Hotline miami 2: wrong number

Events in Hotline Miami 2[]

The Son is first seen in the introduction to the Act 2 level No Mercy (November 21st), where he’s shown to have a fondness to the Henchman, if not a full on friendship. He seems prepared to grant favors but when the Henchman expresses desires to quit, the Son has him clear out the newly Colombian-affiliated chop shop. The Son reminds the Henchman that he’s free to come back any time and to try the «new product» of purple and green pills.

The Son re-appears in the outro to Death Wish (December 20th), where he kills Alex and Ash with a magnum, seemingly laughing. He then walks toward the side of the building the Fans had planned to jump from.

His third appearance is in the intro to Seizure (November 18th) in the Catastrophe act, where he tells the Henchman he’s planning to attack a Colombian gang meeting he’s been invited to in an effort to reclaim lost territory. Henchman expresses reservations, but backs off. The dialogue strangely implies that the Henchman goes with the Son to Seizure (Henchman «I’ll do whatever you tell me too.» Son: «Alright then. Let’s go.»), though he doesn’t seem to.

In the Seizure outro, the Son is surrounded by strippers doing cocaine. He further implies that they did Seizure together («We sure did a number on those guys, huh?»). He tells the Henchman that Mary is too good for him and that «The minute you get attached to anyone, you know you’re fucked.» However he says it’s none of his business and gives Henchman some money to get Mary something nice.

During a bank robbery on December 7th he is confronted by apparitions of the characters from the first game’s Showdown level, who ask him why he’s here. He tells them that he wants to make them proud, but the apparition of the Father tells him «You’re just like me, you won’t get it until it’s too late.»

The next appearance is on December 14th, when Manny Pardo attempts to visit the Son, perhaps implying a partnership (possibly explaining Pardo’s Colombian massacre at the docks four days prior and his knowledge of Petrov’s whereabouts) and/or a desire of Pardo’s to kill the Son to become famous. Regardless of his reasons, he’s denied and the Son continues to the Colombian gang headquarters, wiping the majority of them out personally and letting his subordinates kill the Colombian gang leader and his guards.

After failing to make contact with Henchman and unwittingly giving his address to the Fans, he takes a large amount of the green-and-purple pills and goes into a mania-induced rampage, killing an unknown number of his own men. As the high continues, he comes across the semi-realistic animal versions of the Fans, first fighting Mark, Corey, Tony and finally Alex and Ash. In between the fights he sees warped images of jungle flora overtaking the building, wild animals having killed and feasted on his remaining men that were killed by the fans and not him, and a surreal rendition of the «Blood Money» toast, the vodka shots replaced with shotgun pellets. After killing all except Tony, he walks off the edge of the building’s roof on what appears to him to be a rainbow bridge to Valhalla, while in reality he falls to his death.

His body after his fall.

After the scene Death Wish, his body can be seen on the ground of the building, covered with a white sheet in a pool of blood.

Стиль игры

Без своих стилей Сын не особо отличается от других персонажей, но он обладает уникальной анимацией казни для полицейской дубинки, ножа, мачете и клюшки для гольфа. Также во время обычной казни Сын быстро наступает на противника ногой, разламывая ему череп, и вытирает ее об пол.

Сын имеет три стиля (или техники), которые он может выбрать в начале уровня, подобно маскам у Джекета, Джейка или людей у Фанатов.

Телохранитель

Используя этот стиль, Сын получает катану и способность перекатываться. Этот стиль символизирует телохранителя Отца. Также это может отсылаться на Кори, которая тоже может перекатываться, и её катану, которой она владеет в цифровом комиксе. Символом этого стиля являются разбитые очки Телохранителя, убитую Джекетом.

Грязные Руки

При использовании этого стиля удары Сына становятся летальными. Этот стиль символизирует лапы пантер, которые охраняли Отца. Также этот стиль может отсылаться на Тони и Джейка которые могут убивать голыми руками.

Родословная

Используя этот стиль, Сын получает двойные MP5 и возможность разводить руки, но после того, как боезапас закончится, Сын выбрасывает оружие. Этот стиль символизирует самого Отца. Также это может отсылаться на Марка, который в начале игры тоже получает MP5. На пуле, символе этого стиля, выгравирована дата смерти Отца.

Plot[]

After the events of House Call, Richter shot and killed a woman and placed Jacket in a coma in their home on 8th June, 1989. After that, Richter was arrested. By 1990, he was in the Federal Correctional Institution in Miami.

Intro

Evan’s segment

In 1991, Evan Wright tells Richter to hold on, as he has to get a new notepad to continue taking notes. He can read a newspaper before returning to his seat next to the phone, where the interview continues.

Richter’s segment

In the visiting area of the prison, Richter is visited by two men who he does not recognize.

Level

Richter is blocked from the dining area by two guards, who say they have «a little surprise» for him in the main hall.

The Big Pipe used to kill the Prison Boss.

Entering the main hall, Richter finds himself faced alone with a large, hostile prisoner with tattoos on his face. Richter dodges the prisoner’s attacks until a big pipe is thrown into the hall, which he uses to kill the prisoner. Richter then leaves the hall through the way he entered, only to find that a prison riot is underway, with several escaping prisoners shot dead by the guards.

Richter makes his way through the prison and changes into a guard’s uniform, which allows him to be evacuated from the prison by a SWAT team.

Outro

Richter closes his story, and explains that he wants to buy a plane ticket for his mother. Evan promises to get the money «one way or another», and thanks him for how much help he has been.

Evan reads a note at his dining table. It reads:
Dear Evan, I haven’t heard from you in a while. I miss you. The kids miss you too. I think we can still make this work. But I can’t live with a man who puts his work before his family. I still love you, you know I do. I hope you love me too. Please call me when you read this. -Sharon

The player is shown two blue arrows: one at the typewriter and one at the phone. Interacting with either one of them will end the level. Interacting with either of them will also affect Evan’s outcome during the end of the game.

Techniques[]

The Son has the choice of 3 different techniques at the start of two of his levels, granting him specific abilities. A new technique is unlocked upon successfully completing a level.

Each ability is akin to that of The Fans, and is unlocked in a similar order:

Bodyguard

The Bodyguard’s old sunglasses, cracked when she was killed by Jacket.

Inherited from the blonde ninja girl from the first game, this is unlocked by default and activated with the space bar, granting the Son the ability to start with a Katana and has the ability to roll dodge. Similar to Corey, he is able to become temporally invulnerable, rolling under gunfire, and avoiding melee attacks.

While rolling, he cannot attack, but can do so immediately out of the roll. There is a short delay after the roll has finished in which he cannot roll again, meaning that he cannot constantly repeat this move to achieve a continuous state of invulnerability.

Dirty Hands

The Son gains the ability of Killing Punches, but cannot pick up any weapons. Similar to Tony, his punches kill standard enemies at the cost of being unable to use weapons, and he is able to kill fat enemies by first knocking them to the floor and then performing a ground execution, as well as being able to perform ground executions on dogs. The ability also trades his weaponless ground execution from a slow foot grind to a fast double punch execution. A noticeable difference between Tony and Dirty Hands is The Son’s punching speed is still the default used by most player characters rather than Tony’s rapid jabs.

Bloodline

You remember this?

Inherited from the Father, the Son starts with a pair of MP5s that he dual wields. Similar to Mark, he is able to aim in separate directions; horizontally by holding down the right mouse button or left trigger of a controller, and vertically by holding the right mouse button and left shift.

The Numbers on the sprite are the date of Showdown in Hotline Miami, which is reference to the day his father and the grandfather were killed by Jacket.

He has a full magazine of ammo for each gun in reserve. After his ammunition is depleted, he drops his firearms on the ground and reverts to using other weapons normally. You are also able to pick up the MP5s after their ammo is depleted, but they will still remain unusable for the rest of the level. A notable difference between Bloodline and Mark is the inability to perform ground executions while using the MP5s, likely because of the relative lack of doors in The Son’s levels.

General Playstyle

Techniques aside, The Son’s general playstyle also features several characteristics that make him stand out from other playable characters. The first of these being that he swings several melee weapons at a slower speed than what their usual speed is (e.g. he swings the golf club much slower than the usual speed it swings at with most other playable characters).

The second and more notable characteristics is having several unique executions. His default execution is a stomping move, where The Son will quickly stomp on an enemy’s head and grind his foot into their heads. This is a rather long execution like most other playable character’s stomping executions (except for Martin Brown’s stomping execution, which is quite fast).

While using the golf club, The Son will perform a unique execution where he will smash the club across an enemy’s face in a golf-swinging posture (this execution is very similar to Jacket’s scripted execution on Biker).

While using the baton, the execution The Son performs involves smacking the baton across the enemy’s face three times, bludgeoning them to death. This execution is unique to the regular baton execution, where most playable characters will smash it down onto an enemy’s head.

While using the machete, he can execute an enemy by decapitating them via hacking them three times in the neck with it (This execution is shared with Jacket’s machete execution in the first game, although it is slower).

While using the butterfly knife, rather than simply slitting the enemy’s throat, The Son will swiftly stab the enemy in the side of the neck once.

Hotline Miami[]

Part One: Phonecalls

Phonecalls serves as a story introduction, it introduces Jacket as a depraved man who commits murders under the orders of mysterious phone callers and frequently visits his friend Beard, who seems to work at many places always giving free stuff to Jacket. This part ends when Jacket saves the Girlfriend.

  • The Metro (Prelude; Jacket)
  • No Talk (Chapter One; Jacket)
  • Overdose (Chapter Two; Jacket)
  • Decadence (Chapter Three; Jacket)

Part Two: Questions

The Girlfriend lives with Jacket, slowly influencing his lifestyle into a healthier one. However, Beard starts to act strange and his stores are all empty.

  • Tension (Chapter Four; Jacket)
  • Full House (Chapter Five; Jacket)
  • Clean Hit (Chapter Six; Jacket)
  • Neighbors (Chapter Seven; Jacket)

Part Three: Visitations

Jacket’s trips to the stores change drastically; Beard is dead and replaced by a mysterious unwelcoming man. Many undead mobsters who were slain by Jacket start to haunt him.

  • Push It (Chapter Eight; Jacket)
  • Crackdown (Chapter Nine; Jacket)
  • Hot & Heavy (Chapter Ten; Jacket)
  • Deadline (Chapter Eleven; Jacket)

Part Four: Connections

Jacket is attacked by a man in a rat mask in his living room while girlfriend was shot dead in the other room. Afterwards he wakes up in a hospital, realizing that everything was a coma dream blended with his own memories. He finds his way back to his apartment, storms a police station in order to get revenge on his would-be killer, tracks down the heads of the Russian mafia and kills them, ending his story.

  • Trauma (Chapter Twelve; Jacket)
  • Assault (Chapter Thirteen; Jacket)
  • Vengeance (Chapter Fourteen; Jacket)
  • Showdown (Final Chapter; Jacket)

Part Five: Answers

Running concurrently with the events of Questions, Biker aims to find the truth behind the phone calls and their agenda.

  • Safehouse (Chapter Sixteen; Biker)
  • Fun & Games (Chapter Seventeen; Biker)
  • Prank Call (Chapter Eighteen; Biker)
  • Resolution (Chapter Nineteen; Biker)

Extra Chapters

  • Highball (Bonus Chapter, patch enabled; Jacket)
  • Exposed (Special Chapter, PC/Mac/PS3/PS Vita/Preorder bonus; Jacket)

Parallels in Other Media[]

  • The Fans and their van are very similar to the characters from Contra Hard Corps.
  • The Hotline Miami 2 poster strongly resembles the poster to Sam Peckinpah’s Straw Dogs.
  • Themes of the ambiguity between media and reality are explored in David Cronenberg’s Videodrome, which is also the title of the ambiance after a level is cleared.
  • Martin Brown’s solid pink phones are references to the solid colors of surreal items in David Lynch’s Mulholland Drive, and surreal phone calls in David Lynch’s Lost Highway.
  • Surreal phone calls and an escape to Hawaii are featured in Punch-Drunk Love.
  • The alternating focus between vast areas and detailed often ugly faces, as well as sparse brief dialogue, is a style often used in Sergio Leone’s spaghetti westerns such as The Man With No Name Trilogy and Once Upon a Time in the West.
  • The tracks over Homicide and First Blood are both direct references to James Cameron’s The Terminator.
  • First Blood is a reference to the original Rambo movie First Blood.
  • The organization and goals of 50 Blessings are very analogous to the fight club from David Fincher’s Fight Club.
  • The idea of cycling through a vast array of characters and criminals in a city with themes of violent media is present in Quentin Tarantino’s Pulp Fiction.
  • The Son’s blaring white suit during Apocalypse is similar to John Woo protagonists such as Ah John / «Shrimp Head» from The Killer.
  • The Colonel is a double reference to Colonel Kurtz from Apocalypse Now and Lt. General Jack D. Ripper from Dr. Strangelove: or, How I learned to Stop Worrying and Love the Bomb.
  • The bags of money acquired by the Russian Henchman and Richter are both references to the 2011 movie Drive, as is the fact that both these characters are on the run with a woman to lose.
  • The idea of different characters all meeting a surrealistic entity, reacting differently to it, and dying is present in The Seventh Seal.
  • Manny Pardo, while based on a real person, has parallels to Dirty Harry from Dirty Harry and Cobra Cobretti from the movie Cobra, the latter of which subsequently inspired the Driver from Drive.
  • Evan Wright is based on the writer of Generation Kill and American Desperado, the latter of which’s cover seems to be the source of his appearance.
  • The idea of extremely violent outlaws dying in a climactic suicide mission can be found in The Wild Bunch.
  • The Son has a scar on his face, does cocaine and is a mafia head in Miami with animosity toward South Americans, similar to Tony Montana from Scarface.
  • The concept of using both a gun and a chainsaw and a character named Ash is found in Sam Raimi’s Evil Dead trilogy.
  • Ash is also the name of the condescending techie scientist from Alien.
  • The concept of a writer who alienates his family writing about killers is found in the David Fincher drama Zodiac.

Trivia[]

  • Jacket is visible in the prison’s visitation area, next to Richter as he walks out from the area. He is being visited by a man in a black suit with a briefcase.
  • In the last area of the level, there are a dozen of 50 Blessings fliers scattered all over the cafeteria.
  • Interestingly enough, the level is named after the M|O|O|N single of the same name, which was heard in the first Hotline Miami, first being heard in The Metro when Jacket encounters the Bum.
  • There is a bug if a player killed a prisoner with the toothbrush shank, Richter’s clothes will change into a Prisoner clothes
  • There is a bug where if two psychos killed the player, there will be two bodies of Richter.
  • This is the first and only level to feature prisoners as enemies; prisoners are currently absent from the Level Editor

    This is also the first of two levels to feature two factions of standard enemies the player must fight, the other one being Blood Money.

    , though they can be placed as NPCs.

  • This is the first level in the game to feature Dodgers as enemies.
  • The fight with the Prison Boss at the start of the level is similar to the scene in Escape from New York, in which the protagonist fights a large bald bearded man while watched by a crowd and is given a weapon as the fight goes on.
  • In this level, there is an alarm which overlays the level, similar to Seizure.
  • The level’s cover is a possible reference to a Terminator 2 scene.
  • After the fight with the Prison Boss, it is possible to dodge the bullets of the gaurds in the hallway and finish the level early, completely avoiding any combat. Doing so will get a time of level completion of 0:00.000, similar to the Into the Pit skip. However, unlike Into The Pit, this time will not be set on the leaderboards.

Transcript[]

Evan: «Hold on a second, gotta fetch another notepad.»

After getting the notepad, he returns to his seat.

Evan: «Alright, I’m back. Continue.»

Richter: «So, I’m in there, just waiting for the trial to start… And I can tell you, Time moves slow when you’re locked up.

This one day, I get a visit.»

Cut to Richter in the visitation area. Dennis and Jonatan enter the building. Jonatan picks up the phone.

Jonatan: «Good Afternoon.»

Richter: «Who are you guys?»

Dennis: «I told you he wouldn’t recognize us.»

Richter: «Why are you here?»

Jonatan: «Tying up some loose ends. Just a little precaution. Seems like it wasn’t really necessary.»

Richter: «I’m afraid I don’t understand.»

Dennis: «Oh, we didn’t expect you to. While we’re here, we might as well say our goodbyes.»

Richter: «Goodbyes?»

Jonatan: «Yes, after all you served us well. But it looks like your time’s up now.»

Richter: «What are you talking about?»

Jonatan: «You’ll figure it out, I’m sure.»

Dennis: «It was nice seeing you again, but I’m afraid it’s time for us to leave. You take care now!»

Both leave.

Richter gets up, leaves the visitation area, and enters the basketball court, where he meets the Prison Boss.

Prison Boss: Say your prayers, asshole.»

Второй акт. Rising

2-5 Сцена. First TrialHotline Miami 2. Прохождение игры

1 этаж особняка русской мафии

Подходим к охраннику. После диалога оглушаем его и наносим 3 удара. От последнего удара у противника пойдет кровь. Персонаж попытается его спасти, сделав непрямой массаж сердца. После заходите в здание.

Писатель позовет на помощь, но никто не откликнется. (Будьте осторожны здесь уже враги представляют опасность). Проще всего начать с левой двери, где за углом стоит охранник с огнестрельным оружием. Если вы не в режиме ярости, то при попытке подобрать его оружие, вы его сломаете. Если хотите пройти по шумному, то стоит выманить пару человек в холл. Обезвредив левого охранника с оружием, также разделываемся с противником в правой комнате. Наверху также будут два охранника за углами. Проблему могут представлять двое охранников в центральном зале. В режиме ярости их можно расстрелять сверху (с помощью прицеливания). В обычном режиме нужно бить из-за угла.

2 этаж особняка русской мафии

Ныряем в комнату, которая будет сразу перед вами. Оглушаем двоих. Ждем, пока к двери подойдут двое с огнестрельным оружием, и также оглушаем. Делаем это как можно быстро, так как за ними идут ещё двое. Повторяем процедуру и дальше аккуратно зачищаем этаж.

2-6 Сцена. Moving UpHotline Miami 2: Wrong Number. Все маски

Коридор

Проходим по коридору. Двое слева и один у лестницы.

Бандитский притон. 2 этаж

Убиваем двоих возле лестницы и зачищаем этаж по часовой стрелке. Проблем возникнуть не должно. Можно выманивать.

Бандитский притон. Чердак

Здесь много противников с огнестрельным оружием и длинные коридоры. Используем приближение (Shift) и стреляем на упреждение. Также на уровне появляются собаки. Они отличаются скоростью и лучше убивать их из огнестрельного оружия. После диалога с девушкой идем к машине. (Если подойти к ней она вас застрелить и придется проходить уровень заново).

2-7 Сцена. No MercyПрохождение Хотлайн Маями 2

Автомастерская

Играем за русского Приспешника. Сложность представляют окна снизу и в коридорах слева и с права. Почти все противники вооружены. Можно дождаться, когда противники в правом коридоре буду проходить близко к углу, и убить их.

Левая зона. Выставочная

В этой автомастерской большие открытые пространства. Противников лучше выманивать на ближний бой или пользоваться приближением.

Правая зона. Ремонтный цех и склад

Убиваем противника сверху, на шум сбегаются из центральной комнаты. Дальше идем поверху, выманивая на себя

Осторожно! В центральном гараже большие окна. Зачистив верхнюю часть, идем вниз и, проходя через склад, попадаем в кабинет, где бандит складывает деньги (он вооружен)

Убиваем его и, если все противники мертвы, забираем сумку.

2-8 Сцена. ExecutionHotline Miami 2. Wiki game

1 этаж клуба

Входим и выманиваем одного из коридора и второго из зала слева. Остальные не представляют угрозы. Две комнаты справа опасны тем, что между ними нет двери и в дальней комнате ходят двое с огнестрельным оружием. Если не удается попасть издалека, то также выманиваем их из-за угла или на шум.

2 этаж клуба

Здесь довольно узкие пространства. Убиваем парня в коридоре, заходим в дверь наверх, потом в коридор где стоят двое. После зачищаем правую и левую часть этажа. Опасны двое в левой нижней комнате, так как он ходят и от них трудно спрятаться. Выманиваем их на шум.

Пиксели-насильники

Помимо введения в игру новых героев, геймплей не притерпел серьезных изменений. Стоит лишь отметить, что враги стали умнее и проворнее, чаще используют огнестрельное оружие и гораздо опаснее, нежели были ранее. Локации теперь заметно выросли в размерах. Если раньше нам не приходилось особо блуждать по уровням, то теперь есть место и для выполнения маневров. Конечно, главным таким маневром является скорость реакции, но и продумывать способы убийства противников не просто можно, а необходимо.

Нео, матрица поимела тебя Нео, матрица поимела тебя

К тому же всем известные добивания врагов существенно обогатились новыми видами здешних фаталити. Разрезать противника напополам, разбить ногой его черепушку и сделать еще много чего маниакального предоставляется возможным. Оружия также стало не в пример больше, а посему расширилось место для воплощения самых извращенных фантазий игрока, от которых, собственно, и возрастает уровень эндорфинов при прохождении.

То же самое я хотел бы спросить у разработчиковТо же самое я хотел бы спросить у разработчиков

Но вот чего многие точно ждали, так это новых масок являющихся уже визитной карточкой Hotline Miami. Игравшие в оригинал, наверное, помнят, что маски давали герою определенные способности, наподобие увеличения скорости бега, устойчивости к пулям и возможности убить врага открытой дверью. Все эти прелести остались на месте, изменился лишь способ выбора масок, который несет за собой и смену персонажа. К примеру, герой в маске кролика обладает высокими характеристиками скорости передвижения, ну а выбрав парня в маске слона, стоит ждать от него внушительных размеров и большого запаса здоровья.

Пилотный выпуск. Midnight Animal

Прихожая и гостиная

Действуем по инструкции на экране. Нокаутируем первого противника используя дверь, и нажимая пробел возле лежачего человека добиваем его. Проходим в дом поднимаем молоток на полу правой кнопкой мыши. В следующей комнате стоят двое, один из которых броситься на вас с битой. Вы можете кинуть в него молоток правой кнопкой мыши или убить ударом левой кнопкой мыши. Если противник оглушён, его также необходимо добить. После убийства второго человека, возьмите телефон. Подойдите к нему и нажмите левую или правую кнопку мыши. Голос скажет идти наверх, что мы и делаем.

Спальня

После подъёма по лестнице, берём дробовик и наводим на человека, стоящего в проходе. После нажимаем на среднюю кнопку мыши и захватываем цель. Нажав левую кнопку мыши, мы делаем один выстрел — и цель на полу. Проходим в спальню где на нас бросается парень. Вреда он не причинит. Убиваем сначала парня, после оглушаем и добиваем девушку. Снято!

Hotline Miami 2. Wrong Number (Русская версия)

Hotline Miami 2: Wrong Number — компьютерная инди-игра в жанре 2D Top-Down action, разработанная Dennaton Games. Издателем является Devolver Digital. Действие игры будет происходить до и после событий первой части, но сюжет будет сфокусирован на событиях, произошедших после убийства Жакетом всей русской мафии по поручению загадочных сообщений на телефоне. Hotline Miami 2 будет последней игрой в серии, поскольку именно в ней завершатся все сюжетные линии. Игровой процесс будет во многом похож на первую часть, но в отличии от неё в Wrong Number появятся уровни сложности (простой, классический и сложный), которые можно открыть, пройдя уровень на оценку C+ или выше. Также в игре появится 13 управляемых персонажей. У каждого из них будет собственное видение истории, как у Жакета и Байкера в оригинальной игре. Каждый персонаж будет иметь особые способности.В Hotline Miami 2: Wrong Number вам предстоит выступить в роли сразу нескольких персонажей, каждый из которых имеет свои мотивации и принадлежит к различным фракциям. Действие игры разворачивается через несколько лет после Hotline Miami, а новые герои займутся съемками фильма, основанного на массовых расправах из первой части.Горячая линия Miami 2: Wrong Number — жестокий вывод саги о Hotline Miami, созданный на фоне эскалации насилия и возмездия за пролитую кровь в оригинальной игре. Следуйте по пути нескольких отдельных группировок — каждая со своими сомнительными методами и неопределенными мотивами — когда непредвиденные последствия пересекаются, и реальность снова возвращается в блестящий туман неона и кровопролития.Ожесточенная борьба против наказывающей оппозиции потребует интенсивного внимания, поскольку новые переменные, оружие и методы казни внедряются на протяжении всей борьбы. Позвольте поразительным цветам безошибочного визуального стиля омыться, когда вы тщательно вырубите те, которые будут стоять между вами и основным смыслом резни. Это финал, это неоспоримый конец.Ключевые особенности игрыHotline Miami 2: Wrong Number (Русская версия):- Головокружительные перестрелки в залитых неоном и кровью коридорах Майами под безумный саундтрек.- Сюрреалистичный сюжет, с которым вы познакомитесь на более чем 20 уровнях.- Сумасшедшие поединки против ужасающих боссов подпольного Майами.- Овладейте 35 видами оружия

Всё, от дробовиков и штурмовых винтовок до катаны и сточных труб, в вашем распоряжении.- Больше 1000 разных изображений для потрясающих окружений, оружия, предметов и анимаций смерти врагов сделают каждое убийство незабываемым.- Наденьте одну из 25 масок, чтобы скрыть свою личность, настроить игровой процесс по своему вкусу или устроить себе суровое испытание.- Затягивающие звуки от Sun Araw, Coconuts, M.O.O.N., Джаспера Бирна, El Huervo, Perturbator, Scattle, Элиотта Берлина и Эйрика Сурке.- Суровые достижения, которые проверят, на что вы способны, и доски почета, где вы сможете доказать, что чего-то стоите.- Безжалостные боевые действия: корректируйте боевые приемы по мере изменения повествования между фракциями и вносите уникальные вариации в привычный подход, наряду с новым оружием, движениями и атаками ближнего боя.- Захватывающий саундтрек: более сорока заглушающих треков от десятков артистов подчеркивают дикий конфликт и фокусируют внимание на широком масштабе ваших действий. Новые артисты присоединяются к возвращающимся фаворитам, таким как M | O | O | N, Perturbator, Jasper Byrne, Scattle и El Huervo для невероятной звуковой резни.- Редактор пользовательских уровней

Создавайте собственные уровни, используя персонажей, врагов, оружие и музыкальные треки из игры, и делитесь своими творениями с другими через Интернет в мастерской Steam.Минимальные системные требования игрыHotline Miami 2: Wrong Number (Русская версия):- ОС: Microsoft Windows Vista / 7 / 8- Процессор: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo or better- Оперативная память: 1 GB ОЗУ- Видеокарта: OpenGL 3.2 compatible GPU with at least 256MB of VRAM- Место на диске: 1 GB

Жанр: Экшн / АркадаЯзык интерфейса: Русский / Multi 7Полная версия (поставь и играй) v.07122017Размер: 698 МбСкачать с Облака:пароль на архив: igrozoom.ruСкачать с торрентов:

Жанр: Экшн / Шутеры

+11

Trivia[]

  • With the possible exceptions of Tony and Biker, The Son is the most visibly muscular player character in the series, his sleeves cut extra short to show off large biceps. However, The Son’s gameplay is considerably more versatile and varied than Tony’s and Biker’s, even having the agility required to Roll Dodge.
  • The Bodyguard technique is a pair of broken glasses believed to be owned by his father’s former bodyguard. The Katana that The Son starts with is also believed to be hers.
  • The Dirty Hands technique is a pair of spiked brass knuckles that resemble paws. This is a reference to his father’s panthers, who could kill Jacket with only one swipe from their paws.
  • He is the one of the only two playable characters in Hotline Miami who is the leader of an organization (in his case, the Russian Mafia). The other one being Tony.
  • The Bloodline technique is a necklace made from a high caliber bullet. It is engraved with the date that his father and grandfather were murdered by Jacket. The ability itself is also a reference to the boss fight against his father, who also dual-wielded a pair of MP5s during his and Jacket’s first & final confrontation.
  • Each of The Son’s abilities are shared with the Fans with the exception of Alex & Ash.
  • He, Aubrey, Tony, and Biker are the only characters with scars in the Hotline Miami series.
  • He is the only player character in the Hotline Miami duology to be related to a boss character.
  • The Son’s car appears to be a black and gold 1977 Pontiac Firebird Trans Am, which has the same paintjob and appearance as the Pontiac Firebird Trans Am used in the road film «Smokey and the Bandit».

A bug where the Son has an extra upper torso whilst aiming his MP5s vertically.

  • There was a bug where if you aimed vertically whilst using the Bloodline technique, The Son would have appeared to have two upper torsos. However, this bug has since been fixed in a patch.
  • When wielding the fireaxe in Apocalypse, the sleeves of his suit are fully extended, and he is missing his red fingerless gloves.
  • His face is a reskin of The Father from the previous game, showing that he bares a strong resemblance to his deceased father.
  • He single-handedly kills all of the The Fans barring Tony (who he’s implied to have glanced with shotgun pellets or otherwise scared off) during his drug-fueled rampage. Tony is later executed by Manny Pardo.
  • If you quickly re-press the RMB while aiming vertically, a bug will happen where Son’s MP5s will disappear.

    Son at the start of Take Over with his MP5s non-existant.

  • The Son, Manny Pardo and Richter are the only three characters in the game (excluding H.M. Hammarin

    The Son can fight the following factions: Colombians, Security Guards and Hallucinatory Demons (ironically, hallucinated forms of his own men as a result of overdosing on his own product).

    , who is exclusive to the level editor) that encounter more enemy factions than any other character in the game, the three of them being able to fight three enemy factions.

  • The Son has the second highest body count out of the playable characters in the series, just behind Jacket and in front of Richter.
  • The Son’s top-right eyelid appears to be nonexistent or shows signs of lack of feeling, possibly due to his scar, shown when he blinks the bottom eyelid moves but the top doesn’t appear to.

Интересные факты

  • В игре есть секретный уровень. Для его открытия нужно в последней миссии за Джейка завершить уровень, не погибнув на третьем этаже, затем взять дискету со стола, пока агент 50 Благословений идёт за пистолетом. Позже, осматривая вещи Джейка Писателем, нужно снова взять эту дискету, что откроет в меню выбора уровней миссиюThe Abyss.
  • Если перед миссией Subway прослушать сообщение на автоответчике Писателя, то после прохождения уровня он попадёт в бар, где находятся все игровые персонажи и Байкер, с которым завяжется разговор.
  • Меню паузы игры в стилизовано под VHS. Так же картинки достижений игры выполнены в виде аудиокассет.
  • Вся игра пропитана 80-ми и 90-ми. В игре множество скрытых пасхалок к фильмам, музыке, событиям тех времен.
  • При переключении на сложный режим световая палитра меню выбора уровня поменяется с красной на синюю, а город на фоне будет разрушен.
  • В качестве промо-акции, в игру PAYDAY 2 в качестве игрового персонажа был добавлен Джекет (DLC Jacket Character Pack), а так же маски главных героев первой и второй части.
    • Чтобы открыть маски и Джекета, необходимо приобрести Hotline Miami 2: Wrong Number Digital Special Edition в Steam.
    • При этом в игре почти с самого начала была маска Марка, которая изображала медведя.
  • На втором уровне (Homicide) можно найти фигурки главных героев игры «Nuclear Throne».
Эта страница использует материалы Википедии. Оригинальная статья располагается на Hotline Miami 2: Wrong Number. Список авторов можно увидеть там же на странице истории. Как и на Hotline Miami вики, текст Википедии доступен в соответствие с Creative Commons Licensed.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector