Modifiers

Начало

При первом заходе в мир после установки модификации, вам выдадут книжку: «Материалы и Вы». В ней написано всё, что нужно знать о модификации (крафты, руды и многое другое).

Создание своего инструмента

Чтобы начать создание своего инструмента, вам понадобится сделать несколько рабочих столов.

  1. Стол для вырезки схем
  2. Конструктор деталей
  3. Сундук для схем (необязательно, но с ним удобнее)
  4. Инженерная станция

После того, как вы скрафтите первый стол, вам выдадут вторую часть книги «Материалы и Вы». Во второй части описаны инструменты, нужные детали и особенности, материалы нужные для сбора инструментов, характеристики материала, особенности и многое другое, модификаторы инструментов и их способности. Чтобы скрафтить инструмент, нужно открыть вторую часть книги «Материалы и Вы» и посмотреть какие детали вам нужны. После этого нужно сделать эти детали. Чтобы сделать эти детали, вам нужно сделать схемы, они делаются в столе для вырезки схем из пустых схем с помощью кнопок следующая схема и предыдущая схема(в новых версиях выбор схемы упрощается). Потом нужно воспользоваться конструктором деталей (можно положить все нужные схемы в сундук для схем), в конструктор деталей нужно положить схему и материал, который хотите использовать (не все материалы можно использовать), после чего вы получите нужную деталь и осколок материала, осколки можно получить только если на деталь требуется только половина материала (например, для рукояти инструмента). После того, как вы сделали все нужные детали, нужно будет воспользоваться инженерной станцией (Инженерной кузней). Там нужно выбрать нужный инструмент и выложить все детали в нужном порядке. После чего инструменту можно дать имя (необязательно) и, наконец, собрать его.

Предметы и структуры нужные для создания своего инструмента.

Ингредиенты Процесс Результат Описание
Палка +Любые доски Пустая схема Основной элемент модификации.Позволяет создаватьвсе инструменты и оружие.
Верстак Верстак инженера Аналог верстака.Показывает содержимоесоседнего сундука.Сохраняет предметы в сетке крафта.
Пустая схема +Сундук Сундук для схем Хранит схемы
Пустая схема +Любые доски Стол для вырезки схем Позволяет создавать схемы.
Пустая схема +Любая древесина Конструктор деталей Используется для созданиячастей инструментов по схемам.Показывает содержимоесоседнего сундука для схем.
Пустая схема +Верстак илиВерстак инженера Инструментальная станция Используется для сборкипредмета из частей.
Инструментальная станция +Блок обожжённого цементного кирпича +Железный блок илиАлмазный блок илиИзумрудный блок илиЗолотой блок Инструментальная кузница Улучшение станции.Открывает новые типы инструментов.
  • (лопата-топор-мотыга)

Модификация и ремонт

Модификация

После создания можно его улучшить. Для этого есть вкладка «Ремонт и модификация». В ней вы увидите три слота: в один нужно положить инструмент, а в остальные модификаторы. У каждого инструмента (зависит от материала) разное количество слотов под модификаторы (например у кактусовой кирки есть 3 слота под модификаторы), которые заполняются модификациями. Количество слотов можно увеличить с помощью трех модификаторов (единоразово добавляют по слоту):

  1. Алмаз с золотым блоком
  2. Звезда Нижнего мира
  3. Зачарованное золотое яблоко с алмазным блоком

С версии 1.12.2 добавление дополнительных слотов под модификации более невозможно.

Модификаторами могут быть:

  1. Алмаз
  2. Изумруд
  3. Лазурит
  4. Красная пыль
  5. Шар мха
  6. Лавовый кристалл
  7. Шелковистая драгоценность
  8. Кварц
  9. Огненный порошок
  10. Некротическая кость
  11. Большая обсидиановая пластина
  12. Поршень
  13. Обсидиан+жемчуг Края
  14. Освещённая земля
  15. Приготовленный паучий глаз

А узнать, что дает каждый из этих предметов можно, перейдя по этой ссылке: тык.

Ремонт

После поломки инструменты из модификации не исчезают, а превращаются в сломанные и вы можете отремонтировать свой инструмент. Для этого не надо делать наковальню и тратить уровни на ремонт, для этого достаточно открыть станцию инструментов и открыть вкладку «Ремонт и модификация»; там нужно положить материал для ремонта (материал наконечника вашего инструмента) и всё.

Addons

Another One Bites the Dust

Adds the ability to process previously incompatible Tinkers’ Construct metals (Cobalt, Ardite, Aluminum) with IC2’s Macerator and TE3’s Pulverizer.

Construct’s Armory

Adds the ability to construct armor with Tinker’s Construct parts.

ExtraTiC

Adds compatibility with Metallurgy 2, Natura, Mekanism, EnderIO and more allowing you to make TConstruct tools/parts out of these mods’ metals.

PlusTiC

Successor to ExtraTiC, adds new tools to and integrates various mods with Tinkers Construct.

Iguana’s Tinker Tweaks

Increases the difficulty of progressing through Tinkers’ Construct, but also makes it much easier to upgrade and repair your tools.

Tinkers’ Defense

This is an inbetween mod for Tinkers’ Construct and Mine and Blade Battlegear 2 that adds tinkerable shields for use in the Mine and Blade hotbar.

Tinkers’ Mechworks

Adds various Redstone related machines, including a Drawbridge and Igniter.

Tinker’s Steelworks

Adds a new way to obtain Steel.

Изменение генерации мира

В версии модификации для 1.12.2: Все руды обычного мира, а также все виды Гравийных Руд и Рудоягод (их можно вернуть установив аддон «Oreberries») были удалены из мода и поэтому их больше никак не встретить в мире, однако вы всё ещё можете пользоваться Медью, Оловом и Алюминием если они добавляются другими глобальными модами!

Руды

Изображение Название Описание
Руды обычного мира (до версии 1.12.2)
Медная руда При переплавке из неё можно получить медный слиток.
Оловянная руда При переплавке из неё можно получить оловянный слиток.
Алюминиевая руда При переплавке из неё можно получить алюминиевый слиток.
Руды Нижнего мира
Ардитовая руда При переплавке из неё можно получить ардитовый слиток.
Кобальтовая руда При переплавке из неё можно получить кобальтовый слиток.
Гравийные
Меднаягравийная руда Аналогичны обычным рудам.Добываются лопатой соответствующего уровня добычи (до 1.12.2)
Оловяннаягравийная руда
Железнаягравийная руда
Золотаягравийная руда
Алюминиеваягравийная руда
Кобальтоваягравийная руда

Кусты рудоягод

Изображение Название Описание
Куст железных рудоягод Растения, растущие на камне при уровне освещения ниже 10.Могут быть найдены в пещерах.Имеют три стадии роста.Являются источниками рудоягод. Их можно собрать простым нажатием ПКМ.
Куст золотых рудоягод
Куст медных рудоягод
Куст оловянных рудоягод
Куст алюминиевых рудоягод
Куст ягод эссенции Растёт на чём угодно и где угодно. Является источником ягод концентрированной эссенции.

Рудоягоды

Изображение Название Описание
Железная рудоягода Кусочки металлов, добываемые с рудных кустов.Аналогичны самородкам.
Золотая рудоягода
Медная рудоягода
Оловянная рудоягода
Алюминиевая рудоягода
Ягода концентрированной эссенции Источник эссенции.

Биом

Модификация добавляет новый биом. Это биом слизней. Он представляет собой парящий в небе остров. Этот остров состоит из собственных блоков земли и травы. На этом острове растут слизне-деревья, состоящие из блоков слизи. Посреди острова небольшое озеро, края озера вместо песка окружены синими блоками слизи. На этом острове спаунятся синие слизни.

Деревня

Теперь в деревнях будут появляться дома инженера. В этих домах будут: стол шаблонов, стол деталей, сундук для шаблонов (с шаблонами), станция инструментов и сундук с различными вещами. Также в таких домах спаунятся жители инженеры, продающие металлы, сплавы, самородки и другое.

Мобы

Модификация добавляет двух новых мобов, эти мобы очень похожи. Первый моб это синий слизень. Второй моб это король синих слизней.

Название Описание Дроп Характеристики
Синий слизень Данный слизень очень похож на обычного слизня, но с некоторыми отличиями:

  • Данный слизень спаунится в любом биоме.
  • При смерти из большого слизня появляется 1 средний слизень.
  • Из данных слизней как из больших, так и средних и малых всегда одинаково выпадает синяя слизь.

Данные слизни немного опаснее, чем обычные слизни. Дроп этих слизней очень полезный: его можно съесть, он понадобится для создания отличных инструментов.

Синяя слизь, опыт 24 ( × 12)12 ( × 6)4 ()
Король синих слизней Данный слизень отличается от простых синих слизней только размером, дропом и здоровьем, так же этот слизень является боссом. Данный слизень спаунится реже, чем обычные синие слизни. Спаунится данный слизень не один, а со своею «свитой». Его «свиту» составляют:

  • Синие слизни
  • Слизни с крипером (взрываются)
  • Слизни со скелетом (стреляют)
Синяя слизь, Королевский сине-слизневый инстумент или оружие, опыт. 100 ( × 50).

1.6 «Experimental» Versions

Build 30

  • Smeltery controllers, drains, and seared tanks now have comparator output.
  • Essence berries converted from ore berries should not crash the game.
  • Liquid colors for molten metals are now correct.
  • Feather fall wings drop much faster.
  • Weapons now harvest more materials. Scythes harvest a lot more, including wool.
  • Most modifiers for armor won’t crash the game now.

Build 24

  • Stencil Table reverted. (for now)
  • Fixed a crash bug with blood magic lava crystals.
  • Fixed step height bug with traveller’s boots.
  • Blue slimes have proper health values.
  • Added metal slimes.
  • Blue slimes can spawn naturally.
  • Stone tools re-added, adjusted to exactly match wood tools.
  • Nerfed nether metals.
  • Buffed steel.
  • All ore berries changed to essence berries.

Materials pre MC 1.10[edit]

Material Base Durability Mining Speed Mining Level Base Damage Handle Modifier Material Ability
 Wood 59 2 0 (Stone) x1 .
 Stone 131 4 1 (Iron) 0.5 x0.5 Stonebound I
 Iron 250 6 2 (Redstone) 1 x1.3 Reinforced I
 Flint 171 5.25 1 (Iron) 1 x0.7 .
 Cactus 150 5 1 (Iron) 1 x1 Jagged I
 Bone 200 4 1 (Iron) 0.5 x1 .
 Obsidian 89 7 3 (Obsidian) 1 x0.8 Reinforced III
 Alumite 550 8 4 (Cobalt) 1.5 x1.3 Reinforced II
 Netherrack 131 4 2 (Redstone) 0.5 x1.2 Stonebound I
 Slime Crystal (Blue) 1200 2.0 0 (Stone) x2 (MC 1.6/1.7)x1.5 (MC 1.5) Slimy
 Slime Crystal (Green) 500 1.5 0 (Stone) x1.5 (MC 1.6/1.7)x2 (MC 1.5) Slimy
 Paper Stack 30 2 0 (Stone) x0.3 Writable
 Pig Iron 250 6 3 (Obsidian) 1 x1.3 Tasty, Reinforced I
 Cobalt 800 14 4 (Cobalt) 1.5 x1.75 Reinforced II
 Ardite 600 8 4 (Cobalt) 1.5 x2 Stonebound II
 Manyullyn 1200 9 5 (Manyullyn) 2 x2.5 .
 Copper 180 5 1 (Iron) 1 x1.15 .
 Bronze 350 7 2 (Redstone) 1 x1.3 Reinforced I
 Steel 750 8 4 (Cobalt) 2 x1.3 Reinforced II
 Thaumium 400 7 3 (Obsidian) 1 x1.3 Thaumic
 Bedrockium 7500 8 0 (Stone) 2 x1.75 Heavy (Black Text)
 Unstable Induced 100 7 4 (Cobalt) 1 x0.6 Reinforced IV, Mathematical!
 Magical Wooden 97 1.5 1 (Iron) x1.00 Modifiable
 Pink Slime 2000 3 1 (Iron) 0.5 x2.5 Slimy Pink
 Lead 250 9 1 (Iron) 1 x1.1 Heavy (Purple Text)
 Electrum 90 17 1 (Iron) 1 x1.4 Fancy, Reinforced I
 Invar 450 7 2 (Redstone) 1 x1.4 Reinforced I
 Ferrous 750 11 2 (Redstone) 1 x1.35 Reinforced I
 Silver 80 12 2 (Redstone) 1.5 x1.30 Shiny
 Shiny 1050 14 4 (Cobalt) 2.5 x1.50 Dense, Reinforced II
 Neutronium 4800 9 5 (Manyullyn) 4 x2.50 Supermassive
 Infinity 10000 60 5 (Manyullyn) 25 x10.0 Cosmic, Unbreakable

Metallic Parts

Minecraft Tutorials — Tinkers Construct — Smeltery-1399167009

Learn how to make a smeltery and metal tools in this tutorial video

For metallic materials, you will need to craft a fully functional Smeltery, and a Casting Table.

With your Smeltery set up, and a Casting Table beneath the Seared Faucet, you either need some Aluminum Brass or Gold in your smeltery to make parts. Aluminum Brass is made by melting Aluminum and Copper, in a 3:1 ratio. Every 3 Aluminum and 1 Copper will produce 4 ingots worth of Aluminum Brass.

Once you have some Aluminum Brass or Gold in your Smeltery (you need at least 1 ingot’s worth), place the part you crafted earlier on the Casting Table. Then right-click on the Faucet to pour out a Cast of your part. This Cast will be used for all the metallic materials, so don’t just throw it away after use.

To cast your new metallic part, place the Cast you poured onto an empty Casting Table.  Melt down your metal in the Smeltery, then right click on the Faucet to pour it out over your cast.  Keep in mind that your Cast has a material cost, the same as Patterns.  A Cast with a cost of 3, will require 3 ingots worth of metal in the Smeltery. It will still pour out if you don’t have enough metal for the part. If this happens, you will either have to finish the part by melting more of the same material, pump it out using fluid pipes from another mod, or you’ll need to break the Casting Table and lose the material.  If you end up with more than one molten material in your Smeltery at once, it will attempt to pour out the bottom one first.  Merely click on the metal you want to drain from the control block menu and it will assign that metal to the bottom.

Note: Aluminum Brass, Tin, and Aluminum cannot be used to make tool parts.

Arrows[edit]

Using an arrow with a flint arrowhead, a wooden shaft, and a feather fletching, the stats of the arrow are 1.0 hearts of damage, a weight of 2.33, and an accuracy of 91%.

The Attack Damage of the arrow is decided purely by the Arrow Head.

The amount of Ammo you get with an arrow is determined by dividing the Durability by 10, and rounding up. (For example, a Flint arrowhead with 171 Durability will have 18 ammo, while an Iron arrowhead with 250 Durability will have 25 ammo.)

The total Break Chance can be determined with the equation: (<Shaft Break Chance> x <Arrowhead Break Chance>) + <Fletching Break Chance>. The Break Chance occurs when the arrow hits a block — the arrow will always break when it hits a mob.

The Weight of the arrow is decided by the arrowhead and shaft only, and determines how fast the arrow falls when fired. Heavier arrows fall faster, and are thus more difficult to use.

Arrowheadsedit

Material Arrowhead Material Ability
Durability Attack Damage Weight Break Chance
 Wood 97 0.69 50%
 Ghostwood 131 0.5 6.3 25%
 Darkwood 131 0.5 6.3 25%
 Fusewood 250 1 6.5 25%
 Bloodwood 350 1.5 6.5 25%
 Cactus 150 1 0.76 100% Jagged I
 Bone 200 0.5 1.69 100%
 Slime Crystal (Green) 500 0.22 0% Slimy
 Slime Crystal (Blue) 1200 0.22 0% Slimy
 Paper 30 0.69 1000% Writable
 Stone 131 0.5 2.05 100% Stonebound I
 Flint 171 1 1.33 100%
 Obsidian 89 1 2.4 100%
 Netherrack 131 0.5 1.5 130% Stonebound I
 Nether Quartz 101 0.5 6.3 25%
 Certus Quartz 250 1 2.3 25%
 Iron 250 1 3.3 80% Reinforced I
 Copper 180 1 2.7 110%
 Bronze 550 1 3.2 120%
 Thaumium 400 1 1.8 50% Thaumic
 Alumite 700 1.5 1.1 70%
 Pig Iron 250 1 3 50% Tasty
Pokefennium Pokefennium 500 1 6.5 50%
Fairy Fairy 250 1 6.3 25%
 Steel 750 2 3.6 90%
 Cobalt 800 1.5 3 200%
 Ardite 500 1.5 1.25 200%
 Manyullyn 1200 2 2.25 100%

Shaftsedit

Material Shaft Material Ability
Weight Break Chance Durability
 Stick 1.0 15% 1x
 Sugar Cane 0.5 66% 1.5x
 Bone 1.8 2% 0.95x
 Blaze Rod 0.9 8% 1.2x Flame

Fletchingedit

Material Fletching Material Ability
Durability Break Chance Accuracy
 Feather 1x +5% 91%
Leaf Leaf 2.5x +0% 71% Stonebound
 Slimy Leaves 1.4x +2% 94% Jagged
 Slime Crystal (Green) 0.8x +0.5% 96%
 Slime Crystal (Blue) 0.8x +0.5% 96%

Начало[]

При первом заходе в мир после установки модификации, вам выдадут книжку: «Материалы и Вы». В ней написано всё, что нужно знать о модификации (крафты, руды и многое другое).

Создание своего инструмента

Чтобы начать создание своего инструмента, вам понадобится сделать несколько рабочих столов.

  1. Стол для вырезки схем
  2. Конструктор деталей
  3. Сундук для схем (необязательно, но с ним удобнее)
  4. Инженерная станция

После того, как вы скрафтите первый стол, вам выдадут вторую часть книги «Материалы и Вы». Во второй части описаны инструменты, нужные детали и особенности, материалы нужные для сбора инструментов, характеристики материала, особенности и многое другое, модификаторы инструментов и их способности.
Чтобы скрафтить инструмент, нужно открыть вторую часть книги «Материалы и Вы» и посмотреть какие детали вам нужны. После этого нужно сделать эти детали. Чтобы сделать эти детали, вам нужно сделать схемы, они делаются в столе для вырезки схем из пустых схем с помощью кнопок следующая схема и предыдущая схема(в новых версиях выбор схемы упрощается). Потом нужно воспользоваться конструктором деталей (можно положить все нужные схемы в сундук для схем), в конструктор деталей нужно положить схему и материал, который хотите использовать (не все материалы можно использовать), после чего вы получите нужную деталь и осколок материала, осколки можно получить только если на деталь требуется только половина материала (например, для рукояти инструмента). После того, как вы сделали все нужные детали, нужно будет воспользоваться инженерной станцией (Инженерной кузней). Там нужно выбрать нужный инструмент и выложить все детали в нужном порядке. После чего инструменту можно дать имя (необязательно) и, наконец, собрать его.

Предметы и структуры нужные для создания своего инструмента.

Ингредиенты Процесс Результат Описание
Палка +Любые доски Пустая схема Основной элемент модификации.Позволяет создаватьвсе инструменты и оружие.
Верстак Верстак инженера Аналог верстака.Показывает содержимоесоседнего сундука.Сохраняет предметы в сетке крафта.
Пустая схема +Сундук Сундук для схем Хранит схемы
Пустая схема +Любые доски Стол для вырезки схем Позволяет создавать схемы.
Пустая схема +Любая древесина Конструктор деталей Используется для созданиячастей инструментов по схемам.Показывает содержимоесоседнего сундука для схем.
Пустая схема +Верстак илиВерстак инженера Инструментальная станция Используется для сборкипредмета из частей.
Инструментальная станция +Блок обожжённого цементного кирпича +Железный блок илиАлмазный блок илиИзумрудный блок илиЗолотой блок Инструментальная кузница Улучшение станции.Открывает новые типы инструментов.
  • (лопата-топор-мотыга)

Модификация и ремонт

Модификация

После создания можно его улучшить. Для этого есть вкладка «Ремонт и модификация». В ней вы увидите три слота: в один нужно положить инструмент, а в остальные модификаторы. У каждого инструмента (зависит от материала) разное количество слотов под модификаторы (например у кактусовой кирки есть 3 слота под модификаторы), которые заполняются модификациями.
Количество слотов можно увеличить с помощью трех модификаторов (единоразово добавляют по слоту):

  1. Алмаз с золотым блоком
  2. Звезда Нижнего мира
  3. Зачарованное золотое яблоко с алмазным блоком

С версии 1.12.2 добавление дополнительных слотов под модификации более невозможно.

Модификаторами могут быть:

  1. Алмаз
  2. Изумруд
  3. Лазурит
  4. Красная пыль
  5. Шар мха
  6. Лавовый кристалл
  7. Шелковистая драгоценность
  8. Кварц
  9. Огненный порошок
  10. Некротическая кость
  11. Большая обсидиановая пластина
  12. Поршень
  13. Обсидиан+жемчуг Края
  14. Освещённая земля
  15. Приготовленный паучий глаз

А узнать, что дает каждый из этих предметов можно, перейдя по этой ссылке: тык.

Ремонт

После поломки инструменты из модификации не исчезают, а превращаются в сломанные и вы можете отремонтировать свой инструмент. Для этого не надо делать наковальню и тратить уровни на ремонт, для этого достаточно открыть станцию инструментов и открыть вкладку «Ремонт и модификация»; там нужно положить материал для ремонта (материал наконечника вашего инструмента) и всё.

Usage

Each Material Trait is used in different ways, traits can activate in the following ways; only when used to attack, only when used to mine, both attacking and mining, passive abilities that activate on their own, abilities that alter the weapon’s stats just by having the ability, and abilities that activate whenever it is used at all.

Trait Description
Alien Tool has a random bonus to Durability, Speed, and Attack that slowly takes effect over time.
Aquadynamic Speed boost while underwater or it is raining. Underwater, tool will mine at normal speed.
Aridiculous Mine faster and inflict more damage when it is hot and dry. If it is only dry, take a slight penalty instead.
Autosmelt Items mined with this tool are smelted as if in a Furnace.
Baconlicious 5% chance to drop bacon when killing mobs, 0.5% chance when breaking blocks.
Beheading Each level adds a 10% chance to get the enemies head on kill. Beheading II is applied to cleavers by default when constructed.
Breakable Arrows have a chance to break and cannot be retrieved.
Cheap Tool gains an additional 5% to restored durability when repaired.
Cheapskate Tool is 20% less durable than the stats of its components would suggest.
Cold-Blooded 50% extra damage if the target is at full health.
Crude 5% extra damage against unarmoured targets.
Crude II 10% extra damage against unarmoured targets.
Crumbling Double mining speed if the block doesn’t require a tool to break.
Dense Reduced chance of using durability if the tool is already damaged.
Depth Digger Digs faster the lower the player is (approximately 1.03x faster per level below y=72).
Duritae Each time the tool is used, 10% chance of using double durability, 40% chance to use none.
Ecological 1 in 800 chance of repairing a point of durability every tick.
Enderference Endermen cannot teleport away for a few seconds after being damaged.
Endspeed Arrows travel instantly to where the player is aiming; no travel time.
Fire Storm Bonus fire damage and sets hit mobs on fire.
Flammable Blocking with this weapon sets attackers on fire and prevents the player from being damaged by fiery attacks.
Fractured Deals 1.5 Hearts of bonus damage.
Freezing Mob moves slower and slower the more they are hit.
Hellish Deals 2 Hearts of bonus damage to Mobs that do not usually spawn in the Nether.
Holy Deals 3 Hearts of bonus damage to undead enemies.
Hovering Arrow moves slower but ignores gravity.
Insatiable Hits after the first will deal progressively more bonus damage but also consume more and more durability.
Jagged Tool does more damage as it loses durability, but mines slower.
Lightweight 10% bonus mining speed and attack speed.
Magnetic Item drops are drawn to the player.
Magnetic II Item drops are drawn to the player at a wider range than Magnetic.
Momentum Mining blocks increases the player’s speed as long as they keep mining.
Petramor When mining stone, there is a 10% chance to repair some durability.
Poisonous Poison is inflicted on target when hit.
Precipitate Tool speed is inversely proportional to remaining player health.
Prickly Enemy sustains an additional 0.5 to 1.5 hearts of armor-penetrating damage when hit.
Sharp Inflicts bleeding status effect on an enemy when hit, inflicting 0.5 hearts of damage per second for a few seconds.
Shocking Running around, breaking blocks, or hitting things charges the player’s tool. Hitting an enemy discharges it, dealing damage and providing a speed boost. Mining a block discharges it, giving a mining speed boost.
Slimey (Green) Tool has a chance to spawn a green slime.
Slimey (Blue) Tool has a chance to spawn a blue slime.
Spiky Upon being hit, inflict 1/3 of the tool’s damage value to the enemy as cactus damage. There is a short cooldown before the effect occurs again.
Splintering Successive hits on the same mob inflicts more damage.
Splitting Chance to fire 2 arrows instead of 1 upon firing. 2nd arrow does not have 100% accuracy.
Squeaky Grants Silk Touch but negates all damage.
Stiff Reduces damage to a maximum of 1 heart of damage when blocking.
Stalwart Hitting an entity can bestow Resistance for 30 seconds.
Stonebound Tool mines faster as it loses durability, but inflicts less damage.
Superheat Deal bonus damage to enemies on fire.
Tasty Tool gets eaten if the player is hungry.
Twilit Tool operates faster in the Twilight Forest; it inflicts more damage outside the Twilight Forest.
Unnatural The tool mines faster the higher its mining level is above the required one.
Well-Established Slightly increased XP drop rate, and XP drops are larger.
Writable +1 modifier slot.
Writable II +2 modifier slots.
Veiled Projectile will be invisible

Thank you for the table Branditobandito

1.7.10 «Beta» Versions

1.6.0d40

  • Fixed electrum. We know it crashes, now it doesn’t.
  • Removed coremod. That should stop all the weird crashes.
  • Changed how tanks render liquids.
  • Fixed harvest type being ignore in dig speed calculation.
  • Fix armor modifier crashes.
  • Changed how clear glass panes rendered.
  • Pattern chests keep inventory on harvest.
  • Reworking stencil table.
  • Fix Tool Station rendering.
  • Material abilities should be localized properly.
  • Other bugfixes that have been lost, but not forgotten.

1.6.0d39

  • Fix autosmelt-interaction not respecting the amount of items created by the smelting-recipe.
  • Many materials have been buffed, including wood and steel.
  • Crafting stations cannot have items pulled from them.
  • Fix blue slime buckets crashing on placement.
  • Pig Iron now has a sizzling block.
  • Fix gravel ore being harvestable without shovel.
  • Obsidian ingots are castble again.

1.6.0d38

  • Blue Slimes no longer drop yellow hearts.
  • Flux modifiers now use the battery they were modified with.
  • Fix a bug, that when activating a faucet and the draining fails, the next attempt to activate it would do nothing.
  • Fix Mattock using vanilla damageItem. Caused Mattock to vanish on breaking.
  • All morph related bugs should be fixed.
  • Gold foods should be meltable.
  • Traveller’s boots fixes.
  • Baubles icon should show up now.
  • Updated all missing mod compatibility.
  • Fix slime leaves and oreberry bushes always rendered with low quality texture.
  • Fix lumber axe destroying indestructible blocks.

1.6.0d36

  • Fixed tools not harvesting mod blocks correctly.
  • Removed all cape things.
  • Readded NEI support.
  • fix for blockbreaking issues with tools.
  • Materials and You now have volume numbers.
  • Fixed modifiers going over the max in the crafting ststion.
  • Mining Fatigue no longer lingers when cleavers are dropped.
  • Glueballs melt into glue, not gold.
  • XP is dropped correctly from blocks with tools.
  • Fixed high step effect on traveller’s boots.
  • Ender Pearls can be cast in something round.
  • Modifiers should work correctly across different languages.

1.6.0d35

  • Traveller’s Gear hotkeys should work.
  • Knapsacks are now equipable.
  • Broad tools should respect mining levels of adjacent blocks.
  • Metal blocks now work as beacon bases.

1.6.0d34

  • Fixed accumulating fall damage in bounce pads, and step sound.
  • Fixed items dropping while clicking chest inventory in crafting station/tinkers table, and display order for large chests.
  • Fixed changing fluids in tanks on restarting the game.
  • Fixed idle bow sprite.
  • Fixed Smeltery GUI click and drag.
  • Fixed flammabilty of bricks and fancy bricks.
  • Fixed villager crashing from not having data on items.
  • Fixed some inconsistencies in how damage/speed of tools is calculated in GUIs.
  • Made slab furnaces accept items with the same restrictions as normal furnaces.
  • Safer tile entity casting in SearedBlock.getCollisionBoundingBoxFromPool.
  • Fixed repairing only working with the first 2 crafting slots in the tinker table.
  • Fixed multiple repairs being more effective than a single repair with the same amount of materials.
  • Fixed the ammo tooltip damage string and give a name to placed frying pans.
  • Fixed Localizations in Smeltery Tooltip and WAILA.
  • Fix TConstruct keybindings in lang files.
  • Various other fixes.

1.6.0d33

  • There is only one copy of controls now.
  • Blue slime eggs have textures.
  • Manyullyn/alumite blocks melt in the Smeltery.
  • Fixed Various ore blocks looking wrong in the Smeltery.
  • Fixed Casting tables look strange while being mined.
  • Fixed Auto-Smelt completely not working.
  • Slime drops look like themselves now.
  • Heart canisters no longer drop on death.
  • Mattocks have sound when hoeing.
  • Accessories (belts, glove) show up on the player now.
  • Tool repairs in crafting station should work with all 8 slots.
  • Traveller’s Gear should have recipes.

1.6.0d32

  • Completed Tool Forge slot logic.
  • Fixed duplication bugs with tool Forges.
  • Fixed tool forge not being able to name things.
  • Fixed not being able to repair tools.
  • Fixed aluminum gravel ore crash.

1.6.0d31

  • Updated to Minecraft 1.7.10. 1.7.2 is not supported.
  • Many undiscovered bugs may be present.
  • Armor pulled from experimental version.
  • Tool Forges can name every item provided they do not have a name.
  • Mod separated internally into modules. Modules can be disabled, but this process is not yet finished.
  • FluidType is more suitable for outside use.
  • Various glass types have been fixed.
  • Fixed memory leaks with packets.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector