Новичкам

The Thaumometer[]

The next important step is to craft yourself a Thaumometer. With this potent magical lens, you shall now be able to examine the world around you closely enough to understand what kind of Aspect every item, plant and animal is made of—and without knowledge and understanding, how could you even attempt at thorough research, right? Thanks to this tool, you will be able to discover other Aspects than the six primal ones you start with.

The Thaumometer is crafted on your Arcane Worktable with two Gold Ingots, one block of Glass, and two of any of the six types of Shards (Aqua, Ignis, Ordo, Terra, Aer, and Perditio).

To use it, simply hold it in your hand and peer through it at whatever item you wish to examine (keep your finger on the right button of your mouse for a few seconds with the Thaumometer selected in your hotbar).

Now, it’s time to have a closer look at whatever surrounds you. But keep in mind that the more complicated Aspects may elude you at first: you can only properly read what is made of the primal Aspects, or of Aspects whose combination is that of Aspects you already know. You may want to start with the easiest things to understand, such as soil and stone. You may also want to always carry a set of Scribing Tools and a few sheets of paper with you, for sometimes, examining the world will allow you to directly record findings that will immediately point you towards what you can research.

Only once you have discovered a few more Aspects is it time to get to the actual Research.

Особенности[]

  • Уникальная система развития персонажа по волшебному миру.
  • Множество новых элементов геймплея, таких как магия, аура, порча и так далее.
  • Несколько новых магических мобов.
  • 2 вида брони с функциями более быстрого перемещения и видимости некоторых магических параметров, а также одежда, сокращающая расходы магии при использовании волшебных палочек.
  • Тауминикон содержащий информацию о магическом мире.
  • Огромное количество новых блоков, руд, предметов, вещей, брони и механизмов.
  • Новые виды создания вещей: из аспектов в тигле, при помощи мистического верстака, содержащего магию и создать самые мощные вещи на алтаре проводя обряды,а если что-то пошло не так то может просто выкинуть предмет с пъедистала а могут прийти стражи… .
  • Магический вид брони для полёта, такой как таумастический ранец.
  • Големы которые могут собирать вещи и ложить их в сундук и даже рыбачить или рубить и после сажать деревья или големы фермеры.
  • Несколько новых структур, таких как собрание страов которые забирают вис из ноды , обелиски и так далее.
  • Различные виды сердец для големов (в прошлых версиях один голем на каждый вид операции), помогающих по работе: ( для собирания вещей, для переноски вещей, для переноски определённых вещей, для сбора урожая, для защиты определённой области, были только в thaumcraft 3)для сбора эссенций в банки и для пополнения воды в тигель.
  • Множество улучшений големов: для их создания, для увеличения дальности зрения, для увеличения силы, для увеличения скорости и для увеличения интеллекта, а также несколько аксессуаров с некоторыми эффектами, такие как: цилиндр, очки, бабочка, феска, мини арбалет, забрало и железная броне пластина.

Ores

Infused Stone

Sometimes auras contain so much primal energy that the latter will form crystals in solid stone. Such stones are called Infused Stones and will drop Shards when mined with a Pickaxe of any kind.

These Shards have various elemental properties and have many uses in Thaumaturgy. There are six types of shards that can harvested from these infused stones (Air, Fire, Water, Earth, Order, and Entropy) with each representing one of the primal aspects.

The shards can be combined together to form crystal clusters of each primal aspect (Aer, Ignis, Aqua, Terra, Ordo and Perditio or a mix of all six). Crystal Clusters are used to make magic more stable and are used in infusion crafting to increase stability. Breaking a Crystal Cluster causes it to shatter into its component crystals.

Шпаргалка[]

Существует один особый таумономикон, называемый «читерным» таумономиконом, он может быть получен только администраторами серверов, в режиме творчества или с помощью чит-кодов при включённом состоянии в файле конфигурации мода (.minecraft/config/thaumcraft.cfg).

По умолчанию параметр B:allow_cheat_sheet=false. Данный таумономикон имеет тот же ID, что и обычный, но вызывается с помощью дополнительного кода 42.

В нём с самого начала изучены абсолютно все исследования, что может быть использовано для некоторых целей. После того, как игрок активирует «читерный» таумономикон, удалить изученные исследования будет невозможно!

Thaumonomicon

Main article: Thaumonomicon (Thaumcraft 4)

To start one’s magic adventure into Thaumcraft 4 the player will need a Thaumonomicon. To craft the Thaumonomicon, the player must first create a Wand and right-click with it on a Bookshelf that is placed in the world.

The Thaumonomicon is a reference book of all things thaumaturgical. It lists all the discoveries the player has made so far and gives them a general impression of how much is left to learn.

Whenever the player successfully researches something and uses the resulting scroll, it will automatically be added to the Thaumonomicon. The player can then browse through the discoveries and click on them to show more detailed information and any crafting recipes associated with those discoveries.

Research[]

The player begins with knowledge and research points for each of the primal aspects. They can gain more research points, and learn compound aspects, by scanning mobs, blocks, constructs, items, or nodes with the Thaumometer. This scan will reward the player with research points in the associated aspects. However, if the scan target has aspects the player has not yet learned, additional restrictions apply: The item cannot be scanned unless the player knows both the component aspects of each unknown aspect. If the player does have this basic knowledge, they will learn the new aspect (and gain triple points for «discovering» the aspect). If an item somehow has no aspects, there will be a message «Nothing can be learned from this item.» This applies to some items which are not crafted (especially if they come from another mod), or whose crafting recipes would suggest that their aspects would be less than a point.

In general, most scannable items will yield research points equal to their own aspect values. However, nodes will give points of approximately one-tenth the nodes strength in its various aspects, and if a player’s point totals become high enough, they will receive fewer points than they would otherwise expect. A common Warp effect can also give single research points in random primal aspects. These points are spent in the process of researching new devices and informational topics. Once scanned, an item’s aspects can be viewed at any time by hovering the cursor over the item in any inventory. The Thaumonomicon keeps a list of all aspects discovered by a player, along with a listing of their combinations, and a summary of the items containing each aspect.

The Research Table also allows combining aspects to discover new ones or gain points for known compounds. Other aspects which are useful to discover at the research table are Spiritus (found only in certain items from the Nether), and Tempestas, which is not otherwise found in the world (the occasional wisp notwithstanding). Note that combining research points is «lossy», you get only one point of the compound for 1 point apiece of each component.  The research table cannot separate compounds into their component aspects. However, the Deconstruction Table can produce primal research points from surplus items, which can then be combined as above. 

Placing bookshelves and crystal clusters around the research table will also provide «ghost points», which can be used (only) when the player has otherwise run out of points in that aspect.  Ghost points regenerate over time, and are indicated by a «sparkle» on their icon in the table GUI.  See the research table’s page for full  details.

Gameplay Settings[]

These settings affect the behavior of things in the game. Altering them can make the game easier or harder, change game balance, or can affect performance.

  • The «monster_spawning» section has several boolean settings which can individually disable spawning for most of Thaumcrafts special mobs.
  • «biome_taint_spread» determines how quickly tainted areas can spread (or disables spread entirely).
  • The «world_generation» section controls the natural generation of various Thaumcraft features: Aside from taint (noted above), greatwood and silverwood trees can be disabled, as can nodes, amber ore, cinnabar, and shard ore.
  • «golem_delay» and «golem_ignore_delay» affect golem behavior. At least one other mod sets «golem_delay» to a high value of 60, which can effectively disable golems; the default is 5. «golem_ignore_delay» helps to limit golem obsession with items that they cannot actually place or use.
  • Node control:
    • «node_rarity» controls how common nodes in general are.
    • «special_node_rarity» controls how many nodes are «special» types (not counting the sinister nodes built into structures).
    • «hard_mode_nodes» enables (by default) or disables the dire effects of hungry, tainted, or sinister (formerly called «dark») nodes.
  • «aspect_total_cap» limits the accumulation of research points. Raising this can allow collecting more points.
  • the «runic_shielding» section affects how quickly runic shielding recovers from damage.

Technical Values[]

Some of the settings provide technical values, which may require adjustment for mod compatibility. Some of these also affect gameplay.

ID values include the biome IDs for the three magical biomes (tainted lands, eerie, and magical forest), the dimension ID for the Outer Lands, the enchantment IDs for the Repair and Haste enchantments, and the villager IDs for Banker and Thaumaturge villagers. None of these affect gameplay unless they conflict with another mod, in which case there will be dire effects.

Biome Weights control how commonly Magical Forests and Tainted Lands will appear in the landscape. These may require changes if other mods provide many more biomes, or otherwise affect biome generation.

Magic[]

The two forms of magical energy, vis and essentia, can both appear with any aspect.

Vis is generally extracted from nodes and stored in wands (including staves and scepters), but slain mobs will also drop «aspect orbs» which a wand (etc.) can absorb. However, vis of compound aspects (found in some nodes) cannot be directly used: Whenever it is extracted or transmitted, each point of a compound aspect is replaced by a point of one of the primal aspects the compound is ultimately composed of.

Essentia, in liquid or crystalline form, can appear in any aspect. It is normally extracted as a liquid from objects, by dissolving them in a crucible or distilling them in an Alchemical Furnace. However, the advanced item Liquid Death can also extract aspects in crystalline form, from mobs. The liquid form of compound aspects can be separated into its components with a centrifuge, yielding at most 1 point of either component for each point of the compound.

Neither vis nor essentia may ever be combined aspect-wise, thus the more complex aspects must be collected from items or mobs.

Onward To Power[]

As soon as you’ve got the materials and research, upgrade to a gold-capped greatwood wand, and learn the Node Preserver research. If you haven’t already, get your first few diamonds, and set up your enchanting table. (Thaumcraft does offer an alternative to vanilla enchanting, but it will be a while before you can use it.) Grab some extra obsidian while you’re at it, because you will eventually need Nether materials.

Some of the early (and later) researches will be marked as forbidden knowledge, and will give you warp when you learn them. Don’t panic about this, as small amounts of warp are more beneficial than not, and there are ways to manage even the later effects.

As you research more recipes, you will gain access to an series of useful devices:

Plants & Trees

Thaumcraft 4 adds some magical plants to the game:

  • Greatwood Trees are very large and majestic trees that can be found dotted all over the countryside. Their Wood is able to absorb impressive amounts of magic making it a popular component in the crafting of magical devices.
  • Silverwood Trees are the rare and magical trees and a wondrous sight. Their Leaves shimmer with magical energy and their pale, soft Wood is valued for its purifying properties. The trees’ magical nature is such that aura nodes often form within their hearts—this feature alone makes Silverwood Sapling (Thaumcraft 4) a prize beyond all measures.
  • Shimmerleaf is the strange, glowing flower that only grows in the shadow of Silverwood trees. Instead of nectar, these flowers produce Quicksilver when breaking them with your hand.
  • Cinderpearl is the hottest flower, and can be found in deserts. These plants burn with elemental fire. They can be broken up to produce a fine powder akin to Blaze Powder.
  • Mana Pods are the strange, pod-like plants only found growing on trees in the magical forests. They grow very slowly and can be harvested to yield one or two beans. These Mana Beans contain concentrated amounts of essentia. They can also be consumed, though the results are often unpredictable. They can be replanted, but cultivation is difficult and time-consuming.

Format[]

The configuration file follows the usual format provided by Forge: Within the file, the settings are grouped into sections, which group related settings. Each setting begins with a letter and colon indicating what the «data type» of the setting is: Boolean settings can be «true» or «false», Integer settings can be any positive or negative number (no fractions), and String settings can be any text (including none at all). The format also allows for Decimal settings (numbers with ‘point’ values, such as «3.14»), but Thaumcraft happens not to use any of those. Lines starting with a hash sign (#) are comments, which provide explanations but do not actually affect any settings. Blank lines are ignored. For example:

# What Sort of person are we dealing with?
player_profile {
    #Are they one of *those* people?
    B:lycanthrope=true 

    # Media Involvement
    I:screen_count=7

    # You are what you eat (comma-delimited)
    S:favorite_foods=pineapple,pizza,kimchee

    # Mutation Level
    D:mutant_score=3.7
}

Скачать мод Таумкрафт для Майнкрафт ПЕ

Установка довольно сложная, а поэтому строго следуйте инструкции!

  • Скачайте архив по кнопке ниже и распакуйте;
  • установите CoreEngine-addon.apk;
  • откройте BlockLauncher и перейдите в настройки;
  • выберите раздел ModPE script и нажмите на Добавить;
  • найдите и установите мод CoreEngine xxx.modpkg;
  • выйдите из BlockLauncher и папку thaumcraft pe переместите в /games/com.mojang/mods (если папки mods нет, то создайте её);
  • если в игре не отображаются текстуры, то установите файл resources.zip как текстур пак через BL.
Название Версия MCPE Ссылка
Thaumcraft 0.14.0-1.0.0

Рекомендуем к прочтению:

  • Мод на деньги для Minecraft PE
  • Модификации на самолет для Майнкрафт ПЕ
  • Аддон на мобов для MCPE

Using a Node

To draw vis from a node, a player simply has to to point their wand at a node and right-click. When vis is drawn from a node, its strength is reduced until it regenerates, but if any type is completely drained, the node may fail to regenerate that type, or do so more slowly. If all aspects are completely drained, the node can be destroyed entirely. (The ability to avoid damaging nodes is gained through both research, and use of more advanced wands.) A Recharge Pedestal can be used to automatically recharge a wand from any or all nodes in the vicinity. Only primal aspects of vis can be received by a wand. Nodes can also be captured («jarred») for use elsewhere, see «Node Rooms» below.

Как установить ThaumCraft?

  1. Установите Minecraft Forge
  2. Установите Baubles
  3. Нажмите Win+R (кнопка «Win» находиться между «Ctrl» и «Alt»)
  4. В появившемся окне напишите %appdata%
  5. Перейдите в .minecraft/mods (если нету папки «mods»,то создайте)
  6. Перетащите мод (.zip/.jar) в папку mods

Возможности Таумкрафт

На данный момент можно скачать ThaumCraft для Майнкрафт 1.12.2, 1.10.2, 1.8.9, 1.7.10. Версии 1.12.2, 1.8.9, 1.7.10 полностью переведены на русский язык. Ссылки на скачивание и инструкцию по установке можно на в конце данной статьи.

Thaumcraft — игровой мод для Майнкрафт, основанный на концепции «совершения чудес», в основном за счет преобразования физических материалов в необработанную энергию, называемую Vis. С помощью этой энергии волшебники, известные здесь как чудотворцы, могут наполнять предметы, выкапывать землю и даже копировать драгоценные камни. Однако, чтобы сделать это, Тауматурги должны сначала изучить возможности магии, которой они владеют. Любой игрок может скачать этот бесплатно.

Можете создать доспех непобедимости или доспех таумиумной крепости. Наравне с алмазной броней, ее легче зачаровывать. Вы даже можете сделать лицевые пластины, чтобы добавить дополнительные эффекты к шлему. Одеяния Тауматурга Бездны также выполняют эту роль, будучи более сильными, но при этом требующими большого количества магии. Также можете сделать кристальное ядро из Thaumcraft, состоящее из четырех смешанных кластеров кристаллов и звезды Нижнего мира. Когда создается правильная тайная структура, этот объект притягивает к себе ближайший Узел Ауры.

Есть возможность создать одно из Оружий стихий: когда вы разблокируете инфузию, вы можете наполнить различные инструменты элементами, начиная от Меча элементаля ветра Зефира, кирки элементаля Огня в ядре, лопаты элементаля земли Землетрясения до более нестандартных Топора Водной стихии Потока и Мотыги Роста.

Польза Таумкрафт для игроков

Вы можете создать уникальное оружие/предмет с помощью магии. Представьте себя в модпаке, полном магии. А теперь представьте себя в Thaumcraft, моде, который содержит столько всего, что сложно представить любому игроку! Таумкрафт — это мод, основанный на магии. Вам предстоит внимательно изучить его аспекты и все творения, которые можно в нем создать.

Итак, для начала вам понадобится книжная полка и простая палочка. Для изготовления жезла нужны железные колпачки в 2-х углах, которые соединены палкой между ними (железные колпачки изготавливаются путем помещения железа и получения самородков в форме шлема на верстаке. Затем щелкните правой кнопкой мыши на книжной полке, и у вас будет предмет, необходимый для всех исследований). Первое, что вам понадобится, это таумометр. Этот предмет позволит вам сканировать каждый блок/предмет в Майнкрафт. Каждое сканирование имеет разные свойства, которые помогут вам на протяжении длительного периода в Thaumcraft. Следующим шагом будет создание исследовательской таблицы путем создания двух таблиц и щелчка правой кнопкой мыши с помощью инструмента для разметки.

Aspects added by other mods[]

The add-on mods listed here may or may not work with the latest stable release of Thaumcraft.

Forbidden Magic

  • Desidia (Sloth) = Vinculum + Spiritus (Tier 4)
  • Gula (Gluttony) = Fames + Vacuos (tier 3)
  • Infernus (The Nether) = Ignis + Praecantatio (tier 3)
  • Invidia (Envy) = Sensus + Fames (tier 5)
  • Ira (Wrath) = Ignis + Telum (tier 8)
  • Luxuria (Lust) = Corpus + Fames (tier 4)
  • Superbia (Pride) = Volatus + Vacuos (tier 3)

Gregtech

  • Electrum (Electricity, Lightning) = Potentia + Machina (found in different types of machines and wires)
  • Magneto (Magnetism, Attraction) = Metallum + Iter (found in magnetite ore)
  • Nebrisum (Cheatyness, Raiding) = Lucrum + Perfodio (found in platinum ingot)
  • Radio (Radiation) = Potentia + Lux (found in aura node, maybe in Uranium)
  • Strontio (Stupidity, Incompetence) = Perditio + Cognitio (found in aura node)

Terminus (Apocalypse) = Alienus + Lucrum

Magic Bees

Tempus (Time) = Vacuos + Ordo

Сердца големов

Сердца големов

Редкость

Обычный

Прочность Нет
Возобновляемый ?
Складываемый Нет

После установки голем не будет проявлять каких-либо признаков активности. Чтобы он начал работать, необходимо установить специальный предмет — сердце, которое задает назначение (профиль работы) голема. Установка производится с помощью ПКМ. Для создания сердца голема в первую очередь необходимо создать основу, которая далее должна быть зачарована на алтаре наполнения или насыщена эссенцией в тигле. Создание всех сердец големов возможно только после завершения соответствующих исследований.

Рецепт Расход аспектов
5
5

Рецепты сердец големов, изготавливаемых с помощью тигля приведены в таблице ниже. Основным ингредиентом всегда является только основа для сердца.

Тип Эссенция Свойства Примечание
5 5
Големы с этим сердцем будут поднимать все упавшие предметы в радиусе 16 блоков и складывать их в привязанный инвентарь. Если такового инвентаря нет, то предмет будет оставаться в руках голема. В интерфейсе голема можно ограничить сбор предметов определенным типом. Сундук считается привязанным только если голем был установлен на боковую стенку сундука.
5 5
Големы с сердцем жатвы осматривают окрестность вокруг себя в поисках полностью проросших пшеницы, тростника и других культур и срезают их. Урожай просто падает на землю и должен быть собран другими способами. Это сердце, так же дает големам возможность новой посадки культуры, после жатвы. Стандартный радиус жатвы составляет четыре клетки.
5 5
Големы с этим сердцем будут вытаскивать предметы из привязанного инвентаря и переносить их в указанные рабочие точки. Через интерфейс голема можно указать какие именно предметы следует вытаскивать. Рабочая точка может указывать на другой сундук или на ровную поверхность (при этом предметы будут выбрасываться). Сундук считается привязанным только если голем был установлен на боковую стенку сундука.
5 5
Сердце наполнения заставляет големов наполнять привязанный инвентарь из контейнеров, указанных посредством рабочих точек. Големов можно настроить в два режима: в режиме «Точное количество» голем будет заполнять привязанный инвентарь указанными предметами, пока их количество не достигнет заданного; в режиме «Любое количество» голем будет заполнять привязанный инвентарь пока в нем есть место или пока не закончатся предметы в контейнерах. Сундук считается привязанным только если голем был установлен на боковую стенку сундука.
5 5
Големы с сердцем заливки будут стараться содержать резервуар с указанной жидкостью. Через интерфейс голема можно указать конкретный тип жидкости, которые голем будет переливать. Любой голем способен переносить 1/10 ведра за единицу носимого веса (однако голем будет носить воду, пока указанный резервуар не будет заполнен). При заполнении тигля голем может получать урон от горячей воды, если будет стоять слишком близко
5 5
Данное сердце активирует големов, как охранников территории от любых агрессивных мобов, кроме, конечно, криперов.
5 5
Голем с этим сердцем проверяет окрестности на предмет наличия и количества взрослых животных. Если обнаруживается больше чем два взрослых животных одного вида, они будут атакованы големом (скорость убивания зависит от силы голема). В отличие от остальных сердец, это требует основу в виде сердца охраны

Сердца, изготавливаемые на алтаре наполнения с их основными параметрами приведены в следующей таблице.

Тип Основа Ингредиенты Эссенция Нестабильность Свойства
15
15
15
Слабая Как и жатвенные големы, големы-дровосеки могут быть поставлены где угодно. Они будут искать деревья вокруг себя и срубать их. Чем больше сила голема, тем быстрее будет срублено дерево. Данные големы не способны высаживать саженцы срубленных деревьев.
20
20
20
Слабая Как и големы с сердцем опустошения, големы с этим сердцем будут вытаскивать предметы из привязанного инвентаря, но вместо их выкидывания или переноса, они будут пытаться применить его на помеченном месте. Через интерфейс голема можно указать конкретный тип предметов, которые следует использовать.
15
15
15
Слабая Это сердце — специальная версия сердца заливки, настроенное на переноску эссенции. Алхимические големы будут собирать эссенцию из привязанной алхимической печи или перегонного куба и переливать её в банки стоящие рядом с рабочей точкой. Сначала голем заполняет ближайшие банки с таким же аспектом, а не найдя таковых — ближайшие пустые банки.

Характеристики големов[]

В отличие от големов в Thaumcraft 3, големы в Thaumcraft 4 стали полностью универсальными. Теперь материал из которого был изготовлен голем не определяет его назначение, а только отдельные физические характеристики. Также, рецепт изготовления всех големов стал однотипным, различаясь только основным ингредиентом и удвоенным количеством требуемых аспектов для более совершенных версий големов (из плоти, сальных и таумиевых).

Ниже в таблице представлены сводные данные по големам Thaumcraft 4. Следует помнить, что для создания каждого голема должно быть завершено соответствующее исследование.

Тип големов Характеристики Ресурсы для крафта (тигель)
Прочность Сила Самовосстановление Может нести Скорость Улучшения Основной ингредиент Эссенция
Соломенные Очень малая Очень малая Среднее 1 Быстрый 1
4 4 4
Деревянные Выше среднего Малая Среднее 4 Выше среднего 1
4 4 4
Из плоти Малая Малая Очень быстрое 4 Выше среднего 2
8 8 8
Кирпичные Средняя Средняя Медленное 8 Средняя 1
4 4 4
Сальные Средняя Средняя Среднее 8 Средняя 2
8 8 8
Каменные Выше среднего Выше среднего Медленное 16 Медленная 1
4 4 4
Железные Высокая Высокая Очень медленное 32 Очень медленная 1
4 4 4
Таумиевые Огромная Высокая Медленное 32 Медленная 2
8 8 8

Thaumonomicon Entry[]

«Every item, object, or creature is bound by varying mystical elements known as aspects. Aspects describe the objects makeup and bent toward the magical elements. A simple stone may possess the aspect of Terra while more complex items like trees or even creatures can be made up of various different aspects in varying amounts. There are close to 50 known aspects with more being discovered all the time.«-Basic aspects, Thauminomicon

«There are two main types of aspects: Primal and Compound.»

«Primal Aspects are the most basic types of aspects and there are only six of them: Aer (air), Terra (earth), Ignis (fire), Aqua (water), Ordo (order), and Perditio (entropy).»

«These form the basic building blocks of all other aspects.»

«Compound Aspects are built from two other aspects. The simplest compound aspects are made from two primal aspect, but it is possible to have incredibly complex compound aspects made from successive layers of simpler aspects.»

«The simplest example of such a compound aspect, is the aspect of Victus (life) that is the combination of Terra and Aqua.»

«To view what aspect an item possesses, simply hover your cursor over the item and press sneak (shift), and you will see what aspects that item has and what amounts of each, Though you will first need to study that item with a Thaumometer, until then the aspects will remain unknown.»

«Aspects that have somehow been separated from their object and purified is known as Vis and is very valuable: both as a crafting ingredient and as a subject for magical research.»

«Vis is most often bound into wands, but it is also possible to store it as a magical liquid. Vis stored as a liquid known as Essentia.»

Retrogeneration[]

The «world_regeneration» section is special — it allows adding Thaumcraft features to a world after its creation, usually as part of adding the mod to an existing world. This is a rather dangerous feature, so use it carefully.

  • Each time the «regen_key» value is changed, the regeneration code will run to add any selected features to existing chunks.
  • It doesn’t matter what the value is changed to, only that it’s different than it was before.
  • The ores will only replace smooth stone, so they will not appear in any hollowed-out areas.
  • Other features may show up in inconvenient places; probably the worst cases would be getting a Hungry or Tainted node (or a guardian-spawning eldritch ring) near your base.

Note that the other keys in this section must also be changed to choose what to add; you can select any or all of:

Commonly Changed Settings[]

These are the settings which single-player gamers to want to change:

  •  can disable worldgen creation of tainted lands entirely.
  • controls whether flux goo or gas can create fibrous taint
  • disables warp effects entirely.
  • chooses whether all, some, or no research topics require solving the minigame, as opposed to being purchased outright. «Easy» mode (-1) avoids the minigame entirely, but this requires many more research points to progress. «Hard» mode allows saving points by using the minigame for all researches (notably the «Instrumentum Marathon» of wand and staff cores).
  • can enable creative-mode players to create a special Thaumonomicon which will automatically grant all research the first time it is used. (You also get the warp from all the forbidden knowledge!)
  • provides alternate coloring for people who are color-blind.

These settings can disable some graphical effects which may cause performance problems or conflicts with other mods (especially Optifine).

  • can disable the glowing nodules of fibrous taint.
  • disables the use of several graphics shaders, especially for warp effects.
  • affects or disables the glowing chain of symbols linking a golem to its marks, when a Golemancer’s Bell is used.

These are more useful for the admins of a multiplayer server:

  • can disable the use of Magical mirrors entirely
  • can disable the unbreakable blocks provided by Warded Arcana and the Warding Focus.
  • can be used to prevent the Portable Hole focus from penetrating another mod’s «impassible» blocks. Note that bedrock is automatically blacklisted.

Магические палочки[]

Магические палочки делятся на три типа:

  • Жезл — самое простое хранилище вис-энергии.
  • Скипетр — имеет больший запас хранения вис-энергии, на скипетры невозможно надеть набалдашник. Его единственное применение это использование для крафта на магическом верстаке или активация магических структур.
  • Посох — имеет размер больше, чем жезлы и скипетры, не пригоден для крафта в магическом верстаке. Хранит больше вис-энергии, чем другие, поэтому идеально подходит в боевых целях.

Для магических палочек характерны два параметра:

  • Ёмкость — на этот параметр влияет то, из какого материала состоит стержень.
  • Затраты — на этот параметр влияет то, из какого материала состоят наконечники.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector