Command & conquer wiki

Global Defense Initiative

Units

Infantry

  • Rifleman Squad
  • Missile Squad
  • Engineer
  • (Expansion, Subfaction Steel Talons)
  • Grenadier Squad
  • Sniper Team
  • Zone Trooper
  • Zone Raider (Expansion, Subfaction ZOCOM)
  • Commando (GDI)

Vehicles

  • Surveyor
  • Pitbull
  • MBT-6 Predator Tank
  • Titan Mk. II (Expansion, Subfaction Steel Talons)
  • Guardian APC
  • Mobile Repair Transport (MRT) (Expansion, Subfaction Steel Talons)
  • Harvester
  • Heavy harvester (Expansion, Subfaction Steel Talons)
  • Rocket harvester (Expansion, Subfaction ZOCOM)
  • MCV
  • Shatterer (Expansion)
  • Zone Shatterer (Expansion, Subfaction ZOCOM)
  • Wolverine Mk. II (Expansion, Subfaction Steel Talons)
  • Rig
  • Slingshot (Expansion)
  • Mammoth Tank
  • Juggernaut
  • Behemoth (Expansion, Subfaction Steel Talons)
  • MARV (Expansion)

Aircrafts

  • Orca
  • ZOCOM Orca(Expansion, Subfaction ZOCOM)
  • Hammerhead (Expansion)
  • Firehawk
  • V-35 Ox Transport (Not Buildable)
  • Supersonic Fighter (Expansion, Not Buildable)
  • GDI Aircraft Carrier (Not Buildable)
  • GDI Battleship (Not Buildable)
  • GDI Hovercraft (Not Buildable)

Structures

Production & Tech Structures

  • Construction Yard (Not Buildable)
  • Power Plant
  • Tiberium Refinery
  • Barracks
  • War Factory
  • Command post
  • Airfield
  • Armory
  • Tech Center
  • Space Command Uplink
  • Reclamator Hub (Expansion)
  • Crane

Support Structures

  • Watchtower
  • Guardian Cannon
  • AA Battery
  • Tiberium Silo
  • Sonic Emitter
  • Ion Cannon Control Center
  • Combat Support Airfield (Expansion)

Do-Gooder

Jacob Cain

CainAmir Al’QuayymThe ProphetThe Messiah

Supreme leader of the Brotherhood of Nod

Secret advisor of Joseph Stalin (Red Alert)

Immortality

InvulnerabilityManipulation and Leadership skillsAccelerated healing

Goals

Ascend and achieve divinity alongside his followers (succeeded).

Dominate the globe (formerly).Destroy the GDI (formerly).Use the Soviets to cause chaos in Europe (failed).Lure the Scrins to Earth so he can obtain their technology (succeeded).Complete the Tiberium Control Network with help from the GDI to stop the spread of Tiberium and use it to finally «ascend» (succeeded).

generals mod

С возвращением, Генерал! Отныне вы сможете насладиться вселенной Generals на движке Tiberium Wars. Разработчики серьёзно подошли к развитию этого проекта и вовсе не без весомой причины. Всем известно, что в 2013 году в свет должен был выйти крупный проект под названием Generals 2 от ЕА. Но игру внезапно отменили, а игрокам подали лишь недоделанную бетку. Вот на этом и прервалось воплощение мечты миллионов в реальность.

Однако для моддеров не всё потеряно! Коли руки есть, то почему бы не исправить ошибку оригинальных авторов? Вот команда Detroy TP и взялась за дело серьёзно. На данный момент уже готова полноценная альфа-версия с полностью работоспособной фракцией США. Совсем скоро нам подадут на блюдце Китай и ГЛА, а затем уже займутся уникальными генералами из Zero Hour. К слову, перенос кампании Generals на движок Tiberium Wars тоже прилагается. Это будет один из замечательных модов в истории!

Background

Born from the same initiative that led to the creation of ZOCOM, the Mammoth Armored Reclamation Vehicle, or MARV, was crafted by GDI engineers to complement ZOCOM’s Red Zone anti-Tiberium operations. Significant advances in Tiberium harvesting and refinement have allowed GDI to house a full Tiberium processing plant within the enormous, armored behemoth. Using a frontally-mounted scanning and collection system, the MARV can gather, process, and convert terrestrial Tiberium to usable resources in a matter of minutes.

Potential threats, originating from Nod-based operations or any number of separatist splinter or mutant factions, forced GDI to add significant armaments to the MARV before Red Zone deployment. In addition to the massive size and high-durability armor afforded to the MARV, a tri-barreled sonic cannon was added to provide offensive power to the MARV design. Firing a large area-of-effect sonic shell, the MARV’s massive cannon is equally as effective against unexpected uprisings as it is at breaking down massive Tiberium deposits for reclamation. In addition, four garrison slots can accommodate a variety of GDI infantry, allowing the MARV to meet any potential threat on the battlefield.

History

Nod first encountered the MARV during the Third Tiberium War, when ZOCOM first began Tiberium abatement in the African Red Zone. Several scout patrols in the area was destroyed by a MARV, one of which managed to transmit a video warning before its destruction. Since Nod was in danger of losing their foothold in the Red Zone, Alexa Kovacs ordered LEGION to locate and capture the Reclamator hub where the MARV was maintained.

An analysis of MARV wreckage and data from the Reclamator hub allowed the Brotherhood to complete its own epic unit, the Redeemer, during the battle. Designs for the Redeemer and its production facility, the Redeemer engineering facility, were transferred to LEGION for immediate field testing. Ultimately, three MARVs were destroyed during the ferocious battle.

[править] Личность

«Когда-то люди жили в грязи и пещерах. А я обладал всеми знаниями…»
Кейн рассказывает о Земле

Кейн — малопонятная внеземная форма жизни, попавшая на Землю тысячи лет назад. Согласно его воспоминаниям, он нашёл людей в грязи и пещерах, то есть вероятнее всего прибыл между 6000 и 4000 до н. э. Кейн много помогал людям — он предоставил им механизмы и знания, позволившие воссоздать нынешнюю цивилизацию. Кейн хорошо знаком инопланетянам, но в записях главного корабля не было найдено его генетического кода, в связи с чем детали их взаимоотношений остались неизвестными. Его генетическое и биологическое строение позволяли ему жить вечно и переносить невозможные повреждения. В современном мире он появился только в последнем десятилетии XX века, но перед тем курировал Иосифа Сталина в 40-х.

Кейну посвящены многочисленные досье, наиболее важные из которых — файл Интерпола ГЕН#416 и отчёт о военных преступлениях ГСБ. В них упоминается множество псевдонимов Кейна, включая Джейкоба Кейна, Кэйна или Амира Ал’Квакванума. В них также сообщается, что нет достоверных источников о его настоящей жизни, не сфабрикованных Нод. Солдаты Братства называют его просто пророком.

Personality

Kane himself believes he is a prophet, and debatable he has qualities of a prophet, including that he wants to liberate the third world from the Imperialist oppressors of the GDI. He strictly believes Capitalism causes Imperialism and Fascism, which is followed by oppressing the third world for the betterment of a few people… Something he shows great disgust for. Though he is not a Communist even if he shares some of their beliefs.

If Kane speaks the truth about his arrival on earth (unknown years BC, but far before the rise of Egyptians) then it would seem Kane teaches people how to write, speak and read. Educating them and granting humanity knowledge. This can be quite possible as Kane never seems to age. It is confirmed that he has lived over 100 years without changing at all. Ironically during World War 2(revised timeline), he was a secret advisor to Soviet dictator Joseph Stalin. Kane has also been «killed» a couple of times during the Tiberium wars but comes back as healthy as ever.

Despite this father like act towards humanity, he has an extremely dark side… Kane is willing to experiment, mutate and go as far as outright commit terrorist attacks to achieve his goals. He himself seems to believe he is doing the right thing, and his followers seem to believe this too. Between some of the Tiberium wars, the world is more like a «cold war» stage between GDI and Nod. Most of the time they are equally powerful holding at least 40% each of the planet. Other times Nod has been shown to own almost the entire planet, this confirms that many people (especially in the third world) follow and glorify Kane.

Kane is extremely dedicated to his cause and his followers. Often putting himself in the center as the prophet. He does not seem to do this for attention, because Kane himself believes he is the prophet and thus it would make sense for him to be in the centre. Kane is the body, thought, and mind of the brotherhood. And that is why he needs to be in the center.

Arsenal

The Awakened: The core Marked of Kane infantry which come trained in small numbers for a high price, but are substantially more powerful than Militants and can defeat GDI rifle squads with ease — the Redemption ability, available to the core Nod faction, can even «awaken» dead Militants into these cyborgs. Also armed with EMP weapons that disable enemy forces.

Tiberium Trooper: This result of Kane’s incautious Tiberium research led to the creation of a soldier designed to withstand liquid Tiberium vapor, and to decimate infantry with its Liquid Tiberium rifle which sprays a liquid Tiberium compound which is deadly to any exposed infantry (even Scrin) and also slows down vehicles. Naturally, Tiberium Troopers are immune to Tiberium.

The Enlightened: The premier Cyborg Infantry, the Enlightened fear nothing, designed to fight until death and to never give up Kane’s will. The Enlightened fire Tiberium-charged particle beam that burn through nearly anything. They also carry a more potent version of the Awakened’s EMP cannon.

Вселенная Tiberium

События этих игр разворачиваются в альтернативном настоящем, где инопланетный минерал тиберий быстро становится основой мировой энергетики и ценнейшим ресурсом планеты. Загадочная секта под названием «Братство Нод» (Brotherhood of Nod) и ее харизматичный лидер Кейн быстро понимают потенциал тибериевого бизнеса и постепенно берут его под контроль.

Инструментом «дипломатии» Nod постепенно становятся теракты, поэтому СБ ООН наконец-то решает действовать и создает международную коалицию GDI (Global Defence Initiative). Именно противостоянию этих двух фракций за контроль над тиберием и посвящены все игры этой субфраншизы.

Command & Conquer: Red Alert 3 (2008)

Проиграв войну, СССР сделал ход конем, отправив своего агента в прошлое, где тот убивает Эйнштейна вскоре после убийства Гитлера. В результате мощь Альянса падает и СССР легко захватывает почти всю Европу. Тем временем на Востоке Япония набирает силы и внезапно нападает на СССР. Так во франшизе появляется третья фракция – Империя Восходящего Солнца.

Юниты старых фракций в основном сохранились (разве что у СССР появились боевые медведи и новые самолеты), зато Япония может похвастаться эклектическими войсками вроде самураев с энергокатанами, школьниц-псиоников и летающих подлодок.

Триквел получил сдержанно-хорошие отзывы критиков (7,5 баллов из 10), а мнение поклонников серии разделилось: одним Red Alert 3 пришелся по душе, а другие ругали игру за мультяшный визульный стиль и попытки копирования Starcraft в мультиплеере. Вышедший через год аддон Uprising запомнился разве что безбашенной кампанией за девочку-псионика Юрико.

Триша Хелфер

Tricia Janine Helfer

Триша Жаннин Хелфер модель и актриса канадского происхождения в C&C 3 сыграла роль генерала Киллиан Катар воюющей на стороне Братства НОД. Для Триши это был первый опыт актерства в компьютерной игре, у нее нет актерского образования, за то 10 лет проработала моделью для разных выставок и рекламных компаний.

Снялась в фильме “Белая лихорадка” и в сериале “Звездный крейсер — Галактика”. Последний из которых сделал её наиболее известной, в связи с чем и была приглашена на съемки в C&C 3.

Триша была замужем 14 лет, подала на развод в 2018 году, детей у неё нет, но за, то есть 10 кошек, которых она очень любит и без конца выкладывает в свой инстаграмм. После успешного дебюта в C&C 3, её пригласила Blizzard на роль Сары Керриган для игры Starcraft 2, где Триша подарила Королеве Клинков не только свой голос, но и внешность.

Она участвовала в озвучке для игр: Halo 3, Mass Effect 2-3, Spider-man Web of shadow. Озвучивала Соню Блэйд для игры Mortal Kombat X, в одном из интервью она сказала, что Сандра Хесс её близкая подруга, игравшая Соню Блэйд во втором фильме Смертельная Битва.

 Триша Хелфер не
играет в компьютерные игры вообще и никогда не понимала удовольствие таких
развлечений, даже сегодня она не знает как выглядит C&C 3, отдаленно краем уха она слышала, что это какая-то стратегия.
Сегодня она по-прежнему снимается в фильмах.

Примечания[править]

  1. Но ведь в концовке СССР Кейн намекнул, что СССР развалится где-то в 90-ых (события Tiberian Dawn), а учитывая, что вторая и третья части по всей видимости идут в 70-ых и 80-ых соответственно, то неудивительно, почему там тиберия мы ещё не встречали, а время для событий C&C (1995) — всё ещё есть.
  2. А я думаю, что связана! Если Эйнштейн убивает Гитлера, Скринны не находят Землю, Братство Нод и Пси-корпус не существуют, а Сталин не оказывается жестоким завоевателем всего мира, то тогда история складывается именно так. Плюс, это значит, что кровавой войны из нашего настоящего не случилось, а в Generals на неё намёков вроде нету.
  3. Игра разрабатывалась под рабочим названием «Tiberian Dawn», но в релиз пошла как «Command & Conquer». Однако после того, как последующие игры получили схожие тематически подзаголовки «Tiberian Sun» и «Tiberian Twilight», первую часть зачастую стали назвать «Command & Conquer: Tiberian Dawn».

[править] Внешность и поведение

Баннер Чёрной руки в ТВ1

Я могу использовать много имён, капитанишка.
Кейн и Пирс-крестьянин.

Кейн — высокоинтеллектуальная и волевая форма жизни с огромной харизмой, в большинстве источников его интеллект достигает гениального уровня 192. Он собирает Братство Нод под своею властною рукой, руководит им авторитарно и жестоко. Кейн — мастер пропаганды и информационных набегов. Так, он организовал карательные набеги войск ГСБ на гражданских в Польше, контролировал каждый шаг Иосифа Сталина. Кейн говорит медленно и тяжело, имеет громкий и грубый голос. Правда, съемки показали, что в среде братьев Кейн позволял себе быть несколько мягче.

Он практически не переносит некомпетентность и ненавидит предательство, за что карает со всей властью, в согласии с правилом «если ты проиграл, ты мёртв». Так, он прикончил своего ближайшего соратника Сетха за попытку оспаривать власть Его, и направил МКБР на Вегу после того, как тот проиграл. Изредка Кейн прощает небольшие ошибки самым ценным коммандующим.

В основном он сосредотачивался на работе с тиберием, с попытками использовать его в качестве механизма эволюции человечества, распространения его по всей планете. Он и всё его Братство близко знакомы с тиберием, знают, как правильно его использовать, знакомы с информацией тацита. Кейн первым понял, что тиберий можно добывать комбайнами(харвестерами), а также открыл понятие Обожествления — мутаций людей с помощью тиберия. Его планы стали реализовываться, когда он создал Ракету мирных перемен и отправил её на переформатирование Земли

В результате на Земле появилось множество источников тиберия, разрослись красные зоны, что в свою очередь привлекло внимание скринов (инопланетян). Кейн очень хорошо переносит ранения, и практически бессмертен

Он был смертельно ранен трижды, но всякий раз после ранений восстанавливался в полной мощи. Кроме того внешность Кейна не менялась в течение сотни лет, он одинаково выглядел в 1950 и 2050. Причины бессмертия малопонятны и не изучены.

В Братстве Кейн представляется пророком и называет себя бессмертным. Он поясняет, что он живёт много лет без старения. Его последователи верят всякому слову Его. И говорят, что воевать за Братство конечно почётно, но в конце войны следует умереть за Кейна. ГСБ боится его возлияний и называет самым опасным существом во Вселенной.

Майкл Айронсайд

Frederick Reginald Ironside

Фредерик Реджинальд Айронсайд более известен как Майкл Айронсайд – известный киноактер канадского происхождения. Играет в C&C 3 генерала Грейнджера. До этого имел опыт работы в игровой индустрии озвучивал знаменитого Сэма Фишера из Splinter Cell, об этом можно сделать отдельный выпуск, но если коротко, то именно Майкл Айронсайд виноват в том, что Сэм Фишер стал более человечный, чем должен был быть изначально.

Еще Майкл озвучивал персонажа в игре Time Shift. Вообще Айронсайд настоящий трудоголик, мало того что он снялся в сотни кинокартинах, так он еще является художником, сценаристом, продюсером, режиссером.

Майкл не любит компьютерные игры, и соответственно не играет
в них. Он считает, что подобного рода развлечения просто пропитаны духом
насилия, и ничего полезного в умах детей они воспитать не смогут. Сегодня он
продолжает заниматься творческой деятельностью но уже не так активно и больше
как сценарст-писатель, вероятно годы дают о себе знать. На момент выхода этого
ролика, ему 70 лет.

Biography

Jake is the brother of Michael McNeil. He was taken prisoner along with his parents during the First Tiberium War and placed in a medical colony. His mother gave birth to his little brother Michael while in the camp. His brother’s DNA was considered perfect for augmentation by Nod researchers, who took him away. When the McNeils resisted, they were shot by security, leaving the McNeil brothers orphans. Jake never knew what the Brotherhood researchers were doing to his sibling, he only knew that his brother was still alive.

When the medical colony was liberated by GDI Commander James Solomon and his troops, both boys were placed in GDI care and grew up under the UN wing. However, Jake’s deeply rooted distrustful attitude towards authority figures hampered any attempts by Solomon to develop a relationship similar to the one he had with McNeil.

Jake set aside his distrust and joined GDI after his brother rose in rank rapidly, seeing the pride with which he served. As a normal human (Michael was augmented by Nod in the medical colony, a fact no one in GDI knew about) he can’t match his brother’s accomplishments, a fact which gnaws at him a little, but he serves as best he can. He does his job well enough for no one to complain, although he often gets compared to standards higher than what he is capable of.

Second Tiberium War

Jake was carrying out an inspection of Hammerfest base during the Second Tiberium War. When the base was overrun by Nod, Jake was one of the GDI officers in that base.
He was the most tragic casualty for McNeil who was unable to rescue and defend him.

After Hammerfest was recaptured by GDI, Kane taunted Michael that Jake was killed.

Alternate history

The following is based on the Nod campaign of Tiberian Sun and might contradict canon.

CABAL identified Jake McNeil as an exploitable flaw of the Hammerfest base. Slavik thus had the commander captured by toxin soldiers while he was on an inspection tour of the Arctic GDI bases. Once he was brought in, Slavik and Oxanna talked to him, playing up his anxieties and fears in order to bring him to their side. Oxanna even traded sexual favors with him. However, it should be noted that his sadness with his station in life was never really hidden — he knew that in the end, he would always be in his brother’s shadow. Oxanna and Slavik thus only had to peel off the veneer he had maintained his whole life.

Jake’s loner personality and anxieties finally gave way and he agreed to power down the Hammerfest’s perimeter, so that Nod forces could enter the base. He stayed true to his word and disabled the Firestorm perimeter, surrendering one of GDI’s most important bases to the Brotherhood.

After Nod’s victory it is unknown if Slavik allowed him to live.

History

During the Third Tiberium War, ZOCOM forces began reclamation in the African Red Zone, and deployed a MARV, which destroyed several Nod scout patrols. Fearing that Nod may lose their foothold in Africa, Alexa Kovacs ordered LEGION to stop ZOCOM. LEGION’s forces destroyed the MARV, captured ZOCOM’s MARV production facility and uploaded the MARV’s data, allowing Nod scientists to develop a counter — the Redeemer. ZOCOM sent in two more MARVs, but they were also destroyed, and ZOCOM was driven out of the African Red Zone.

Later in the war, ZOCOM forces escorted a convoy carrying the Tacitus in China, but were once again attacked by LEGION’s forces, who attempted to capture the Tacitus. The situation is further complicated by the sudden arrival of Reaper-17 forces, which began attacking both sides. Even though ZOCOM was defeated, Alexa Kovacs intervened at the last minute, cutting off LEGION from his forces and preventing the Tacitus from being evacuated, causing it to fall back into GDI hands. Presumably, ZOCOM reinforcements arrived and recaptured the Tacitus.

After the end of the war, ZOCOM forces were among the GDI forces guarding the Tacitus Containment Facility at the Rocky Mountains base. When LEGION attacked the facility in order to finally capture the Tacitus in 2052, they were once again defeated.

Evil-doer

Jacob Cain

CainAmir Al’QuayymThe ProphetThe Messiah

Supreme Leader of the Brotherhood of Nod

Secret advisor of Joseph Stalin (Command & Conquer: Red Alert)

Immortality

InvulnerabilityManipulationLeadershipAccelerated healing

Goals

Ascend and achieve divinity alongside his followers (succeeded).

Dominate the globe (formerly).Destroy the GDI (formerly).Use the Soviets to cause chaos in Europe (Command & Conquer: Red Alert).Lure the Scrins to Earth so he can obtain their technology (succeeded).Complete the Tiberium Control Network with help from the GDI to stop the spread of Tiberium and use it to finally «ascend» (succeeded).

Brotherhood of Nod

Units

Infantry

  • Militant Squad
  • Confessor Cabal (Expansion, Subfaction Black Hand)
  • Awakened (Expansion, Subfaction Marked of Kane)
  • Militant Rocket Squad
  • Saboteur
  • Fanatics
  • Black Hand (Infantry)
  • Tiberium Trooper (Expansion, Subfaction Marked of Kane)
  • Shadow Team
  • Commando (Nod)
  • Enlightened (Expansion, Subfaction Marked of Kane)

Vehicles

  • Emissary
  • Attack Bike
  • Raider Buggy
  • Scorpion Tank
  • Harvester
  • MCV
  • Reckoner (Expansion)
  • Flame tank
  • Beam Cannon
  • Stealth Tank
  • Mantis (Expansion, Subfaction Black Hand)
  • Specter (Expansion)
  • Avatar Warmech
  • Purifier Warmech (Expansion, Subfaction Black Hand)
  • Redeemer (Expansion)
  • Nod Battleship (Not Buildable)
  • Nod Hovercraft (Expansion, Not Buildable)

Structures

Production & Tech Structures

  • Construction Yard (Not Buildable)
  • Power Plant
  • Refinery
  • Hand of Nod
  • War Factory
  • Operations Center
  • Air Tower
  • Secret Shrine
  • Tech Lab
  • Tiberium Chemical Plant
  • Crane
  • Redeemer Engineering Facility (Expansion)

Support Structures

  • Shredder Turret
  • Laser Turret
  • SAM Turret
  • Tiberium Silo
  • Disruption Tower
  • Voice of Kane (Expansion)
  • Obelisk of Light
  • Temple of Nod
  • Air Support Tower (Expansion)

Trivia

  • During the development stage of Tiberian Sun, CABAL’s full name was originally going to be «Computer Assisted Bio-engineered Artificial Lifeform». However, this name did not actually appear in the game. CABAL’s current full name first appeared in Command & Conquer: Renegade and was subsequently used in Command & Conquer 3: Kane’s Wrath. Why this change took place is unknown.
  • CABAL had a brief appearance in a portal world that turned out to be a Nod base in , a fantasy-RPG title released on March 3, 1999 by Westwood Studios, nearly six months prior to the release of Tiberian Sun. For more information on the character as they appear in that game, see .

Renegade[]

Обложка игры.

Первый шутер от первого лица в рамках серии. Персонажи и строения напоминают Tiberian Dawn. Игрок должен чаще всего действовать в команде, а не руководить, как обычно армиями.

Действие игры происходит во время Первой тибериевой войны. В начале игры отряд ГСБ I, ищущий спрятанную в горах базу Нод, попадает в засаду. На выручку присылают главного героя, опытного спецназовца капитана Ника Паркера. После непродолжительного боя силы ГСБ подавляют всё сопротивление, находят базу и уничтожают её залпом орбитальной ионной пушки. Среди развалин базы разведка находит большое количество полезной информации.

После боя, Паркер попадает на штабной корабль ГСБ. Генерал Локк рассказывает ему о «воспитательном центре», расположенном на побережье Мексики. В этих центрах Нод использует пытки и промывание мозгов, чтобы сделать из мирных жителей новых членов Черной Руки, преданных Братству. Поскольку первая атака провалилась, генерал отдаёт приказ ждать до подготовки следующей. Паркер, знающий о бесчеловечных методах Братства, не хочет ждать, оставляя гражданских на откуп врагу, и угоняет десантный бот. Генерал Локк взбешён и грозится расстрелять капитана, но всё же отправляет все имеющиеся у него силы в атаку. Разбив Братство, войска ГСБ освобождают заключённых. За неповиновение приказу Паркера арестовывает военная полиция.

После гауптвахты, капитан получает новое задание: вызволить троих учёных, похищенных Братством — доктора Мёбиуса, его дочь Сидни и коллегу доктора Петрову. На базе Нод их не оказывается — генерал Рейвшоу улетает вместе с учёными на самолёте, оставив на месте своих помощников Мендозу и Сакуру. Мендоза, раненный в бою с Паркером, убегает, и капитан пробирается на один из самолётов Нод. На борту самолёта его уже поджидает Сакура. После короткой рукопашной Паркер выкидывает её из самолёта и улетает. Опомнившаяся Сакура бросается вдогонку на вертолёте, сбивая самолёт над занятым Нод островом.

Остров уже штурмуют силы ГСБ, поскольку в коммуникационном центре местной базы Нод есть сведения о направлении полёта самолёта с учёными. Получив данные и разрушив базу, Паркер сбивает вертолёт Сакуры, под конец боя лично прилетевшей, чтобы убить его. Столкновение вертолёта с вулканом провоцирует его пробуждение, и Паркер убегает с острова на борту маленькой подводной лодки Нод. Лодка прибывает на крейсер Братства. Перебив значительную часть экипажа, разрушив важнейшие системы на корабле и освободив трёх пленных солдат ГСБ, Паркер уплывает с тонущего судна на той же лодке.

Вскоре его посылают на выручку «Мёртвой Шестёрке». Зачистив город и собрав отряд в старом соборе, он отправляется на ближайшую базу «Черной Руки», где должны находиться учёные. Из всех учёных удалось спасти только Сидни. Петрова и Мёбиус остались в руках Нод. При попытке вызволить их, Сидни и Паркер сами попадают в плен. Но неожиданно капитана выручает Сакура, открывшая дверь камеры и убившая охранников. Освобождённый вновь оправдывает свою кличку, пробиваясь в научный центр Нод и освобождая доктора Мёбиуса. При этом он узнаёт, что Петрова — предательница, работающая на Нод. Петрова пытается замести следы, оставив его наедине с превращённым в киборга Рейвшоу, но попытка проваливается. После этого доктор и Паркер убегают из центра.

Пытаясь найти Сидни, Паркер принимает участие в штурме храма Нод. Проникнув внутрь разрушенного ударом ионной пушки храма, он спасает Сидни из рук мутировавшей Петровой и её охраны, после чего Сидни добирается до терминала управления и отменяет пуск ядерной ракеты, расположенной в храме. В финальном ролике Сидни возвращается к отцу, а капитан Паркер получает отпуск.

Tiberian Sun[]

Обложка игры.

Вторая часть оригинального цикла серии, продолжение эпического противостояния между высокотехнологичными войсками ГСБ и Братством Нод.

Представляется возможность пройти две кампании за обе стороны конфликта. Окончания кампаний различны, но каноном считается кампания за ГСБ. Сюжет развивается вокруг инопланетного артефакта Тацит, обладать которым хотят обе стороны. Кейн, считавшийся погибшим, возвращается — и у него есть план по превращению Земли в новый, лучший мир — мир тиберия. ГСБ же всеми силами стремится не допустить этого. Попутно оба блока хотят склонить к союзу третью сторону — сообщество мутантов Забытые, пострадавшие как от ГСБ при всеобщей эвакуации населения на полюса, где заражение тиберием было не так сильно, так и от Братства Нод. Забытые хотели сохранить нейтралитет, но в результате действий игрока помогают одной из сторон.

Quotes

When selected

  • Awaiting order.
  • We see the light.
  • Our souls are Kane’s.
  • We are the fist.
  • Superior design.
  • We bear the mark.
  • Loyalty is all.
  • Kane’s will made flesh!
  • Kane is the light!

When moving

  • Updating vector.
  • Refactoring objectives.
  • It is Kane’s will!
  • New coordinates acquired.
  • Updating.
  • New destination confirmed.
  • Enlightenment on route.
  • Advance and conquer!
  • We need no rest.
  • Processing order.

When attacking

  • All shall fall!
  • Neutralizing threat!
  • Eliminating hostiles!
  • Primary weapons engaged!
  • Target locked!
  • Weapons locked on!
  • The flesh is weak!
  • They shall perish!
  • Death is life!
  • Die!
  • Exterminate!

In combat

  • Combat mechanics engaged!
  • For the glory of Kane!
  • The weak fall before us!
  • They falter!
  • They flesh is but ashes!
  • We are the fury!

Command and Conquer Generals: Total War (2006)

Около 20 дополнительных миссий к оригиналу. По всему миру разгораются всяческие боевые конфликты. Подразделения ГАО вновь взялись за оружие. Они желают отомстить всем. из-за этого гибнут мирное население. Огонь войны разгораеться все сильнее и сильнее. Только ВЫ сможите остановить этот беспорядок.

Год выпуска: 2006Жанр: СТРАТЕГИЯРазработчик: EAgamesИздательство: eagames devsite: eagames.comЯзык интерфейса: russsian/englishПлатформа: windows xp OS: WINDOWS xp/me/2000/98 CPU: 800MHz Intel Pentium 3 или AMD Atlon RAM 128 DVD-ROM SPEED 8x hdd: 3.7 GB видео: 32MB ot Nvidia Geforce 2

In-game

The MARV produces much less credits per Tiberium patch than a regular Harvester: 115 credits per green Tiberium patch, and 230 per blue Tiberium patch, compared to 350 for green Tiberium and 700 for blue Tiberium. However, the MARV does not need to offload at a Tiberium refinery; it instantly converts into credits any Tiberium patch it moves over as long as one has enough storage. It is also extremely slow, due to its heavy armor, but even with all those downsides, it is very handy to help turn the tide of battle, put the finishing touches on an assault, or to act as a meatshield to absorb damage for the rest of your army. MARVs do splash damage.

Like the Nod Redeemer and the Scrin Eradicator Hexapod, the MARV must be built from its own specialized construction building — the Reclamator Hub, and only one MARV may be built at a time.

Four infantry squads may be permanently garrisoned inside which adds weapons or abilities to the vehicle. The first infantry unit creates the front-left turret, the second creates the front-right, the third creates the back-left, and the last creates the back-right.

Unit Corresponding weaponor capability
Rifleman squad Machine gun
Missile squad Missile launcher
(Combat) engineer Repair node
Grenadier squad Grenade launcher
Sniper team Sniper rifle
Zone troopers Railgun
Zone raiders Sonic grenade launcher

Among the epic units, the MARV has the heaviest armour, the slowest speed, and has the most number of garrison points, and so has unparalleled firepower on land (Redeemer = 2, Eradicator = 3) .

In a one-on-one fight, ignoring garrisons and veterancy, the MARV loses to any other Epic unit, but garrisoning it stands a higher chance, and if garrisoned by four Zone Troopers/Raiders, MARV is the strongest land unit, beating no matter how garrisoned Redeemer or Hexapod is in combat. The number of garrisons and variety of options also makes it the most flexible. It is the only Epic unit that can fire while on the move, giving it a significant tactical advantage. It is also the only Epic unit to feature directional armor (that is, it’s frontal armor is stronger than the armor elsewhere on its body, with the rear being the weakest point); this, coupled with the use of the «reverse move» command, can help a careful commander save a MARV that may have waded into a conflict it cannot handle, although it can also be exploited by a wily opponent. The main sonic weapon deals heavy splash damage, making the MARV slightly more effective against groups of clustered infantry than the other epic units. The MARV is capable of crushing any other non-epic unit, meaning that it can literally drive over huge amounts of enemy forces and crush them, as long as it’s not destroyed while moving to them.

The MARV may be used to hamper an opponent’s economy by quickly depleting Tiberium fields convenient to the enemy.

Global Conquest

Like all epic units, Strike Forces with a MARV have a special interaction in the global battlefield based on the epic unit’s innate ability: due to the MARV’s mobile harvester role, the Strike Force can harvest Tiberium in the global battlefield around its area of influence every turn similar to a Base, generating extra resources for the owner.

Scrin

Units

Infantry

Buzzers

  • Disintegrators
  • Assimilator
  • Shock Trooper
  • Cultist (Expansion, Subfaction Traveler-59)
  • Ravagers (Expansion)
  • Mastermind
  • Prodigy (Expansion, Subfaction Traveler-59)

Vehicles

Explorer

  • Gun Walker
  • Shard Walker (Expansion, Subfaction Reaper-17)
  • Seeker
  • Harvester
  • Shielded harvester (Expansion, Subfaction Reaper-17)
  • Devourer Tank
  • Corrupter
  • Annihilator Tripod
  • Reaper Tripod (Expansion, Subfaction Reaper-17)
  • Mechapede (Expansion)
  • Eradicator Hexapod (Expansion)
  • Drone Ship
  • Stormrider
  • Devastator Warship
  • Planetary Assault Carrier (PAC)
  • Mothership (Not Buildable)

Structures

Production & Tech Structures

  • Drone Platform (Not Buildable)
  • Reactor
  • Extractor
  • Portal
  • Warp Sphere
  • Nerve Center
  • Gravity Stabilizer
  • Stasis Chamber
  • Technology Assembler
  • Signal Transmitter
  • Foundry
  • Warp Chasm (Expansion)

dune 2000

Не стоит забывать, что есть и такая игра как Emperor: Battle for Dune. Данный проект был разработан не кем-то, а самими авторами из Westwood. Не удивительно, что по геймплею игры, связанные с Тибериумом и Дюной, слишком похожи

В моддинговом сообществе тоже решили уделить внимание бесценной вселенной Фрэнка Герберта и воплотить её в явь.  К сожалению, мод разработчики так и не доделали до конца, ввиду своей занятости с отдельной игрой, но это и не означает, что они оставили всё в плохом состоянии. Напротив, их проект Dune2000 получился на славу, хоть и не без минусов

Итак, нас ждут новые уникальные карты исключительно по вселенной «Дюны». Соответственно, поле боя здесь не Земля, а Арракис, планета-пустыня. Вместо тиберия нам предложен новый ресурс — меланж. Добывая его с помощью харвестеров мы пополняем казну и объявляем войну своему противнику. Из играбельных фракций можно выбрать лишь две — Дом Харконненов и Дом Ордос.

Нет здесь ни Атрейдесов, ни Сардаукаров, ни Моритани, ни Тлейлаксу, ни тем более Фрименов. Даже Песчаных червей не наблюдается. Но зато две играбельные фракции сделаны буквально с нуля. Все их модели просто поражают своей красотой. Анимация также была намного улучшена. Так что если вы — преданный фанат Дюны, вам явно не стоит обходить стороной эту модификацию.

nod evolution

Nod Evolution — это мод, который очень похож по стилю на Arcade Edition для Battle for Middle-Earth 2. В игре можно почти бесплатно использовать любое супероружие и специальные функции трёх рас. Добавлены новые юниты для каждой из фракций. В особенности улучшено Братство Нод.

Были сделаны улучшения в ИИ. Противник в прямом смысле готовит для игрока настоящую мировую войну с использованием всего, что только есть в арсенале. Данный мод будет лучшим для тех, кто любит массовые побоища и ядерные взрывы по всей карте. Всё, что есть в проекте, можно спокойно использовать в одиночных кампаниях. Это отлично поможет в некоторых тяжёлых миссиях.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector