Galactic civilizations iii

Galactic Civilizations 3 выдает ошибку об отсутствии DLL-файла. Решение

Как правило, проблемы, связанные с отсутствием DLL-библиотек, возникают при запуске Galactic Civilizations 3, однако иногда игра может обращаться к определенным DLL в процессе и, не найдя их, вылетать самым наглым образом.

Чтобы исправить эту ошибку, нужно найти необходимую библиотеку DLL и установить ее в систему. Проще всего сделать это с помощью программы DLL-fixer, которая сканирует систему и помогает быстро найти недостающие библиотеки.

Если ваша проблема оказалась более специфической или же способ, изложенный в данной статье, не помог, то вы можете спросить у других пользователей в нашей рубрике «Вопросы и ответы». Они оперативно помогут вам!

Благодарим за внимание!

Habitable planet traits in Crusade[]

Planet traits are additional special bonuses a habitable planet may have.

Trait Class range Effect
Minimum Maximum Weight
Unrecognized icon name Active Core 4 10 100% +20% Unrecognized icon name All Construction-40% Unrecognized icon name Growth
Unrecognized icon name Bountiful 825 1426 95%5% +10% Unrecognized icon name Gross Income
Unrecognized icon name Bread Basket 8 16 100% +10% Unrecognized icon name Food+10% Unrecognized icon name Growth
Unrecognized icon name Desert Planet 4 10 100% +10% Unrecognized icon name All Construction-15% Unrecognized icon name Food
Unrecognized icon name Ghost World 625 1226 95%5% +10% Unrecognized icon name Research
Unrecognized icon name Low Gravity 8 14 100% +10% Unrecognized icon name All Construction+25% Unrecognized icon name Tourism Income
Unrecognized icon name Scenic World 8 14 100% +25% Unrecognized icon name Tourism Income+10% Unrecognized icon name Morale
Unrecognized icon name Serene 1025 1626 95%5% +10% Unrecognized icon name Influence Growth+10% Unrecognized icon name Morale
Unrecognized icon name Shrouded 8 16 100% 0.1 Unrecognized icon name Resistance-10% Unrecognized icon name Influence Growth
Unrecognized icon name Shielded 8 14 100% +10% Unrecognized icon name Research+0.1 Unrecognized icon name Resistance
Unrecognized icon name Thin Atmosphere 8 14 100% +10% Unrecognized icon name Food-15% Unrecognized icon name Growth
Unrecognized icon name Tidally Locked 8 14 100% +10% Unrecognized icon name All Construction+10% Unrecognized icon name Trade Route Value

Conclusions: You are off to a good start

You will soon face the same kinds of tough decisions our own leaders in government face (or choose to avoid).  For example, a fast expanding civilization will be running a deficit. 

How important is it that you run a balanced budget? Only you can decide. 

You can bring in money by sending out treasure hunt missions, or trading technologies for money, or raising taxes or building up your local economy, or sending out freighters, or through tourism, or by conquering wealthier civilizations.

Your particular solution will determine your strategy.

Don’t worry about deficit spending. Just keep an eye on your treasury.

Good luck and ask questions here!

Нововведения[]

Галактические граждане

Вырастите вашу цивилизацию с помощью Галактических Граждан
Сформируйте ход судьбы вашей цивилизации с талантливыми личностями — гражданами. Выбирайте из около дюжины уникальных ролей (адмирал, инженер, знаменитость, первопроходец и др.), чтобы помочь процветанию ваших цивилизаций. Оставляйте ваших граждан в их родном мире или пошлите их на опасное межзвёздное путешествие с целью помочь колониям на новых мирах, которые вы покорили.

Вторжения

Вторгайтесь на вражеские планеты, пока защищаете собственные
Покорение мира — не самая простая задача. Обновлённая система вторжений в Crusade позволяет гражданам пройти подготовку в качестве солдат, чтобы захватывать миры. Стратегические и вызывающие, вторжения будут требовать аккуратное планирование, когда вы обучите ваши легионы и определите, какая ячейка будет атаковать первой. Будьте осторожны, а также не забывайте защищать собственные миры от ваших врагов!

Шпионаж

Обучите одарённых граждан искусству Шпионажа
Меньшие цивилизации могут не отставать от более крупных двойников, тренируя своих граждан искусству шпионажа. Шпионы могут красть технологии, циркулировать слухи для создания гражданских беспорядков, саботировать вражеские миры, или даже могут пойти так далеко, что убьют вражеских граждан для того, чтобы одержать преимущество над конкурентами.

Редактор цивилизации

Используйте Редактор Цивилизации, чтобы создать и поделиться уникальными творениями в Steam
Создайте пользовательскую фракцию с лидером, идеологией и навыками. Вы можете также настроить собственный галактический военный флот и создать уникальные реплики диалогов для вашей фракции для того, чтобы использовать их при контакте с друзьями или врагами. Редактор цивилизации встроен в Steam Workshop, так что вы сможете загрузить ваши творения для других пользователей ради удовольствия!

Новые расы и цивилизации

Возьмите на себя галактику с новыми расами и цивилизациями
Встречайте членов

Земного Сопротивления

, скрывающихся в недрах живого рока астероидов, как новая фракция

Улей Ониксов

, или посмотрите сверху вниз на другие примитивные расы, такие как кибернетические космические амёбы,

Слайн

…и многое, многое другое!

Кампания, основанная на истории

Люди нашли мощный «проклятый» артефакт в карманной вселенной и устали от своих попыток дипломатического упрёка. Поклявшись уничтожить дренджинов и всех других врагов, кто выступает против них, граждане Земли готовы выполнить свои угрозы и, возможно, предоставить Таланам осуществить пророчество.

…И БОЛЬШЕ!

Нанимайте множество новый наёмников, стройте собственные пользовательские базы, и, оставаясь на своих ногах, будьте готовы сделать важные выборы в ходе новых галактических событий и событий Совета Объединённых Планет. Наслаждайтесь новым пользовательским интерфейсом и исследуйте переработанную систему технологического древа, которая сейчас более доступна для моддеров.

Back into space

Either way though, the core game is extremely well-made. It’s not simply a question of rules and options but the general feel that made the series what it is, the biggest being that (with a combination of tech and wrapping, much like Alpha Centauri) playing against the AI has the feel of being up against opponents rather than simply algorithms that happen to have a face on top. Where so many 4X games, particularly space ones, are almost willfully cold, there’s a warmth to GalCiv that’s key to the fun of casual to at least mid-tier play.

Like past games, it does have a few irritations that only really strike mid-way through, such as finding out what’s actually wrong with a planet that looks like it should be performing far better, and otherwise tracking down some numbers in a pinch. By the time you’ve gone from a few systems to a bursting empire, there’s enough of them splashing around to drown in. Individual sections are very well laid out, with the Tech Tree especially making it easy to see what leads to what and what the benefits are, but the lack of a good centralised in-game Civpedia type resource does make looking things up harder than it should be.

The biggest omission from the last game—for now—is that political side has been stripped down. No elections, no governments, no spying. They’re due to return in a later expansion. The sting of that is helped by a few new arrivals though, such as ideologies. Where past games had a Good/Evil system, the civilisations this time are judged as Malevolent, Pragmatic, and Beneficial, with moral decisions providing points in each that can be cashed in for special perks. These range from basics, like a free colony ship or a top-quality planet, to galaxy-affecting boosts like any race who attacks your homeworld being automatically declared war on by everyone but their outright allies, and every planet or starbase within your Influence range joining your empire. Nobody ever said you can’t be both Benevolent and bastardly sneaky at the same time! Other new additions include pirate bases that become more of a problem the longer they’re left alone, a shift to space based ship construction, and new environmental dangers to deal with while exploring the map.

GalCiv is far more focused on the strategy side of conquest than the tactics of individual ship encounters. You don’t get any direct control over your ships at all, though you can watch the very pretty laser-beams and explosions from assorted cinematic angles if you choose. Instead, ships are given classes based on their load-out. A basic hull might be a Guardian, but slap life-support on it and it becomes a Support. Its role determines what it does and who it goes after in combat. How it actually looks though is almost entirely up to you. The design panel includes a huge selection of aesthetic items that can be scaled, moved, stuck onto hardpoints and even given some basic animation, all ‘free’. Ships can also be shared, with Steam Workshop support coming.

Whether new to the series or returning though, GalCiv 3 is easily the best recent 4X of this scale— the whole galaxy as campaign and sandbox. It’s hardly the most dramatic upgrade a game has ever had, but it’s both a more than solid update in the here and now and a great base for expansions and mods for the next few years.

Image 1 of 8

Image 2 of 8

Image 3 of 8

Image 4 of 8

Image 5 of 8

Image 6 of 8

Image 7 of 8

Image 8 of 8

Major Factions in the base game[]

Insignia Name Personality Abilities

Traits

Initial war endurance Initial resistance Initial influence Initial colony population AI behavior priorities Requirements
Military Growth Tech Diplomacy Expansion Wealth Influence Fortification
Terran Alliance NeutralExpansionistDiplomatic EngineersColonizers Productive (+1) Adventuresome (+1)Likeable (+1)Fast (+1)Organized (+1) 90 0.25 10 5 18 14 20 16 22 12 8 None
Drengin Empire MercilessAggressiveCruel ZealotsUnrelenting Productive (+1)Discontent (-1)Economical (+1)Militant (+2)Poor Traders (-2)Brutal (+2)Tough (+2) 150 0.25 10 5 22 16 18 8 20 10 12 14 None
Altarian Resistance BenevolentSpiritualXenophobic AncientUnwavering Clever (+2)Influential (+1)Content (+2)Fragile (-2)Fast (+1)Organized (+1) 85 0.25 10 5 18 10 22 8 14 12 20 16 None
Iridium Corporation NeutralGreedyTraderCultural EntrepreneursWealthy Productive (+1)Handy (+1)Economical (+2)Infertile (-2)Traders (+2)Adventuresome (+1) 80 0.25 10 5 16 20 18 12 10 22 14 8 None
Krynn Syndicate MercilessAggressiveExpansionistSpiritual BureaucratsProlific Productive (+1)Influential (+1)Content (+1)Militant (+1)Farmers (+1)Adventuresome (+1)Unlikeable (-1) 95 0.25 9 5 16 12 14 8 22 20 18 10 None
Yor Singularity MercilessAggressiveScientific SyntheticAdaptableUnwavering Productive (+2)Clever (+2)Economical (+2)Dense (+1)Poor Traders (-2) 100 0.8 8 5 22 16 20 8 14 18 10 12 None
Iconian Refuge BenevolentPeacefulCultural StarfaringParanoid Fertile (+1)Handy (+1)Farmers (+1)Craven (-1)Accurate (+2)Organized (+1) 100 0.25 10 5 16 12 22 20 10 14 8 18 None
Thalan Contingency NeutralScientificDiplomatic IntuitiveKnowledgeable Productive (+2)Infertile (-2)Militant (+1)Agile (+2)Resilient (+1)Unlikeable (-1)Organized (+2) 100 0.25 11 5 20 12 22 16 18 14 10 8 None
Snathi Revenge MercilessAggressiveCruelExpansionistOpportunisticXenophobic ScavengersUnrelenting Productive (+2)Handy (+2)Dense (+2)Militant (+2)Tough (-2)Resilient (+1)Likeable (-2) 120 0.5 10 3 20 8 12 20 14 10 6 Revenge of the Snathi DLC
Torian Regime

Benevolent

Amphibious

Discreet
Unwavering

Clever (+2)

0.5 10 5 18 20 22 14 10 12 8 16
Arcean Empire

Neutral

Warriors

Discontent (-1)

0.6 10 5 22 14 16 10 18 12 8 20

Strategy[]

Unlocking

Ideologies increase in power from left to right along each tier. Initially, only the first (leftmost) ideology in each tier is unlocked. To unlock the next ideology in a tier, it is necessary to purchase the preceding ideology. The first ideology adopted costs 10 points, and each subsequently adopted ideology costs 10 points more than the last (across all tiers). Thus, it usually makes sense to focus on a small number of tiers (potentially across alignments) before costs become prohibitive.

Galaxy Size and Density of Occupation

The primary means to gain ideology points is the colonization process and the building of ideology producing buildings (which need be unlocked in the ideology table before they can be used). If playing a small galaxy you may have few choices and they should be made with the understanding that you will be very unlikely to be able to unlock ideologies further into a particular section. On the other hand, in a not too densely populated immense galaxy you may be able to unlock an entire table. Plan accordingly. In any event a critical issue is whether you can unlock the buildings that give ideology points over time. If so you will get a steady, if slow stream of points; but if you cannot reach them to unlock you obtain nothing.

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Precursor worlds[]

The Precursor Worlds DLC adds planets that are remnants of the precursor civilizations. Some of the precursor worlds suffer from extreme conditions, but most can be colonized immediately. All precursor worlds give intrinsic bonuses, with additional bonuses unlocked through technology. Colonizing a precursor world triggers a corresponding colonization event.

Normal precursor worlds

Normal precursor worlds range in class from 11 to 20 and suffer from a penalty of -50% Unrecognized icon name Food and -50% Unrecognized icon name Synthetic Population Cap. By default, the worlds have +1 Unrecognized icon name Raw Production and a bonus to ships produced by the planet. The Unrecognized icon name Xeno Archeology technology instead gives +3 Unrecognized icon name Raw Production and increases the ship bonus. The Unrecognized icon name Precursor Exploitation technology further increases the ship bonus.

Planet Type Description Base bonus Unrecognized icon name Xeno Archeology bonus Unrecognized icon name Precursor Exploitation bonus
Thulium Moon Has an artificial moon created from a Unrecognized icon name Thulium node +5 Unrecognized icon name Hit Points +10 Unrecognized icon name Hit Points +20 Unrecognized icon name Hit Points
Durantium Cloud Has a captured cloud of Unrecognized icon name Durantium asteroids +10% Unrecognized icon name Kinetic Attack +25% Unrecognized icon name Kinetic Attack +50% Unrecognized icon name Kinetic Attack
Precursor Accelerator Has a Unrecognized icon name Promethion accelerator in orbit, enabling faster ships +1 Unrecognized icon name Moves +2 Unrecognized icon name Moves +3 Unrecognized icon name Moves
Precursor Satellites Has an array of sensor satellites, giving colony +12, +24, +48 Unrecognized icon name Sensor Power by tier +10% Unrecognized icon name Sensor Power +25% Unrecognized icon name Sensor Power +50% Unrecognized icon name Sensor Power
Precursor Elevator Has an intact space elevator, increasing Unrecognized icon name Ship Construction +25% Unrecognized icon name Ship Construction +50% Unrecognized icon name Ship Construction +100% Unrecognized icon name Ship Construction
Promethion Refinery A mined out Unrecognized icon name Promethion planet, +5 Unrecognized icon name Promethion upon colonization +3 Unrecognized icon name Ship Range, +5 Unrecognized icon name Promethion, +12 Unrecognized icon name Sensor Power to colony (bug?) +6 Unrecognized icon name Ship Range +9 Unrecognized icon name Ship Range
Precursor Factory Has orbital manufacturing rings, increasing Unrecognized icon name Social Construction +30% Unrecognized icon name Social Construction +50% Unrecognized icon name Social Construction +100% Unrecognized icon name Social Construction
Precursor Research Has intact labs in orbit, increasing Unrecognized icon name Research +30% Unrecognized icon name Research +60% Unrecognized icon name Research +100% Unrecognized icon name Research
Precursor Treasury Has an orbiting ring full of Unrecognized icon name Wealth +30% Unrecognized icon name Gross Income +60% Unrecognized icon name Gross Income +100% Unrecognized icon name Gross Income

Extreme precursor worlds

Extreme precursor worlds range in class from 18 to 22 and require Unrecognized icon name Atmospheric Cleansing to colonize. By default, the extreme worlds have +5 Unrecognized icon name Raw Production and another colony bonus. The Unrecognized icon name Precursor Studies technology instead gives +3 Unrecognized icon name Raw Production (bug?) and increases the colony bonus. The Unrecognized icon name Precursor Engineering technology further increases the colony bonus.

Galactic Civilizations 3 не запускается. Ошибка при запуске. Решение

Galactic Civilizations 3 установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?

Выдает ли Galactic Civilizations 3 какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?

Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.

Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Galactic Civilizations 3. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.

Если Galactic Civilizations 3 не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.

Путь войны в Galactic Civilizations 3 нелегок

В основном это связано с неинтуитивным обучением в игре, но завоевание планеты может быть немного сложнее, чем ожидалось. Игроки не могут просто загрузить транспортный корабль и приблизиться к вражеской планете для быстрого вторжения, требуется некоторое предварительное планирование.

Или, по крайней мере, игрок должен обладать достаточной огневой мощью, чтобы разрушить любую защиту планеты. Это может включать в себя оборонительные звездные базы и линкоры, расположенные рядом с планетой. Только когда эта защита отключена, игрок может начать вторжение на враждебную планету.

Но для эффективной войны потребуются легионы, генералы и материалы для строительства наступательных космических кораблей

Все это потребляет ресурсы и, вероятно, привлечет внимание других цивилизаций, которым может не понравиться то, что игрок собирает армию. Так что имейте это в виду, прежде чем решите полностью разжечь войну в прохождении

При этом каждый игрок захочет иметь какой-то базовый флот. Даже если это только для борьбы с космическими пиратами, которые могут попытаться атаковать корабли игрока.

Каждый игрок должен иметь как минимум одного гражданина, обученного на генерала, одну военную академию для обучения солдат и 1 верфь и / или мир, посвященный строительству и ремонту военных кораблей. Как только этот базовый военный аппарат будет запущен и запущен, игрок сможет иметь несколько небольших флотилий. Эти флоты могут быть сформированы путем наложения кораблей друг на друга, и эта способность может стать чрезвычайно полезной, если игрок хочет убедиться, что его конвои или торговые суда всегда охраняются небольшим контингентом наступательных космических кораблей.

Galactic Civilizations III доступна на ПК.

Features[]

  • Never the same game twice: Play in the ultimate sandbox where each game has a unique map, unique worlds, and new challenges to face.
  • Multiple paths to victory: Win through military conquest, cultural domination, technological ascension or political alliance.
  • Story-based campaign: Galactic Civilizations III includes a campaign that brings players up to date on the 20-year story arc behind the rise of humanity in the 23rd century.
  • Massive technology tree: Research a technology tree with immense breadth and depth. Player choices determine the capabilities of their civilization.
  • Custom ship design: Players can design their own ships with total control over how they function as well as how they look. Any ship you’ve ever imagined can be created or downloaded.

Extreme worlds[]

Some planets are theoretically habitable but have extreme conditions that generally prevent colonization. Colonizing a planet with an extreme trait requires a special technology or ability. Even if a world can be colonized, it will generally have a 50% penalty to Unrecognized icon name Raw Production. More advanced technology or the right ability can negate that penalty or even provide bonuses. There are two tiers of extreme worlds with different unlocking patterns.

Tier 1 extreme worlds

Colonizing the first tier generally requires the Unrecognized icon name Extreme Colonization technology. A specific technology, depending on the trait, negates the penalty and adds minor bonuses. Every trait has a corresponding ability that enables colonization, converts the Unrecognized icon name Raw Production penalty to a 10% bonus and adds major bonuses, which take precedence over the minor bonuses. The Unrecognized icon name Xeno Adaptation technology and, except for corrosive and bacterial, the Adaptable ability have the same effect, except for enabling colonization.

Tier 2 extreme worlds

Colonizing the second tier requires the Unrecognized icon name Atmospheric Cleansing technology. A specific technology, depending on the trait, negates the penalty and adds minor bonuses. Every trait has a corresponding ability that converts the Unrecognized icon name Raw Production penalty to a 10% bonus and adds major bonuses, which take precedence over the minor bonuses. The Unrecognized icon name Ultimate Adaptability technology has the same effect.

Extreme worlds in Crusade

Planet Type Tier Minor bonus Minor bonus tech Major bonus Ability
Unrecognized icon name Aquatic World 1 +10% Unrecognized icon name Tourism Income, +10% Unrecognized icon name Morale Unrecognized icon name Aquatic World Mastery +25% Unrecognized icon name Tourism Income, +25% Unrecognized icon name Morale Amphibious
Unrecognized icon name Bacterial World 1 +10% Unrecognized icon name Research, +10% Unrecognized icon name Influence Growth Unrecognized icon name Atmospheric Cleansing +25% Unrecognized icon name Research, +10% Unrecognized icon name Influence Growth Synthetic Life
Unrecognized icon name Barren World 1 +10% Unrecognized icon name Ship Construction, +10% Unrecognized icon name Social Construction Unrecognized icon name Barren World Mastery +25% Unrecognized icon name Ship Construction, +25% Unrecognized icon name Social Construction Synthetic Life
Unrecognized icon name Frozen World 1 +10% Unrecognized icon name Research, +10% Unrecognized icon name Influence Growth Unrecognized icon name Frozen World Mastery +25% Unrecognized icon name Research, +10% Unrecognized icon name Influence Growth Silicon-based Life
Unrecognized icon name Corrosive World 1 +10% Unrecognized icon name Research, +10% Unrecognized icon name Influence Growth Unrecognized icon name Atmospheric Cleansing +25% Unrecognized icon name Research, +10% Unrecognized icon name Influence Growth Carbon-based
Unrecognized icon name Radioactive World 2 +25% Unrecognized icon name Social Construction Unrecognized icon name Radioactive World Mastery +25% Unrecognized icon name Social Construction Silicon-based Life
Unrecognized icon name Toxic World 2 +25% Unrecognized icon name Research Unrecognized icon name Toxic World Mastery +25% Unrecognized icon name Research Synthetic Life

Chapter 2: Your first turn

  1. In the beginning, you have one ship — your Survey ship.  It is a special type of ship that can investigate anomalies (goodie huts). Left-click on it. Then click the «Command» button in the bottom left and choose survey.  That tells it to automatically go out and hunt for anomalies.
  2. At the bottom right, you will see the turn button.  It will probably say «Research».  Choose that and pick one of the 4 or so technologies.  Each one has a very different purpose and will unlock additional technologies to choose from.
  3. Now the turn button probably says Idle Colony, and will take you to Earth.  On the right side are a list of things you can build, and on the left side are a series of green tiles, which are places where you can build things.  Select a green tile you want to build something and then select the thing you want to build on it, and then press build. 
  4. When possible, rush build things. You are meant to have lots of money. Use it to control pacing.  If your home planet doesn’t start with something interesting, build a shipyard so you can start building ships.

Earth.

Players start with lots of money. Use it to rush build things.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector