The trials of durance

Interactions[]

Pillars of Eternity

This character is involved in quests.

The Phylactery’s Promise: Her dragons, Gafonercos and Turisulfus, acknowledge the Watcher’s strength if he/she killed Sefyra, the Master Below, and are eager to defeat them in battle. The quest can also be completed in a nonlethal way if the player passes a 16 Intellect dialogue check or has Honest 2+/Stoic 2+ reputation or sufficient resolve. Llengrath can be convinced to form a pact with the protagonist, where she will gain knowledge about souls (a Watcher’s knowledge) and the Watcher will receive a permanent bonus to +1 INT/PER/RES. Also, the player receives Bog dragon scales and +5 security to their stronghold. If you slay her and her dragons instead, you get +15 prestiege, Llengrath’s Grimoire, and more bog dragon scales. Be warned though, as it’s arguably the hardest battle in Pillars of Eternity.

The Forgotten Sanctum

This character starts quests.
This character is involved in quests.

Hidden DepthsAnnotated HistoryUnder ObservationThe Seeds of Deception

Побочные задания

В Pillars of Eternity 2 действия происходят в местности под названием Архипелаг Мертвого Пламени. Он состоит из сотен крупных и не очень островов, и практически на каждом из них есть что-нибудь интересное. Например, города, деревни или пещеры древних демонов и магов-отшельников. В этом разделе вы найдете список всех более-менее значимых побочных заданий, которые разбиты по категориям в соответствии с тем, где их выдают.

Остров Маже

  • «Лечащие руки»;
  • «Горящие мосты»;
  • «Восстановление порядка»;
  • «Пьяный матрос»;
  • «Лучший из всех»;
  • «Основной экипаж»;
  • «Базовый запас».

Некитака

  • «Соль на рану»;
  • «Семейная гордость»;
  • «Рыба покрупнее»;
  • «Как утопленнику»;
  • «Зов корнета»;
  • «Утраченное доверие»;
  • «Похвала мертвецу»;
  • «Хранилище верховного мага»;
  • «Сердечное приглашение»;
  • «Причуды Бекарны»;
  • «Тень под Некитакой»;
  • «Беды корабельного мастера»;
  • «Горькое лекарство»;
  • «Гнилой ряд»;
  • «Пища для размышлений»;
  • «Товары и услуги»;
  • «Ее последняя просьба»;
  • «Взгляд Туда»;
  • «Вперед в неизвестность»;
  • «Запечатанная судьба»;
  • «Новые условия»;
  • «Бархатная перчатка, латунный кулак»;
  • «Из обломков»;
  • «Все на борт».

Выбор между Raedric и Kolsc

Достигнув Raedric (Основной уровень # 18), подойдите к правителю и начните с ним разговор. Во время него вы должны решить, хотите ли вы иметь с ним дело или убить Кольска.

Редрик

Если вы решили убить Редрика, приготовьтесь к жесткой дуэли с его окружением и самим собой. Это сильный и хорошо бронированный истребитель. Вы можете сказать лорду, что позаботитесь о Кольске, и у вас будет время для создания группы . Например, можно устроить вечеринку между троном и стеной. Расставьте воинов на флангах, а магов / стрелков посередине.

Второй вариант — разместить более слабых персонажей на лестнице, а рыцари будут принимать на себя удары перед ними.

Важно постоянно лечить своих героев и использовать защитные заклинания, которые увеличивают их защитные характеристики. Если враги находятся на некотором расстоянии от вас, используйте заклинания области, чтобы быстро истощить их здоровье

Лучше сначала уничтожить вражеского целителя, чтобы он не смог восстановить очки здоровья ваших противников. Затем уничтожайте соперников одного за другим, пока они все не умрут.

Убив правителя, вы встретите Кольска и завершите миссию. Помимо очков опыта и добычи, вы получите много очков репутации в Позолоченной долине.

Кольск

Второй вариант — начать разговор с Редриком и принять решение об убийстве Колска во время него. Если вы выберете этот вариант, направляйтесь к Вилке Маграны, а именно к хижине на востоке ( Вилка Маграны # 5 ). Войдите в дом и поговорите с Кольском (если вы освободили Джакко из темницы, он будет там).

Вы можете решить атаковать во время разговора или заверив Колска, что подумаете о ситуации и совершите внезапную атаку. Свита Кольска — прежде всего жулики и маг . Сначала разберитесь с последними, а затем разберитесь с остальными противниками. В отличие от окружения Редрика, они уже не такие сложные.

Убив Кольска, вернитесь к Редрику с информацией. Взамен вы получите награду, а также большое падение репутации в Позолоченной долине, но вы будете лучше восприняты и повысите свою репутацию в Бухте Неповиновения.

Альтернативный финал — убийство Кольска и Редрика

Также есть третий вариант завершения квеста. Приняв позицию Редрика, идите к Кольску и убейте его. Затем получите награду правителя и атакуйте его или кого-нибудь из его окружения. Таким образом вы избавитесь как от нынешнего правителя, так и от его претендента. Более того, за убийство Редрика вы восстановите очки репутации, которые вы потеряете после убийства Кольска.

Background[]

The Iron Flail commander is a younger man, lean in build. His brown hair is unkempt, his eyes fevered. Adaryc is a charismatic leader who believes in Stalwart and Eothas, further beloved by his soldiers for his dedication to them, their god, and for giving them new hope in a hopeless world.

The only surviving son of an indentured servant, Adaryc Cendamyr was one of countless Readcerans who joined the ranks of Waidwen’s army upon the outbreak of the Saint’s War. Despite his youth and inexperience, Adaryc acquitted himself well in the fighting, and was soon popular among his fellow soldiers for his good sense, his passion, and his loyalty. Determined to honor Waidwen, Adaryc proved himself a disciplined and driven soldier.

After a spate of hard-won victories, the destruction of Waidwen heralded the immediate retreat of Readceran forces back across the border. Situated far from the vanguard, Adaryc’s company found itself embroiled in brutal fighting as triumphant Dyrwood forces set upon their disheartened foe.

His commander slain, Adaryc had his first taste of command in the chaos. Adaryc and his fellows held off the enemy long enough for their company to rejoin the main body of the retreating army — but at the cost of many lives.

It would be nearly a year later before Adaryc would be able to revisit the battlefield, but he returned to Readceras with the broken blades of several of his fallen brothers in arms. It was from these shattered remnants that Adaryc’s sword was forged.

Adaryc maintained contact with the surviving members of his unit after the war. Though he had struggled with bouts of melancholy since childhood, Adaryc was well-regarded as a capable and charismatic leader, devoted to his comrades. It was soon proposed that he should lead the others in forming a tight-knit collective of fighting men, united not by a desire for coin, but by their duty to their fallen comrades, and to their countrymen.

Many of the Iron Flail’s early engagements would be against less discerning mercenary companies, which Adaryc condemned as a particular danger to settlements along the Readceran border. In time, the Iron Flail’s many victories, and Adaryc’s seemingly dauntless will, would draw many more recruits into the fold. The Iron Flail soon had the backing of several prominent families, and was even rumored to have the blessing of Readceras’ ruling powers.

He is also a Watcher, although he resents this talent and practices intense focus and mental fortitude to keep his sanity… Although the recent vision, of an army from Dyrwood marching at Readceras, didn’t do him any favors. He decided to take control of Durgan’s Battery cannons, to fortify the White March and turn it into a bulwark of Readceras, shielding the Regency from Magran’s faithful. He is not aware that it’s not the Dyrwood he should fear, but the Eyeless.

Pillars of Eternity II: Deadfire

Assuming that he survived the confrontation with the Watcher, Adaryc returned to Readceras to refer the events in the White March to the Regency. It made little sense, but the Iron Flail backed every word and the Regency was forced to accept his testimony. Five years passed in relative quiet, until Eothas returned to the world at Caed Nua. Upon hearing the news, Adaryc and several veterans of his army volunteered to come to the Deadfire in pursuit. Mourning for the Watcher had to wait. The Regency agreed and truth to be told, the Morning Council was likely happy to just have him out of the way.

His burden as a Watcher did not grow any lighter by coming to the Archipelago, not with the sheer amount of souls lingering on the sea and in Neketaka. However, his faith in Eothas restored, he perseveres, trying to find out what the god has in store for Readceras, the nation that sacrificed everything for him.

Начало

Это одно из самых крупных побочных заданий в Pillars of Eternity 2, наряду с «Утраченное доверие», «Похвала мертвецу» и «Хранилище верховного мага». Вам предстоит встретиться с главой преступного синдиката Некитаки, исследовать огромное подземелье с древними сокровищами и, конечно же, отыскать артефакты невероятной силы. В квесте есть все, за что мы любим рпг – тайны, опасности, атмосфера и сражения! Однако начинается задание несколько менее остросюжетно. Чтобы получить к нему доступ, нужно заработать репутацию у жителей Глотки, и только тогда к вам на улице подойдет загадочная фигура в темном плаще и предложит кое с кем встретиться…

The Assembly of Echoes

Войдя внутрь, вы вскоре увидите Fyonlecg / The Memory Hoarder. Подойдите ближе, и начнется диалог, результатом которого будет битва, даже если вы предложите ему свою помощь. Используйте Arcane Dampener, а затем бейте его всеми возможными атаками, вызывающими ослабления Силы и Ловкости, также почаще используйте сбивания с ног. Такие навыки, как, например, Petrification и Mule Kick отлично подойдут. Когда битва будет выиграна, вы получите опыт и завершите задание «Under Observation».

Обыщите местность в поисках полезных предметов. Вы найдете уникальную перчатку The Left Hand of the Obscured» и Heldr’s Horn, который пригодится в дальнейшем по сюжеты. Затем подходите к нексусу, после чего у вас появится несколько вариантов действий:

  • Произнести заклинание, которое вам посоветовал Tayn. Таким образом души, заключенные здесь, останутся в текущем состоянии, со случайно всплывающими мыслями и воспоминаниями. После этого можете вернутся к Tayn, и он расскажет вам, что в его заклинании было одно небольшое добавление: теперь души, которые знают достаточно, чтобы «сказать слишком много», станут более разговорчивы. Таким образом, мир сможет узнать все то, что Hand Occult пытались оставить в тайне. В награду вы получите опыт и 5 Implosion Charge.
  • Также вы можете произнести заклинание, которое вам посоветовала Llengrath. Оно вернет души обратно в Колесо и позволит им переродиться. Возвращайтесь к Llengrath – получите ее благодарность, а также 3x Potion of Miraculous Healing, 2x Scroll of Great Abjuration, and 2x Implosion Charge и опыт.
  • Можете спустить в разверзнувшуюся перед вами пасть. Там вы найдете яйцо, и больше ничего не произойдет (до поры до времени!).

Затем идите к восточному выходу, который ведет в The Scriptorium.

Пролог

В самом начале узнаем, что произошло с крепостью Каэд Нуа. Затем душа нашего персонажа отправиться в своеобразное Чистилище, находящееся между миром живых и мертвых. Идем по единственной тропинке и просматриваем события прошлых лет. Затем попадаем в помещение, где находится Бекас, бог смерти. Беседуем с ним на различные темы и создаем собственную историю (речь идет о выборах, которых мы сделали или могли сделать в предыдущей части).

Соглашаемся помочь божеству и идем вперед. Кликаем по телу, которое лежит на кроватке. Создаем также нового персонажа, выбрав для него пол, расу, класс и другие характеристики. Серьезно относимся к этому этапу, так как от него будет напрямую зависеть сложность прохождения игры.

Просыпаемся и беседуем со своим помощником, которого зовут Эдер. Когда появятся пьяный матрос и ключница, кликаем по шкафчику и берем снаряжение. Экипировка будет зависеть от выбранного нами класса и других параметров.

Поднимаемся на палубу корабля, разбираемся с несколькими пиратами и решаем, что выбрать – спасти матроса Читупека, который выпал за борт, или постараться сберечь ящик с припасами. В последнем случае мы обнаружим эту коробку на побережье привала Виларио после кораблекрушения. Внутри нее находятся расходные материалы и перчатки убийцы.

Свет вдали

Это задание стартует сразу же после завершения предыдущего. Отправляемся на островок под названием Асонго, который был сильно потрепан гигантом Эотасом. Разбираемся с несколькими противниками, а после осматриваем комнату с правой стороны, в которой находятся выжившие.

Идем вдоль форта, уничтожая всех врагов на своем пути, а затем поднимаемся на стену справа. Тут обнаруживаем осадное оружие – бомбарду. Исследуем ее и выясняем, что в ней отсутствуют снаряды. Возвращаемся к выжившим и расспрашиваем Зуиру о том, где можно отыскать снаряды для орудия.

Она назовет нам имя мастера. Отыскать его можно в верхнем левом углу карты. Идем туда, пробираемся внутрь и разбираемся с двумя монстрами. Открываем дверцу полученным ранее ключиком и беседуем с мастером. Снаряды находятся в сундучке неподалеку.

Возвращаемся к бомбарде и открываем дверь под ней. Обыскиваем все трупы и находим у одного из них инструкцию, в которой подробно объясняется, как пользоваться бомбардой. Поднимаемся, целимся бомбардой по нагам, находящимся в центральном районе форта, и стреляем по ним. Впрочем, мы можем просто по старинке спуститься к чудищам и перебить их своими руками.

Далее спускаемся и начинаем подниматься по карте наверх для нахождения еще одной двери. Проходим через нее и ныряем в воду. Плывем в левую сторону, чтобы отыскать душу наги, которая видела, как именно Эотас забирал энергию адры. Беседуем с духом и забираем его.

Направляемся к маяку, входим в него и вступаем в диалог с Сугааном. Если ранее нам удалось отыскать душу наги, то мы сможем убедить королевскую нагу в том, что во всех разрушениях на самом деле виноват Эотас. В ином случае нам предстоит расправиться с этим противником. Потом кликаем по маяку для установления связи с Эотасом.

Journal[]

quests\companions\companion_qst_durance
ID Objectives
The Trials of Durance
10000 I met a strange priest in Magran’s Fork who claims we have something to gain from questioning one another.
1 Spend time traveling with Durance.
10001 Durance says he and I are meant to travel together, and that we can teach one another. He is a man of many words who seems to raise more questions than he answers, but if I travel the road long enough with him, perhaps I may discover something worth learning.
2 Discuss your vision with Durance.
10002 I had a dream about Durance. My eyes seemed unable to focus on him, and a blinding light burst from his staff. Something about the dream seemed all too real — as though something in his soul was revealing itself to me. I should ask him what I saw.
3 Continue to get to know Durance.
10003 Durance revealed to me that he was one of the engineers of the Godhammer bomb. There must be more to this that he isn’t telling me — at least not yet.
4 Find out from Durance what the fading symbols meant.
10004 I had another dream about Durance. I saw a burning symbol on his staff — a circle of twelve smaller circles, and as I watched it, eleven of the twelve faded out. In my dream Durance seemed to try to rekindle them, but it was no use. Perhaps Durance will know what it meant, as he did with the last dream.
5 Continue to journey with Durance.
10005 Durance was evasive when I asked him about the fading circles on his staff. He claimed it represented his lost connection with the other engineers of the Godhammer, whom he left behind to follow his own path after the destruction of Eothas. When the time is right, I’ll see if there isn’t more to be learned about this.
6 Talk to Durance about Woedica.
10006 Learning that Woedica is responsible for Waidwen’s Legacy leaves many questions about the circumstances of the Saint’s War and the destruction of Eothas. Durance may have further insight.
20000 Durance was unsettled in discussing Woedica’s plot and the death of Eothas. It seems probable that Magran would’ve been in league with Woedica, given that the Godhammer was Magran’s work. But Durance still seems to be in denial. If I can make that case to him using his own words as my evidence, I may be able to break Magran’s hold over him.
End states
Completed
30000 I was able to get Durance to see that Magran had conspired with Woedica in creating the Godhammer, and that her refusing to speak with him wasn’t because he had wronged her, but rather was because she had intended him to die with the other Godhammer engineers, in order to keep secret her direct involvement in Eothas’ destruction. Though it appears this alliance between the goddesses was short-lived, it sheds new light on the Saint’s War and the epidemic of Hollowborn infants that followed. Durance, for his part, has renounced his goddess and sworn revenge. As a man who’s killed one god already, it would seem that he might be one of the only people alive who could make good on such a threat.
Failed
30001 Durance has died.
Failed — Too Late
30002 This matter can no longer be resolved.

Interactions[]

Pillars of Eternity

Woedica is the unseen antagonist. Her goal is to return to Eora empowered and reestablish her dominance as the foremost of the gods, using Thaos to further her agenda. The Watcher can defeat Thaos and then fulfil his purpose — to offer the stolen souls to Woedica — when deciding what to do at Sun in Shadow.

Pillars of Eternity II: Deadfire

  • Woedica makes a reappearance as a part of the council of gods. She appears first after departing Maje Island, at Berath’s council. She reminds Berath of Eothas’ resilience — and the fact that he should scare her.
  • When the player first leaves Neketaka they will receive the Burned Book of Law in their inventory. Interacting with the book allows the Watcher to communicate with Woedica in private. She will reveal certain information about the history and machinations of the gods, saying that she plans to use the Watcher as a test of the worthiness of mortals

Spun Terrace

Оказавшись внизу, идите вперед, попутно уничтожая встретившихся вам монстров. Для начала вам нужно попасть в Confiscated Sundries (дальняя левая комната). Там вам предстоит сразиться с Vithrack (помните о паучьих яйцах!). Победив его, тщательно обыщите комнату – найдете уникальную легкую броню Robes of the Weyc, пару драгоценных камней и других полезных вещиц. Затем идите вниз, в Spidery Hatchery.

Обыскав местность, вы найдете Recipe — Entrancing Daze (отнесите его к Drowsy Puke, чтобы открыть новое усиление после отдыха). В юго-восточной части находится еще один питомец —  Adorable Spider / Giftwrapper и Vithrack Silk Slippers. Можете сделать перерыв и вернуться к Drowsy Puke прямо сейчас – спросите его о найденном вами рецепте, и у вас откроется новая опция отдыха, после которого вы будете получать временную защиту от понижения Интеллекта.

Можете также пополнить свой запас расходников в магазине. Затем, когда будете готовы, возвращайтесь в Spun Terrace, где вас ждет последняя комната — Sissak’s Nest!

Sissak’s Nest

Забегая вперед, сразу скажем, что Sissak в свое время подписал контракт с неким «Sightless Eye» / «Eyeless Face», в котором взял на себя обязательство убивать каждого, кто попытается пройти сквозь его логово. В итоге у вас есть два варианта: либо сразиться с ним, либо найти его контракт.

Вариант 1

Чтобы не драться, вам нужно найти Warden Contract, причем сделать это до того, как вы зайдете в Sissak’s Nest. Если прийти туда с контрактом, вам останется просто выбрать соответствующую диалоговую опцию и отдать ему контракт.

Сам контракт можно найти в южно-восточной части подземелья. Она охраняется библиотекарями, которые нападут, если вы попытаетесь что-либо забрать. Так что либо убивайте их, либо используйте скрытность, чтобы остаться незамеченными.

После того, как вы отдадите контракт владельцу, вам откроется пять диалоговых опций. Три из них требуют проверки навыков: Метафизика 15 / История 18 / Знание улиц 13. Любая из них сделает так, что Sissak будет безмерно счастлив своему освобождению и в благодарность не только не убьет вас, но и позволит забрать все ценности из своего логова. Также все оставшиеся в живых пауки в этой локации перестанут вас атаковать. Кроме того, в юго-восточной части локации откроется небольшой магазинчик, где вы сможете купить шляпы. Он называется Vessatraz’s Fine Commodities.

Вариант 2

Если же выбрать две оставшиеся опции, не требующие проверки навыков, то Sissak будет не особо счастлив. Тем не менее, он пообещает, что пауки не будут атаковать вас, а также отдаст вам ожерелье The Third Eye. Магазин со шляпами так же появится, правда выбор в нем будет несколько скуднее.

Вариант 3

Можно просто попытаться убить паука. Если у вас в партии есть Волшебник, это значительно упростит задачу. Метеоритный дождь очень эффективен в этой битве, также как Temporal Cocoon, позволяющий вывести Sissak из боя и спокойно разобраться с остальными пауками. Поэтому прилагайте все усилия к тому, чтобы ваш волшебник был жив-здоров. В общем и целом все огненные заклинания очень эффективны в этой битве, также очень полезен Boiling Spray зачарователя. Также рекомендуется по максимуму использовать фигурки, призывающие существ – это отвлечет многочисленных пауков от ваших персонажей и даст простор для маневра.

После смерти Sissak, не забудьте обыскать его тело и вообще всю комнату. В числе прочего вы найдете там ожерелье The Third Eye  и Boots of Stealth. Затем идите в лифт и спускайтесь на следующий этаж!

Background[]

The origins and practices of Dunryd Row are difficult to nail down. When asked, everyone seems to know how Dunryd Row started and how long it’s been in operation. Yet every person asked gives a different account of its creation and a different date. The only thing everyone can agree on is that it seems to have been around as long as anyone can remember. Without fail, everyone recalls hearing about the exploits of Dunryd Row when they were children, a remarkable feat for an organization that was founded in 2800 AI.

Aside from the organization being comprised of special investigators (most of whom seem to be ciphers) and the fact that they seem to have their hands in everything (yet never admit to it), anything reported about Dunryd Row walks the line between truth and outright hearsay. Information abounds, but no one can say which fragments are truth and which are fiction, which is just how Lady Eydis Webb, the head of the agency since its founding, wants it.

The organization is named after the street where its headquarters are located, in the Hadret House, a mansion that belonged to the extinct line of Dyrwoodan ducs responsible for orchestrating its independence. It is said in some circles this is just the name they want people to think they’re known by, with their real headquarters elsewhere. Misdirection abounds, but this is the rare instance where the Row tells the truth, if only to ensure their enemies look elsewhere.

People who have had interactions with agents from Dunryd Row invariably describe them as ‘unmemorable.’ No detail as to their appearance, behavior, or anything — beyond the fact that they were there — seems to stick with anyone. Their ciphers deliberately use their powers to remain anonymous and conceal themselves. As a result, few details about the agents are ever reported, with one «fact» that all people agree with is that they are primarily orlans and Glanfathan elves, though theories as to why this may be are many and conflicting.

The Dunryd Row was destroyed less than a quarter of a century after its founding, during the animancy riots that rocked Defiance Bay in the wake of duc Aevar’s assassination. Lady Webb’s murder at the hands of Thaos certainly didn’t help its survival.

Background[]

Flanked by a host of guards, all of whom regard you with mute hostility, Lord Raedric VII observes you from his throne, clad in ornate plate. His eyes have a hollow quality, and there is a pallor to the man’s gaunt face that leaves his features showing stark against his dark and unkempt hair. There is a dagger discarded upon one stone arm of the throne. A thin, crimson rivulet worms its way down from the blade and past Raedric’s fingers, even as he leans forward to regard you with a piercing gaze.

Raedriv VII is the descendant of the proud Aedyran house of Raedric that allied itself with the Dyrwood during the War of Defiance, receiving Gilded Vale and surrounding lands as their own. He was once a stern, but benevolent ruler and a devout follower of Eothas. However, the events of the Saint’s War have turned him away from his faith. Worse, the wheat blight and the Hollowborn plague convinced him that the utter destruction of Eothasian followers was necessary, turning him into a bloodthirsty zealot.

As expected, his rule became tyrannical, with the mighty tree in the heart of the village turned into an improvised gallows. As time passed and the crisis worsened, more and more people wound up hanging from its branches, for a variety of transgressions the lord deemed worthy of capital punishment. When his wife, Ygrid, became pregnant, his madness reached a critical point. Moving heaven and earth to somehow ensure his wife gave birth to a healthy child with an intact soul, he wound up attracting all manner of animancers… Nearly all of whom were hanged when they couldn’t provide a reliable solution. His cousin, Kolsc, decided to kill his cousin and establish a more reasonable ruler over the domain of the Vale.

Undead

You cannot imagine the power bestowed upon me. I feel the touch of the gods. My faith is a font from which I draw life. My wrath is a sweeping flame. And you will burn this day.

An armored figure strides forward. In place of its eyes, great flames burn, emanating heat and light. In that orange glow you can see that the face beneath has succumbed to rot — the cheeks sunken, the lips pulled back over gray gums and decaying teeth. But it is unmistakably Raedric who stands before you. If the Watcher disposed of Raedric, then Berath will return him to this world as a death guard in return for his zeal and faith. The resulting monster will set about putting things to rights, unless the Watcher intervenes and kills him. Again.

Background[]

Woedica, like the other gods, was created by Engwith out of the sacrifice of thousands of their souls at Sun in Shadow. Intended to be the strongest of the gods and to rule their pantheon, Woedica was simultaneously a patron of justice, oaths, and promises, and conversely, an entity willing to disregard the rules when it was necessary to accomplish her goals. She could do what she wanted with Eora at the apex of her power, which is why the other gods conspired to vanquish her, bringing the Queen down on even footing with the rest of them.

Yet even in exile, Woedica remained a potent god and the favored partner of Thaos, granting the Engwithan effective immortality by awakening his memories in each of his lives. He was devoted to her, favoring her specifically because of her wanton disregard for rules when they stood in the way of goals. The two were a perfect match.

Worship[]

Those who plot the destruction of their superiors while keeping an impassive face will whisper a prayer to Skaen. Political rebels also call upon him for justice, in the hope that he will intercede on their behalf with Woedica, with whom he is associated. However, Skaen is an unforgiving deity. If a supplicant tips his hand or acts too rashly, the god will abandon them. The same goes for those who actually achieve their ambitions and rise to a higher station – they can no longer count on Skaen for aid.

Followers of Skaen have been known to undertake a ritual in which a follower is terribly disfigured in an attempt to create an Effigy — an unrelenting incarnation of Skaen. During the ritual, a follower is chosen to serve as the Effigy, and is shaved, stripped of identity and gender. They are then scourged bloody, their ears and nose cut off, and their eyes gouged out and replaced with shiny black stones. Finally, they are made to drink the «privileged blood» of a person of wealth or high birth. If the offering is accepted by the god (which it often is not), Skaen will manifest in the effigy, becoming an unstoppable force of terror. The Effigy will stop at nothing until the target’s oppressors are slain (usually in a gruesome manner), after which the Effigy falls dead.

Understandably, the worship of Skaen is forbidden in some nations, particularly those with large populations of impoverished peasants. In the Dyrwood, Skaen’s faithful often double as torturers and executioners, delighting in the fall of high-status prisoners. In these professions, followers of Skaen and their «eccentricities» are tolerated — even encouraged — as long as they follow orders and do their jobs.

Плюсы/минусы[править]

+ Теперь в игре есть красивый графон с клёвыми спецэффектами и потрясающим океаном. Но с загрузками та же беда, что в Tyranny. Помогает только перенос игры на SSD. Квесты с беготнёй из одного дома в другой превращаются в сплошное нудное мучение. Во время прогрузки крупных локаций можно смело отходить на чаепитие. Да ещё и в массовых замесах, например, при абордажах больших кораблей, из-за обилия вспышек и прочих заклинаний fps проседает даже на топовых конфигурациях. На слабых машинах игра превращается в слайдшоу с непредсказуемым концом.

+ Убрали отвратительный менеджмент замка, похожий на браузерную игру. Добавили не менее убогий менеджмент корабля. Впрочем, всё равно чуть интереснее. Те, кто не видел Sid Meier’s Pirates! в восторге.

+ Абсолютно все диалоги (за исключением так называемых «интерактивных вставок» в игре озвучены. Озвучены неплохо, хотя одинаковый акцент вайлианцев и повсеместное ЭКЕРА начинают раздражать уже к десятой минуте. Но локализация сосёт эклер. Она ужасна. Английская речь персонажей и её русский перевод в диалоге отличаются иногда настолько радикально, что становится физически больно.

+ Диалоги, как и текстовые квесты-вставки, написаны красиво и вкусно. Но локализация сосёт самый большой эклер в мире. Серьёзно, это просто отвратительно. Ни в какие ворота.

+ Описания уникальных предметов достаточно хороши. Но их иконки несоизмеримо малы и неудобны.

+ Бестиарий пополнился новыми чудовищами. Например, появились наги. Но остались и все старые. Иногда перекрашенные.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector