Realms

Trivia

  • The Plague was the sixth female Killer.
  • The Plague, unlike most Killers, has no weapon-wipe animation due to her Weapon being a censer swinging from her hand.
  • The Plague was the second Killer with just a first name.
  • The Plague was the first Killer to speak an actual (albeit dead) language.
  • The Plague was the second Killer to break Pallets and damage Generators with her Weapon.
  • The Plague audibly swallows her vomit back down when cancelling her Power manually.
  • The Incense Burner was jokingly referred to as «The Onion» by the Developers, due to remarks made by the Community on its shape in the first Teaser.

Lore Trivia

  • The Plague is to-date the oldest Killer in Dead by Daylight, coming from Babylonia (1895-539 BC), a state based in central-southern Mesopotamia, an ancient Kingdom in the region of present-day Iraq.
  • The Plague took on the role of High Priestess after the other Priests succumbed to the plague in order to support her city.
  • Playing as The Plague, one can see the ruby-ringed fingers mentioned in her Lore, which she got from the gold-adorned goddess statue in The Temple of Purgation.
  • The Plague’s name, «Adiris», means persistence, resourcefulness and empathy.

    • This is fitting with her personality and motivations in her Lore.
    • The Plague is also the only Killer to have willingly sacrificed herself to The Entity in an attempt to save her people from the plague.
  • A gold Tablet inside the Temple is inscribed with Akkadian cuneiform.The inscription consists of five repeating glyphs.The glyphs read as Dingir I-ti-n Sîn, representing «Iddin-Sin», King of the Kingdom of Simurrum, an important city state in Mesopotamia, where Adiris originates from.
  • It is speculated that The Plague speaks the sentence Adda ni ka dingir asar po me in her Mori animation, which roughly translates to Send them to your mouth, God.

The Nurse

Spencer’s Last Breath

A powerful and violent last breath snatched from Crotus Prenn Asylum Warden Patrick Spencer.Channelling its energy allows The Nurse to pierce and jump through the Spirit World in a blink multiple times in a row. Doing so leaves her in a state of fatigue.

SPENCER’S LAST BREATH:
Press and hold the Power button to charge a Blink:

  • Blink for up to 20 metres upon activation.

    • During the ensuing Chain Blink Window, charge again to initiate a Chain Blink of up to 12 metres upon activation.
    • After either the Chain Blink Window closed or the final Chain Blink elapsed, enter a state of Fatigue (2-3 seconds).
  • Grants 1 Chain Blink.

Lightburn:
Interacting with the Spirit World leaves The Nurse vulnerable to Lightburn.While charging a Blink, exposure to bright lights stuns her and forces her to abort the Blink.Lightburn also prevents The Nurse from charging another Blink.

Прием

Прием

Общий балл
Агрегатор Счет
Metacritic ПК: 71/100 PS4: 64/100 XONE: 58/100 NS: 61/100
Оценка по отзывам
Публикация Счет
GameSpot ПК: 9/10
IGN 9/10
PC Gamer (Великобритания) 88/100

Согласно агрегатору обзоров Metacritic, Dead by Daylight получил «смешанные или средние отзывы» . GameSpot присвоил ему оценку 9 из 10, заявив: «При запуске Dead by Daylight пострадал из-за того, что он полагался на одноранговый хостинг и отсутствовали социальные функции, но со временем он устранил эти проблемы. И хотя краткий и преждевременный борьба с подбором игроков на основе навыков превратила опыт нового игрока в нечто вроде шоу ужасов (проблема, которая теперь исправлена), благодаря сообществу игроков Dead by Daylight не имеет себе равных на асимметричной конкурентной многопользовательской арене, и превратился в один из самых сильных хорроров ». Люк Винки из PCGamer присвоил ей 88 баллов из 100, заявив: «За пять лет, прошедших с того момента, как Behavior Interactive выпустила Dead by Daylight в Steam, в игре возникла острая, как бритва, механическая интрига, сверхсложная сеть универсальных сборок и стратегий. , и разнообразный набор персонажей, у каждого из которых есть свои сильные и слабые стороны ».

Продажи

За первую неделю Dead by Daylight было продано более 270 000 копий. За 2 месяца было продано более 1 миллиона копий игры. 16 ноября 2017 года было продано более 3 миллионов копий. По состоянию на май 2019 года было продано более 5 миллионов копий игры. В августе 2020 года игра достигла более 25 миллионов игроков на всех платформах.

The Demogorgon

Of the Abyss

An unknown and otherworldly power surged through its body.Suddenly the ground ripped open, swallowing The Demogorgon whole.

OF THE ABYSS:
Press and hold the Power button to fully charge and activate Of the Abyss.

All Survivors within a close proximity to any activated Portals will be indicated by Killer Instinct.

SPECIAL ATTACK: Shred
Press the Attack button while charging or holding Of the Abyss to dive forwards and unleash a vicious slash.

Shredding into Breakable Walls or Pallets will destroy them.

SPECIAL ABILITY: Portals
Press the Active Ability button to place an inactive Portal on the ground in front of you.

Inactive Portals are invisible to Survivors and cannot be sealed by them.

Traversing the Upside Down
When standing on a placed Portal while viewing a highlighted Portal, press the Active Ability button to travel through the Upside Down, emerging from the highlighted Portal.

After emerging from a Portal, The Demogorgon is cloaked by the Undetectable Status Effect for 3 seconds.

Activated PortalsPortals become activated when they are first traversed to or from.

  • Activated Portals

    Survivors walking atop or sealing an activated Portal suffer from the Oblivious Status Effect.

    are visible to Survivors and can be sealed by them.

Тактика

Кроме общих рекомендаций для всех убийц, существует ряд особенностей при игре за Тень:

  • Тень должен держать выживших в поле зрения при использовании своей силы преследования, чтобы увеличить ее мощь (уровень силы)
  • С каждым новым уровнем способности «Чистое зло» увеличивается скорость передвижения персонажа, а также дистанция его удара с выпадом
  • Чистое зло 3-го уровня можно использовать вместо навыка «Порча: никому не скрыться от смерти» или совместно с ним, после того как на ворота будет подано питание (поочередно, предварительно накопив достаточное количество очков для достижения нового уровня)
  • Каждый новый цикл набора уровней «Чистого зла» становится сложнее, т.к. существует определенный лимит «очков зла», которые можно набрать с каждого выжившего для достижения новой стадии. Поэтому, если при использовании силы выживший подсвечивается красным (а не белым как обычно), то не стоит тратить на него время
  • Когда у Тени чистое зло 1-го уровня, у него пропадает радиус террора вовсе, что позволяет максимально близко подойти к выжившему и даже схватить его при определенных условиях
  • Когда сила Тени достигает третьей стадии, он заносит руку с ножом вверх. На короткое время скорость, с которой он перелезает через оконные проемы увеличивается, как и его выпад при атаке, а удар по выжившему будет смертельным
  • Стоит помнить, что белая маска убийцы заметна с большого расстояния, а дыхание убийцы может выдавать его местоположение через небольшие преграды в момент приближения к выжившим
  • Используя специальные улучшения, способность «Чистое зло» может заменить подношения вида Memento Mori или специальные навыки, позволяющие убивать выживших

The Shape

Evil Within

The darkness inside feeds his determination to take the life of his prey.

EVIL WITHIN:
Activating Evil Within allows The Shape to see his prey clearly and build up more evil power by stalking them:

Evil Within I:

  • The Shape is granted the Undetectable Status Effect.
  • The Shape has a reduced Movement speed of 4.2 m/s.
  • The Shape has a reduced Lunge Attack open time of 0.2 seconds, decreasing his range.
  • The Shape has a normal Vaulting time of 1.7 seconds.

Evil Within II:

  • The Shape has a reduced Terror Radius of 16 metres.
  • The Shape has a normal Movement speed of 4.6 m/s.
  • The Shape has a normal Lunge Attack open time of 0.5 seconds.
  • The Shape has a reduced Vaulting time of 1.48 seconds.

Evil Within III:

  • All Survivors suffer from the Exposed Status Effect for 60 seconds, after which The Shape automatically regresses to Evil Within II.
  • The Shape has a normal Terror Radius of 32 metres.
  • The Shape has a normal Movement speed of 4.6 m/s.
  • The Shape has an increases Lunge Attack open time of 0.6 seconds, increasing his range.
  • The Shape has a further reduced Vaulting time of 1.275 seconds.

SPECIAL ABILITY: Stalk
Press and hold the Power button to stalk all visible Survivors.Stalking Survivors builds up your progress through Evil Within Tiers.

«I met him, fifteen years ago; I was told there was nothing left; no reason, no conscience, no understanding; and even the most rudimentary sense of life or death, of good or evil, right or wrong.I met this six-year-old child, with this blank, pale, emotionless face, and the blackest eyes… the devil’s eyes.I spent eight years trying to reach him, and then another seven trying to keep him locked up, because I realised that what was living behind that boy’s eyes was purely and simply… evil.» — Dr Sam Loomis

Lore

The sickly glow of fluorescent lighting bathes the room where Jigsaw planned out his games. This place is the product of a fevered mind, desperately trying to complete their life’s work, their legacy, before their inevitable end. A place of creation and destruction, from which devices of death and rebirth were produced.

Below is the crucible itself; the location of so many tests and decisions. The smell of fear, blood and death has soaked into the brick walls. The corridors are a maze, disorientating the test subjects as they traverse the game rooms. And, at the heart, a bathroom, reverberating with the rattle of chains on tiles. A door is pulled closed and the room is plunged into darkness.

The Plague’s Perks

These are Perks which start off only appearing in The Plague’s Bloodweb . After achieving Level 30, Teachable versions of these Perks can be found:

  • Corrupt Intervention — Level 30
  • Infectious Fright — Level 35
  • Dark Devotion — Level 40

Once obtained, other Killers will be able to find The Plague’s Perks in their respective Bloodwebs from that point onwards.

Corrupt Intervention

Your prayers invoke a dark power that meddles with the Survivors’ chances of survival.

At the start of the Trial, the 3 Generators located farthest from you are blocked by The Entity for 80/100/120 seconds.

«It shall be known across the land that the Gods curse the unfaithful.» (The Tablet of Adiris, 3.7)

Infectious Fright

The cries of the unfaithful make your heart leap.

Whenever a Survivor is put into the Dying State by any means, all other Survivors within your Terror Radius will scream and reveal their current location to you for 4/5/6 seconds.

«Horror overcomes the heart of infidels who cry at the feet of the fallen.» (Hymn of Praise, 11.4)

Dark Devotion

The display of your Powers creates a whirlwind of panic that spreads throughout the land.

You become obsessed with one Survivor.

Hitting the Obsession with a Basic Attack causes them to emit a Terror Radius of 32 metres for the next 20/25/30 seconds.

  • You are granted the Undetectable Status Effect.
  • The Obsession hears their own Terror Radius.

You can only be obsessed with one Survivor at a time.

«And terror shall take hold of a defiant non-believer, who shall falsely announce my arrival.» (The Tablet of Adiris, 48.9)

Injured State[]

This is the default Health State of Survivors using the Perk No Mither .

While Injured, Survivors will bleed and grunt in pain, making them easier to track. Though an injured Survivor limps, their Movement Speed is unaffected and the same as when Healthy.

Receiving damage from a Killer’s Power or Weapon puts Injured Survivors into the Dying State.

Survivors that were grabbed during an interaction with a Prop are also put into the Dying State.

Survivors can reduce or stop the grunting by using No Mither , Iron Will , Off the Record , Self-Preservation or Bite the Bullet .

Survivors can also ignore being put from the Injured State into the Dying State once should Mettle of Man activate.

The Spirit

Yamaoka’s Haunting

Yamaoka is the name she carries from her ancestors, who unleashed hell on the battlefield.The Spirit draws her power from their wrath, haunting the living as retribution for her suffering.The Spirit can use Yamaoka’s Haunting to enter the Ethereal Plane and re-appear at a new location.

YAMAOKA’S HAUNTING:
Press and hold the Power button to charge Yamaoka’s Haunting and initiate a Phase-Walk.The Spirit will depart her physical body and enter the Ethereal Plane, leaving behind a stationary Husk.

Using Yamaoka’s Haunting depletes The Spirit’s Power gauge (5 seconds).It will automatically replenish over time (15 seconds).The Power gauge must be fully replenished before another Phase-Walk can be initiated.

Phase-Walk:

  • The Spirit may traverse to a new location at an increased Movement speed (7.04 m/s).
  • The Spirit loses sight of all Survivors, but still sees the Scratch Marks they leave throughout the Trial Grounds.
  • The Spirit emits an audible, directional cue while Phase Walking within 24 metres of her ethereal form.
  • When ending a Phase-Walk, The Spirit retains her Movement Speed boost for a brief moment and her Husk fades away.

Husk:

  • The Husk emits The Spirit’s regular Terror Radius .
  • The Husk suppresses The Spirit’s audible cue within its Terror Radius.
  • Survivors may disperse the Husk by shining a Flashlight on it.

Passive Phasing:

When not Phase-Walking and only from the Survivor’s Point of View, The Spirit constantly phases in and out of view at random intervals.

The Executioner

Rites of Judgement

Open the Gates of Suffering and be judged! The Great Knife splits the ground, giving rise to an infernal construct and spreading agony to all who approach.

RITES OF JUDGEMENT:
Hold the Power button to activate, then move forwards in any direction to carve a Torment Trail into the ground.

Survivors who walk or run on the Torment Trail will trigger Killer Instinct, as well as become afflicted with Torment.Survivors afflicted with Torment may be sent to a Cage of Atonement when they are in the Dying State .Being rescued or rescuing another Survivor from a Cage of Atonement will remove Torment.

SPECIAL ATTACK: Punishment of the Damned
Press the Attack button while Rites of Judgement is active to perform Punishment of the Damned.This unleashes a wave of force in the form of an Attack Trail, damaging any Survivors in its path.

SPECIAL ABILITY: Cage of Atonement
Press the Active Ability button while standing over a dying Survivor afflicted with Torment to send them to a Cage of Atonement .Survivors in a Cage of Atonement undergo the regular Sacrifice process as if they were on a Hook .

SPECIAL ABILITY: Final Judgement
Press the Active Ability button while standing over a dying Survivor afflicted with Torment and who has reached the second Hook Stage either on a Hook or in a Cage of Atonement to execute them using a Mini-Mori.

The Deathslinger

The Redeemer

The Deathslinger’s ingenuity affords him the ability to reel in bounties with a unique invention — a heavily modified, hybrid rifle that replaces conventional ammunition with a razor-sharp spear affixed to a chain.

THE REDEEMER:
Press and hold the Power button to aim down sights.Press the Attack button to shoot a spear that can lodge itself in a Survivor, allowing them to be reeled in towards The Deathslinger against their will.

Reel:
While a Survivor is speared by The Redeemer, press and hold the Power button to reel them in towards you.Survivors may struggle against the chain or use the environment to pressure the chain to break.Doing so will result in briefly stunning The Deathslinger as well as putting the Survivor in the Injured State and applying the Deep Wound Status Effect.

Using a Basic Attack while a Survivor is speared will break the chain without applying either a stun penalty to The Deathslinger or the Deep Wound Status Effect to the Survivor.

Successfully hitting a Survivor with a Basic Attack while they are speared and healthy will also apply the Deep Wound Status Effect.

Reload:The Redeemer must be reloaded after every shot, before it may be fired again. Press and hold the Active Ability button to reload The Redeemer.

История

Филип Ожомо приехал в эту страну, желая все начать с чистого листа. Он был очень рад предложению поработать на Свалке Автохевен. Небольшой двор для утилизации сырья, на который копы не обращали внимания, хоть и знали о грязных делишках, происходящих тут. Ожомо было все равно. Он был не понаслышке знаком с преступной деятельностью еще у себя на родине, но до тех пор, пока его не пытались в нее втянуть, он не обращал внимания. Он занимался починкой машин и работал за прессом. Получалось у него здорово. Загружалась машина, а выходил аккуратный металлический куб.

Все было хорошо, пока одним пасмурным днем Филип не заметил кровь на еще целой машине. Открыв багажник, он обнаружил связанного парня с кляпом во рту и глазами, полными ужаса. Ожомо освободил беднягу, и тот пробежал без малого пять шагов, пока босс Филипа не перерезал беглецу глотку. На вопрос почему тот так поступил, босс ответил, что Ожомо — всего лишь исполнитель, и до этого почти каждая машина тоже содержала в себе людей. И что это были «услуги», предоставляемые свалкой некоторым «клиентам». Ожомо буквально снесло крышу. Он забросил своего босса под пресс и медленно опустил тяжелый пласт, оставив за пределами только голову. После того, как пресс был опущен, Ожомо схватил голову и выдернул ее вместе с позвоночником. Затем он развернулся и ушел. Больше его никогда не видели.

Биография

Некоторые люди подобны плохим семенам. Семенам, которые переплетены с чистой формой зла без каких-либо примесей. Майкл Майерс является одним из таких семян. У него не было проблем с причинением боли другим людям. Напротив, это было именно то, к чему он стремился.

Жизнь с теми, чей разум наполнен ужасом, бывает непростой. Отличие лишь в том, какими способами можно решить эти проблемы. Для Майкла таким решением являлось убийство кого-либо с внутренним покоем. Так он отнял жизнь у своей сестры, полицейские нашли на месте преступления молчаливого мальчика, одетого в костюм клоуна.

Когда кто-то по ошибке разжигает огонь, никто не заливает его бензином. Однако, чиновники, которые не понимали, как в теле мальчика мог сформироваться подобный демон, предприняли меры. Решение отправить Майкла в психиатрическую больницу было слабой попыткой спасти ребенка. Безуспешная терапия и ночные крики сделали его еще более замкнутым и отрешенным. Люди надеялись, что с Майклом Майерсом будет покончено, и скоро он будет похоронен и забыт, а все неудачи уйдут вместе с ним.

Но неожиданно… он сбежал.

Сюжет

Все события данной игры будут разворачиваться на разных локациях. Вы выбираете себе героя и начинаете искать пристанища, чтобы не попасться в ловушку коварных психопатов и серийных убийц. Вы отправитесь сначала в загадочный дом на холме, затем переберетесь в лесную чащу, чтобы там искать себе укрытия от озверевших коварных злодеев. Сюжетная линия очень интригует, поэтому вы будете играть в игру в постоянном напряжении, ведь неожиданно из-за угла на вас могут напасть коварные злодеи. Ваш выбранный герой должен помогать другим персонажам, вы отправитесь в лес, где вас ждут необычные и загадочные события.

Особенности

Некоторые особенности поведения Сущности, которые можно встретить в игре:

  • Так как Сущность не является игровым персонажем, то она не может быть убита или остановлена
  • Если выживший использует один оконный проем более 3 раз в течение 20 секунд, Сущность создаст в нем преграду в виде стены и заблокирует его использование на определенное время
  • Если убийца попытается сбежать в туман через открытые ворота, Сущность остановит его преградой в виде стены. Данная стена видна только убийце. Она исчезнет, если убийца вернется на текущую локацию
  • В процессе жертвоприношения в подвале или различных сооружениях Сущность игнорирует любые препятствия в виде крыши или пола, проникая сквозь них
  • Глаза некоторых убийц «поражены» Сущностью и отличаются от остальных белым цветом

The Nemesis

T-Virus

A virus that causes extreme mutations and can be transferred to others.Its effects heighten aggression and strength within The Nemesis.

T-VIRUS
Your Power expands as your Mutation Rate grows.

SPECIAL ATTACK: Tentacle Strike
Press and hold the Power button to charge an attack.Once charged, tap the Attack button to unleash a Tentacle Strike.

Hitting a Survivor with a Tentacle Strike afflicts them with Contamination and increases your Mutation Rate.If a Survivor is already Contaminated, a Tentacle Strike will damage them. It also will increase your Mutation Rate by the same amount as hitting a zombie.

Contamination:
Survivors who become Contaminated suffer briefly from the Hindered Status Effect.

Survivors can cure Contamination by using a Vaccine on themselves or other Survivors.Vaccines can be found in Supply Cases located throughout the environment, but their number is limited to 4 Supply Cases.

After using a Vaccine, the Survivor’s location is briefly revealed by Killer Instinct.

Mutation Rate 1:

No special benefits.

Mutation Rate 2:

Tentacle Strike can destroy Breakable Walls and Pallets .

Mutation Rate 3:

  • Tentacle Strike range.
  • Movement speed while charging Tentacle Strike.

SPECIAL ENEMY: ZombiesT-Virus causes 2 Zombies to spawn and roam about the Trial Grounds.

When a Zombie attacks a Survivor, they inflict Contamination.If a Survivor is already Contaminated, they receive damage.

Zombies can be destroyed with a Tentacle Strike to increase The Nemesis’ Mutation Rate, doing so with a Basic Attack will not do so.

Survivors have limited options to interact with Zombies:

  • Blinding them to lose line-of-sight using Flashlights or Firecrackers .
  • Destroying them to force a respawn using Pallets .

Zombies destroyed by The Nemesis respawn after 12 seconds.Zombies destroyed by Survivors respawn after 45 seconds.

Сила

Чистое зло

Основная статья: Чистое зло
Тьма внутри питает его решимостью лишить жизни свою жертву.

Чистое злоАктивизация «Чистого зла» позволяет Тени четко видеть своих жертв и накапливать больше сил зла, преследуя их.

Чистое зло I Дает эффект «Незаметность«. Слегка снижает скорость движения. Слегка снижает дальность базовых атак с выпадом.
Чистое зло II Умеренно уменьшает радиус террора. Слегка увеличивает скорость движения. Слегка увеличивает дальность базовых атак с выпадом.
Чистое зло III При активации на всех выживших накладывается эффект «Уязвимость«. «Чистое зло III» действует 60 секунд, после чего превращается в «Чистое зло II«.
Особое умение: преследованиеУдерживайте кнопку силы, чтобы преследовать всех выживших в поле зрения. Преследование повышает ваш уровень «Чистого зла«.

«Я встретил его пятнадцать лет назад; мне сказали, что в нем ничего не осталось — ни разума, ни совести, ни сознания; и даже самого примитивного осознания жизни или смерти, добра или зла, хорошего или плохого. Я встретил этого шестилетнего ребенка с его пустым, бледным, бесчувственным лицом и черными глазами… глазами дьявола. Я провел восемь лет, пытаясь достучаться до него; а потом ещё семь, стараясь держать его взаперти, потому что я понял — за глазами этого мальчика скрывалось чистое… зло» (Доктор Сэм Лумис)

Усиления: Чистое зло (улучшения)

Список персональных умений:


Оставьте лучшеенапоследок

Угасающийсвет

Поиграть сосвоей жертвой

The Clown

The Afterpiece Tonic

Throughout his years experimenting with anaesthetics and muscle relaxants, The Clown developed several effective concoctions and formulas.His favourite, The Afterpiece Tonic, he has used to great effect, intoxicating and capturing many unwilling victims.The associated Afterpiece Antidote also has useful effects.

THE AFTERPIECE TONIC:
Tap the Active Ability button to switch between the Afterpiece Tonic and the Afterpiece Antidote.Tap or hold and release the Power button to launch a Bottle.

SPECIAL ABILITY: Afterpiece Tonic
On contact, the Tonic Bottle will break, releasing a purple Gas Cloud that intoxicates Survivors.

Intoxicated Survivors will suffer from impaired vision, the Hindered Status Effect, and involuntary coughing, which linger for 2 seconds after leaving the Gas Cloud.

The Afterpiece Gas Cloud is neutralised by an active Antidote Gas Cloud.

SPECIAL ABILITY: Afterpiece Antidote
On contact, the Antidote Bottle will break, releasing a white Gas Cloud, which turns yellow after activation (2.5 seconds) and invigorates The Clown and Survivors.

Invigorated Players gain a Movement Speed bonus of 10 % for 5 seconds.

Intoxicated Survivors who enter an Antidote Gas Cloud are cured.

The Antidote Gas Cloud is neutralised by an Afterpiece Gas Cloud.

Reload:
Press and hold the Active Ability button to replenish your Bottles.

Overview

The Plague is a devout Killer, able to infect Survivors from a short distance using her Power, Vile Purge. Survivors inflicted by this contamination risk becoming injured or broken, unless they find a way to cure themselves in a Pool of Devotion.

Her personal Perks, Corrupt Intervention , Infectious Fright , and Dark Devotion , give her the ability to hinder Survivor objectives, while simultaneously confusing and frightening those within her presence.

Difficulty rating: Intermediate

(based on the amount of time and effort that is required to properly learn to play her and use her Power effectively)

The Trapper

Bear Trap

A large foothold trap made of steel. Bear Traps are found lying around throughout the Trial Grounds, waiting to be picked up and set anywhere.

BEAR TRAP:The Trapper starts the Trial with 2 Bear Traps equipped, with 6 Bear Traps spawned randomly throughout the Trial Grounds.The Trapper sees the Auras of every Bear Trap at all times.

Collecting Bear Traps:
Press the Interaction button while standing near a disarmed Bear Trap to collect it.The Trapper can carry 2 Bear Traps at a time.

Setting Bear Traps:
Press and hold the Power button to set and arm a Bear Trap in a valid location in front of The Trapper.

  • An armed Bear Trap will trap and immobilise any Survivor who steps into it.If the Survivor was healthy, they will be put into the Injured State .
  • An armed Bear Trap will also trap The Trapper, if he steps into it.This temporarily immobilises him while he frees his foot and resets the Bear Trap.If he was carrying a Survivor, that Survivor will escape from his shoulder.
  • A trapped Survivor can attempt to free themselves from the Bear Trap or have another Survivor rescue them.

Catching Survivors in Bear Traps:
Press the Interaction button on a trapped Survivor to lift them out of the Bear Trap and onto The Trapper’s shoulder.

Resetting Bear Traps:
Press and hold the Power button while standing near a disarmed Bear Trap to reset it.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector