Темнейшее подземелье

Team Selection[]

Preferred Heroes

  • Vestal — Reliable healing to keep up with the boss’s heavily damaging attacks. Be careful if she gets shuffled to the forefront.
  • Shieldbreaker — Counters Stumble with her attacks, and bypasses the high PROT on both Thirsty and Bloodlust forms. Use Snake Eyes when camping to let the party gain some armor piercing too.
  • Man-at-Arms — Open with Bolster to raise DODGE and reduce Stress. Can Stun the Countess with a good use of Rampart. Be careful if he’s shuffled to the rear as he can’t attack from there.
  • Flagellant — Massive healing and self-heal works great for the long fight. Since the Countess takes up all four positions, you can do without Rain of Sorrows to have space for both Exsanguinate and Redeem. Can easily recover from being shuffled to the back.
  • Plague Doctor — Access to a lot of DoTs to wear down the Countess, and can cure the strong Bleeds and Blights abound. If the opportunity arises, land a good Stun while the Countess is Flushed. Be careful if she’s shuffled out of position.
  • Hellion — Adrenaline Rush can purge off whatever DoTs that stick on her, and she can put out good Bleeds with Bleed Out or If It Bleeds. She gets hindered severely by Stumble if you plan to use Bleed Out, though.

Reasonable Choices

  • Jester — Battle Ballad can help on the offensive side, and Dirk Stab counters unfortunate shuffles. Struggles a little with raw damage or survival.
  • Antiquarian — Keep Invigorating Vapours up for a large DODGE buff. If the Countess’s attacks don’t connect you don’t deal with the eggs or being Stumbled.
  • Highwayman — Duelist’s Advance can offset being Stumbled, but bear in mind that a lot of the Countess’s attacks will not provoke Riposte.
  • Occultist — Wyrd Reconstruction can still be used regardless of where he’s been shuffled to, although it can be unreliable if it rolls poorly. Hands of the Abyss is a powerful Stun for the Flushed form. Mind that debuffs wear off her very quickly.
  • Grave Robber — Pick to the Face! can penetrate her PROT, and Lunge or Shadow Fade can reposition her when Stumbling.
  • Houndmaster — While his bleeds are weak, he can raise his high DODGE while Guarding. Blackjack can get a good Stun for the Flushed form, and Cry Havoc can keep the party sane if he’s shuffled to the back.
  • Bounty Hunter — Unless he’s pushed to the very back, a lot of his attacks are unaffected by Stumble. Use Planned Takedown to increase his damage output, and have Uppercut or Flashbang to Stun. Marks and debuffs will wear off quickly, however.

Поведение[]

Утонувшая команда начнёт битву навыком «Свистать всех наверх!» (All Hands On Deck!), который переводит одного героя на первую ячейку и вызывает утонувшего якорщика. Якорщик обездвижит героя на первой позиции своим якорем и заставит остальных членов группы испытать весь ужас смерти Утонувшей команды. В то время как герой, опутанный якорем, может свободно атаковать, стресс группы будет быстро увеличиваться со временем, и Утонувшая команда будет исцелять здоровье каждый раз, когда кто-то предпринимает действие.

Обратите внимание, что якорщик становится утонувшим гребцом после обездвиживания героя, что делает бессмысленным атаковать утопленников, если вы не собираетесь разобраться с ним, так как здоровье гребца и команды не зависят от здоровья якорщика. Во всех остальных смыслах гребец идентичен якорщику.. Утопленники всегда начинают раунд с применения навыка «Свистать всех наверх!» (All Hands on Deck!), если только герой не обездвижен.

Утопленники всегда начинают раунд с применения навыка «Свистать всех наверх!» (All Hands on Deck!), если только герой не обездвижен.

Любой герой, обездвиженный утонувшим якорщиком, может быть освобождён либо после его убийства, либо автоматически, когда уровень стресса героя достигает 100 или 200. Кроме того, когда якорщик оказывается призван, у него появляется усиление, которое резко увеличивает его уровень защиты и сопротивлений. Он будет держать это усиление, пока не опутает якорем героя, после чего Утонувшая команда получит бафф, пока якорщик не будет уничтожен.

Способности[]

Новичок
Название Дальность Позиция Цель МТК КРТ Урон Эффект(на цель) Эффект(на себя)
Свистать всех наверх! Ближний бой 102,5% 0% 100% вперёд 3 Нет
Мятеж Дальний бой 82,5% 0% 1 100% Ослабление-10% Крит. урон, -33% Урон Нет
Выпивка с мертвецами Дальний бой 82,5% 0% 1 Стресс +10 Нет
Абордажный захват Дальний бой 82,5% 2% 3-7 100% Кровотечение 2 Нет
Ветеран
Название Дальность Позиция Цель МТК КРТ Урон Эффект(на цель) Эффект(на себя)
Свистать всех наверх! Ближний бой 108,75% 0% 120% вперёд 3 Нет
Мятеж Дальний бой 88,75% 0% 1-2 120% Ослабление-10% Крит. урон, -33% Урон Нет
Выпивка с мертвецами Дальний бой 88,75% 0% 1-2 Стресс +10 Нет
Абордажный захват Дальний бой 88,75% 6% 4-9 120% Кровотечение 3 Нет
Чемпион
Название Дальность Позиция Цель МТК КРТ Урон Эффект(на цель) Эффект(на себя)
Свистать всех наверх! Ближний бой 122,5% 0% 140% вперёд 3 Нет
Мятеж Дальний бой 102,5% 0% 1-3 140% Ослабление-10% Крит. урон, -33% Урон Нет
Выпивка с мертвецами Дальний бой 102,5% 0% 1-3 Стресс +10 Нет
Абордажный захват Дальний бой 102,5% 7% 7-13 140% Кровотечение 4 Нет

Поскольку «Дрейф!» (Heave to!) как навык принадлежит утонувшему якорщику, о нём тоже следовало бы упомянуть. Он обездвиживает героя на первой позиции и даёт Утонувшей команде бафф, лечащий её и повышающий защиту и сопротивления параллельно с наносящимся опутанному якорем герою стрессом.

Вампир[]

Когда-то это был дворянский двор, который правил вместе с Предком в его годы становления. Неприятная встреча превратила их в зловещих существ, увлеченных их потребностью в «Крови». Они живут во Внутреннем дворе, когда-то являвшемся дворцом и убежищем для аристократии, правившей Гамлетом, ныне затонувшей в болоте. Эти гротескные существа процветают в его опасных водах. Они поглощены голодом, хотя они все еще вынашивают облик человечности, который давно потерян. Но это только маска, и несколько глотков крови проявят монстров, скрывающихся внутри

Болото является идеальным местом для этих насекомо-гуманоидных существ, оно дало им удивительную устойчивость к любому искусственному яду. Тем не менее, их проклятие и одержимость «Кровью» сделали их легко восприимчивыми к кровотечению. Вы должны убить их быстро, чтобы очистить болото от проклятия… или, что еще хуже, некоторые из их числа найдут выход из двора.

Town Event[]

The Tavern has 7 Town Events related to it.

Event Image Positive Event Name Description Effect
Mardis Gras Death and demise — cause for celebration!

«The Tavern will be open later than normal throughout the celebration, and residents are asked to maintain some semblance of decorum when leaving after midnight.»

is Free, is Free, is Free
Empty Kegs A troubling shortage of ale…and a notable absence of good humour.

«Ironically, those most vocal concerning the current dearth of spirits and mead are the same patrons whose unrestrained exuberance the night before exhausted the supply.»

is Locked, costs change by -50%, costs change by -50%
Daylight Robbery The beating heart of the gambling hall — now bloodless and still.

«Operations will be suspended temporarily, but given the limited avenues of egress from the Hamlet, officials are optimistic the thieves will be apprehended shortly.»

is Locked, costs change by -50%, costs change by -50%
Laundry Day Any evidence of excessive exertions must be made scarce. After all, appearances must be maintained…

«Bedsheets and pillowcases gleam white on the line, their lascivious history easily erased, unlike the consciences of those who sullied them.»

is Locked, costs change by -50%, costs change by -50%
Town Fair The town is alive with wild merriment and desperate jubilation!

«The town is alight with a spirit of goodwill and revelry, but this life-affirming attitude is not predicted to last long.»

All Stress Relief Activities & Sanitarium Free
A Ray of Sunlight A ray of sunlight. A beacon of golden hope.

«This pleasant weather comes as a welcome change, particularly for those currently enjoying a period of convalescence.»

All Stress Relief Activities More Effective
One Good Week Perhaps things are not as bad as they seem… (laughter)

«…And while the campaign continues to drag on, recent events have emboldened the standing roster. Confidence is reported to be at an all-time high.»

All Idle Heroes +200% Stress Heals
The Miserable Dark Windows and doors will be bolted. Tonight, something haunts the dark.

«… As one man put it, «Somethin’ aint right with them shadows — movin’ and twistin’ as they do.» Residents are advised to stay indoors until daybreak.»

All Stress Relief Activities Less Effective

Reaching the Boss[]

A map of the area can be found .

The route to the Countess is a fairly long but straightforward one. The map is largely symmetrical barring the paths branching out to either side. Your main goal is to defeat the Countess, located in the very center of the map.

Start with traveling down the west side of the map. Ignore the first two side branches as it leads to a dead end. The third leads to a chest holding the yellow key. With that in tow, journey south, unlocking the gate. Don’t travel to the sides, as they are incredibly long corridors that lead to dead ends. Instead, go south from the yellow gate room, then take either the east or west branch, and ignore any northbound branch at the next T-junction. You will eventually come across a chest in a corridor holding the red key. Collect it and backtrack, for the upcoming green gate cannot be opened yet. Travel north, unlock a red gate on either side (head for the east gate for a chest containing a Crimson Court trinket), and from then on it’s a straight corridor leading right to the Countess.

The Countess will be a tough battle, so you will need to take a moment to camp. It’s a long distance between the Countess’s room and any Wine crates, so if you have to retreat to the Hamlet due to the battle going awry, you will need to prepare for a lot of backtracking on your next venture into the Courtyard.

Treatment Quirks[]

There are certain Quirks a hero can receive that affect the way they relieve stress in town. Most either prevent them from an activity or force them into a certain one. The only exception to this is Nymphomania, which improves stress relief in the Brothel.

Treatment Quirks
Bar Tippler In town, will only visit the Bar for stress relief Resolution In town, will never Drink. They will not enter the bar for stress relief
Gambling Hall Gambler In town, will only Gamble for stress relief Known Cheat Is not allowed to visit the Gambling Hall
Brothel Love Interest In town, will only visit the Brothel for stress relief Deviant Tastes Is not allowed to visit the Brothel
Nymphomania +20% Stress Heal from using Brothel

Editions[]

Art Edition Description Platforms Price
Standard The Darkest Dungeon base game. Microsoft Windows, OS X, Linux, PlayStation 4, PlayStation Vita, Nintendo Switch, Xbox One $24.99
Tablet Edition The Darkest Dungeon base game for iPad. iPad $4.99
Crimson Edition A bundle of Darkest Dungeon and The Crimson Court. PlayStation 4, PlayStation Vita, Xbox One $29.99(PS4 & PSV)$24.99 (XB1)
Ancestral Edition A bundle of Darkest Dungeon, The Crimson Court, The Shieldbreaker, The Color of Madness, and The Musketeer. Nintendo Switch (digital & physical), PlayStation 4 (physical), Xbox One (digital) $39.99
Ancestral Edition (Steam) A bundle of Darkest Dungeon, The Crimson Court, The Shieldbreaker, The Color of Madness, and the Darkest Dungeon Soundtrack. Microsoft Windows, OS X, Linux (Steam only) $48.55
Collector’s Edition A physical bundle of Darkest Dungeon, The Crimson Court, The Shieldbreaker, The Color of Madness, and The Musketeer. Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation Vita $29.99 (PS4)$34.99 (Switch & PSV)
CE Signature Edition A copy of the Darkest Dungeon Collector’s Edition bundled with a numbered collector’s certificate, a comic book, two enamel pin badges, a soundtrack CD, and a collector’s art card. Pre-orders also included a limited edition collector’s coin. Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation Vita $44.99 (PS4)$49.99 (Switch & PSV)

System requirements

The following are the system requirements for Standard Edition:

Minimum Recommended
OS Windows XP/OSX 10.9+/Ubuntu 12.04 Windows 7+/OSX 10.9+/Ubuntu 12.04
Memory 2 GB RAM 4 GB RAM
Graphics OpenGL 3.2+ compliant OpenGL 3.2+ compliant
Storage 2 GB available space 2 GB available space
Notes 1080p, 16:9 recommended 1080p, 16:9 recommended

Behavior[]

The Hag always appears taking up rank 3 and 4, while her pot takes up ranks 1 and 2; neither she nor her pot can be moved from those positions. When empty, the pot cannot be damaged unless you only have one character left.

During the first turn of the battle, she will use Into the Pot! on one of your heroes. This places them in the Cauldron, where they cannot do anything and take constant HP damage every time you or the Hag makes a move. The Hag has multiple moves per turn.

The filled Cauldron has substantially less HP and can be attacked down to 0 HP to tip it over, which releases the trapped hero into the front spot of your group. The pot immediately respawns, however, and the Hag will duly put another hero in on her next move (possibly the same one). The pot automatically tips over when the hero inside reaches death’s door. The pot doesn’t have a lot of HP in this stage and doesn’t cause a huge amount of damage to the trapped hero per tick (but it will mount up). Therefore, it’s worth maintaining DPS from all your heavy hitters on the Hag and getting her down as soon as you can whilst whittling down the pot with your smaller guns.

It is worth noting that a hero currently inside the pot will not retreat with the rest of the party, but will instead count as having died. Furthermore, if three of your heroes die and the fourth is in the pot, you lose the battle and the hero in the pot is counted as dead.

Whilst a hero is inside the pot, the Hag uses Seasoned to Perfection, Meat Tenderizer, and Taste the Stew on the rest of the party, concentrating mostly on building stress. None of them do much damage, but since the Hag gets multiple turns and Meat Tenderizer hits the whole party, they are extremely dangerous to heroes at death’s door. If there’s only one hero left alive, she will only use Meat Tenderizer.

Эпилог

Победа. Пустое и смехотворное замечание. Из него мы рождены, из него мы сделаны, и вернут нас всех к нему в час определённый. Великая человеческая семья. Изобилие подвижной плоти. Множащейся, кишащей, живущей и умирающей. Пока звёзды не встанут в неизбежном порядке, и спящее не проснётся опять. Дабы вырваться из этой хрупкой обители из земли и камня, и принести нам неминуемую смерть. Ищите же успокоения способом, достойным своих предков. Встаньте на тщетную стражу, и помните вечно мой страшный рассказ. Пусть эхом звучит он в бескрайней тьме пространства и времени. Горе нашей семье…

Features of Stygian Mode[]

Stygian is a game mode which gives you a more difficult and more challenging campaign. Unlike other modes, Stygian has instant failure conditions that, when met, will result in a «Game Over» and permanently delete your save.


This article or section may contain spoilers about the final boss. You might want to avoid reading further if you don’t want to spoil the surprise for yourself!

Stygian Mode differences
All enemies have increased health (+20%) and have higher crit chances (+3%). Stress will also be more common.
Hero upgrade costs are doubled.
All gameplay options are locked. For example, you can’t deactivate the corpse apparitions or the chance that retreat can fail, so the difficulty is locked to the absolute maximum.
The light meter will deplete faster, at the rate of 7 (instead of 6) when exploring new areas.
On the Old Road, the Brigand’s Tent is replaced by the Transcendent Terror, which makes you begin your adventure with less loot and an afflicted hero or a hero with a virtue if you chose to interact with it.
Unlike the regular campaign — where your victory can be as long and bloody as it needs to be — you will immediately fail if either of the following things happens:

  • You take more than 86 weeks to finish the game.
  • 12 or more of your heroes are killed.

Keep in mind that the Heart of Darkness will always kill enough of your heroes to leave no more than 2 survivors. If you lost 10 heroes or more by the time you reach this mission, your only remaining option will be to either enter the fight with an incomplete party, making you unlikely to finish the playthrough successfully, or to one-shot the boss by using various buffs, skipping the instakill attacks. Shard Dust refreshes your abilities with limited uses per battle, allowing you to stack those buffs far more than you would be able to normally.

Should you fail in your quest, the game will present you with a Game Over screen explaining the cause of your defeat (either giving the Heart enough time or blood to awaken prematurely), after which your save file will be deleted.
Once the Heart of Darkness is dead, the game over conditions are removed and you can continue playing your file without fear of it being deleted.

Живот чудовища (Belly of the Beast)[]

Размер: Мучительный (4 костра)

Цели: активировать 1 путеводный огонь

Эта миссия не такая уж и сложная, как долгая — подземелье огромно, и оно предназначено для того, чтобы со временем измучить вас. Вдобавок ко всему, количество дров и еды, которые вам понадобятся, сократит ваши другие покупки — вам чего-то не хватит, несмотря ни на что. Если вы хотите сэкономить место, которое будет занимать еда, экипируйте всех четырех членов вашей группы печатями поста, чтобы никому из членов вашей группы не нужно было есть. Имейте в виду, что упадок сил на этом уровне представляет гораздо большую опасность, чем кровотечение.

Большинство врагов опасны, но ничем не примечательны. Вы можете столкнуться с одним или двумя тамплиерами, но не паникуйте — они намного слабее, у них нет способности «Откровение» и у них есть только одно действие за ход.

Главный трюк уровня — комбинация Гигантской кисты и Белоклеточного стебля. Киста не наносит слишком большого урона (по крайней мере, по стандартам того, с чем вы уже столкнулись), но у нее много здоровья, и она может применять кровотечение и отравление. Однако у Стебля есть действительно неприятная способность — способность телепортации, которая отправляет вас в случайную комнату на краю карты. Стебель не будет сразу телепортировать вас в первый ход битвы, вероятность того, что он использует это умение, со временем увеличивается. Хотя бой не начнется заново если вы вернетесь обратно, все равно потребуется много времени и ресурсов, чтобы справиться с ним. Будьте осторожны: если вас телепортируют в комнату, которую вы еще не исследовали, вы не сможете отступить от битвы внутри.

Ваша группа должна добраться до центра карты (вправо и вниз от начальной точки), где путеводный огонь охраняется последней Гигантской кистой. Если вас телепортируют, просто пробивайтесь обратно в центр, избегая других кист. Используйте привалы, когда ваше здоровье или стресс становятся проблемой. При борьбе с кистами и стеблями приоритетом является возможность как можно быстрее убить стебли, медленно разрушая здоровье кисты.

Чумной Доктор и Дикарка — отличный выбор здесь — Доктор может вылечить кровотечения или отравления, в то время как Дикарка может сильно ударить по второму рангу, чтобы избавиться от Стеблей, прежде чем у них появится возможность телепортировать вашу группу. Дрессировщик также полезен в этой миссии, так как у него есть бонус к урону против многочисленных врагов типа «Зверь» в этой миссии. Однако не забудьте, что его угощения для собак занимают место в инвентаре.

Рекомендуемые классы: Чумной Доктор, Прокаженный, Оккультист, Весталка, Шут, Выродок, Дикарка, Дрессировщик.

Карта Третьего Темнейшего подземелья

Эта статья или раздел могут содержать спойлеры о финальном боссе. Возможно, вы не захотите читать дальше, если не хотите испортить себе удовольствие от прохождения!

Диковинки[]

Диковинка Без предмета Очищающий предмет С предметом После взаимодействия
Алхимический столПочти не повреждённое оборудование для опытов. 50% Факел 100
25% Целебные травы x2
Алтарь светаМаленький священный алтарь выглядит странно среди разрухи. +20% урон (до привала) Святая вода +30% урон (до привала)
Книжный шкафПолка со старыми книгами в кожаных переплётах. 20%
+15 (20%)
13,3%
6,7%
20%
ИсповедальняПозабытая исповедальня, много лет не использовалась. +15 (50%) Святая вода -30
(25%) +
25%
Декоративная урнаВнутри находится прах покойника. 44,4% Святая вода x4
22,2%
Хронический кашель (7,4%) Лопата
3,7%
Святой фонтанУзорчатый священный фонтан. -10 (50%)Излечение: 5 Святая вода -20Излечение: 12
x2 (50%)
Железная деваУ стены стоит ржавая закрытая «железная дева». 40% Целебные травы x2
Клаустрофобия (20%)
Столбняк (13,3%)
6,7%
Запертая витринаВнутри могут быть ценности, но витрина заперта. 50% Ключ x5
50% Лопата x4
Запертый саркофагУзорчатый саркофаг. Заперт. 50% Ключ x3
50% Лопата x2
СаркофагУзорчатый саркофаг, чуть приоткрыт. x2 (60%)
Танатофобия (20%)
Полный доспехПосреди руин стоит антикварный набор доспехов. +15% ЗАЩ +10 УКЛ(до привала)
Авантюрист руин (12,5%)
Тактик руин (12,5%)
Диковинка Без предмета Очищающий предмет С предметом После взаимодействия
ЯщикЯщик с выцветшей печатью вашей семьи x1 (75%)
Брошенный рюкзакБрошенный рюкзак (60%)
20%
Мистический алтарьСтранная и неестественная статуэтка, которая кажется предметом нечестивого поклонения. +25 (40%)

Святая вода

100%
10%
Фамильный сундукСундук с печатью вашей семьи. x2 (75%)

Ключ

x3 (100%)
12,5%

Противоядие

x3 (100%)
12,5%
МешокМешок 75%
ПодсвечникПодсвечник x1
Алтарь тьманникаНаписано: «Пожертвуй огнем! Поставь факел если ищешь путь в бездну!» 100% Ничего

Факел

Тьманник (100%)
Стопка книгСтопка литературных сокровищ в неудачном месте… +25 (22,2%)

Факел

+100
22,2%
11,1%
-25 (11,1%)
16,7%
Незапертая шкатулкаНа холодном, каменном полу стоит позабытая шкатулка. Интересно, что в ней? x2 (75%)
25%

Убранные из игры диковинки

Эти диковинки были когда-то частью игры, но сейчас не используются.

Locked Strongbox
Description A long-forgotten strongbox sits on the cold stone floor, its contents unknown.
Location All
Type(s) Treasure
Item Interactions
Key 100% — Loot (3x Any)
Antivenom {`antivenom`}
Bandages {`bandages`}
Herbs {`herbs`}
Holy Water {`holywater`}
Shovel 33.3% — Nothing

66.6% — Loot (2x Any)

Torch {`torch`}
Food {`food`}
Firewood {`firewood`}
No item 50% — Loot (2x Any)

25% — Effect (Blight)
25% — Effect (Bleed)

Large Strongbox
Description An impressive, gilded chest sits proudly before you.
Location All
Type(s) Treasure
Item Interactions
Key {`key`}
Antivenom {`antivenom`}
Bandages {`bandages`}
Herbs {`herbs`}
Holy Water {`holywater`}
Shovel {`shovel`}
Torch {`torch`}
Food {`food`}
Firewood {`firewood`}
No item 100% — Loot (2x Gold/Gems/Trinket)

List of Cove Monsters[]

Enemies found within the Cove
Enemy HP DODGE PROT SPD Type Resistances Abilities
14 5% 0% 6 Eldritch Stun — 10%

Blight — 10%

Bleed — 50%

Debuff — 10%

Move — 10%

«Seaward Slash»

«Spearfishing»

12 7.5% 0% 10 Eldritch Stun — 10%

Blight — 10%

Bleed — 50%

Debuff — 20%

Move — 10%

«Stress Wave»

«Call of the Deep»

«Ceremonial Cut»

«Sea Breeze»

25 0% 33% Eldritch Stun — 25%

Blight — 10%

Bleed — 60%

Debuff — 10%

Move — 50%

«Octocestus»

«Barnacle Barrier»

5 0% 75% -5 Eldritch Stun — 50%

Blight — 20%

Bleed — 40%

Debuff — 10%

Move — 10%

«Brine»
10 12.5% 0% 7 Eldritch Stun — 50%

Blight — 10%

Bleed — 50%

Debuff — 10%

Move — 10%

«Shocker»

«Salty Gourge»

14 0% 0% 1

Eldritch

Stun — 50%

Blight — 10%

Bleed — 20%

Debuff — 10%

Move — 25%

«Gargling Grab»

«The Revenge»

59 8.75% 50% 1 Eldritch Stun — 70%

Blight — 30%

Bleed — 80%

Debuff — 40%

Move — 70%

«Arterial Pinch»

«Tidal Slam»

55 33.5% 0% 8 Stun — 115%

Blight — 60%

Bleed — 145%

Debuff — 60%

Move — 50%

«Maddening Shanty»

«Offkilter Jig»

100 0% 0% 3 Stun — 50%

Blight — 20%

Bleed — 60%

Debuff — 20%

Move — 200%

«All Hands on Deck!»

«Mutiny»

«Drink with the Dead»

«Boarding Clutch»

14 0% 0% Unholy Stun — 25%

Blight — 20%

Bleed — 60%

Debuff — 20%

Move — 200%

«Heave To!»
119 12.5% 0% 5 Eldritch Stun — 50%

Blight — 40%

Bleed — 60%

Debuff — 40%

Move — 25%

«Song of Desire»

«High Tide»

«Pressure Crash»

«Devour»

Приобретение и взаимодействие с чертами[]

При первом рассмотрение нового завоза дилижанса, у героя будут случайные черты, по крайней мере, одна положительная и одна отрицательная. Дополнительные черты, положительные или отрицательные, можно получить во время экспедиций, взаимодействуя с предметами. Кроме того, в конце экспедиции, независимо от ее результата, у выживших героев будет шанс получить дополнительные черты. Черты могут также появиться в результате использования зданий для снятия напряжения в Гамлете, а именно — Трактира и Монастыря.

Персонаж может обладать максимум пятью положительными и пятью отрицательными чертами характера. Если герой получает дополнительную черту при достижении максимального числа, случайная существующая черта будет заменена. Герой может иметь две противоположные черты, позволяя двум чертам взаимоисключать друг друга.

Можно зафиксировать положительные черты у героя, не позволяя им заменятся получаемыми новыми. Для этого нужно использовать Санаторий в Гамлете; Санаторий также полезен для удаления любых нежелательных черт, положительных или отрицательных. Максимум три положительные черты могут быть зафиксированы. Точно так же отрицательные черты будут зафиксированы (тоже максимум до трех), если не лечить их слишком долго (во время экспедиций, а не когда герои находятся в городе). Лечение зафиксированной отрицательной черты намного дороже. Оба вида деятельности требуют огромных затрат, при этом самым дорогостоящим является положительный подход (фиксация и удаление). Стоимость каждой обработки рассчитывается на основе уровня героя.

Несколько предметов, найденных в подземельях, также могут быть использованы для удаления случайной отрицательной особенности персонажа, использовавшегося для его активации при использовании соответствующего предмета:

  • Мистические алтари можно время от времени находить в комнатах, в любой из четырех основных локаций. Они устраняют отрицательную черту, если их очистить святой водой.
  • Кучи свитков можно найти в коридорах Заповедника и удаляют отрицательную черту, если их сжечь факелом
  • Жуткий Коралл находится в коридорах Бухты и устраняет отрицательную черту, когда на нем используются медицинские травы
  • Исповедальня, найденная в коридорах Руин, с 25%-й вероятностью удаляет отрицательную черту, если активирована без использования на ней предметов.
  • Жертвенный камень, найденный в комнатах Заповедника, имеет 25% -й шанс удалить отрицательную черту, если активирован без использования на нём предметов.

В редких случаях, если герой взаимодействует с предметом и получает черту, которую он уже имеет, то она будет усилена и станет постоянной, даже если у героя уже есть три зафиксированных черты. Это позволяет героям обходить ограничения и иметь более 3-х постоянных положительных черт. Например, черта «Тактик Руин» может быть усилена, при взаимодействии с Полным Доспехом.

Parasite Egg[]

The Parasite Egg is injected to a hero by the Countess when using the skill Love Letter. This Parasite does damage to the hero at the end of his/her initiative (turn), and every turn has a chance to hatch, dealing massive damage and buffing the Countess. Taking in mind that only attacks make the hatch/gestation. Buffing or healing don’t trigger the hatch or gestation.

Parasite Egg Effects
Turn: First Turn Second Turn Third Turn Fourth Turn
HatchingChance 25% Chance 50% Chance 95% Chance 100% Chance
GestationEffect 4 Hp Damage 6 Hp Damage 8 Hp Damage
HatchingEffects 15 Hp Damage 100% Debuff: -2 SPD, -10 ACC 18 Hp Damage 120% Debuff: -3 SPD, -20 ACC 24 Hp Damage 120% Debuff: -3 SPD, -20 ACC 24 Hp Damage 140% Debuff: -4 SPD, -40 ACC

The Countess will receive the following buffs.

Buffs: +3 SPD, +15% PROT

Strategy[]

The Sleeper is a powerhouse, designed to be a roadblock on the path to high numbers of Endless kills. Its extremely high damage and stress will almost certainly decimate a party within a few turns, though mercifully it only has one action per round.

Its high HP and 30% PROT make fighting the Sleeper a test of endurance. Its Bleed Resist is quite high (though not immune like Bone enemies or the Miller), but its Blight Resist is below average, making stacking powerful blights with multiple heroes like the Plague Doctor or Shieldbreaker potentially viable. However, over-time effects may take too long to defeat the Sleeper before the party is too damaged to continue.

The Shieldbreaker is additionally recommended for her ability to ignore the Sleeper’s PROT with Pierce.

A highly effective strategy is a mark-based party, capable of dealing very powerful single-target damage, utilizing the Houndmaster’s Target Whistle. Its PROT debuff (-30%) completely removes the Sleeper’s defenses, and its extremely high debuff chance (170%) means it can land regularly even with the Sleeper’s Resists. Use this to support an Arbalest or Bounty Hunter (particularly with the Planned Takedown and This is How We Do It camping skills for extra damage potential and consistency) and the Sleeper will go down quickly, though not without it getting at least one or two turns off.

The Sleeper’s high accuracy, especially on The Sleeper Awakens, makes DODGE-centric parties far less effective, as it will still likely have a good chance to hit the party regardless.

A lucky stun buffed by trinkets, namely the Occultist’s Hands of the Abyss alongside Demon’s Cauldron, can save the party a significant amount of health in return for an opportunity to deal more damage. It will not work twice, however (because of stun recovery buffs), so if the opening arises, make good use of it.

Despite the Sleepers phenomenal damage output, it has a difficult time actually killing any party member if they are paired with a Vestal with her Divine Comfort skill, as it only acts once per turn. This means it is reliant on its relatively low chance Blight (or an unfortunate speed roll) to cause a deathblow. Holy Water and Resolve Level 6 will make nearly every Hero immune to the Blight from The Sleeper Stirs, and thus from dying in the fight. Until Affliction begins causing chaos, that is.

An important thing to consider when building a party to defeat the Sleeper is to have enough flexibility to make it through the waves beforehand, including the Miller. Build for endurance, particularly through stalling with powerful stuns like the Houndmaster’s Blackjack or the Bounty Hunter’s Flashbang and Uppercut.

Remember that dying in Endless mode is temporary, and fleeing is always available; if the party fails to defeat it, they will only be Refracted, not dead.

Achievements[]

These are the Achievements that must be earned within the Darkest Dungeon

Achievements
Image Name Description
Valiant sacrifice… Lose all four heroes on a Darkest Dungeon quest
In such haste… Complete the game within 99 Weeks
Victory, such as it is… Complete the game
On the old road, we found redemption. Dismas and Reynauld Made it to the final Darkest Dungeon Quest
World End Complete the game on Stygian (Formerly New Game+)
Strict Mode Complete the game with default difficulty options
Like lambs to the slaughter… Start a Darkest Dungeon quest with four heroes of resolve level 0
Entry Level Complete the game on Radiant

After Her Defeat[]

If your party is still roughly in one piece after the battle or can efficiently sustain themselves for the upcoming journey, you can carry on adventuring and explore the rest of the level. The Countess’s room contains a chest with a green key. This opens the green door on the south end of the map, leading you to a blue key that opens the blue door in the depths of the far east corridor. Behind that locked door is a chest containing a Crimson Court trinket. If you feel brave enough, you can also challenge the Crocodilian waiting at the southmost end of the map, behind the room with the blue key, for another Crimson Court trinket.

Once you return to town after defeating the Countess, the Veil Lifted event will occur, curing every hero affected by the Crimson Curse. On top of this, the knowledge gained from fighting the source of the disease will allow the Sanitarium to cure the Curse like any other Disease. Note that only the Sanitarium benefits from this change in behavior — the Crimson Curse still cannot be cured through Camping Skills.

As you are no longer required to hunt invites to revisit the Courtyard, the Infestation Level will disappear, and you won’t have to worry about facing Bloodsuckers in the other environments or getting hunted by the Fanatic. The remaining Courtyard quest will be a repeatable Medium-length quest asking to defeat the Garden Guardian in order to earn the rest of the Crimson Court Trinkets.

Итог

Darkest Dungeon – это совсем не новая игра, она на рынке уже несколько лет. Начинала она как очень хардкорная и нетипичная смесь жанров, атмосферы и сложности. Много ли изменилось с выходом Color of Madness? Да не особо. Конечно, некоторые нововведения позволяют сильно облегчить прохождение игры, если приложить к этому должные усилия, но это не значит, что она становиться совсем простой. Вы все так же можете умереть от удара случайного скелета, промазать 4 раза подряд с 90% шансом попадания или нарваться на бродячего босса, к встрече с которым вы не готовы.

Разработчиков можно понять: им нужно дать возможность поиграть в новое дополнение тем, кто не хочет заново проходить основную кампанию, при этом дав причину пройти дополнение и тем, кто только собирается покорить Темнейшее, пусть даже для них это будет несколько легче, чем было раньше. Атмосфера никуда не делась, истории про Предка все еще одна чудеснее другой, монстры рычат, сокровища ждут, когда вы их найдете, а зловещие инопланетные кристаллы сияют зловещим синим цветом — цветом безумия!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector