История обновлений
Содержание:
History[]
- Desktop 1.4.0.1:
- Added Otherworldly Underworld track from the cancelled Terraria: Otherworld.
- Added two new backgrounds as well as the one introduced in 1.3.0.1 being now animated.
- Added Hell Butterfly, Lavafly and Magma Snail critters.
- Added two ambience objects in the background: flocks of Hellbats and a Bone Serpent leaping in Lava.
- Bone Serpents now drop Bone Serpent Kite during Windy Days.
Desktop 1.3.3: Added heat distortion effect.
Desktop 1.3.0.1: New background and soundtrack, replacing the Eerie music.
Desktop 1.2.4: The Underworld (as well as the Dungeon) has more new furniture generated at world creation.
Desktop 1.2.3: Fixed the bug where removing walls in the Underworld would not update the map.
Desktop 1.2: Added Obsidian furniture to ruined houses, and allowed rooms to generate horizontally. Also added Red Devil, Lava Bat, and new backgrounds.
Desktop 1.1: Demon Torches are added to ruined houses.
-
Desktop 1.0.6:
- Ruined houses now spawn differently. They often spawn as all Obsidian Brick, and they can now get tall.
- Clumps of Ash are now filled with more lava pockets, making mining Hellstone more of a challenge.
- Gold Chests are now replaced with Shadow Chests which now hold most underworld loot.
-
Desktop 1.0.5:
- Water evaporates when reaching the Underworld layer.
- Common Chests are now replaced with Gold Chests.
Desktop-Release: Introduced.
Console version
Console-Release: Introduced.
Switch version
Switch 1.0.711.6: Introduced.
Mobile version
Mobile-Release: Introduced.
version
3DS-Release: Introduced.
Biomes and Structures
- Forest
- Desert
- Ocean
- Snow
- Jungle
- Glowing Mushroom
- Evil biome (
- The Corruption
- The Crimson
)
- The Hallow
- Space
- Underground
- Cavern
- Dungeon
- Ice biome
- Underground Desert
- Underground Jungle
- Underground Mushroom
- Underground Corruption
- Underground Crimson
- Underground Hallow
- The Underworld
Mini-Biomes
- Bee Hive
- Granite Cave
- Graveyard ()
- Lihzahrd Temple
- Marble Cave
- Meteorite
- Oasis
- Spider Cave
Structures and Other Biomes
- Chasm
- Enchanted Sword Shrine
- Floating Island
- Jungle Shrine
- Living Tree ()
- Pyramid
- Ruined House
- Underground Cabin
Прекращение разработки и дальнейшая судьба
12 апреля 2018 на официальном форуме Loki заявил, что из-за затянувшегося процесса разработки, большого объёма работ для доведения игры до релизного состояния и нежелания ReLogic выпускать неготовые продукты студия прекращает работу над Otherworld и концентрирует свои силы на выпуске обновления 1.4 для классической Террарии.
После новостей о выходе последнего обновления, в тематическом канале Discord многие задумались о судьбе игры. В итоге, на это отреагировал ReDigIt, который сказал что готов выложить в сеть код игры, однако для этого ему требуется 15 долларов и 100.000 подписей на петиции.
в Августе 2021 года уже подписало петицию ~ почти 92 000 человек, может быть в этом году свет увидит код игры Terraria: Otherworld. Подписать петицию можно по этой ссылке.
Tips[]
For more tips on navigating the Underworld, see Guide:Surviving in the Underworld.
- It is highly recommended to equip protective accessories when visiting the Underworld.
- An Obsidian Skull or any of its upgrades will allow walking on Hellstone and Hellstone Bricks.
- An Obsidian Rose can also reduce the damage from Lava.
- A Lava Charm or any of its upgrades will protect from brief contact with Lava, and can also be combined with other accessories, culminating in the Terraspark Boots. Note that in Desktop version, Console version, and Mobile version, these charms have become much rarer, appearing solely in 2.5% of lower-Cavern Gold Chests, and 2.5% of Obsidian and Hellstone Crates.
- On the Desktop version, Console version, and Mobile version, the Terraspark Boots represent a nearly sovereign remedy for the hazards of Lava. While they don’t provide complete protection against swimming in Lava, they allow walking on its surface without harm, and they do offer 7 seconds of protection (extendable by other accessories) for a player who is accidentally dunked. They also protect the player from taking damage when walking on Hellstone or Hellstone Bricks. (Or Meteorite, but that’s rare in the Underworld.) Combining all this with their speed and limited flight, they allow moving around the Underworld with fair impunity.
- A very common method to quickly travel to the Underworld is to dig a hellevator, a vertical shaft from the surface to the Underworld.
- Minions are a very effective way to counter Fire Imps and Red Devils. An Imp Staff is the best choice pre-Hardmode. Be careful not to let the minions kill any Voodoo Demons above lava pools, as a dropped Guide Voodoo Doll touching Lava causes the Guide to die and the Wall of Flesh to spawn.
- Since the Underworld spans the entire length of the world, it is easy to locate the Underground Jungle, Corruption/Crimson, and Hallow biomes. The bottoms of these biomes are often seen at the roof of the Underworld.
- Despite the sequential boss difficulty, it is much easier to survive in the Underworld than in the Dungeon or Underground Jungle due to the much slower spawn rate. In contrast to those biomes, the Underworld can be explored fairly safely. When starting Hardmode, the Underworld is one of the safest areas of the world because there are no new or more difficult enemies spawning there until defeating a mechanical boss causes Lava Bats and Red Devils to spawn.
- One way to avoid most of the Underworld spawns (except Fire Imps and Bone Serpents) is to stay in confined quarters while mining Hellstone. Ruined Houses are usually a safe base to tunnel to Hellstone veins from. With care, a player can tunnel directly from shelter through the ash, leaving spaces for Lava to drain away from the player as they mine. Obsidian Platforms and Water Buckets will be helpful for this method.
- The Ruined Houses are large enough to allow some enemies to spawn inside, but replacing their background walls will prevent that. Tunnels and bunkers will also help.
- It is beneficial to seal all lava pools, because that prevents both inadvertent Wall of Flesh summonings and accidentally falling into a pool. Furthermore, it serves as terrain preparation for the Wall of Flesh fight.
- Avoid using Stone Blocks for bunkers or bridges, because the smashing of Altars may convert one or more Stone Blocks into Ebonstone/Crimstone or Pearlstone. While these biomes do not usually appear in the Underworld and cannot infect the usual blocks there, introduced stone bridges or shelters can spread the contagious biome following the block conversion. If enough stone blocks were placed, it might convert enough of them to produce spawns from that biome. These stone blocks may also be difficult to find when trying to purify the world completely. By contrast, the native Ash Blocks are incorruptible and are suitable for bridges, or in any case, processed Stone Slabs from the Heavy Work Bench or using any sort of Wood or brick will avoid all problems from biome spreading.
- The native Underworld spawns can be overridden by placing at least 75 blocks of Meteorite, effectively creating an .
- It is possible to flood parts of the Underworld by digging channels to dump an ocean over the Lava. The water will eventually evaporate, but not before it converts the lava surface to Obsidian, sealing off many lava pools.
- Luck can be increased in the Underworld by using Bone Torches.
- In Expert Mode, killed Lava Slimes will cause Lava to pour out from where they die, so it is recommended to have the Royal Gel accessory equipped as it will make Lava Slimes friendly.
Trivia[]
Fire flower icon in the corner of the Underworld on .
- When the player gets close to the Underworld, the screen will start to waver slightly, like the shimmering caused by heat.
- In the version, there is an icon of the fire flower power-up from the 1990 side-scrolling platform game Super Mario World in the bottom-right corner of the Underworld.
- Just above the Underworld (if backgrounds are switched on), there will be the old background that the Underworld used to have.
- There was originally going to be a «Hell alternative» that would have had the color schemes from hell in Disney’s Hercules. However, the idea was scrapped.
Notes[]
- The Underworld starts at about 3000 feet (1500 tiles) underground in a large world, at about 2000 feet (1000 tiles) underground in a medium world, and at about 1300 feet (650 tiles) underground in a small world.
- If any Water enters the Underworld, it will quickly evaporate. Therefore, attempting to generate Obsidian here is usually not very effective, due to most of the Water evaporating before touching any lava. However, a Water Bucket can still be used to quench somewhat smaller amounts of Lava.
- On the Desktop version, Console version, Mobile version, version, Switch version, and tModLoader version, the music track plays ( «Hell» Music Box) in the Underworld. On the Old-gen console version, the music track plays.
- No background or foreground shaders can be applied by anything in the Underworld aside from normal lighting devices. This is apparent when fighting the Moon Lord here, as blocks are not darkened, and the background is still visible, unlike in the rest of the world.
- On Old-gen console version, the lava flowing through the cracks of the walls won’t appear if a player uses any weapon that produces light on its own but if the weapon used is a sword that is able to shoot a beam like the Frostbrand, the beam will make the lava appear in the cracks.
Terraria 2
- В отличие от продолжения, обновления оригинальной Террарии являются свободой. «Там очень много вещей, запертых в Террарии» — пояснил он (прим. Пер .: Redigit). «Система лута работает, механизм развития персонажа работает. В Terraria 2 я действительно хочу иметь бесконечные миры. Вы можете путешествовать куда угодно. Также я хочу большего разнообразия биомов. Там будет очень много вещей.
- Terraria 2 означает, что есть. Спинкс сказал, что в ближайшее время будет обновление масштаба 1.2, и вряд ли он будет анонсирован снова, в ближайшие несколько месяцев. Он рассматривает возможность перехода на Terraria 2 »и рассматривает потенциальный вариант, который будет поощрять фанатов Terraria, надеющихся увидеть продолжение развития игры.
- К непосредственному развитию Terraria 2 разработчик, однако, еще не приступил. По его словам, пока он занимается дополнительным контентом к первой части. По его словам, обновления для первой Террарии — и большие, и маленькие — будут выходить еще три-четыре месяца.
Contents[]
Characters
- Hellbat
- Lava Slime
- Fire Imp
- Arch Demon
- Demon
- Voodoo Demon
- Bone Serpent
- Wall of Flesh(boss)
During Hardmode:
- Mimic
- Tortured Soul(uncommon)
After defeating any mechanical boss:
- Lava Bat
- Red Devil
Critters:
- Hell Butterfly
- Lavafly
- Magma Snail
Unique Treasures
From Shadow Chests and Pots:
From Shadow Chests:
- Dark Lance
- Sunfury
- Flamelash
- Flower of Fire
- Hellwing Bow
- Treasure Magnet
- Brain
- Drax
- Demonic Hellcart
- Ornate Shadow Key
- Slice of Hell Cake
Unique Drops
From Fire Imps:
- Obsidian Rose(rare)
- Plumber’s Hat(rare)
- Shiren Hat(rare)
From Demons and Voodoo Demons:
From Voodoo Demons:
From Lava Bats and Hellbats:
From Red Devils in Hardmode:
- Fire Feather(rare)
- Unholy Trident(uncommon)
From Bone Serpents:
From Bone Serpents and Red Devils:
From Arch Demons:
- Crystal Shard
- Crystal Storm(rare)
From Wall of Flesh:
- Pwnhammer
- Breaker Blade
- Clockwork Assault Rifle
- Laser Rifle
- Firecracker
- Warrior Emblem
- Ranger Emblem
- Sorcerer Emblem
- Summoner Emblem
- Badger’s Hat(when defeated on the same dayas the Eye of Cthulhu)
- Wall of Flesh Mask
- Wall of Flesh Trophy
- Treasure Bag(drops the Demon Heart in Expert Mode)
- Goat Skull(1/4 drop in Master Mode)
- Wall of Flesh Relic(in Master Mode)
From any enemy after defeating Skeletron:
From any enemy in Hardmode:
- Living Fire Block(1/50 chance)
- Hel-Fire(1/400 chance)
From vegetation:
- Fireblossom
- Fireblossom Seeds
From terrain:
- Ash Block
- Demon Torch
- Hellstone
- Hellstone Brick
- Hellstone Brick Wall
- Obsidian Brick
- Obsidian Brick Wall
- Hellforge
- Shadow Chest
- Obsidian Furniture
- Underworld Banners
Music
- https://terraria.fandom.com/wiki/File:Music-Underworld.mp3
- https://terraria.fandom.com/wiki/File:Music-Eerie.mp3
- https://terraria.fandom.com/wiki/File:Music-Underworld_(Otherworldly).mp3
Сообщение разработчиков Terraria: Otherworld
«Доброго дня, Террарийцы!
Мы надеемся, что вы успели насладиться последними обновлениями. Мы, кстати, закончили сбор команды Re-Logic и воодушевлены будущим нашей компании и нашими проектами! На этой ноте мы хотели бы поделиться с вами назревшей информацией о Terraria: Otherworld, о которой много людей спрашивало в течение меcяцев.
В ранее опубликованных спойлерах мы сообщали, что игра ещё не готова и мы не будем отодвигать плановые сроки релиза
С момента последних сообщений прошло много времени тишины, но сейчас она заканчивается — мы хотим поделиться текущей работой и некоторой важной информацией.
Итак, что происходит?
Вкратце: в начале года мы сделали сравнение игры с нашими стандартами, ожиданиями и представлениями. Было ясно, что проекту нужно очень много доработок и мы изменили его во многих областях, чтобы поднять их уровень до приемлемого. Тогда мы потратили немного времени на детализированную дискуссию с Engine Software насчёт того, как сделать вещи такими, каким они были изначально в задумке. После этого мы составили список желаемых изменений. Теперь Engine Software имеет статус главного дизайнера игры и мы принялись дорабатывать проект, дабы удовлетворить наши желания и ожидания наших фанатов. Конечно, мы должны напомнить, что наша философия — «Будет готово, когда будет готово» используется и тут.
Как же обстоит дело?
Мы переделываем определённое количество элементов, которые делают игру более разнообразной и веселой, чтобы привнести больше схожести с Terraria в Otherworld. Хотите пример? Что ж, мы поняли, что динамика сражения в Святых землях и Искажении не столь опасна, и поэтому было решено переделать её. Мы также сфокусированы на воссоздании других биомов, чтобы вы могли почувствовать их глубже и разнообразнее, а также вложили много сил в систему улучшения оружия. Остальные примеры продвигающейся работы включают повсеместные изменения брони и аксессуаров и полное улучшение ИИ механизмов защиты башен.
Что же дальше?
Мы будем работать рука об руку вместе с Engine Software, чтобы сохранить динамику разработки в ближайшие недели и месяцы. Мы уверены в этом новом подходе, и будьте уверены, мы будем тесно связаны, чтобы Terraria: Otherworld стала проектом, по-настоящему достойным Terraria. Мы не можем сказать вам дату, приоритет, в первую очередь на том, чтобы сделать игру качественно. Это говорит о том, что нам предстоит огромное количество работы, чтобы не только сделать игру, но и качественно доработать её. Как только мы узнаем больше, мы сообщим вам, так что ждите спойлеров.»terraria и Terraria: Otherworld»