Aliens: colonial marines weapons
Содержание:
References
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 6 (), Titan Books.
- Aliens: Fireteam Elite
- Tim Lebbon. Alien: Invasion (), Titan Books.
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 7 (), Titan Books.
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 40 (), Titan Books.
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 68 (), Titan Books.
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 12 (), Titan Books.
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 13 (), Titan Books.
- ↑ Lee Brimmicombe-Wood. Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 27 (), Titan Books.
- Alien: The Roleplaying Game P.328
- Gale Anne Hurd, Sigourney Weaver, Michael Biehn, Bill Paxton, Stan Winston, John Richardson. Superior Firepower: Making Aliens (), 20th Century Fox .
Mission
The USCM is the major striking element of the United Americas Allied Command, and is the nation’s only major means of forcibly entering a hostile area from space. Its ability to project power on distant worlds makes it an essential element to the nation’s security, and as such its versatility and responsiveness are key in any crisis.
While the USCM is not directly controlled by Weyland-Yutani, they are often called upon as a security force when the interests of the company are at risk, as the business generated by their ventures is considered a great asset by the UA administration.[citation needed]
Issues fixed[edit]
Failed to start game (app already running) erroredit
- There is no universal fix, however these are confirmed to work for some users.
Delete appcache folder |
---|
|
Set Steam language to the same language as the game |
---|
If that does not work, try changing also operating system language |
---|
Failed to start game (RU release doesn’t work when English language is selected)edit
- This solution is probably applicable to other non-English releases.
- The game crashes to desktop after trademark screen, shows one of the error messages from previous issues.
Copy INT folders from Russian version |
---|
|
Blue screen on AMD CPUedit
- There seems to be problem with game running on AMD FX processors where game crashes to BSOD or freezes system. Issue is similar to Borderlands 2 BSOD and fix also works with Aliens: Colonial Marines.
Update BIOS |
---|
|
No texturesedit
- Forcing anti-aliasing via drivers on Nvidia GeForce cards will result in missing textures and black game scene.
Disable anti-aliasing in graphics adapter |
---|
Game Freezes / Crashes during Sessionedit
- Due a memory restriction (x86 build), the game is limited to work with a maximum of 2GB of VRAM. Try either:
Lower V-ram intensive graphics settings such as Resolution |
---|
Play in Full Window mode instead of Fullscreen |
---|
GPU detection fixedit
- Game has problems with detecting some graphic adapters — mainly mobile GPUs and new graphics. Because of this, game can select wrong settings profile for your system.
1. Checking GPU detection |
---|
If you have got powerful hardware and you are not getting high enough grades, follow guide in next fixbox. Otherwise you don’t need to change anything. |
2. Adding your GPU to the hardware list |
---|
Example 1: Log: GPU stats: Log: DeviceID: 00001244 Log: DeviceName: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti will result in Example 2: Log: GPU stats: Log: VendorID: 00001002 Log: DeviceID: 00006738 Log: DriverVersion: 8.17.10.1169 Log: DeviceName: AMD Radeon HD 6800 Series will result in |
3. Additional graphic enhancement for high-end hardware |
---|
|
Unresponsive controlsedit
Unplug all USB game controllers, alternatively disable them in Device manager |
---|
.ini edit |
---|
|
Флот Вашингтона
Второй Континентальный конгресс принял резолюцию по 10 июня 1775 года , в создании Континентальной армии из всех имеющихся колониальных сил и ополченцев вокруг Бостона ; они назначили Джорджа Вашингтона , конгрессмена от Вирджинии , генералом и главнокомандующим Континентальной армией
Для армии генерала Вашингтона было жизненно важно захватить Бостон, чтобы помешать Королевскому флоту перехватывать поставки и подкрепления войск британцам. Недостаточно оснащенный и испытывающий недостаток в порохе и припасах, Вашингтон в значительной степени зависел в снабжении своих сил от окружающих колониальных армий и флотов, а также от любых тайников, которые поступали от захваченных британских кораблей с продовольствием и материальными ценностями.
К середине августа 1775 года генерал Вашингтон сформировал свой собственный « » из-за ограниченности финансирования и ресурсов Континентального конгресса. 24 августа он ввел в эксплуатацию шхуну « Ханна» , чтобы блокировать любые британские корабли в Массачусетском заливе . Hannah стала первым кораблем во флоте, построенным в Америке, а также судном-основателем ВМС США . После этого Вашингтон полагался на 14-й континентальный полк, или « полк Марблхед », состоящий из ополчения опытных моряков по всей Новой Англии , в предоставлении ему военно-морских сил для предстоящей осады в районе озера Шамплейн . Среди других кораблей этого полка были шхуны Харрисон , Франклин , Хэнкок , Ли и Уоррен .
7 сентября капитан Николас Бротон отплыл от Ханны у берегов Массачусетса и отбил британский шлюп HMS Unity .
10 октября моряки и морские пехотинцы полка Марблхед участвовали в битве между Ханной и британским шлюпом HMS Nautilus в гавани Беверли, штат Массачусетс . Ханна была заземлена своим капитаном, чтобы изъять из нее порох и оружие, чтобы предотвратить их захват англичанами. К 5 ноября 1775 года вашингтонский полк морской пехоты на борту « Харрисона» участвовал в захвате британских судов снабжения HMS Polly и HMS Industry у побережья Бостона , штат Массачусетс. Два дня спустя, 7 ноября, Ли отбил британский шлюп HMS Ranger в Массачусетском заливе .
Вашингтонский полк Марблхед на борту Хэнкока и Франклина совершил беспрепятственную высадку в Шарлоттауне, остров Принца Эдуарда , 17 ноября 1775 года. Три дня спустя они совершили набег на гавань Кансо , Новая Шотландия . 24 ноября 1775 года « Харрисон» и ее отряд морской пехоты сражались против трех британских военных кораблей в Бостонской гавани . 27 ноября 1775 года Ли и ее отряд морской пехоты захватили шлюп у побережья Новой Англии . В течение следующих нескольких недель эти морпехи участвовали в захвате многих британских кораблей у берегов Новой Англии.
3 декабря два британских фрегата захватили патриотический корабль « Вашингтон» , взяв в плен матросов и морских пехотинцев.
Рота вашингтонского флота (вместе с его полком «Марблхед») на борту Франклина под командованием капитана Джеймса Магфорда (из эскадрильи континентального флота командора Джона Мэнли ) захватила британский транспортный HMS Hope 17 мая 1775 года. Корабль был укомплектован тысяча карабинов и 75 тонн пороха. 16 июня флот Вашингтона перехватил захваченные два британских военных корабля, пытающихся укрепить Бостон, который британская армия покинула до своего прибытия.
7 июня в Атлантике фрегаты Hancock и Boston вместе со своими отрядами морской пехоты захватили британский фрегат HMS Fox .
Collector’s Edition
As well as various standard editions, a deluxe Collector’s Edition of the game was also made available, containing both bonus items available to the player in-game and exclusive physical memorabilia. This edition came packaged in a «Xeno Hive» cardboard box. The exclusive in-game content was later made available separately as DLC, but the physical items remain exclusive to the Collector’s Edition.
The exclusive items packaged with the Collectors’ Edition include:
- A Power Loader figure depicting a Marine fighting a Xenomorph Drone
- A USS Sephora blueprint
- A USS Sephora mission briefing printout
- A USCM graduation certificate
- A USCM recruitment card
- An LV-426 reconnaissance photograph
- Two iron-on USCM badges
Игровой процесс
В дальнейшем мы будем рассматривать следующие параметры: сюжет, геймплей и важную часть игры, а именно мультиплеер. Начнем с игрового сюжета. После запуска космического корабля под названием «Сулако», на борту которого находился экипаж, состоящий из Елены Рипри и Картера Берка, каким-то загадочным образом данный космический корабль исчез. И уже на спасение экипажа и для определения основных причин неизвестного исчезновения собирается новая группа людей, которые и будут выполнять данное задание. Поэтому если вы хотите почувствовать себя в роли одного из тех космонавтов, которые отправятся на спасение в открытый космос, то для этого вам хватит только Aliens: Colonial Marines скачать через торрент. В принципе это и будет вашей основной задачей на протяжении всей игровой компании. А теперь давайте рассмотрим сам геймплей. Его рассмотрение хочется начать с того, что вы сможете выбрать, кем именно вы захотите проходить эту игру.
Для вашего выбора будут представлены всего две фракции, а именно: колониальные пехотинцы и ксеноморфы. Бойцы с данных фракций отличаются между собой, если сравнивать устойчивость к боевым условиям, то фаворитом фракция колониальных пехотинцев в соотношении убитых 3: 1. В ксенооморфов тоже некоторые преимущества, благодаря которым они обходят своих врагов, а именно то, что каждый боец с их отряду видит поле боя от третьей лица, и это дает ему возможность достаточно легко и беспрепятственно уничтожать любого из пехотинцев. Поэтому если вы хотите почувствовать все преимущества и недостатки каждой из фракций просто возьмите и поставьте скачать Aliens: Colonial Marines через торрент. Ну а теперь давайте рассмотрим несколько особенностей данной игры.
Особенности Aliens: Colonial Marines
- Сюжетная линия. Все построено и продумано до самых мелочей, абсолютно каждое задание имеет в своем сюжете логическое начало и логическое завершение. нет ничего лишнего, а каждый из игровых элементов только дополняет друг друга.
- Геймплей. Перед тем как вы захотите начать играть, вам предоставлено право выбора, где вы сможете определиться, кем именно вы захотите проходить эту игру, ваш выбор не довольно велик, но он все же есть.
- Мультиплеер. Данная функция довольно интересная и неординарная. Здесь вам предоставлена возможность выбрать одну из трех возможных серий игры, а именно: командный бой насмерть, выживание, побег.
На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Aliens: Colonial Marines через торрент бесплатно.
BDUs (Battledress Utilities)
Standard USCM battledress utilities (BDUs) are two-piece, lightweight polycotton coveralls with pockets secured by silent fasteners. BDUs are issued in several different patters for deployments to temperate, desert and jungle zones. The disruptive pattern of the fabric is printed in at least three colors, dependant on the design, and the different high-temperature dyes used in the print process are each designed to absorb infrared radiation at different frequencies, effectively breaking up the wearers IR signature. The dyes’ IR properties break down after time, especially after repeated washing, and so uniform utilities have to be replaced on a regular basis.
Normal utility fatigues, shirts, caps etc. have no special thermal properties, although USCM issue body warmers, ponchos and arctic clothes are designed to a ‘blackbody’ standard that provides a complete thermal shield.
- «One of the most important pieces of protection I was issued were my shades. They were BiMex polarised filters with a non-reflective surface, designed to protect against lasers and nuke flash. I wore them damn things all the time, man. Never once saw a nuke, but I saw too many guys get blinded by sniping lasers.«
- ―PFC Harry Harris, 2/2 Colonial Marine, 8 Eta Boötis III, Chinese Arm (from Aliens: Colonial Marines Technical Manual, p. 27)
Boots
- Commercial Industrial Boots (steel toe protection) — (Logistics Duties)
- M3 Boots (leather upper)
- M7 Jungle Boots (breathable nylon and leather upper)
- M8A2 Thermal Line Arctic Boots
Маркетинг и выпуск
Игра была представлена на E3 2011 в Лос-Анджелесе.
Было подтверждено, что шутер от первого лица, основанный на вселенной Alien, находится в стадии подготовки вскоре после того, как Sega приобрела лицензию в декабре 2006 года. Colonial Marines была официально анонсирована Game Informer в мартовском выпуске 2008 года, где были изложены его предпосылка и предполагаемые особенности игрового процесса. раскрытый. Хотя игра носит то же название, что и отмененный проект PlayStation 2 2002 года от Electronic Arts и Fox Interactive, в котором были бы похожие сеттинг и тематика, игра совершенно не связана с ним. Изначально планировавшаяся к выпуску в 2009 году, Colonial Marines была отложена после того, как Gearbox уволила несколько сотрудников в ноябре 2008 года. Это заставило некоторых усомниться в том, была ли игра отменена или нет. В последующие годы было сделано несколько других анонсов, хотя Gearbox показала некоторые скриншоты на выставке Penny Arcade Expo 2010 года .
На выставке Electronic Entertainment Expo 2011 в Лос-Анджелесе, после подтверждения того, что Colonial Marines выйдет весной 2012 года, Gearbox представила тизер-трейлер и сообщила, что версия для Wii U находится в разработке. На мероприятии также была продемонстрирована демоверсия игрового процесса в реальном времени от представителя Gearbox. В январе 2012 года Sega объявила, что выпуск игры отложен до осени 2012 года, заявив, что компания не хочет «жертвовать творческим процессом только ради соблюдения ». В мае 2012 года игра была отложена в последний раз, когда Gearbox заявила, что Colonial Marines будет запущена для Microsoft Windows, PlayStation 3 и Xbox 360 12 февраля 2013 года, а версия для Wii U появится позже. За несколько месяцев до выхода игры было выпущено больше трейлеров и демоверсий.
Перед выпуском Colonial Marines критиковали за отсутствие игровых персонажей женского пола. Когда была сформирована петиция об изменении этого, Gearbox включила их как в кооперативный, так и в многопользовательский режимы. Помимо стандартного издания игры для покупки было доступно коллекционное издание . Коллекционное издание включало фигурку Powerloader, вдохновленную фильмом, досье Colonial Marines, параметры настройки персонажа, эксклюзивное многопользовательское оружие и игровой уровень дальности стрельбы. Игроки, оформившие предварительный заказ игры, также могли получить в качестве бонуса часть контента из коллекционного издания. Вскоре после выпуска игры Gearbox выпустила патч, в котором исправлены многочисленные ошибки кампании и многопользовательской игры, а также предложены различные визуальные улучшения. Версия для Wii U, которой занимался Демиург, была отменена в апреле 2013 года.
Загружаемый контент
Colonial Marines поддерживает дополнительный игровой контент в виде загружаемых пакетов контента . В период с марта по июль 2013 года для игры было выпущено четыре загружаемых пакета контента. Абонемент на эти пакеты можно приобрести перед началом игры была выпущена. Первый пакет, Bug Hunt , был выпущен 19 марта 2013 года и добавляет новый кооперативный режим, в котором до четырех игроков сражаются с все более многочисленными волнами ксеноморфов и враждебных солдат на трех новых картах. Игроки зарабатывают внутриигровые деньги, убивая противников, которые затем могут быть потрачены на различные варианты, такие как покупка боеприпасов или открытие новых областей карты, чтобы увеличить свои шансы на выживание. Второй пакет, Reconnaissance Pack , был выпущен 7 мая 2013 года и расширяет соревновательный многопользовательский режим игры с четырьмя картами и дополнительными возможностями настройки для персонажей Xenomorph, а третий пакет, Movie Map Pack , был выпущен 11 июня 2013 года. и добавляет четыре карты, установленные в локациях из первых трех фильмов об инопланетянах .
Четвертый и последний пакет, « Прерванный стазис» , был выпущен 23 июля 2013 года и добавляет новый режим кампании, который происходит перед кампанией базовой игры, исследуя, что случилось с Хиксом между пришельцами и пришельцем 3 . Кампания включает четыре «взаимосвязанных» миссии, в которых игроки должны играть за трех разных персонажей. Stasis Interrupted также добавляет игрокам несколько новых достижений , которые изначально просочились через список трофеев PlayStation 3 . Согласно отчету, и Демиург, и Нерв отвечали за разработку пакетов загружаемого контента для игры, но не было подтверждено, участвовали ли они в разработке Stasis Interrupted .
Development
The Colonial Marines Technical Manual has its origins in the «Technical Readout» section of Aliens magazine, published in the UK by Dark Horse International in the early 1990s. The Technical Readout was written and illustrated by Lee Brimmicombe-Wood, while his business partner and future editor of the manual, Dave Hughes, was the principle contributor of other articles and reviews for the magazine. A significant amount of the Colonial Marines Technical Manual was copied directly from the Technical Readouts, with minor alterations such as changed names. A large amount of new material was also created for the book.
Numerous photos and illustrations for the manual were produced with use of actual movie props from the film’s armorers, from the personal collection of Harry Harris, and from the licensed Alien War attraction operating in London at the time. For the photographic images included in the manual, the props were modelled by one of the actors who portrayed a Marine at the Alien War attraction. Other material was provided by 20th Century Fox, including illustrations by Aliens production designer Syd Mead.
The publisher of the book, Macmillan Publishers (through their imprint Boxtree Ltd.), only possessed the rights to material based on the second film in the franchise, but as Aliens refers heavily to the first film (and because 20th Century Fox was so impressed with Brimmicombe-Wood’s work) the studio allowed information regarding the plot and vehicles of Alien to be included as well. However, material prepared for the book based on Alien3 had to be removed, the only remnant being an oblique reference to the damaged Bishop’s remains being recovered following the events of the third film. When Titan Books published a revised edition of the Colonial Marines Technical Manual in 2012, a piece on the escape pod seen at the start of Alien3 was reinstated, presumably because Titan owns the rights to produce merchandise based on all of the films in the franchise.
Overview
The manual is divided into two sections, the first of which discusses the equipment and armaments used by the Colonial Marines, often accompanied by quotes from various Marine Corps personnel. The manual describes the equipment of the Colonial Marines in great detail, and contains expansive descriptions of the M41A Pulse Rifle, the UD-4L Cheyenne Dropship and the Conestoga-class transport starship (such as the USS Sulaco). While staying faithful to the film, the manual also expands upon a number of topics not depicted on screen, including the heavy weaponry, artillery and armor support available to the USCM.
The first section also includes a brief history of human, colonial and military developments of the 22nd century, which subsequently serves as one of the most in-depth sources of background information on the Alien universe and its history up to the point of the film series. The manual contains details of the organisational structure of the Colonial Marines, again staying faithful to the films whilst adding and expanding information.
Pre-order Bonus/DLC Weapons
These weapons were originally only available with certain special editions of the game or by pre-ordering. They were later released as additional DLC for anyone to purchase. Like legendary weapons, they cannot be customized aesthetically or functionally.
Ripley’s Pulse Rifle
- Main article: Ripley’s Pulse Rifle
Ripley’s jury-rigged Pulse Rifle/Flamethrower combination.
Based on the M41A Pulse Rifle/M240 Incinerator Unit combination rigged together with duct tape by Ellen Ripley near the end of Aliens. As with Hudson’s Pulse Rifle, it has a full 99-round rifle magazine (downloaded to 95 rounds) but is also capable of full-auto fire. It is incredibly versatile and powerful but can only be fired from the hip and blocks a large part of the player’s view due to its size.
It was initially available to those who purchased the Collector’s Edition, but was later released as DLC for everyone. It is the only DLC weapon that is also a legendary weapon.
XM99A Phased Plasma Pulse Rifle
- Main article: XM99A Phased Plasma Pulse Rifle
A weapon based on boasts made by Hudson in Aliens (which was itself a reference to the gunshop scene in James Cameron’s earlier film The Terminator). A powerful energy beam weapon that must be charged in order to fire. Comes with a pre-attached 2x scope and contains limited energy to fire inside the cell.
It was initially available to those who purchased the Collector’s Edition, but was later released as DLC for everyone.
Sawed-off Double Barrel Shotgun
- Main article: Sawed-off double barrel shotgun
Self-descriptive weapon. Fires two shells at once and must be reloaded after each shot, devastating, but it carries limited ammunition.
It was initially only available with the Extermination Edition, but was later released as DLC.
P9 SHARP Rifle
- Main article: P9 Sonic Harpoon Artillery Remote Projectile Rifle
A weapon based on boasts made by Hudson in Aliens, the Sonic Harpoon Artillery Remote Projectile Rifle fires time delayed explosive darts that stick onto targets and detonates either upon impact of a target or after a few seconds upon hitting a solid surface.
It was initially available to those who pre-ordered the game, but was later released as DLC for everyone.
G2 Electroshock Grenade
- Main article: G2 Electroshock Grenade
Propels to a height of 1m before unleashing a 1.2 gigavolt charge; informally known as the ‘Sonic Electronic Ball Breaker’ due to the detonation height and effect. It can be «cooked» like the M40 HEDP, though it has no effects on its countdown.
Based on boasts made by Hudson in Aliens, the weapon is a time detonation bounding mine, or ‘bouncing betty’ device. A handheld grenade is tossed to the ground. It then propels itself upward and delivers an electric payload of over 1,200,000,000 volts. The shock is instantaneous and delivers enough current to halt the central nervous system, but is rarely fatal.
History
- «The marines train you like they want to kill you. And yeah, some don’t make it. They quit get injured, or they do something stupid and check out early. So, surviving means something. Means you’re a tough son of a bitch. Also means you’re representing something larger than yourself. The ones who came before you, the ones who’ll follow in your footsteps. And the ones you had to leave behind.«
- ―Alec Brand (from Aliens: Rescue)
The National Security Act of 2101 formally established the Colonial Marines and its structure. At its peak in 2165 during the Tientsin campaign, the USCM numbered over 240,000 Marines; by 2179 that number had dropped to 165,000, with a further 50,000 in reserve.
Shortly after the passage of the Colonial Protection Act in 2187, the Colonial Marines were renamed to the United Americas Colonial Marines (UACM). Additional to the name change, recruitment for the Corps was expanded from just North America to all other regions of the United Americas. Despite the name change, insignia and traditions from the previous organization carried over.
At some point in 2600 AD, Weyland-Yutani had bought the Colonial Marines, as the company had become vast and powerful to become a major politcal influence to rival an official government.
Development
Aliens: Colonial Marines had a long and troubled development cycle, much like that of Duke Nukem: Forever, another high-profile Gearbox release from around the same time. A previous game under the Colonial Marines name was developed by Check Six Games and was to be published by Fox Interactive and Electronic Arts for the PlayStation 2 in 2001, but it was cancelled before it could hit shelves. A more traditional first-person shooter, it shared the same subject matter and setting as the Gearbox-developed game — it was to take place between the events of Aliens and Alien3, following a rescue team of Colonial Marines searching for the Sulaco. Despite the similarities in gameplay and story, however, Gearbox has stated that their game is unrelated to the Check Six version.
On December 11, 2006, SEGA had announced that they had purchased the electronic rights to the Alien franchise from 20th Century Fox. On December 15 of the same year, Gearbox Software and SEGA announced that they were working on a completely new game based on the franchise. A little over a year later in February of 2008, the game’s title was officially announced as Aliens: Colonial Marines and it was featured as the cover story of Game Informer magazine.
The development team took great pains to recreate the vehicles and settings of the films by using original set designs to recreate the exterior and interior of the Sulaco and LV-426. Concept artist Syd Mead, who had worked on Aliens, was hired to design areas of the Sulaco that did not appear in the film but would be used in the game.
A Shacknews article dated November 21, 2008, reported that Aliens: Colonial Marines game had been delayed, supposedly because of layoffs at Gearbox Software. However, Gearbox president Randy Pitchford continued to insist that development on the game continued. In a Kotaku article, SEGA had announced that their new Aliens vs. Predator game was to be released in early 2010 would be the first of the Aliens games to be released since aquiring the property, meaning that Aliens: Colonial Marines would come sometime afterwards.
At the 2010 Penny Arcade Expo (PAX), Gearbox showed off five screenshots and stated that the game remained a priority for them.
In the beginning of June 2011, Gearbox unveiled a teaser trailer and officially announced that Colonial Marines would be presented at E3 2011 and that the game was expected to be released in spring of 2012. However, by January 2012, SEGA had announced that it had decided to delay the game yet again, pushing it to a fall 2012 release date. In addition, Gearbox Software also announced that they would be releasing a new trailer. On May 21, 2012, Gearbox Software had announced a February 12, 2013 launch for Aliens: Colonial Marines on PS3, 360 and PC with a Wii U release date announcement «at a later time». However, following the poor reception the game received, this port was ultimately cancelled.
Much of the game’s plot was written by re-imagined Battlestar Galactica writers Bradley Thompson and David Weddle. Gearbox has stated that they were invited to speak with Ridley Scott and view the script for his «Alien prequel» Prometheus, and several subtle references to Prometheus appear in Aliens: Colonial Marines. Ahead of release, it was rumoured that the prison colony on Fiorina «Fury» 161 would appear as a location in the game, although this was ultimately dropped from the campaign before the final release. The prison later appeared in the Movie Map Pack DLC for the game’s multiplayer, and also made an appearance (in several cutscenes) in the game’s singleplayer expansion, Stasis Interrupted.