow button on the controller.
  • For Windows 10 Edition, press the T key to open the chat window.
  • For Education Edition, press the T key to open the chat window.

2. Type the Command

In this example, we are going to stop the Creative music sound effect for the player named DigMinecraft with the following command:

/stopsound DigMinecraft music minecraft:music.creative

Type the command in the chat window. As you are typing, you will see the command appear in the lower left corner of the game window. Press the Enter key to run the command.

Once the cheat has been entered, the sound effect will temporarily stop playing until it is required again by the game.

You will see the message «Stopped sound ‘minecraft:music.creative’ with source ‘music’ for DigMinecraft» appear in the lower left corner of the game window to indicate that the sound effect has been stopped.

Congratulations, you have learned how to use the /stopsound command in Minecraft.

Trivia[]

Cave 14 viewed in a spectrogram.

  • When «Cave 14» is viewed in a spectrogram, it appears to show the face of a creeper.
  • Cave ambience is the only ambience that has subtitles.
  • «Basalt Deltas click» is likely based on the sound a Geiger counter makes when in the presence of radiation, despite neither Geiger counters nor radiation existing in vanilla Minecraft.
  • «Cave 1,5, and 13» can also be heard in lower pitches. The pitch can range from 0.65x to 1.00x.
  • «Cave 5 and 13» also sound a little similar, but they are played with different speeds. Also the sound for «Cave 5» sounds like a low-ringing bell while «Cave 13» sounds like an intense brush of wind.
  • Although the mood algorithm works in all vanilla dimensions since Java Edition 1.16, due to the mood system isn’t programmed properly for the End ambience sounds to be played in the End, so the Overworld cave ambience sounds could be played in the end instead.[verify]
  • «Warped Forest Mood 9» is actually a slowed-down and reverberated idle sound of the witch.

Команды:

/back — возвращает на предыдущее место.

/baltop — показывает топ наибольшего баланса среди игроков.

/ban — ограничивает доступ к серверу определённому игроку.

/broadcast — пишет определённое сообщение всем игрокам.

/burn — поджигает определённого игрока.

/checkgamemode — показывает игровой определённого игрока.

/clearchat — очищает весь чат.

/clearenderchest — очищает эндер-сундук определённого игрока.

/clearinventory — очищает весь инвентарь определённого игрока.

/commandspy — посмотреть всё то, что пишет определённый игрок.

/createkit — создаёт новый набор предметов.

/day — устанавливает день в определённом мире.

/delkit — удаляет определённый набор предметов.

/delhome — удаляет определённую точку дома.

/delwarp — удаляет определённый варп.

/disenchant — убирает зачарования определённого предмета.

/disposal — удаляет определённый предмет.

/economy — открывает меню управления экономикой среди игроков.

/editschild — редактирует созданную табличку.

/enderchest — открывает эндер-сундук.

/extinguish — тушит определённого игрока.

/feed — восстанавливает полосу голода.

/fly — включает/выключает режим полёта.

/gamemode — устанавливает игровой режим.

/gms — устанавливает игровой режим выживания.

/gmc — устанавливает игровой режим творчества.

/gmsp — устанавливает игровой режим наблюдателя

/gma — устанавливает игровой режим приключения.

/god — включает/выключает режим Бога.

/hat — надевает предмет на голову, держащийся в руке.

/heal — восстанавливает полосу здоровья.

/home — телепортирует на точку дома.

/invsee — просматривает инвентарь определённого игрока.

/ip — показывает IP-адрес определённого игрока.

/kick — выгоняет определённого игрока с сервера.

/kickall — выгоняет всех игроков с сервера.

/kit — открывает меню выбора набора предметов.

/lag — показывает расширенную статистику сервера.

/maintenance — переключает сервер в режим обслуживания.

/money — проверяет баланс.

/msg — отправляет личное сообщение определённому игроку.

/mute — ограничивает доступ к чату определённому игроку.

/night — устанавливает ночь в определённом мире.

/noon — устанавливает полдень в определённом мире.

/pay — передаёт игровую валюту определённому игроку.

/ping — показывает задержку между сервером и провайдером.

/rain — устанавливает дождливую погоду в определённом мире.

/repair — чинит предмет, держащийся в руке.

/rename — переименовывает предмет, держащийся в руке.

/reply — быстро отвечает последнему игроку, писавший в личные сообщения.

/restart — перезагружает сервер.

/rules — показывает правила сервера.

/serversystem — открывает меню команд плагина.

/sethome — устанавливает новую точку дома.

/setspawn — устанавливает точку возрождения.

/setwarp — устанавливает новый варп.

/sign — подписывает предмет, держащийся в руке.

/skull — получает голову определённого игрока.

/smelt — переплавляет руду, минуя печь.

/spawn — телепортирует на точку возрождения.

/speed — устанавливает скорость ходьбы/полёта.

/stack — дюпает предмет, держащийся в руке в количестве 64 штуки.

/sudo — позволяет отправлять сообщения или написать команду в чат.

/suicide — совершает самоубийство.

/sun — устанавливает солнечную погоду в определённом мире.

/teamchat — отправляет личное сообщение в командный чат.

/time — показывает сколько время.

/tp — телепортирует к определённому игроку.

/tpa — отправляет запрос на телепортацию к определённому игроку.

/tpaccept — принимает запрос на телепортацию.

/tpahere — отправляет запрос на телепортацию определённого игрока к Вам.

/tpall — телепортирует всех игроков сервера к Вам.

/tpdeny — отклоняет запрос на телепортацию

/tphere — телепортирует определённого игрока к Вам.

/tpo — принудительно телепортирует определённого игрока к другому игроку.

/tpohere — принудительно телепортирует определённого игрока к Вам.

/tppos — телепортирует на определённые точки координат.

/tptoggle — переключает доступ к командам телепортации.

/unban — снимает блокировку доступа к серверу определённому игроку.

/unmute — снимает блокировку чата определённому игроку.

/unsign — удаляет подпись предмета, держащийся в руке.

/vanish — включает/выключает режим невидимки.

/warp — показывает список созданных варпов.

/workbench — открывает верстак.

/weather — открывает меню выбора погоды.

/noafk — открывает меню управления AFK-игроков.

/convertfromessentials — конвертирует настройки с плагина Essentials (если имелся до этого).

Читерские команды в Майнкрафт

Здесь вы найдет список команд для жульничества. Читерские команды упростят выживание и позволяют получить преимущество

Если вас интересуют более крутые вещи, то обратите внимание на разделы Читы для Майнкрафт и Xray мод для Майнкрафт

  • /xp — добавляет игроку указанное количество опыта. Нету ограничение на количество очков опыта которое можно выдать.
  • /advancement — получить выбранное достижение игроку.
  • /weather — управление погодой
  • /summon — призывает мобов, предметы и блоки
  • /setblock — поместить блок в указанное место.
  • /locate — отобразить координаты нужного биома, данжа или структуры.
  • /kill — мгновенно убить моба или игрока.
  • /gamemode — переключить игровой режим.
  • /gamerule — указать или проверить игровое правило.
  • /give — выдать нужные предмет себе или другому игроку.
  • /enchant — наложить чары на предмет в руке. Это может быть часть брони, оружие, инструмент и другие предметы.
  • /effect — накладывает эффект на моба или игрока.

Sound events[]

A sound event is linked to one or more in-game events. Two sound events may share the same sound file, but correspond to different in-game events and/or belong to different sound categories. A few valid sound events aren’t included in sounds.json, while others don’t have an in-game event associated with them. Any sound event that lacks an in-game event can be played only with . All default sound events, the sounds they use, the category they belong to, the subtitle that plays at that event, and the in-game events they are triggered by are listed in the following table.

Unused sound events

This section needs cleanup to comply with the style guide. [Please help improve this page. The talk page may contain suggestions.

This section would benefit from the addition of more images. 
Please remove this notice once you’ve added suitable images to the article. The specific instructions are: There are no images here. There should be some, like small images before «Wolf», «Ghast», et. al.!

An unused sound event is any sound embedded into Minecraft that does not have a trigger without plugins or mods. They do not have a defined frequency of amplification, or anything else a generic, used sound would use. Also, they will not have subtitles until they are used from a trigger in the vanilla game. These do not usually have a corresponding translation key.

List

Below is a list of features along with audio sources for their unused sound events.

Wolf
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
None ? Unused sound event None None None None
Ghast
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Ghast_affectionate_scream.ogg None ? Unused sound event None None None None
Player
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Player_breathe.ogg None ? Unused sound event None None None
  1. ↑ No bug reports have been made for this case, however given the resolution of most others the lack of a subtitle is implied to be intentional
Bat
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bat_loop.ogg None ? Unused sound event None None None None
Silverfish
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
Footsteps ? Unused sound event None None None
Endermite
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
Footsteps ? Unused sound event None None None
Zombie
Sound Subtitles Source Description Resource location Translation key Volume Pitch Attenuationdistance
Block broken ? Unused sound event None None None

Структура файла[]

Этот файл хранится в формате JSON, но здесь представлен в формате NBT.

  • Корневой объект

    • Звуковое событие. Название этого объекта — это название звукового события, которое сделано по образцу пути к звуковому файлу (как «random.break»). Все стандартные звуки находятся в таблице ниже.

      •  category: Категория, к которой относится этот звук. Возможные названия категорий: (окружение), (погода), (игроки), (дружелюбные существа), (враждебные существа), (блоки), (музыкальные блоки), (музыка), (общее) и (голос/речь). Эта строка даёт звуковой системе понять к какой категории относится то или иное звуковое событие, так что громкость может быть отрегулирована на основании того, какие параметры звука устанавливаются для каждой категории.
      •  replace: true/false. Используется только в ресурспаках. Если true, то звук, записанный в sounds, заменит звуки, записанные в стандартном файле sounds.json для этого звукового события. Если false, то записанные звуки будут добавлены в стандартный список звуков. Необязательно. Если нет, по стандарту устанавливается значение false. В версиях до 1.7.6-pre1 эта строка проигнорирована из-за ошибки.
      •  sounds: Звуковые файлы, которые использует это звуковое событие. Один из звуков случайно выбирается для проигрывания когда звуковое событие запущено. Изменяемо.

        • Путь до звукового файла из папки «sounds». Использует «/».
        • Звуковой файл. Этот объект используется только в случае, если звуку нужны дополнительные строки.

          •  name: Путь до этого звукового файла из папки «sounds». Использует «/» вместо «\». Также может быть названием другого звукового события.
          •  volume: Громкость с которой будет воспроизведён этот звук. Значение от 0.0 до 1.0. Если нет, по стандарту 1.0.
          •  pitch: Изменяет высоту звука. Если нет, по стандарту 1.0, но могут быть выбраны значения выше и ниже.
          •  weight: Шанс, с которым этот звук будет выбран для воспроизведения, если произошло звуковое событие. По умолчанию 1. Пример: при значении 2 звук будет воспроизводится в 2 раза чаще. Допускаются только целые значения.
          •  stream: true/false. Если true, то этот звук будет передаваться прямо из файла. Рекомендуется устанавливать значение true для всех длинных звуков, чтобы предотвратить падение производительности. Используется для всех звуков в категориях «music» и «record» (кроме звуков нотного блока), так как почти все звуки этих категорий длятся более минуты. Необязательно. По умолчанию false.
          •  type: Возможны два значения: «sound» и «event»; «sound» воспроизводится с именем файла, в то время как «event» воспроизводится с уже определённым событием. Если значение не установлено, устанавливается «sound».

Sound slots

A_PlaySound supports playing sounds on eight sound channels (while A_StartSound supports more than that), indexed from 0 to 7. Playing a sound on a channel overrides any sound playing on the same channel, except for 0 (aka CHAN_AUTO), which first searches for a free channel, starting from 7 and decreasing until a free channel is found. If none of the channels are free, the sound is played on slot 0, overriding any sound playing there. The following constants can be used for sound slots:

  • CHAN_AUTO (0)
  • CHAN_WEAPON (1)
  • CHAN_VOICE (2)
  • CHAN_ITEM (3)
  • CHAN_BODY (4) — The default, for historical reasons.
  • CHAN_5 (5)
  • CHAN_6 (6)
  • CHAN_7 (7)

These constants can also be represented as numbers, such as: A_PlaySound("sound/name", 5). The slot parameter can be further combined (using the | operator) with the following modifier flags:

  • CHAN_LISTENERZ (8) — Sound is played from the listener’s Z-height. (Verification needed)
  • CHAN_MAYBE_LOCAL (16) — Sound is subject to and will not play if the sound is made by an actor other than the local player’s camera when compatibility flag is enabled.
  • CHAN_UI (32) — Sound is considered an interface sound and is not recorded into savegames.
  • CHAN_NOPAUSE (64) — Sound is not paused by menus and will play through time-stopping powerup effects.
  • CHAN_LOOP (256) — Sound loops.
  • CHAN_NOSTOP (4096) — Do not override the sound that is currently playing on the same channel with this one. This is only the case if both sounds are the same. If they are different, the playing sound is overridden regardless.
Note: flag 128 is CHAN_AREA, which is specific to sector sounds and cannot be used with A_PlaySound.

Подводные звуки[]

В океане чаще всего слышатся подводные фоновые звуки.

Подводные фоновые звуки проигрываются, когда игрок полностью находится под водой. Всего существует 22 подводных фоновых звука.

Эти звуки можно услышать в водоёме любого размера и в любом измерении.

Подводные фоновые звуки делятся на 2 группы: «Loop» и «Loop Additions». Они проигрываются независимо друг от друга. Кроме того, группа «Loop Additions» делится еще на 3 подгруппы.

Название подводных фоновых звуков в коде игры — ambient.underwater. <название группы в коде игры>

Группа Информация Название в коде игры
Loop Проигрывается бесконечно, пока игрок находится под водой ambient.underwater.loop
Loop Additions Проигрываются, когда игрок находится под водой ambient.underwater.loop.additions
Rare Loop Additions Проигрываются не так часто, когда игрок находится под водой ambient.underwater.loop.additions.rare
Ultra Rare Loop Additions Проигрываются редко, когда игрок находится под водой ambient.underwater.loop.additions.ultra_rare
Название Звук Группа
Underwater Ambience https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Underwater_Ambience.ogg Loop
Bubbles 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bubbles1.ogg Loop Additions
Bubbles 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bubbles2.ogg
Bubbles 3 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bubbles3.ogg
Bubbles 4 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bubbles4.ogg
Bubbles 5 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bubbles5.ogg
Bubbles 6 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bubbles6.ogg
Water 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Water1.ogg
Water 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Water2.ogg
Animal 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Animal1.ogg Rare Loop Additions
Bass Whale 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bass_Whale1.ogg
Bass Whale 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bass_Whale_2.ogg
Crackles 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Crackles1.ogg
Crackles 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Crackles2.ogg
Driplets 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Driplets1.ogg
Driplets 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Driplets2.ogg
Earth Crack https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Earth_Crack.ogg
Animal 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Animal2.ogg Ultra Rare Loop Additions
Dark 1 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Dark1.ogg
Dark 2 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Dark2.ogg
Dark 3 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Dark3.ogg
Dark 4 https://minecraft.fandom.com/ru/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Dark4.ogg

Other Game Commands

You can use other commands and cheats in Minecraft such as:

How to Use the Ability Command

How to Use the Achievement Command

How to Use the Advancement Command

How to Use the AlwaysDay Command

How to Use the Attribute Command

How to Use the BlockData Command

How to Use the Bossbar Command

How to Use the CameraShake Command

How to Use the Clear Command

How to Use the ClassroomMode Command

How to Use the Clone Command

How to Use the Code Command

How to Use the Connect Command

How to Use the Data Command

How to Use the DataPack Command

How to Use the DayLock Command

How to Use the Debug Command

How to Use the DefaultGameMode Command

How to Use the Difficulty Command

How to Use the Effect Command

How to Use the Enchant Command

How to Use the EntityData Command

How to Use the Execute Command

How to Use the Experience Command

How to Use the Fill Command

How to Use the Forceload Command

How to Use the Function Command

How to Use the GameMode Command

How to Use the Gamerule Command

How to Use the Give Command

How to Use the Help Command

How to Use the ImmutableWorld Command

How to Use the Kick Command

How to Use the Kill Command

How to Use the Locate Command

How to Use the LocateBiome Command

How to Use the Me Command

How to Use the MobEvent Command

How to Use the Msg Command

How to Use the Particle Command

How to Use the Publish Command

How to Use the Recipe Command

How to Use the Reload Command

How to Use the ReplaceItem Command

How to Use the Say Command

How to Use the Scoreboard Command

How to Use the Seed Command

How to Use the SetBlock Command

How to Use the SetMaxPlayers Command

How to Use the SetWorldSpawn Command

How to Use the Spawnpoint Command

How to Use the SpreadPlayers Command

How to Use the Stats Command

How to Use the StopSound Command

How to Use the Summon Command

How to Use the Tag Command

How to Use the TakePicture Command

How to Use the Team Command

How to Use the Teammsg Command

How to Use the Teleport Command

How to Use the Tell Command

How to Use the TellRaw Command

How to Use the TestFor Command

How to Use the TestForBlock Command

How to Use the TestForBlocks Command

How to Use the TickingArea Command

How to Use the Time Command

How to Use the Title Command

How to Use the TitleRaw Command

How to Use the Tm Command

How to Use the ToggleDownfall Command

How to Use the Tp Command

How to Use the Trigger Command

How to Use the W Command

How to Use the Wb Command

How to Use the Weather Command

How to Use the WorldBorder Command

How to Use the WorldBuilder Command

How to Use the WSServer Command

How to Use the Xp Command

How to Find your XYZ Coordinates

How to Keep Inventory when you Die

StopSound Command

  • Java
  • PE
  • Xbox
  • PS
  • Nintendo
  • Win10
  • Edu

StopSound Command in Minecraft Java Edition (PC/Mac)

In Minecraft Java Edition (PC/Mac), the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <targets>  

Definitions

  • targets is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • source is optional. It is the source that is currently playing the sound effect. It can be one of the following: *, ambient, block, hostile, master, music, neutral, player, record, voice, weather.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

StopSound Command in Minecraft Pocket Edition (PE)

In Minecraft Pocket Edition (PE), the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <player> 

Definitions

  • player is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

StopSound Command in Minecraft Xbox One Edition

In Minecraft Xbox One Edition, the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <player> 

Definitions

  • player is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

StopSound Command in Minecraft PS4 Edition

In Minecraft PS4 Edition, the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <player> 

Definitions

  • player is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

StopSound Command in Minecraft Nintendo Switch Edition

In Minecraft Nintendo Switch Edition, the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <player> 

Definitions

  • player is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

StopSound Command in Minecraft Windows 10 Edition

In Minecraft Windows 10 Edition, the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <player> 

Definitions

  • player is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

In Minecraft Education Edition, the syntax to stop a sound effect from playing is:

/stopsound <player> 

Definitions

  • player is the name of the player (or a target selector) that you wish to stop the sound effect for.
  • sound is optional. It is the sound effect to stop. (See List of Sound Effect Names.)

Extracting Minecraft Sounds using Python[]

 1 import json, os, platform, shutil, sys
 2 
 3 ''' 
 4     Copies audio files from indescript hashed folders to named sorted folders.
 5     You may need to change output path.
 6 '''
 7 
 8 # This section should work on any system as well
 9 print("Your OS is " + platform.system())
10 if platform.system() == "Windows"
11     MC_ASSETS = os.path.expandvars(r"%APPDATA%/.minecraft/assets")
12 else
13     MC_ASSETS = os.path.expanduser(r"~/.minecraft/assets")
14 
15 # Find the latest installed version of minecraft (choose the last element in assets/indexes)
16 MC_VERSION = os.listdir(MC_ASSETS+"/indexes/")[-1
17 print("Your latest installed version of minecraft is " + MC_VERSION[:-5 + "\n")
18 
19 # Change this if you want to put the sound files somewhere else
20 OUTPUT_PATH = os.path.normpath(os.path.expandvars(os.path.expanduser(f"~/Desktop/MC_Sounds/")))
21 
22 # These are unlikely to change
23 MC_OBJECT_INDEX = f"{MC_ASSETS}/indexes/{MC_VERSION}"
24 MC_OBJECTS_PATH = f"{MC_ASSETS}/objects"
25 MC_SOUNDS = r"minecraft/sounds/"
26 
27 
28 with open(MC_OBJECT_INDEX, "r") as read_file
29     # Parse the JSON file into a dictionary
30     data = json.load(read_file)
31 
32     # Find each line with MC_SOUNDS prefix, remove the prefix and keep the rest of the path and the hash
33     sounds = {klen(MC_SOUNDS):]  v"hash" for (k, v) in data"objects".items() if k.startswith(MC_SOUNDS)}
34 
35     print("File extraction :")
36 
37     for fpath, fhash in sounds.items():
38         # Ensure the paths are good to go for Windows with properly escaped backslashes in the string
39         src_fpath = os.path.normpath(f"{MC_OBJECTS_PATH}{fhash}{fhash}")
40         dest_fpath = os.path.normpath(f"{OUTPUT_PATH}/sounds/{fpath}")
41 
42         # Print current extracted file
43         print(fpath)
44 
45         # Make any directories needed to put the output file into as Python expects
46         os.makedirs(os.path.dirname(dest_fpath), exist_ok=True)
47 
48         # Copy the file
49         shutil.copyfile(src_fpath, dest_fpath)

Underwater ambience[]

This feature is exclusive to Java Edition. 

Not to be confused with the sound produced by flowing water.

Underwater ambience plays while the player’s head is underwater. There are 22 different underwater ambience sounds in total.

They can be heard within a body of water of any size and in any dimension.

Underwater ambience is divided into two groups: «Loop» and «Loop Additions». Both of these play independently of each other while player is underwater. Additionally, «Loop Additions» are divided into 3 more groups.

Its code name is ambient.underwater.<group code name>

Note that Rare Loop Addition’s and Ultra Rare Loop Addition’s rarity is exaggerated in their name. Their names are derived from their in-game code names.

Group Info Code Name
Loop Plays in never-ending loop for as long as player is underwater ambient.underwater.loop
Loop Additions Plays commonly while player is underwater ambient.underwater.loop.additions
Rare Loop Additions Plays uncommonly while player is underwater ambient.underwater.loop.additions.rare
Ultra Rare Loop Additions Plays rarely while player is underwater ambient.underwater.loop.additions.ultra_rare
List
Name Sound Group
Underwater Ambience https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Underwater_Ambience.ogg Loop
Bubbles 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bubbles1.ogg Loop Additions
Bubbles 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bubbles2.ogg
Bubbles 3 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bubbles3.ogg
Bubbles 4 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bubbles4.ogg
Bubbles 5 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bubbles5.ogg
Bubbles 6 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bubbles6.ogg
Water 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Water1.ogg
Water 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Water2.ogg
Animal 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Animal1.ogg Rare Loop Additions
Bass Whale 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bass_Whale1.ogg
Bass Whale 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Bass_Whale2.ogg
Crackles 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Crackles1.ogg
Crackles 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Crackles2.ogg
Driplets 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Driplets1.ogg
Driplets 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Driplets2.ogg
Earth Crack https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Earth_Crack.ogg
Animal 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Animal2.ogg Ultra Rare Loop Additions
Dark 1 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Dark1.ogg
Dark 2 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Dark2.ogg
Dark 3 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Dark3.ogg
Dark 4 https://minecraft.fandom.com/wiki/File:Dark4.ogg

How to Enter the Command

1. Open the Chat Window

The easiest way to run a command in Minecraft is within the chat window. The game control to open the chat window depends on the version of Minecraft:

  • For Java Edition (PC/Mac), press the T key to open the chat window.
  • For Pocket Edition (PE), tap on the chat button at the top of the screen.
  • For Xbox One, press the D-Pad (right) on the controller.
  • For PS4, press the D-Pad (right) on the controller.
  • For Nintendo Switch, press the right arrow button on the controller.
  • For Windows 10 Edition, press the T key to open the chat window.
  • For Education Edition, press the T key to open the chat window.

2. Type the Command

In this example, we are going to play the eerie, ambient sound of an elder guardian for the player named DigMinecraft with the following command:

/playsound minecraft:entity.elder_guardian.ambient voice DigMinecraft

Type the command in the chat window. As you are typing, you will see the command appear in the lower left corner of the game window. Press the Enter key to run the command.

Once the cheat has been entered, the sound effect will start playing for the player.

You will see the message «Played sound ‘minecraft:entity.elder_guardian.ambient’ to DigMinecraft» appear in the lower left corner of the game window to indicate that the sound effect has been played.

Congratulations, you have learned how to use the /playsound command in Minecraft.

Функция MessageBeep

Эта функция является более серьезной, она определена как:

function MessageBeep(uType:word) : boolean; 

Параметр uType указывает воспроизводимый звук, как идентификатор раздела реестра, в котором записаны звуки, сопровождающие те, или иные события Windows. Параметр uType может принимать следующие значения:

  • MB_ICONASTERISK — проигрывает звук «Звездочка» (SystemAsterisk)
  • MB_ICONEXCLAMATION — проигрывает звук «Восклицание» (SystemExclamation)
  • MB_ICONHAND — проигрывает звук «Критическая ошибка» (SystemHand)
  • MB_ICONQUESTION — проигрывает звук «Вопрос» (SystemQuestion)
  • MB_OK — проигрывает звук «Стандартный звук» (SystemDefault)

Надо отметить, что эта функция воспроизводит звук асинхронно, т.е. во время воспроизведения звука Ваше приложение продолжает работать. После запроса звука функция MessageBeep передает управление вызвавшей ее функции.

Если невозможно воспроизвести указанный звук, то функция попытается воспроизвести стандартный системный звук, установленный по умолчанию, если и это невозможно, то будет воспроизведен стандартный сигнал через динамик.

Ну и наконец, осталась самая интересная и полезная функция воспроизведения звука, о ней мы сейчас и поговорим.

Playing Sounds

Vanilla has lots of methods for playing sounds, and it is unclear which to use at times.

Note that each takes a , the ones registered above. Additionally, the terms “Server Behavior” and “Client Behavior” refer to the respective logical side.

  1. Simply forwards to overload (2), adding 0.5 to each coordinate of the BlockPos given.

    • Client Behavior: If the passed in player is the client player, plays the sound event to the client player.
    • Server Behavior: Plays the sound event to everyone nearby except the passed in player. Player can be .
    • Usage: The correspondence between the behaviors implies that these two methods are to be called from some player-initiated code that will be run on both logical sides at the same time: the logical client handles playing it to the user, and the logical server handles everyone else hearing it without re-playing it to the original user.
      They can also be used to play any sound in general at any position server-side by calling it on the logical server and passing in a player, thus letting everyone hear it.
    • Client Behavior: Just plays the sound event in the client world. If is , then delays the sound based on how far it is from the player.
    • Server Behavior: Does nothing.
    • Usage: This method only works client-side, and thus is useful for sounds sent in custom packets, or other client-only effect-type sounds. Used for thunder.
    • Forwards to ‘s , passing in as the player.
    • Client Behavior: Does nothing.
    • Server Behavior: Plays the sound event to everyone at this entity’s position.
    • Usage: Emitting any sound from any non-player entity server-side.
  1. (overriding the one in )

    • Forwards to ‘s , passing in as the player.
    • Client Behavior: Does nothing, see override in .
    • Server Behavior: Plays the sound to everyone nearby except this player.
    • Usage: See .
  1. (overriding the one in )

    • Forwards to ‘s , passing in as the player.
    • Client Behavior: Just plays the Sound Event.
    • Server Behavior: Method is client-only.
    • Usage: Just like the ones in , these two overrides in the player classes seem to be for code that runs together on both sides. The client handles playing the sound to the user, while the server handles everyone else hearing it without re-playing to the original user.

Old sound directory (pre-1.7)[]

If you play the game before 1.7.2, the sound directory is located as follows:

  • Windows: or
  • macOS:
  • Linux:

If you have played both the old and new versions, then both the old and new directories will exist in the game files. The old directory is only used for pre-1.7 versions.

Legacy sub-folders

In , there are 13 sub folders:

  • : Ambiance and rain/thunder
  • : Sounds of the player taking damage
  • : Breaking blocks
  • : Fire sounds
  • : Fireworks sound effects
  • : Sounds made by liquids such as water and lava
  • : Sounds created by moving minecarts
  • : Mob sounds
  • : Background music by C418
  • : Various sound effects from eating to explosions
  • : Music on the record discs found
  • : Footsteps
  • : Pistons
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector