Солидус снейк
Содержание:
- В Metal Gear Solid 5 можно эффектно обезвреживать врагов с помощью протеза руки.
- Behind the scenes
- Геймплей[]
- Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008)
- 2. How to Defeat Quiet
- Variations
- Молчунья
- Features
- 1. Finding Quiet
- Unit functions
- Комплектация
- Разработка и выпуск[]
- Доктор Наоми Хантер
- Геймплей[]
- Metal Gear Solid: Peace Walker (2010)
- Итоги
В Metal Gear Solid 5 можно эффектно обезвреживать врагов с помощью протеза руки.
В MGS 5 Снейк обзавелся крутым бионическим протезом левой руки — броского красного цвета. Деталь памятная: ходят слухи, что Дж. Дж. Абрамс в новой трилогии «Звездных войн» сделал C3PO красную руку в дань уважения MGS.
Когда я проходил игру в первый раз, я не особо заинтересовался функциями механической руки Снейка — стильно, но и фиг с ним, других игрушек полно. Но на втором забеге я осознал полезность «фантомной конечности» — все три боевые функции протеза максимально круты.
Самый базовый вариант — оглушать с помощью биомеханической руки врагов. Небольшой электрический заряд — и дело сделано. Но если эту «ветку» прокачать на максимум, то Снейк научится одни взмахом руки поражать молнией всех врагов поблизости — как Тор или Палпатин! Вторая функция — управляемая рука-ракета. Звучит так, что кайфовость этого приема и объяснять не надо, двинуть в затылок ничего не подозревающему солдату — бесценно. А при особой ловкости, такой рукой можно еще и машины подцеплять, отправляя их в пропасть. Ну а самый подлый прием, который очень непросто получить — возможность телепортировать стоящих в отдалении врагов к себе.
Behind the scenes
XOF first appeared in the PAX Prime 2012 demo for Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (at the time simply titled as Metal Gear Solid: Ground Zeroes). In both the VGA 2012 trailer for , and the GDC 2013 trailer for Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, there were soldiers shown attacking a hospital that utilize similar uniforms and equipment to XOF, although it was unclear at that time if they are the same group. The game confirms they are indeed XOF soldiers.
In the demo shown at the Kojima Productions Los Angeles studio live opening, the XOF members, when disposing of their XOF badges, also released a FOX badge, with the player later finding it after interrogating a soldier about it. It was later confirmed that the XOF patches were indeed collectible in-game, and that collecting them all will unlock the extra op missions «Déjà Vu» and «Jamais Vu.» In Jamais Vu, Raiden is offered payment in the form of XOF patches in exchange for having him wipe out the Body-Snatchers that took over the Cuban base, implying that XOF had been wiped out in this storyline.
Collecting the XOF badges was referenced on the 12 Days of Metal Gear promotional event on the official Metal Gear Solid Facebook page leading up to the release of Ground Zeroes on Steam, acting as the equivalent of the lyric of «9 Ladies Dancing» from the namesake song «The Twelve Days of Christmas.»
If the player equips the MSF Sneaking Suit in The Phantom Pain, one may see an XOF badge near Snake’s pack. It’s in the same location of the one that the player has to roll around to get.
At one point, Ocelot refers to them as «Kisses and Hugs, followed by a big F you» in reference to the letters making up the name.
Despite XOF being the most influential antagonists in the game, their foot-soldiers only appear in gameplay during Mission 0 Awakening (as well as the companion Mission 46) and Mission 30 Skull Face. Gameplay-wise, the XOF are virtually identical to the game’s other enemies, such as the CFA and Soviet soldiers, the only difference being they are all equipped with helmets; during Missions 0 and 46, these helmets provide no protection against headshots, but in Mission 30 they do deflect bullets. If OKB Zero is on high alert, will send another squad of soldiers in via the gunship overwatching the facility.
XOF’s members speak English in American accents. As a result they reuse the same voice clips previously used for the Marines in Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. This is also true for FOB Guards and CP and Mosquito’s Assault Team and CP in Mission 22.
Геймплей[]
Несмотря на переход на 3D, геймплей Metal Gear Solid остается похож на Metal Gear 2. Игрок должен, управляя героем Солидом Снейком, провести его через районы игры, не будучи обнаруженным. Обнаружение даст сигнал тревоги, который привлечет вооруженных врагов к месту, где он скрывается. Для возврата в состояние скрытности, игрок должен оставаться незамеченным, пока таймер не достигнет нуля.
Чтобы оставаться незамеченными, игрок должен использовать способности Снейка и возможности окружающей среды. Можно ползать под объектами, использовать коробки как укрытие, скрываться в тенях и за стенами, а так же шуметь, чтобы отвлечь врага. Режим игры позволяет видеть всё происходящее от третьего лица; камера медленно меняет угол, чтобы дать игроку лучший обзор. Снейк вооружен многими вещами и гаджетами, такими как тепловые очки и картонная коробка для использования в качестве маскировки, а также многочисленное оружие. Этот акцент на скрытности способствует менее насильственному прохождению сюжета, а перестрелки против большого числа вооруженных врагов, скорее всего, приведет к серьезным ранениям или частым смертям главного героя, особенно на ранней стадии в игре, когда более мощное оружие в игре ещё недоступно.
Впервые в серии Metal Gear, игрок может пройти обучение, попрактиковаться в различных методах сокрытия, использовании оружия и прочих тонкостях игры.
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008)
Четвертая часть Metal Gear Solid — игра неоднозначная. Очень кинематографичная, все еще красивая, но вот геймплейно она понравилась далеко не всем фанатам. Размаха Metal Gear Solid 3 в ней не было, она стала более линейной, частенько подталкивала не к стелсу, а к открытым перестрелкам. Зная, куда идти и пропуская ролики Metal Gear Solid 4 можно пройти всего за несколько часов. Соответственно, и геймплейных тонкостей в ней стало меньше, но несколько памятных дизайнерских решений тут все же нашлось.
Психо Мантис снова рушит четвертую стену — на сей раз неловко. Вторая встреча с Психо Мантисом получилось по-настоящему смешной и ностальгической. Телепат снова пытается прочитать карту памяти консоли, только PS3 карты памяти уже не использовала, так что Мантис просто жалуется, что у него ничего не выходит. Дальше он пытается повторить трюк с перемещением контроллера по полу… вот только у оригинального геймпада PS3 — Sixaxis — вибрации не было, так что и этот прием не проходит, расстраивая Мантиса еще сильнее.
Снейк может отломать у статуи пенис. Совершенно потрясающая возможность открывается уже в первом акте игры. Снейк может замаскироваться под скульптурную композицию. В процессе маскировки он почему-то хватается за пенис рядом стоящей статуи. Если повторить это много раз, то пенис отвалится (у статуи). За это даже трофей полагается.
Оцелот может поцеловать Снейка. Самая милая деталь. В ходе финальной битвы с Оцелотом нужно дождаться, когда возьмет Снейка в удушающий захват. Если не пытаться из него вырваться, то Оцелот крепко чмокнет героя в щеку. Ну а что, их все-таки многое связывает.
Смеющуюся Красавицу можно пофотографировать и заставить танцевать. Она непростой, но очень привлекательный босс — давайте признаем. Чтобы максимально насладиться ее красотой, нужно выдержать сражение и дождаться, когда Снейк и Красавица окажутся в белой комнате. Осталось только навести на даму камеру — и она начнет позировать. Нападать она не будет, пока Снейк не опустит объектив. Но можно добиться и еще более забавного результата. Для этого нужно достать айпод и включить на нем песню Oishii Two-han Seikatsu.
Санни играет на PSP в первую игру Кодзимы. Подглядывать нехорошо, но это слишком мило, чтобы устоять. Девочка играет в Pinguin Adventure — уверен, почти все вы в нее тоже играли, но даже не думали, что в ее создании участвовал Хидэо Кодзима.
2. How to Defeat Quiet
The next time Snake is in the helicopter ready to tackle a new mission, select Mission 11: Cloaked in Silence. Try to do it during the daytime so that Quiet is easier to spot, and remember that time can be advanced before deploying Snake and also by using his Phantom Cigar.
Approach Aabe Shifap Ruin from the south, basically coming from the same direction Snake did previously. Quiet will be atop the large arch-like ruins to the north. If she proves to be elusive, poke Snake’s head out from behind cover long enough for her to shoot, and then duck back down. That should offer a better idea of her exact location.
Once Quiet’s location has been determined, prepare the binoculars. Peak above cover just long enough to have her marked. Remember in order to mark enemies players have to zoom in on them with the binoculars. With Quiet marked, her location will also appear on the iDroid map, so get back behind cover and pull out the iDroid.
Instead of going to the actual map itself, request a Supply Drop. When choosing where to have the supply drop land, select Quiet’s position on the map. Then just hang tight and wait for the supplies to land on her head. This will cut Quiet’s stamina meter in half.
Quiet will then move to another position, but locating her is just as easy as it was before. She usually decides to hang out on a set of ruins just to the west of the arches she was standing on previously. Once she’s located, repeat the process to get rid of the rest of her stamina meter.
Variations
The Camouflage Unit
Unlike the other two Skull variants, the Camouflage Unit, also called the Camo Unit, was an all-female variant of the usual four, in which they possessed an augmented scope equipment covering their right eye, the eyepiece being remarkably similar to the Solid Eye. They were able to cloak their bodies to the point of being nearly invisible to the naked eye, serving as their camouflage during sniper combat or whenever they attacked up-close, which was achieved via their parasite variant altering their skin’s pigment.
They acted almost identically to Quiet, possessing laser-sight sniper rifles stored inside their parasitic skins. They also possessed many of the same abilities as the Mist Unit, including their misty presence and enhanced agility and speed. However, they were somewhat frail in comparison to their male counterparts, capable of withstanding only three or four headshots from a sniper rifle. They also used machetes with corrosive archeon edges when engaging their enemies in close combat, employing the use of their stealth camouflage to sneak up on them.
This version of the Skulls possessed no metallic archaea, giving them no special abilities other than those given by their parasite enhancements.
The Mist Unit
The Mist Unit were generally assigned to handle retrieval missions, often ambushing their targets when they least expect it. This variant of the Skulls had bright, glowing eyes. True to their namesake, their presence was marked by a thick cloud of cyan mist setting down on the area around them, using it as a form of cover to both hide their numbers and to confuse their enemies. When unprovoked they normally lumbered around like zombies, but in actuality, they were extremely agile, possessing the ability to jump at heights and distances that made it appear as though they were flying or gliding for a short time. They were able to outrun D-Horse and most vehicles, leaping and bounding at incredible speeds to catch up and assemble into formations ahead of their targets.
They had the ability to store weapons and would often use the G44K bullpup assault rifle and machetes with corrosive edges of metallic archaea that can pierce through armored vehicles. They could also release clouds of metallic archaea underneath their parasite skin, releasing them at will in order to infect other soldiers and controlling them to attack on their behalf, similar to how The Pain controlled his hornets. They were also able to form huge structures of metallic archaea as a way of shielding themselves from enemy fire. Likewise, it was also used as a means of attack, as it could be shot from the body as a projectile, made into levitating boulder-like shapes that flung themselves towards an enemy, or infused into the ground to cause sharp, spike-like structures to burst from it as a means of attack.
The Armor Unit
This unit of the Skulls behaved and attacked similarly to the Mist Unit, using G44K bullpup assault rifles and machetes with corrosive archeon edges, though they were much taller and bulkier in appearance. Their specialty was their ability to generate archaea all over their bodies which acted as armor thus greatly enhancing their durability. They could release clouds of metallic archaea, turning them into a form of corrosive dust as means of dissolving or disabling their targets, be it humans or armored vehicles.
Similar to their ability to create hardened armor, they were able to channel hardened archaea through the earth, summoning them out of the ground as means of attacking their target. The explosive properties of the archeon material also acted as a form of explosive and served to deal critical damage on their targets. Their telekinetic control over the material allowed them to form hardened archeon structures in spike or boulder-like shapes. They could infuse it into the ground to make spike-shaped structures erupt from it as a means of attack or to shield themselves, as well as form levitating structures that flung themselves at a target. With the latter ability, two Armored Units also were prompted to retreat immediately before the structures were flung, presumably to ensure they didn’t get caught in the crossfire. Much like the other units, they were capable of producing mist, albeit to a much lesser degree than the Mist and Camouflage Unit. Much like the Mist Unit, they moved at top speeds when traveling and could release clouds of metallic archaea to infect any soldiers within their vicinity and act as their support during combat.
Молчунья
Национальность: неизвестноРод занятий: наемницаУвлечения: нудизм, заказные убийстваПервое появление: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
О происхождении Молчуньи (Quiet) практически ничего неизвестно. Впервые она появилась во вселенной MGS в 1984 году, когда попыталась убить Биг Босса, но потерпела фиаско — ее облили спиртом и подожги, после чего Молчунья ретировалась через окно. В дальнейшем она присоединилась к организации Diamond Dogs и стала напарницей Снэйка.
Еще до выхода Metal Gear Solid V: The Phantom Pain интернет начал бушевать из-за концепт-артов Молчуньи, а когда игра вышла, пятые точки борцов с объективацией женщин просто взорвались. Гений якобы настолько перешел черту в сексуализации женских персонажей, что вписал элемент обнаженки в сюжет — Молчунье больно ходить в одежде из-за особой структуры кожи, которой она дышит и впитывает солнечную энергию, поэтому гардероб ограничивается обтягивающими штанами, разгрузкой и откровенным бюстгальтером.
С другой стороны, фанаты остались довольны новой героиней, сыгранной актрисой Стефани Юстен — за всю игру ее персонаж не произнес ни слова, поэтому все эмоции Юстен приходилось передавать мимикой и жестами. И это, как мы видим, ей мастерски удалось.
Features
Metal Gear Online 3 takes advantage of the large maps the Fox Engine is capable of and features vehicles, which are known to include Jeeps, Trucks, APCs and Tanks, in addition to other usable rides like horses. This will take combat in a large-scale direction in maps that will support them — although it was confirmed that the maps featured in Metal Gear Online do not utilize the same open world map of The Phantom Pain. Kojima has described the multiplayer experience as «vast.» The official Twitter account for Metal Gear Online confirmed that Team Sneaking (TSNE) will return. In addition to weapons and equipment previously demonstrated in MGSV, there will also be new weapons and equipment: Specifically, a plush husky pup that is programmed to yip, serving a similar function to the Magazines from previous games, including the previous iteration of Metal Gear Online, as well as a turret that uses Fulton balloons as ammo to remove players unless the balloons are shot down in time. The player can also select which soldier they’ll play as via the iDroid. Players can also deploy a device that allows them to teleport in a fashion similar to Quiet’s ability as seen in the TGS 2014 trailer for The Phantom Pain.
In a Japanese language interview with 4Gamer that was later translated by the official Twitter account of Metal Gear Online, Creative Director Kotaru Oki elaborated on some features of Metal Gear Online 3. Namely, the service will begin when The Phantom Pain is released, as it was the game’s multiplayer mode; It will have an estimate of between 12 and 16 players, although they are still working out the numbers to make sure not too many players are used; The multiplayer (ie, MGO3) will be developed by the Los Angeles branch, while the single player mode (ie, The Phantom Pain itself) will be developed by the main Kojima Productions branch in Japan, with the core system (ie, the Fox Engine) being the same each region; The pre-set radio from the Metal Gear Solid 4 version of Metal Gear Online was also confirmed to be making a reappearance, with pre-set radio dialogue; Instead of SOP from the second iteration, MGO3 will use the tagging system that was used in the main game of both Ground Zeroes and The Phantom Pain; Independent maps for MGO with variations are also confirmed to be used; There will be dynamic weather conditions like in The Phantom Pain, although as the matches aren’t intended to last as long, the players will be able to select the time of day before starting a match; Various modes from standard favorites will be used for the game, including Team Sneak; Selfies, as shown in the reveal trailer, are planned to be implemented via a camera feature; It is also confirmed that the fulton turrets and tagging weapons match up with how Metal Gear Online was intended to be played; It is also confirmed that there is sharing of content between MGO3 and MGSV, although not to the extent of it requiring one mode before receiving it in another. It is also confirmed that additional equipment, or at least hats, can be used to customize the characters, although whether it would be purchased DLC or done in a similar manner to the second MGO via a rewards zone is yet to be said.
1. Finding Quiet
The first step to recruiting Quiet is actually finding her out in the Afghan desert. Don’t bother trying to hunt her down right away, as the game will lead Snake to her location naturally.
This comes about during the important Side Op, Extracting Emmerich. This requires players to travel to a power plant in the far north of Afghanistan, and since it’s surrounded on all sides by mountains, the only way to get there is by following a very long, winding road from the helicopter drop off point. It’s probably best to procure a vehicle or use the horse in order to travel down the road faster. There will be various enemy outposts along the way, so be aware of that. Either infiltrate the outposts and get rid of the enemy presence there, or navigate around them.
Eventually, the road leads Snake to an area called the Aabe Shifap Ruin. Upon entering this area, a cut-scene will trigger, and suddenly Snake will start Mission 11 of the game, Cloaked in Silence. That being said, it’s best to just go ahead and finish the Extracting Emmerich Side Op first (which eventually becomes Mission 12), and then return to Aabe Shifap Ruin later.
So, in this initial encounter with Quiet, don’t engage her. Use the ruins for cover and continue down the road. Don’t go into the open, or she will assuredly take Snake down. It only takes a couple of shots from her sniper to kill Snake, so if she does land a hit, immediately drop to the ground and hide behind something. She won’t move around all that much, so don’t worry about being flanked or attacked from behind.
Once out of Quiet’s kill zone, another cut-scene will play. Go ahead and complete the next mission.
Unit functions
Before 1970, XOF’s primary function was to covertly support all FOX operatives to ensure that they completed their missions. This included providing field intel and even cleaning up any substantial messes that FOX had caused in order to eliminate all traces that FOX was there. During missions, XOF operatives were not allowed to directly intervene with FOX missions, being ordered to observe from afar and keep track of an operative’s mission status. During Operation Snake Eater, Skull Face had been ordered by Zero to provide covert support for Naked Snake, but under no circumstances was he allowed to directly participate in the operation, needing the existence of the XOF to remain secret at all costs.
After FOX was disbanded, Skull Face and the rest of XOF were recruited by Major Zero to join Cipher, converted from a covert support unit into a elite strike force, specializing in a wide array of operations including assassinations, demolitions, and even genocide all while using complete discretion. According to a member of the Marine Corps at the United States Prison Facility in Cuba, they had special forces training and may have been heavy operators, with their being comparable to comic book characters.
Utilizing their stealth training from when they were a support unit, one of XOF’s top directives for operatives during missions was to leave absolutely no traces that they were ever there. An example of this was when the XOF were about to initiate their Trojan Horse operation on Mother Base, Skull Face had everyone including himself tear off their XOF patches from their uniforms and threw them out of the chopper to trick the MSF into believing that they were the UN inspection team, although their patches were later found by Big Boss while trying to rescue Chico and Paz. After learning of Big Boss’s survival nine years later, Skull Face sent XOF soldiers, including the assassin Quiet, to assassinate the legend and to execute all the patients, staff, and anyone else present at the hospital, assuring utmost secrecy.
Since the unit’s formation, all XOF personnel including soldiers, covert operatives, and even the Parasite Unit acted exclusively on Skull Face’s orders. They followed every one of his commands without question, no matter how extreme or immoral, showing that they were extremely loyal to the disfigured commander. They would even go so far as to sexually torture victims when ordered by Skull Face if he couldn’t get them to cooperate using violence, like when Skull Face ordered one of his men to rape Paz, a defenseless woman, in front of Chico, a mere child, after the latter refused to give him information on Mother Base.
While most of Zero’s agents got their missions and orders via proxy, Skull Face was one of the few operatives who received his orders directly from Zero over a secure, untraceable phone line that was designed to keep Zero and Skull Face’s conversations private, but was also designed to prevent Skull Face from pinpointing Zero’s exact location from wherever he was calling as a precaution should Skull Face ever decide to betray him. While Skull Face did harbor an immense hatred for Zero, he accepted every mission Zero had given him without question, biding his time to strike while proving his allegiance.
Missions of higher priority went to the Parasite Unit, Skull Face’s elite unit, which was composed of Parasite enhanced super soldiers known as the Skulls. The Skull’s were assigned missions that required their unique abilities to ensure that the mission would not fail at any cost. The Mist Unit specialized in apprehending particular targets that could prove to be difficult to capture, using the mist as a smoke screen to hide their numbers and to confuse and wear out their enemies, making it easier to apprehend them. The Camouflage Unit specialized in marksmanship and reconnaissance, using modified Sinful Butterfly sniper rifles to pick off their prey with flawless accuracy and efficiency. Skull Face had this unit deployed to prevent Venom Snake from reaching Code Talker. Finally, the Armor Unit specialized in heavy assaults, using giant rocks and metal skin to overwhelm their opponent while taking minimum damage, making them extremely difficult to kill.
Комплектация
Не важно какого бренда вы покупаете сегодня систему водяного охлаждения, коробка у всех будет вытянутым прямоугольником. Все трехсекционные системы сегодня очень похожи между собой, кроме того, неразборные, потому упаковываются характерно
В случае с be quiet! мы получаем коробку из чёрного картона, это излюбленный цвет бренда, намёки на который часто можно увидеть в том числе в названиях продуктов.
На упаковке спереди непременно аккуратно нанесена надпись «Premium». Здесь же полноцветное изображение СЖО.
На одной стороне коробки можем увидеть также краткие спецификации продукта.
На тыльной стороне описание всех элементов: водоблока, вентиляторов, контактной площадки, радиатора. Если кратко, то нам обещают такую конструкцию 3-камерного водоблока, который мы не услышим, вентиляторы тоже окажутся максимально тихими, но при этом эффективными, контактная поверхность хорошо отполирована и в принципе достаточно большая по площади, чтобы накрыть любой процессор, а радиатор окажется спроектированным так, чтобы охлаждающую жидкость в нём было легко сменить.
Внутри ложемент из спрессованного картона, который вместил в себя саму СЖО, три вентилятора Silent Wings 3 с монтажными винтами, пакетики с креплениями на популярные сокеты AMD и Intel, флакон с охлаждающей жидкостью (дополнительный, изначально радиатор уже полон), отдельный пульт для управления подсветкой с пластиковыми стяжками, шприц с термопастой, 4-пиновый разветвитель для 3 вентиляторов, и бумажную документацию.
Разработка и выпуск[]
Созданием игры руководил Хидэо Кодзима. Metal Gear изначально задумывалась, как экшн-игра с современной боевой системой. Однако, технические ограничения компьютера MSX2 не позволяли отобразить на экране большое количество пуль и противников. Вдохновлённый книгой «Великий побег», Кодзима изменил концепцию геймплея — теперь основным элементом стала не стрельба по врагам, а избегание встреч с ними. Осознав масштабность предстоящей работы и усомнившись в возможности довести её до конца, Кодзима ознакомил с данной концепцией директора компании Konami, который уговорил его продолжить работу.
Доктор Наоми Хантер
Национальность: неизвестноРод занятий: генетикУвлечения: генная инженерия, месть, пацифизмПервое появление: Metal Gear Solid
Наоми Хантер в детстве серьезно досталось — ее родители погибли во время войны в Южной Родезии, а сама она скиталась по округе, пока ее не нашел Gray Fox. Наоми стала генетиком, перебралась в США, где все и завертелось — месть за родителей, игры разведок, кровавые генетические эксперименты и прочие шпионские страсти игровой серии MGS, в которых легко теряются даже самые преданные фанаты.
Что отчетливо отложилось в памяти игроков, так это декольте Хантер — очередная гениальная идея Кодзимы.
Геймплей[]
В The Phantom Pain игрок управляет наемником с позывным «Веном Снейк», иначе известным как Биг Босс, в открытом мире. Игровой процесс достаточно близок к игровому процессу предыдущей игры, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes: при выполнении заданий игрок должен перемещаться между различными точками игрового мира как можно более скрытно, прятаться от врагов и оставаться незамеченным. Снейк использует на поле боя разнообразное снаряжение, включая бинокли, карты, пистолеты, автоматы и взрывные устройства. В соответствии с традициями серии, The Phantom Pain поощряет игрока на прохождение без убийств и использование против врагов нелетального оружия, такого, как пистолет, стреляющий дротиками с транквилизатором. Игроки могут перемещаться по игровому миру множеством способов: пешком, верхом на лошади, на автомобилях или танках; в некоторых местах карабкаться по скалам.
Важной частью игры является развитие главной базы, где Снейк проводит время между миссиями и где разрабатываются новое оружие и способности для Снейка. Для расширения базы игроку необходимы сотрудники, деньги и материалы — игрок добывает их на поле боя, похищая вражеских солдат, технику и разнообразные ценные предметы
«Система Фултона» позволяет скрытно переправлять на базу вражеских солдат и даже диких животных. Похищение противников с особыми способностями открывает для игрока новые возможности — так, если игроку удастся захватить переводчика с русского языка, Снейк сможет понимать переговоры советских солдат и допрашивать пленников.
Metal Gear Solid: Peace Walker (2010)
Мостик между старыми «Метал Гирами» и направленной на открытый мир, еще более сосредоточенной на геймплее The Phantom Pain. Мостик и геймплейный, и сюжетный. Peace Walker лишена зрелищных роликов, довольно однообразна, зато идеально заточена под быстрые игровые сессии — потому и вышла на PSP. Да и сюжет Metal Gear Solid 5 без нее будет понять непросто. Но сюда игра попала благодаря одной единственной возможности…
В Peace Walker можно сводить Биг Босса на свидание. В игре есть второстепенное задание, позволяющее вытащить на романтическое свидание на пляже Паз Ортегу, девушку c внешностью школьницы (чем она пользуется для выполнения заданий). Да, ее можно соблазнить, частично раздеть и даже заняться с ней сексом (предположительно!) в коробке. Ох, японцы! Но что еще круче, точно так же на свидание можно вытащить Каза — Peace Walker игра прогрессивная. При этом не обязательно быть джентльменом, никто не мешает показать себя конченым маньяком.
Итоги
СЖО be quiet! Silent Loop 2 360 понравится тем, кто любит тишину. Она вообще не даёт о себе знать при офисных задачах, не заметите её также во время просмотра видео или игр, но при этом она удержит температуру процессора далёкой от критичной. Эту «водянку» можно будет услышать только в продолжительных и тяжёлых задачах, например, при рендеринге видео.
Проблем в работе или недостатков во время продолжительного тестирования выявить не удалось.
Стоимость девайса на момент написания обзора по данным «Яндекс.Маркета» составляет 13320 рублей и выше.
Самая тихая СЖО из тех, что нас доводилось тестировать.
Если вам интересны новости мира ИТ также сильно, как нам, подписывайтесь на наш Telegram-канал. Там все материалы появляются максимально оперативно. Или, может быть, вам удобнее или ? Мы есть также в .