Secret rooms
Содержание:
Возможные классические планировки
0. Артефакт
1. 3 Пенни
2. 6 Пенни
3. 9 Девять пенни
4. Игровой автомат
5. Три случайных расходника
6. Обычный сундук
7. 3 Пилюли
8. 3 Пенни
9. 3 Бомбы
10. Батарейка
11. 2 Ключа
12. 2 Бомбы и 4 лавочника
13. Ключ и Ключник
14. Три лавочника и
15. Двойная бомба и 4 группы грибов
16. Особая какашка (Зернистая/Радужная/Золотая)
17. 2 Кнопки
18. 4 Паука и 4 случайных расходника
19. Артефакт, окружённый разломами, с четырёх сторон расположено 4 случайных объекта из списка: Блок, Камень, Шипы, Костёр
20. Кнопка случайного события
21. 2 Случайных расходника, закрытых камнями и блоками-замками; Повышенный шанс замены расходника на артефакт
22. Пятак
23. Мешочек и автомат пополнения
24. Группа грибов
25. 2 Мешочка
26. Тролль-бомба в окружении лавочника и 3 грибов
27. 2 Кнопки
28. Обычный и Красный сундук, Артефакт, Какашка и 3 Мухи
29. 5 Лавочников и артефакт, закрытый 4 блоками и фиолетовыми кострами
30. Мега-Батарейка
31. 3 Лавочника и радужная какашка
32. 5 Монет и несколько грибов
33. Карта, окружённая шипованными камнями
34. Артефакт в окружении шипов и шипованных камней
35. Сундук и Золотой сундук за шипованными камнями и три пенни
36. Сундук в окружении камней, шипов и бочки тротила
37. Гнилой Попрошайка и 3 пенни
38. Деревянный сундук
Невидимые кнопки и рычаги
Secret Wood — невидимая кнопка выполняет все, что и обычная, устанавливается в секретных дверных проемах и видна только владельцу.Secret Trapped Chest — секретный сундук может принять вид любого блока, даже из мода и незаметен чужому взгляду.Secret Lever — рычаг невидимка превращается в тот блок, на который установлен, применяется для открытия скрытых дверей, люков, активации поршня и подачи сигнала красного камня.Secret Light Detector — детектор света используется как ванильный, с одним отличием — он невидим.Secret Redstone — невидимая взору красная пыль редстоуна, используется для подключения всех секретных блоков. Было бы смешно проводить к прозрачным блокам обычную пыль.Secret Player Plate — тайная нажимная пластина, пожалуй самый опасный компонент для создания ловушек. Плита принимает текстуру блока на котором установлена и обнаружить ее просто не возможно. Жертва поймет что угодила в ловушку, только когда возродится на спавне, без вещей и хп. Secret Trap Door — секретная дверь, функционирует как обычная, с тем отличием, что принимает текстуру соседних блоков, поэтому ее просто нереально увидеть.Torch Lever — замаскированный факел с функцией рычага, излучает свет и выглядит как обычный факел. Но может подавать сигнал редстоуна и запускать цепные механизмы при попытки его сломать.
Прозрачные блоки и ловушки
В моде Secret Rooms очень много секретных предметов, прозрачных блоков для ловушек и маскировочных материалов. Вот небольшое описания всех функций невидимых блоков, плит и кнопок, которые появятся в игре.Camoflauge Paste — это главный базовый компонент для крафта всех невидимых блоков использующих редстоун, то есть дверей, кнопок, рычагов, плит и люков.Camo Gate — это зеркальный блок, который маскируется под близлежащие блоки. Для активации требуется сигнал Redstone. Блок используется при создании невидимых стен, полов, потолков или целого дома. При подачи сигнала Redstone, полностью становится невидимым.Ghost Block — это новый прозрачный блок-ловушка в Secret Rooms. Блок выглядит как сплошной прозрачный блок, через который можно пройти. Способен принимать точный вид любого материала находящегося под ним, либо прилегающего к сбоку. Из блока Ghost можно создавать невидимые ловушки, строить раздвижные или поднимающиеся ворота, маскировать постройку и многое другое. Для активации требуется сигнал красной пыли.One-Way Glass — секретное одностороннее стекло, с одной стороны выглядит как любой блок находящийся рядом (земля, камень, грязь и тд.), с другой стороны как обычное стекло. Находясь за этим стеклом, игроку может видеть все происходящее снаружи, хотя его самого видно не будет.
Особенности Secret Rooms Minecraft
После установки игрок сможет спрятаться от любого соперника, организовать тайный проход, скрытый ящик или дверь. Программный пакет предусматривает набор разных вещей и инвентаря, а при использовании модификации с версией более 1.12.2 добавлены двери с возможностью принятия вида окружающей среды. Также в пакет мода внесены невидимые сундуки, пустые, однако твердые блоки в воздухе. Определить наличие тайных предметов можно при помощи специального шлема, который открывает секретные двери и указывает на наличие скрытых сундуков.
Secret Rooms добавляет следующие материалы:
- Маскировочная паста. Применяется при организации небольшого количества мелких блоков;
- Факел-рычаг. Внешне полностью соответствует классическому факелу из ванильной игры, однако при установке мода может выступать в роли рычага;
- Одностороннее стекло. Структура с одной из сторон полностью повторяет внешний вид расположенного вблизи блока, однако с другой стороны сохраняет функцию традиционного для Майнкрафт стекла;
- Секретный люк. Может применяться для маскировки под текстуру расположенного около него блока, а в процессе игры выполняет функцию обычного люка со спуском вниз;
- Секретные двери. Могут принимать внешний вид расположенного рядом блока, на практике выполняют функцию дверей;
- Призрачный блок. Предусмотрена возможность прохождения игроков через одну из сторон блока;
- Секретный рычаг. Применяется в качестве обычного рычага, а внешне может принимать текстуру находящегося около него блока;
- Секретный камень красного цвета. В процессе игры используется как стандартная красная пыль, на практике способен маскироваться под соседнюю текстуру.
- Секретная кнопка. Стандартная кнопка с возможностью маскировки под соседние блоки.
Также модификация Secret Rooms Mod предлагает такие структуры, как секретная лестница, пластины, сундук, а также твердый воздух. В последнем случае воздух является твердым блоком, который невидим для окружающих. Новые элементы при использовании на структурах принимают вид имеющихся текстур, что делает их абсолютно неотличимыми от реального оформления.
Как установить и запустить модификацию?
Для установки Secret Rooms в игру Майнкрафт пользователю потребуются программы Fabric или Forge. В некоторых версиях необходима дополнительная установка других модов в зависимости от запроса программы. После загрузки на ПК файлы необходимо перенести в директорию: .minecraft/mods. Для активации файлов запуск игры в лаунчере необходимо осуществлять с указанными выше программы Fabric или Forge. При правильной установке модификация сразу начинает работать в штатном режиме и не требует проведения дополнительной настройки. При возникновении проблем или конфликте мода с игрой рекомендуется проверить совместимость версий.
Contents[]
Secret rooms can contain:
- Armor
- Blanks
- Glass Guon Stones
- Chests
- Shrines
-
NPCs, such as:
- Old Red
- Cursula
- Professor Goopton
- Flynt
- Trorc
- Winchester
- The Lost Adventurer
- Ser Manuel
- Witches (can only be found in secret rooms)
- Old Man (can only be found in secret rooms)
- Brother Albern (can only be found in secret rooms)
- High Dragunfire (can only be found in secret rooms)
- Evil Munchers
Blobulonian Army Notes
First Note
-
- Lord Blobulolus,
-
- The recruits you requested should arrive within the fortnight.
- I hope their training is up to your rigorous standards.
-
- To victory,
- Fifth Regiment Quartermaster Blorp
Second Note
-
- Quartermaster Blorp,
-
- This is most excellent news. Our Lord is most pleased.
-
- Please consider this official notice of your promotion to Sr. Quartermaster of the Second Division.
-
- Adjutant Osgoo
Third Note
-
- Dearest Plorp,
-
- My heart subdivides to think of how long it has been since I laid eyes upon you.
-
- I have been promoted, and they’re moving me to the front. Know that I love you.
-
- Yours, forever,
- Blorp
Fourth Note
-
- 0147:
-
- Blorp has become a nuisance. When his transfer papers come in, do your best to lose them, eh?
-
- -AO
Other Notes
First Note
-
- My past caught up with me, in the form of bullet wounds.
-
- All that I have I leave to you, Stranger.
-
- Goodbye, cruel Gungeon.
Second Note
-
- Well, I’m stuck. This time, I’m dead for sure.
-
- But maybe… I’ve got a plan. And it’s just crazy enough to work!
Third Note
-
- This could be a mimic. Anything could be a mimic…
-
- The fear is crippling, the only way not to get mimic’d is to stand with my back in a corner, vigilant.
Fourth Note
-
- To whoever is perceptive enough to find this place:
-
- I have left something here for you. Good hunting, adventurer.
Fifth Note
-
- The Gundead are closing in. I don’t think I’m going to make it.
-
- I don’t want to die again. Waking up in the Breach… it’s the worst feeling.
Sixth Note
-
- I can’t do this any more. I’m just going to lay down my arms, here… and die.
-
- Again.
-
Seventh Note
This note is likely written by Frifle.
-
- Well, I got stuck in another one of these damnable secret rooms.
-
- Just gotta wait for Mauser to get back. Don’t know what I’d do in this situation without him around.
-
Eighth Note
This note was likely written by Alistair the Thunderbolt, mentioned in most lightning-themed items’ Ammonomicon descriptions.
-
- These walls don’t stand a chance against me! Blanks? Who needs ’em?
-
- -Thunderbolt
Ninth Note
-
- I thought I killed the past, but I’m still stuck in this place.
-
- Wrong gun, I guess. I’ll leave it here.
Tenth Note
-
- Too much to carry. Making a note of this spot on my map, so I can come back later.
Eleventh Note
-
- If I stay here long enough, the walls should shift…
-
- Eventually, it’ll put me right in the exit! Genius!
Twelfth Note
-
- I don’t like the way the Gundead look at me, with those soulless eyes… so low on their head.
-
- I think I’ll just stay here for a bit.
Contents
The contents of the Super Secret Room differ from the common Secret Room. Depending on what you find inside, the room will also have a specific appearance.
Sheol Room
-
- Backdrop: Sheol
-
Contains: One or two Red Chests
- Special Features : Anything that makes something with a possibility of dropping a random item, such as Justice, Portable Slot, Wheel of Fortune, or Judgement will spawn an item specific to Devil Rooms.
Cathedral Room
-
- Backdrop: Cathedral/Catacombs
-
- Contains: One
- Special Features: Anything that drops a random heart drop, such as Justice, Portable Slot, or a regular slot machine spawned by Wheel of Fortune, will spawn an Eternal Heart when used in this room.
Heart Room
-
- Backdrop: The Womb / Utero
-
- Contains: Seven to eight normal Hearts
-
- Special Feature: Anything that drops a random heart drop, such as Justice, Portable Slot, or a regular slot machine spawned by Wheel of Fortune, will spawn a full Heart when used in this room.
Trinket Room
-
- Backdrop: Cellar
-
- Contains: One Trinket
Fortune Room
-
- Backdrop: Necropolis
-
- Contains: Fortune Telling Machine
-
- Special Feature: The Tarot Card will spawn Fortune Telling Machines while in this room.
Card Room
-
- Backdrop: Library
-
- Contains: Random Tarot Card
Void Room
-
- Backdrop: Dark room
-
- Contains: Black Heart
Pill Room:
-
- Backdrop: Basement
-
- Contains: 5 random Pills
Finding the Super Secret Room
Despite the difficulty of discovering the Super Secret Room, there are various strategies and circumstances that can make finding one easier.
- When level is generated, the Super Secret Room is counted as generic «special» room (Treasure, Boss room etc.) and will be at the end of the «branches» of the level.
- Try to bomb the walls of any room with a side that would not share a perimeter with any other room, except if it is the regular secret room. In most cases, it is located at the edge of the map.
Some rooms have monsters that can be exploited into creating a hole in the wall, like Boils, Vomit Grimaces and Gurgles.
If the Curse Room borders with the Super Secret Room, it automatically reveals the room with a spiked entrance to it (as with the regular secret room).
Any random teleportation method (pills, teleport etc.) has a chance of teleporting the player to a Super Secret Room.
Items that replace the player’s shots with explosive shots (Dr. Fetus, IPECAC etc.) can be extremely helpful in finding Super Secret rooms by exhaustively checking each wall surface with explosions.
Any explosive Activated Item (Kamikaze!, Mr. Boom) can be helpful as well, although less so due to the health loss or the recharge needed to repeatedly use them.
- The room can be spotted with . If a player enters the regular Secret Room and this room is adjacent to it, the Super Secret Room will not be shown on the minimap. However, since X-Ray Vision opens up all possible connections to adjacent rooms, the room can still be found without use of the minimap. Once you walk into the room, it will be revealed on the minimap and the usual sound will be played (also works with Spelunker Hat
The Rebirth pill effect «I Can See Forever» acts as a single-floor version of X-Ray Vision, and will thus also reveal the room.
).
- As of Wrath of the Lamb 1.3/1.33, a different sound plays when the Super Secret Room is revealed to that corresponding to the Secret Room. This allows the player to know which variety of room has been revealed before entering it.
- As with all normal end rooms, the super secret room has a chance of bordering the normal secret room. If you have found the normal secret room and it only borders two other rooms, there is a small chance that the secret room also borders with a super secret room as well.
- In rare conditions the Super Secret Room borders the Secret Room to the one and a «special» room to the other side instead of a normal room.
Behavior
It is similar to the Secret Room in the way that they are not shown on the map when adjacent to it without the Spelunker Hat, and have to be opened either with explosives or the XRay Vision item.
Additionally, instead of being located in the typical horseshoe pattern with at least 2 or 3 rooms adjacent to it, this room type can only border one other regular room (but not a non-regular room, such as the Item Room). While adjacent to only one regular room, it can still also be next to the regular Secret Room. Note that the Super Secret Room can be next to a Spike Sacrifice Room.
The room is available on every floor.
Notably, the room will not become visible on the mini map even if you have items that would reveal the regular Secret Room, such as the Treasure Map and map-revealing Tarot Cards (XXI The World or XIX The Sun). Once discovered, the map icon is displayed, similar to the icon for the Secret Room but with a darker, faded question mark.
Notes[]
- Secret Rooms are found by bombing the middle of a wall in a standard size room. For larger size rooms, divide the room mentally into the size of individual rooms to figure out where to bomb. For closet-size rooms, Secret Rooms will never be found by bombing the sides but may be found by bombing the wall at the end of the closet.
- Rooms adjacent to Secret Rooms will always have a clear, walkable path to the middle of the wall where one can set a bomb. Secret Room entrances are never found in front of gaps, obstacles, or spikes. All the rooms next to a Secret Room must satisfy these requirements, so if one room near a suspicious gap in the map fails these requirements, then look elsewhere.
- If there are no valid Secret Room locations surrounded by 3 or 4 rooms, it is possible for a Secret Room to be adjacent to only 1 or 2 rooms.
A secret room adjacent to only one room
- X-Ray Vision opens all available entrances to both the Secret Room and the Super Secret Room. The I Can See Forever pill does the same for the floor on which the pill was used. Dog Tooth will play a howl sound effect if adjacent to a Secret Room or Super Secret Room, and YO LISTEN! will hover over Secret Room entrances.
- Teleportation items can randomly teleport Isaac into Secret Rooms, and XVIII — The Moon card will always teleport Isaac to the Secret Room.
- Secret Rooms are revealed on the map with Crystal Ball, Book of Secrets, XXI — The World card, XIX — The Sun card, Spelunker Hat, Blue Map, or The Mind, but you’ll still need to open their entrance.
- Red Key can be used to find Secret Rooms. Lack of red door frame means a Secret Room could have generated on the other side.
- Star of Bethlehem sometimes reveals secret rooms as it can travel through them.
- If Greed or Super Greed spawn into the Secret Room, you won’t be able to exit it (like a Mini-Boss room), but once the fight ends, all the exits of the Secret Room will be accessible.
- Secret Rooms can exist next to all types of rooms except Boss Rooms, allowing certain restricted rooms to be entered.
- Even if you have no keys, it is possible to bomb into a locked special room should there exist an adjacent Secret Room. Leaving through the door will unlock the room without requiring a key.
- It is possible to enter Curse Rooms without taking damage by bombing in from a Secret Room.
- It is possible to access Challenge Rooms even if you don’t meet the health requirements, but it is not possible to «steal» the items, as the hole will be blocked up as soon as the fighting stage begins. However, items can still be stolen by using Telepills or other teleportation items. The Challenge Room will not be accessible from the Secret Room if the Secret Room contained a fight with Super Greed. Boards will remain over the entrance to the challenge room even after the fight is over.
- Secret Rooms of all types do not exist in the Ascent.
- Once Corrupted Data is achieved (beating Delirium as Tainted Eden), items that spawn in this room have a chance to be randomized as if affected by TMTRAINER.
- Super Secret Rooms replace the dead-end room that would require the 2nd most rooms walked through from the start room to access, and cannot be connected to the secret room.
- Super Secret Rooms can have layouts from floors the player hasn’t unlocked yet.
Notes[]
- The Resourceful Rat will not
He will, however, still take items dropped by the player inside the room.
attempt to steal any pickups in the secret rooms.
- Secret rooms are often connected to chest rooms, shops, elevator exits, and in dead-end rooms.
- Secret rooms can be revealed by Brick of Cash or by the synergy between Huntsman and Trick Gun.
- Enemy bullets can reveal walls that lead to secret rooms.
- The number of shots fired before a secret room wall begins to crack depends on the damage of the gun used. Lower damage guns will require a few more shots before cracks begin to appear.
- The Abbey of the True Gun may spawn another secret room in addition to the secret room containing Brother Albern.
- The Old Man may appear on any floor, causing that floor to have an extra secret room.
- Secret Room entrances tend to not be behind Objects.
- Secret room entrances will never spawn inside the room containing the Old Crest or the room leading to the Abbey of the True Gun.
- Despite the eighth note’s boast, nothing in the Thunderbolt’s implied loadout (Shock Rounds, Void Core Assault Rifle, Void Core Cannon and Void Shotgun) can breach Secret Rooms without using a Blank.
- Walls that hide secret rooms have slightly different color compared to surrounding walls. This is most noticeable in treasure rooms, allowing for slightly easier identification.
Bugs[]
Bug! | After defeating an Angel spawned in a Super Secret Room, the music will not return to the floor’s regular music. |
---|
Bug! | Teleporting to the Super Secret Room in Greed or Greedier Mode, when the room is generated behind a still-locked Treasure Room, will trap the player inside. |
---|
Bug! | Sometimes Ultra Secret Room is not adjacent to four valid red rooms. (Observed on the Ultra Secret Room on the first floor of seed » L7QW 811W») |
---|
Bug! | Teleporting to the Ultra Secret Room when the room is generated behind an unopened Secret Room or Super Secret Room may trap the player, depending on items carried. (Observed on the 2021-07-01 daily run, first floor.) |
---|
Наполнение комнаты
Комната заимствует внешний вид у других комнат\уровней и содержит в них:
0. Матка: 8 красных сердец.
1. Собор: Вечное сердце.
2. Преисподняя: Красный сундук.
3. Глубины: Автомат предсказаний.
4. Погреб: Случайный брелок.
5. Подвал: 5 пилюль.
6. Библиотека: Чёрное сердце.
7. Тёмная комната: 4 Опустошённых и 5 случайных рун.
8. Горящий подвал: 2 каменных сундука, бомбы и костры.
9. Затопленные пещеры: Выдвижные шипы и чёрная кучка.
10. Я-ОШИБКА: Случайные расходники или артефакты, в некоторых случаях в сопровождении Руки Мамы или Тряпочника.
11. Матка: 3 двойных красных сердца и красные кучки.
12. Собор: 2 синих костра и 3 синих сердца (+ статуя Ангела).
13. Преисподняя: 2 головы чёрных Глобинов и 3 чёрных сердца.
14. Библиотека: Попрошайка и автомат для сдачи крови.
15. Матка: Множество случайных сердец и кучка падали.
16. Собор: 2 вечных сердца и радужная кучка.
17. Преисподняя: 6 красных сундуков и чёрная кучка.
18. Библиотека: 3 игровых и 2 автомата предсказаний.
19. Подвал: 9 пилюль и красная кучка.
20. Библиотека: Батарейный Попрошайка, 3 пенни, урны и паутина.
21. Горящий подвал: Бомбовый Попрошайка, 4 случайных бомбы, костры и камни.
22. Подвал: Лавочник и 4 Алчных Зеваки.
23. Труп: 3 Гнилых сердца и шипованные камни, если не открыты — три красных сердца.
24. Игровая комната: 5 Мини-батареек, с редким шансом могут быть заменены на обычные и мега-батарейки.
25. Сырые глубины: Гарантированный золотой ключ, или с малым шансом золотая бомба и 4 черепа.
26. Пепельная яма: Редкая комната. Одна взрывающаяся Мега-Бомба и 8 грибов.
27. Труп: Автомат для сдачи крови и Гнилой Попрошайка, если не открыт — Ключник.
28. Мавзолей: Два тёмных мешочка и 12 черепов, если не открыты — Два обычных мешочка.
29. Геенна: Золотая Батарейка и 4 шипа, если не открыта — обычная батарейка.
30. Сундук: Мега-Сундук и два случайных ключа, если не открыт — Обычный золотой сундук.
31. Погреб: Два деревянных сундука и 4 камня, если не открыты — два обычных сундука.
32. Собор: Исповедальня, если не открыта — Синее сердце.
Secret Rooms Mod Download Links:
File Name | Status | Game Version | Date |
---|---|---|---|
secretroomsmod-1.12.2-5.6.3.jar | Release | 1.12.2 | Apr 26, 2018 |
secretroomsmod-1.12.2-5.6.0.jar | Release | 1.12.2 | Mar 28, 2018 |
secretroomsmod-1.12.2-5.4.0.jar | Beta | 1.12.2 | Mar 6, 2018 |
secretroomsmod-1.12.2-5.3.2.jar | Release | 1.12.2 | Feb 20, 2018 |
secretroomsmod-1.11.2-5.1.9.jar | Release | 1.11.2 | Dec 15, 2017 |
secretroomsmod-1.10.2-5.1.9.jar | Release | 1.10.2 | Dec 15, 2017 |
secretroomsmod-1.7.10-4.7.1.413.jar | Release | 1.7.10 | Dec 20, 2017 |
secretroomsmod-1.7.2-4.6.3.345.jar | Release | 1.7.2 | Apr 30, 2014 |
SecretRoomsMod-universal-1.6.4-4.6.2.324.jar | Release | 1.6.4 | Apr 4, 2014 |
← Bullseye Mod for Minecraft 1.12.2/1.11.2 (New Arrow Types)The Twilight Forest Mod for Minecraft 1.12.2/1.7.10 →
Variations[]
The following room maps were made using Basement Renovator for cleaner viewing; note that all you see will be when encountered in-game.
Standard
ID | Weight | Contents | Image preview |
---|---|---|---|
1.0 | One item. | ||
1 | 1.0 | Three coins. | |
2 | 1.0 | Six coins. | |
3 | 1.0 | Nine coins. | |
4 | 1.0 | A slot machine. | |
5 | 1.0 | Three random pickups and five mushrooms. | |
6 | 1.0 | A chest and two TNT barrels. | |
7 | 1.0 | Three pills and two mushrooms. | |
8 | 1.0 | Three coins. | |
9 | 1.0 | Three bomb pickups. | |
10 | 1.0 | A lil’ battery. | |
11 | 1.0 | Two keys. | |
12 | 1.0 | Two bomb pickups and four shopkeepers. | |
13 | 1.0 | A key, a key master, and two mushrooms. This is the only regular secret room that doesn’t have a shopkeeper. | |
14 | 1.0 | A golden poop and three shopkeepers. | |
15 | 1.0 | A Double bomb and twenty mushrooms. | |
16 | 1.0 | A corny poop. | |
17 | 1.0 | Two reward plates. | |
18 | 1.0 | Four spiders and four random pickups. | |
19 | 1.0 | An item behind gaps. The four rocks have equal, independent chances of being rocks, spikes, fireplaces, or iron blocks. | |
20 | 1.0 | A reward plate. | |
21 | 1.0 | Two rewards behind rocks and key blocks. The rewards have equal, independent chances of being a sack, item, chest, , or random pickup. | |
22 | 1.0 | A nickel and three shopkeepers. | |
23 | 1.0 | A sack and a restock box. | |
24 | 1.0 | Ten mushrooms. | |
25 | 1.0 | Two sacks. | |
26 | 1.0 | Six mushrooms, two poops, and a troll bomb, which will blow up three of the mushrooms. | |
27 | 1.0 | Two reward plates. | |
28 | 0.1 | An item, two chests, a poop, and three black flies. | |
29 | 0.1 | An item behind iron blocks, four , and five shopkeepers. | |
30 | 0.1 | One . | |
31 | 0.25 | 3 shopkeepers and a . | |
32 | 1 | 5 coins, 2 poops and 1 shopkeeper. | |
33 | 0.5 | 2 shopkeepers and 1 card surrounded by 4 spiked rocks. | |
34 | 0.5 | One item surrounded by spikes and spiked rocks and 1 shopkeeper. | |
35 | 1 | 3 coins, 1 random chest surrounded by spiked rocks and 1 treasure chest, also surrounded by spiked rocks. | |
36 | 1 | 2 shopkeepers and 1 random chest surrounded by rocks and spikes, along with a TNT that can open up a path. | |
37 | 0.5 | One and 3 coins. | |
38 | 0.5 | One and one shopkeeper. |
Starting from the second floor of Chapter 2 onward, Greed and Super Greed have a chance to replace Secret Rooms.
Alternate Variations
Secret Rooms in alternate chapters ( Downpour, Dross, Mines, Ashpit, Mausoleum, Gehenna and Corpse) differ from the standard layouts. Each alternate floor has 11 unique layouts (12 in Downpour). Regular secret room layouts cannot appear on these floors.
https://youtube.com/watch?v=hc32A0NgVV8%3F
Ultra Secret Rooms[]
Ultra Secret Rooms are special rooms that are not connected to any other room on the map directly. They are not revealed by standard mapping effects and can only be mapped with Cracked Orb, Book of Secrets wisps or Rune Shard. They can be accessed using the Red Key or Red Key wisps, Crystal Key, Cracked Key or Soul of Cain: entering a red room next to the Ultra Secret room will reveal its position and automatically open the doorway leading into it. It can also be entered by teleporting to it directly using XVIII — The Moon?; when teleported into, the pathway of red rooms back to the rest of the level is also opened. Ultra Secret rooms contain items from the Angel Room item pool.
Ultra Secret rooms are generated in spots that are diagonal to the rest of the level and not connected to the Boss Room.
It then checks the red rooms surrounding this diagonal location and checks regular rooms connected to these exits, this is to create a safe path when using XVIII — The Moon?
When the spot is chosen, a general sense of priority is as follows:
- Being diagonal to special rooms increases priority.
- Each side that does not lead to a valid red room lowers priority.
- Any path back connecting to a Challenge Room, a Mini-Boss Room, a Curse Room
If there’s also only 1 path back, priority is further lowered.
or a hostile special room lowers priority.
- Any path back that contains a special red room lowers priority.
- If there’s no valid path back that leads to a regular non-special room, it lowers priority.