Warhammer 40,000: space marine

History

First deployed en masse during the Indomitus Crusade after the formation of the Great Rift, Vanguard strike forces proved fearsomely effective at their tasks of reconnaissance-in-force, infiltration and sabotage. As Primarch Roboute Guilliman’s forces pushed ever further into Chaos-­infested space, the Vanguard Space Marines fought ahead of the advance, dismantling the foe’s ability to resist the Imperial war machine.

The Khornate warlord Ul Ghresk fell victim to a volley of precision bolt rounds at the Battle of Eight Pillars, sending his Fleshreavers into a self-destructive frenzy. The corrupted spaceports at Braxar Tertia were destroyed when a series of detonations broke apart their grav-locked moorings, causing the entire structure to smash down upon a Chaos mustering ground.

Upon the Heretic-held Forge World of Drianturn, the Chaos Titan Degradator was drowned in burning promethium when a series of sump dams mysteriously malfunctioned. Across contested space, countless similar acts of covert destruction were carried out with peerless skill.

Such was the disorder caused by these strikes that several internecine conflicts were ignited between rival Chaos factions who blamed one another for the baffling attacks that were crippling their forces. Terror and confusion, two of the greatest weapons of the Dark Gods’ followers, were now being employed against them, and the results were devastatingly effective.

As the Indomitus Crusade delved deeper into enemy territory and was struck by multiple Chaos counter-­assaults, the Vanguard Space Marines seamlessly fell back to support their Battle-Brothers, launching flanking assaults and withering the foe’s forward units with unrelenting sniper fire.

Finally, the enemy came face-to-face with the hidden menace that had haunted them for so many solar months. Reiver Squads burst from the shadows, Vox-augmented masks howling blood-curdling battle cries as they fell upon the foe with Heavy Bolt Pistols and Combat Knives. Eliminators stalked the shadows, every shot from their silenced Bolt Sniper Rifles a kill.

Vanguard Space Marines proved no less devastating when fighting in concert with battle line troops than they had been while carrying out aggressive reconnaissance actions.

Indeed, so impressed was Guilliman with the performance of his Vanguard formations that he made a number of amendments to the Codex Astartes — his legendary thesis on warfare — in order to better accommodate them into the Space Marines’ overall tactical doctrine.

In the years since, Vanguard Space Marines have continued to perform a vital role in the defence of the Imperium. With violent Warp Storms covering almost half the known galaxy in a veil of darkness and fear, dedicated reconnaissance forces have proven vital for the Adeptus Astartes.

Vanguard strike forces delve into the deadliest reaches of space, clearing the path for crusades of reconquest and retribution, harrying the forces of the Dark Gods wherever they are found.

G

Name Origin Founding Allegiance Source(s)
Germinatoris  ???  ??? Nurgle Black Crusade: The Tome of Decay, pg. 31
Gilded Manifestans The Scourged  ??? Tzeentch
Gladiator Group 138 World Eaters  ??? Khorne Warhammer 40,000 6th Edition Rulebook, pg. 299
Glooming Lords Death Guard  ??? Nurgle Dark Imperium (Game), Death Guard Booklet, pg. 12 — Death Guard Vectoriums
Golden Taint  ???  ???  ??? Imperial Knight Companion, pg. 15
Gorefists  ???  ??? Khorne
Gorehands  ???  ??? Khorne
Gorehunters World Eaters  ??? Khorne
Grand Guard  ???  ???  ??? Codex: Orks (8th Edition), pg. 67 — Kaptin Badrukk
Grand Order of Hermetic Blades Thousand Sons  ??? Tzeentch
Grey Death Iron Drakes M37 Nurgle Codex: Chaos Space Marines (6th Edition), pgs. 18-19
Grey Glaives ??? ??? ??? War Zone Charadon — Act I: The Book of Rust, pg. 11
Grey Slayers  ???  ???  ???
Grimhunters  ???  ???  ???

Сюжет[править]

Мир-кузница Грайя переживает вторжение орков

Грайя — планета огромной стратегической важности для Империума, так как расположенный на ней мануфакторий Аджакис способен производить Титанов класса «Полководец». Местные силы самообороны не в состоянии сдерживать орков самостоятельно, а Флот Освобождения прибывает медленно и, к тому же, частями

Орбиту и воздушное пространство планеты контролируют орки, вдобавок к огромному флоту, захватившие одно из орудий планетарной обороны, поэтому первая высадка имперцев оборачивается огромными потерями. Высадиться на поверхность успевает только 203-й Кадианский полк Имперской Гвардии, который сразу же несет тяжелые потери, в их числе и почти весь офицерский состав.

Единственной надеждой на спасение становится рота ордена Ультрамаринов под командованием капитана Тита, сумевшая достаточно быстро отреагировать на вторжение. Капитан Тит вместе с двумя боевыми братьями, ветераном сержантом Сидонием и молодым Леандром, высаживается на планету с «Громового Ястреба» при помощи прыжковых ранцев, чтобы преодолеть и подавить орочье ПВО. Тит, Сидоний и Леандр вскоре встречают выживших гвардейцев, командование которыми приняла младший лейтенант Миранда Нерон, единственный выживший офицер. С ее помощью Ультрамарины уничтожают зенитное орудие, мешавшее высадке подкреплений с орбиты, и останавливают поезд, которым орки собирались протаранить ворота мануфактория Аджакис.

В мануфактории Тит знакомится с инквизитором Дроганом, который рассказывает, что создал супероружие на основе энергии Варпа, «Психическую плеть», которая способна уничтожить всех орков на планете. Для зарядки «Психической плети» нужно использовать Осколок, варп-артефакт, также находящийся на планете. Капитан Тит захватывает Осколок, и с помощью авиации Имперской Гвардии его отряд вместе с Дроганом добирается до лаборатории инквизитора. Тит и Дроган успешно заряжают и активируют «Психическую Плеть»…

Вместо выстрела Плеть открывает варп-портал, из которого выходят космодесантники Хаоса во главе с лордом Немеротом. Оказывается, что Дроган был одержим демоном и действовал как марионетка в руках Немерота, жаждущего заполучить Осколок. В бою с Немеротом, являющимся могущественным колдуном, Тит проявляет сопротивляемость силам Варпа. Немерот говорит, что только имеющий глубокую связь с Варпом человек может ему противостоять, из-за чего Леандр начинает подозревать Тита в ереси. Несмотря на попытки Немерота забрать Осколок, Титу удается унести артефакт.

По всей Грайе идут трехсторонние бои орков, Имперской гвардии и сил Хаоса. Тит выслеживает и уничтожает варбосса орков, Злобночерепа, после чего орки перестают представлять из себя боевую силу и начинают разбегаться. Ультрамарины заряжают от Осколка орудие Титана «Непобедимый» и выстрелом из него уничтожают Орбитальный Шпиль, тем самым закрывая портал в Варп, и пытаются вывезти с планеты, подальше от Немерота и его воинов. План терпит неудачу, Немерот убивает сержанта Сидония и захватывает Осколок, намереваясь с его помощью открыть варп-портал заново, а затем преподнести темную реликвию в дар богам Хаоса, чтобы в награду получить демоничество.

На планету высаживаются основные силы Ультрамаринов из роты Тита и союзные силы из роты Кровавых Воронов. Капитан оставляет зачистку планеты на них, а сам идет к Орбитальному Шпилю, чтобы встретиться с Немеротом лицом к лицу. Тит застает хаосита в процессе превращения в Демон-Принца и вступает с ним в бой. В тяжелой схватке Тит побеждает Немерота, и тот перед развоплощением предрекает, что капитан сам скоро присоединится к Хаосу. Тит решается уничтожить Осколок.

Arrogance. Elegance. Firepower.

The craftworlds are great planet ships that sail the stars, bearing with them the remnants of the once-glorious Aeldari empire. Battered, broken but still unbowed, the craftworlders live lives of ruthless discipline and asceticism, mastering arts both aesthetic and martial over millennia-spanning lifespans. When roused to war, they shred their enemies with contemptuous fusillades backed up by the blades of carefully trained Aspect Warriors and the guns of swift grav-tanks and skimmers.

Craftworlds armies are highly focused warhosts where every unit fulfils a specific role, each utterly deadly when used in its proper place. Excelling at mid-range, these forces use speed to dictate the pace of battle, keeping their shooting units just out of reach while melee specialists cause carnage on the front lines. Collecting such a force offers the chance to paint and play with a huge variety of models, with incredible colour schemes to choose from and a diverse spread of Aspect Warriors, wraith constructs, and more to demonstrate your skills.

Примечания[править]

  1. Эпохальный труд, написанный примархом Ультрамаринов Робаутом Жиллиманом, регламентирующий организацию и тактику Адептус Астартес, а также многие аспекты их повседневной жизни. Большинство орденов Космодесанта в общем следует Кодексу, но существует великое множество толкований и апокрифов самого труда, а также вечный спор, является ли Кодекс священным писанием или же набором наставлений. Тит придерживается второй точки зрения. Как, впрочем, и сам примарх Жиллиман, его и написавший.
  2. По сути она является ею и в настолке. С поправкой на то, что выцеливают ею в первую очередь бронетехнику. И да, как винтовку её могут использовать только спейсмарины.

Кампания

Сюжет

Игрок выступает в роли капитана Тита, космодесантника ордена Ультрамаринов. Орочья орда под руководством огромного орка Злобочерепа начинает вторжение на имперский Мир-кузницу Грайю, планету-завод по производству транспортных средств и оружия для солдат Империума. Лидер орков пытается заполучить Титан «Непобедимый» (шагающая боевая машина колоссальной мощи).

Имперский флот с подкреплениями прибудет нескоро, и Тит вместе с двумя другими Ультрамаринами — молодым Леандром и ветераном Сидонием — отправляются на планету, где идёт полномасштабное вторжение, чтобы замедлить захватчиков и защитить Титан. Тит приземляется на корабль орков, ведущий зенитный огонь по кораблям Империи в атмосфере. Капитан захватывает его орудие, и уничтожает двигатели корабля. Судно падает, а Ультрамарины находят командный бункер имперских гвардейцев.

Тит знакомится с лейтенантом Мирой Нерон, старшим по званию выжившим гвардейцем на этой планете. Вскоре обнаруживается, что на планете находится инквизитор Дроган, который просит о помощи. Когда Ультрамарины его находят, он рассказывает им, что в его лаборатории есть экспериментальный источник энергии, которым можно питать новейшее псионическое оружие, способное уничтожить всех орков на планете. Отряд захватывает источник энергии (который оказывается ни много ни мало осколком Имматериума — «Варпа») и с помощью имперских гвардейцев добирается до «Психической плети», после чего инициирует «выстрел», но вместо уничтожения орков прибывают силы Хаоса во главе с Лордом Немеротом. Выясняется, что инквизитор Дроган, почти завершивший своё абсолютное оружие, был убит незадолго до встречи с Титом и при помощи сил Хаоса превращен в марионетку Немерота.

Капитан Тит проявляет некоторую сопротивляемость силе Хаоса. Немерот говорит, что только человек, имеющий глубокую связь с Варпом, может сопротивляться этому, после чего Леандр начинает подозревать Тита в ереси. Спустя некоторое время Тит встречается со Злобочерепом и побеждает его, после чего все оставшиеся орки обращаются в бегство. Космодесантники отправляются обратно в ангар титанов и, запитав «Непобедимый» от осколка Варпа, обстреливают из его орудий Орбитальный Шпиль, закрывая поддерживаемый им портал в Варп. Отряд собирается вывезти источник энергии с планеты, подальше от запертых на ней сил Хаоса, но Немерот убивает Сидония и захватывает осколок Варпа, собираясь с его помощью вновь открыть портал.

Тит направляется к Немероту, который намерен призвать на Грайю легионы Хаоса и в награду быть обращённым в Демон-принца. В это время прибывает флот Империума и начинает освобождать планету, а Тит поднимается на самый верх Шпиля, где и находит лорда Хаоса, начинающего трансформацию. Капитан пробивается через демонопоклонников и вместе с собой сбрасывает вниз полудемона. В полёте Тит голыми руками убивает тело Немерота, изгоняя его в Варп, и уничтожает осколок, после чего капитана подхватывает корабль.

В эпилоге, по доносу Леандра, капитана Тита берет под стражу лорд-инквизитор Тракс по обвинению в ереси.

Multiplayer

In Space Marine, there are two multiplayer modes. The cooperative mode is similar to the typical «horde» mode found in other action video games where players team up to defeat wave after wave of enemies, but is unavailable at launch, launching instead 30 days after the game itself first becomes available. In addition to the cooperative mode, a player can engage in an 8v8 class-based team competitive mode. There are three classes the player can choose from on the side of the Loyalist Space Marines or the traitorous Chaos Space Marines.The player can gain experience in gameplay by getting kills and assists on kills which will allow him to gain levels.There are also challenges associated with different weapons that will unlock perks for weapons or armour pieces to customize a player’s Astartes. In competitive multiplayer, there are two different game modes. The first is annihilation, which is a standard team death match, with the winning team being whoever reaches 41 kills first. The second is seize ground, in which the two teams battle over objectives on the field that give points, and whichever team reaches 1000 points first wins. A capture the flag game mode is possible through a future update.

Multiplayer Classes

  • Tactical Marine/Chaos Space Marine: The Tactical Marine or Chaos Space Marine is a well-rounded warrior, able to competently participate in both ranged firefights and melee combat. He has access to every medium ranged weapon in the game as well as the Stalker Pattern Bolter, and close combat melee weapons.
  • Devastator Marine/Chaos Havoc: The Devastator Marine/Chaos Havoc sacrifices maneuverability for long-range fire power. He is heavily armoured and has access to the largest ranged weapons available to the player, including Heavy Bolters, Lascannons, and Plasma Cannons. However, he is less agile than the Tactical Marine or Chaos Space Marine, and the only melee attack available to him is a kick.
  • Assault Marine/Chaos Raptor: The Assault Marine/Chaos Raptor is the close combat specialist in the game. He is able to jump into combat quickly with his back-mounted Jump Pack and he is able to wield the more powerful close combat weapons with which to destroy his opponents. However, his selection of ranged weapons is limited.

W

Name Origin Founding Allegiance Source(s)
War Dogs  ???  ???  ??? Knights of Macragge (Novel), Chapter 5
Warband of Sektoth Thousand Sons  ??? Tzeentch Black Crusade Core Rulebook, pg. 341

White Dwarf 279 (UK), pg. 113

Warp Gheists Thousand Sons  ??? Tzeentch
Warp Ghosts  ???  ???  ??? Codex: Chaos Space Marines (3rd Edition, 2nd Codex)

Codex: Eye of Terror

Warriors of Aggannor Various  ???  ??? Codex: Chaos Space Marines (4th Edition), pg. 70
Warriors of Mayhem  ???  ???  ??? Codex: Chaos Space Marines (4th Edition), pg. 24
Warriors Resplendent  ???  ??? Tzeentch Warhammer 40,000 8th Edition Rulebook, pgs. 164–165 — War Zone: Stygius
Weeping Legion Death Guard  ??? Nurgle Dark Imperium (Game), Death Guard Booklet, pg. 13 — Death Guard Vectoriums
Weeping Veil Word Bearers  ???  ??? The Lords of Silence (Novel), Chapter 11
Whispering Forge Alpha Legion  ???  ??? Codex: Chaos Space Marines (8th Edition) Updated, pg. 29 — Alpha Legion Warbands
Whispering Shadow Night Lords ??? Chaos Undivided Psychic Awakening: Faith and Fury pg.67
Wolves of Horus Horus  ???  ??? Black Legion — A Codex: Chaos Space Marines Supplement (e-book), pg. 63
Word Bearers Lorgar 1st Founding Chaos Undivided Codex: Chaos Space Marines (3rd Edition, 2nd Codex)
World Eaters Angron 1st Founding Khorne Codex: Chaos Space Marines (3rd Edition, 2nd Codex)
Wrath  ???  ??? Khorne Codex: Khorne Daemonkin (7th Edition) — The Bloodsworn Hordes — The Wrath
Wrathful Dead World Eaters  ??? Khorne Black Crusade: Traitor’s Hate, pg. 63

Системные требования Warhammer 40,000: Space Marine

Второе, что стоит сделать при возникновении каких-либо проблем с Warhammer 40000: Space Marine, это свериться с системными требованиями. По-хорошему делать это нужно еще до покупки, чтобы не пожалеть о потраченных деньгах.

Минимальные системные требования Warhammer 40,000: Space Marine:
Windows XP, Процессор: Intel Pentium Dual Core E2180 2.0 Ghz, 1 Gb ОЗУ, 20 Gb HDD, Nvidia GeForce 7800 GT Видеопамять: 256 Mb

Посмотреть рекомендуемые требования

Каждому геймеру следует хотя бы немного разбираться в комплектующих, знать, зачем нужна видеокарта, процессор и другие штуки в системном блоке.

Appearance

Ultramarines Legion Sergeant Aeonid Thiel, during the Battle of Calth in the early 31st Millennium.

Traditionally, in Codex-compliant Chapters, a Sergeant’s badge of rank is a red skull displayed on their left shoulder plate and a red helmet. The legacy of the red-coloured helm hails back to the Great Crusade and the beginning of the Horus Heresy eras in the early 31st Millennium.

Within the Ultramarines Legion, the red-colouration once meant that the Space Marine that bore it was marked for discipline and censure — a mark of shame.

Helmet colour of a Space Marine Veteran Sergeant as required by the Codex Astartes.

But during the Battle of Calth in the early 31st Millennium this changed, when a lone, censured Astartes named Sergeant Aeonid Thiel used unorthodox tactics and strategy to wage war with all ferocity against the Ultramarines former brethren, the Chaos Space Marines of the Word Bearers, who had woefully betrayed both the Ultramarines and the Imperium.

When  Roboute Guilliman led a boarding party of 50 Ultramarines aboard an orbital platform commandeered by the Word Bearers, Sergeant Thiel ordered that the Astartes accompanying him paint their helmets red because the Word Bearers’ traitorous attack had demolished the Ultramarines’ normal command hierarchy and Vox communications had become unreliable.

The Primarch had made clear that he wanted firm and simple visual cues for the chain of command during their assault on the station, and Sergeant Thiel’s innovation was quickly used by other squad leaders.

Following the events on Calth, Guilliman declared that from that time forward, in recognition of the heroism and original thinking displayed by Sergeant Thiel, a red helm would be considered a badge of honour instead of censure amongst the Ultramarines.

In the ten millennia since the Battle of Calth, the Sergeants of the Ultramarines and several other Codex-compliant Chapters continue to paint their helmets red to signify the honour accorded to the Astartes who achieve this rank.

Veteran Sergeants have a red helmet with a white stripe running front to back along the centre of the helm. Veterancy may also be indicated by an Imperial Laurel honour marking or a white laurel painted around the crown of the helmet.

A

Image Name Notes Sources
Absolvers Chapter Approved 2001
Adulators Chapter Approved 2001
Alpha Legion Chaos Space Marines Codex: Space Marines (8th Edition) Revised Edition, pg. 33
Angels Encarmine How to Paint Space Marines, Codex: Space Marines (4th Edition),
Angels of Absolution How to Paint Space Marines, Codex: Space Marines (4th Edition),
Angels of Damnation Chapter Approved 2001
Angels of Ecstasy Chaos Space Marines Codex: Chaos Space Marines (4th Edition),
Angels of Fire
No Picture Angels of Flame Chaos Space Marines Codex: Chaos Space Marines (4th Edition),
Angels of Fury Codex: Space Marines (5th Edition),
Angels of Iron Codex: Space Marines (4th Edition),
Angels of Penance Chapter Approved 2001
No Picture Angels of Purgatory Chapter Approved 2001
Angels of Redemption How to Paint Space Marines, Codex: Space Marines (4th Edition),
Angels of Repentance Chapter Approved 2001
Angels of Retribution Chapter Approved 2001
Angels of Vengeance How to Paint Space Marines, Codex: Space Marines (4th Edition),
Angels of Vigilance Chapter Approved 2001
Angels Penitent Chapter Approved 2001
Angels Porphyr How to Paint Space Marines,
Angels Redeemed Chapter Approved 2001
Angels Resplendent Chapter Approved 2001
Angels Revenant Chapter Approved 2001
Angels Sanguine How to Paint Space Marines, Codex: Space Marines (4th Edition),
Angels Vermillion How to Paint Space Marines, Codex: Space Marines (4th Edition),
Apocalypse Company Chaos Space Marines/Renegade chapters Insignium Astartes,
Apostles of MinthRos Chaos Space Marines Codex: Chaos Space Marines (4th Edition),
Astral Claws Renegade chapters Chapter Approved 2001
Aurora Chapter How to Paint Space Marines,
Avengers Chapter Approved 2001
Avenging Sons

Mark X Phobos and Omnis Armour

The Mark X Power Armour worn by Primaris Marines is a marvel in design — a modular, adaptable system of ceramite plating that can be adjusted for multiple tactical roles, from the Phobos Pattern designed for scouting and reconnaissance and used by Vanguard Marines all the way up to the heavy Gravis variant worn by Aggressor Squads.

However, the Phobos pattern eschews a certain amount of ablative covering in favour of agility and speed.

Regardless of its pattern, Mark X Power Armour is designed to attach to a special undersuit worn by each Primaris Marine, enabling it to be fitted in different configurations according to need.

Amongst the Vanguard formations, there is no standard Power Armour style, though Mark X Phobos Power Armour patterns are most common due to the nature of their combat doctrine. However, each squad bears its own unique composition, tailored to its particular need.

The Phobos armour adopted by Vanguard Infiltrators and Reivers, in particular, is this lighter variation of the standard Mark X pattern that offers increased manoeuvrability and quieter, almost silent movement because of lighter armour plating and servo-motors that run almost completely silent.

Eliminator Squads utilise an even more stripped down version of the same Phobos armour pattern, allowing them to operate with maximum stealth as they stalk their prey.

On the other end of the scale are the Suppressor Squads, fire support warriors clad in Mark X Omnis Pattern Armour — a fourth variant of the Mark X that is a blend of the heavier Gravis configuration and the lighter Mark X Phobos versions favoured by other Vanguard Space Marine units.

T

Name Origin Founding Allegiance Source(s)
Tainted  ???  ??? Nurgle Codex: Chaos Space Marines (4th Edition)
Tainted Cohort Death Guard  ??? Nurgle
Tainted Lung Death Guard  ??? Nurgle Conquest 22 — Death Guard: Chronicles of Virulence — The Smog of War
Tainted Sons Death Guard  ??? Nurgle White Dwarf 287 (UK), pg. 38 — Death by a Thousand Cuts — Cadia
Tainted Souls  ???  ???  ???
Talons of Anathrax Argent Hammers M37  ??? Codex: Chaos Space Marines (6th Edition), pg. 19
Talons of the Despoiler Black Legion  ??? Chaos Undivided
Tallymen  ???  ??? Nurgle
Tatterskulls  ???  ???  ???
Tenebrae  ???  ???  ??? Imperial Armour Volume Thirteen — War Machines of the Lost and the Damned, pg. 58
Terror Lords  ???  ???  ??? Battle Missions, pg. 9
Thaskor’s Chosen Black Legion  ???  ???
Third Harrow Alpha Legion  ???  ??? Codex: Chaos Space Marines (8th Edition) Updated, pg. 29 — Alpha Legion Warbands
Thirsting Brethren Emperor’s Children  ??? Slaanesh White Dwarf 287 (UK), pg. 38 — Death by a Thousand Cuts — Cadia
Thousand Sons Magnus the Red 1st Founding Tzeentch Codex: Space Marines (4th Edition)
Thralls of Magnus Thousand Sons  ??? Tzeentch
Tide of Filth Death Guard ??? Nurgle War Zone Charadon — Act I: The Book of Rust, pg. 41
The Thricewarped ??? ??? ??? War Zone Charadon — Act I: The Book of Rust, pg. 41
Thunder Barons  ???  ???  ??? Soul Drinker (Novel) — The Soul Drinkers Omnibus, Chapter Seven
Tizcan Host Thousand Sons  ??? Tzeentch
Tollguard Death Guard  ??? Nurgle Codex: Death Guard (8th Edition), pg. 32 — Noxious Blightbringers: The Peal Yard
The Tormented Black Legion  ??? Chaos Undivided
True Sons Horus  ???  ???
Twisted Blades  ??? M37  ??? Codex: Chaos Space Marines (6th Edition), pg. 19

Gameplay

Space Marine does not feature a cover system, like that used in the Gears of War franchise. As a Space Marine, the player is given enhanced regenerative abilities and an Iron Halo containing a regenerative protective Conversion Field emitter. When the player’s health gets low, performing special kill moves called executions can allow Titus to get a portion of his health back. Titus is accompanied by Sergeant Sidonus and Battle-Brother Leandros, both members of his company’s command squad, for most of the game’s missions, though in some instances Titus will have to go on solo missions. The game features a fury system that, when filled up, allows the player to either slow down time to enhance aiming or perform devastating melee attacks.

Titus’ starting weapons include a Combat Knife (Power Sword if the game was preordered through THQ), and a Bolt Pistol, though the player can acquire other weapons ranging from Plasma Guns and Lascannons to the mighty Thunder Hammer. The game includes a new weapon not featured in the actual table-top game known as the Vengeance Launcher, which can shoot mines that stick to enemies.

The main antagonists the player must fight in the game are the Orks and the Forces of Chaos. The Orks are a hulking, green-skinned alien race whose sheer numbers and savage ferocity make them a devastating opponent. However, the Forces of Chaos present a far more serious threat to the Imperium of Man, as they can literally extinguish the life of whole star systems by summoning limitless amounts of daemonic horrors that flourish in the parallel universe known as the Warp. Warp portals conjured by the Traitor Legions allow the daemons to cross over into realspace.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector