Faq по ошибкам battlefield: bad company 2: не запускается, черный экран, тормоза, вылеты, error, dll
Содержание:
- Ошибка DirectX в Battlefield: Bad Company 2
- What didn’t work
- Появляется чёрный экран в Battlefield: Bad Company 2
- Nemezis: Mysterious Journey III (Русская версия)
- Development
- Class Management In Battlefield: Bad Company 2 Multiplayer
- Launchers
- Sniper Rifles
- Ошибка 0xc0000142 / 0xe06d7363 / 0xc0000906
- Персонажи[править]
- Video[edit]
- House Flipper (Русская версия)
- Squads[edit]
- Spotting Enemies In Battlefield: Bad Company 2 Multiplayer
- Submachine Guns
Ошибка DirectX в Battlefield: Bad Company 2
«DirectX Runtime Error»
«DXGI_ERROR_DEVICE_RESET»
«DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG»
«DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED»
-
Первым делом необходимо установить «чистую» версию драйвера вашей видеокарты (то
есть не стоит сразу спешить устанавливать тот же GeForce Experience, ничего лишнего
от AMD и аудио). -
При наличии второго монитора попробуйте отключить его, а также отключите G-Sync и
любые другие виды дополнительных/вспомогательных устройств. -
Воспользуйтесь средством проверки системных файлов для восстановления повреждённых
или отсутствующих системных файлов. -
В случае если используете видеокарту от Nvidia, тогда попробуйте включить
«Режим
отладки»
в панели управления видеокартой. -
Часто причиной ошибки служит перегретая видеокарта, поэтому для проверки её
работоспособности рекомендуем воспользоваться программойFurMark
. Если это оказалось действительно так, тогда следует
понизить частоту видеокарты. -
Если вдруг столкнулись с другими ошибками, тогда рекомендуем переустановить DirectX,
но перед этим лучше на всякий случай удалить старую версию (при этом обязательно
удалите в папке перед переустановкой все файлы начиная с
«d3dx9_24.dll»
и
заканчивая
«d3dx9_43.dll»
).
What didn’t work
Voice chat only for your squad
You can only use voice chat with your squad, which is a maximum of three other players out of the 12 on your team, and quite often, no one. As a result, most people end up using Xbox party chat rather than in-game communications. This means that if you’re not playing with friends, you’re not likely to hear anyone, which creates a lone-wolf dynamic that almost every other aspect of the game is set up specifically to punish. Not being able to communicate to a teammate that you’re an engineer who can fix the badly damaged tank he just drove past you at 40 miles an hour is incredibly frustrating.
No effort to balance games
I’ve seen a team of ten with three people around level 20 (which I’d guess to mean something like 50 hours of play since the game launched last week) go up against a team of ten with eight unranked players (which means they’ve played for less than an hour). They were unsurprisingly beaten swiftly and without a challenge. I’ve also found myself on a team of two, against a team of four. The servers made absolutely no effort to add players to our team while we were unrelentingly punished by the other team for 45 minutes.
Throws players into the deep end
The campaign isn’t nearly enough training for the multiplayer games. As my friends buy this game and jump online, the first question is always «what’s going on?» (and not as in the «how are you?» version of the question). It’s clear that many players still have no idea you can actually defuse a charge once it is planted by the enemy — and with the voice chat issue I mentioned above, you can’t even tell them. Helicopters in particular have a learning curve like a brick wall — every time you’re on a level with helicopters, you’ll see at least one teammate jump in, fly for a couple of hundred meters and crash spectacularly into a mountain or building. A couple of training scenarios that you can run through offline would be a big help.
Issues with servers
Over the weekend there were extended problems with the servers, originally with PC and PS3, then on the 360. I’d hoped that things would be smooth sailing from there, but last night I experienced the dreaded «Cannot connect to EA Online» message again. It does seem odd that EA and DICE ran a beta over several months, and a multiplayer demo for the Xbox 360 and PlayStation 3 that saw 2.5 million downloads, but are struggling to keep up with demand.
Spawn camping is prevalent
If you’re not familiar with the lingo, this means the defending team can sit in the attackers base, where defenders reenter the game (or respawn) after being killed, picking them off as they respawn. It’s annoying enough before a team of four playing against a team of two start doing it. This would be incredibly easy to stop, with an existing game mechanic (you can’t leave certain areas of the map at all times, or you’ll die after 10 seconds).
Появляется чёрный экран в Battlefield: Bad Company 2
-
Драйверы установлены/обновлены, но Battlefield: Bad Company 2 всё равно отказывается работать
нормально? Тогда нужно проверить ПО, установлены ли вообще необходимые библиотеки? В
первую очередь проверьте наличие библиотек
Microsoft Visual C++
и
.Net
Framework
, а также наличие «свежего»
DirectX
. -
Если ничего из вышеописанного не дало нужного результата, тогда пора прибегнуть к
радикальному способу решения проблемы: запускаете Battlefield: Bad Company 2 и при появлении
чёрного экрана нажимаете сочетание клавиш «Alt+Enter», чтобы игра переключилась на
оконный режим. Так, возможно, откроется главное меню игры и удастся определить
проблема в игре или нет. Если удалось перейти в оконный режим, тогда переходите в
игровые настройки Battlefield: Bad Company 2 и меняйте разрешение (часто получается так, что
несоответствие разрешения игры и рабочего стола приводит к конфликту, из-за которого
появляется чёрный экран). -
Причиной этой ошибки также могут послужить различные программы, предназначенные для
захвата видео и другие приложения, связанные с видеоэффектами. А причина простая –
появляются конфликты. -
И напоследок – проблема, вероятнее всего, может быть связана с технической
составляющей «железа». Видеоадаптер может перегреваться, как и мосты на материнской
плате, что влечёт за собой уменьшенное энергопотребление видеокарты. Мы не будем
вдаваться в детальные технические подробности, поэтому просто рекомендуем в
обязательном порядке почистить свою машину от пыли и также поменять термопасту!
Nemezis: Mysterious Journey III (Русская версия)
Здесь находится загадочная планета Regilus — завораживающая красивой, экзотической, многоуровневой и загадочной экосистемой. Неудивительно, что за это боролись колониальные синдикаты и частные исследователи. В конце концов, оазис природных залежей и полезных ископаемых, присутствующий на Regilus, оказался слишком маленьким, бои прекратились, а различные агентства телепортации превратили это место в своего рода туристическую достопримечательность. Nemezis: Mysterious Journey III — это приключенческая логическая игра, полная головоломок, в которой два туриста — Богард и Амиа — вовлечены в загадочную интригу.
Development
The game was first announced in February 2009. On October 19, DICE posted a Twitter announcement stating the game will have dedicated server support. This was in response to Infinity Ward’s announcement on October 17 that Call of Duty: Modern Warfare 2 would not support dedicated servers.
During an interview with GameZone’s Dakota Grabowski in March 2010, Senior Producer Patrick Bach revealed that following the negative feedback from PC gamers after the first Battlefield: Bad Company was not released on the PC, Electronic Arts and DICE had a separate dedicated team working on the PC version of Bad Company 2.
Bach stated «We see it as very, very hardcore and important part of our customers. So we put a lot of effort into making sure that everything worked perfect.» Bach also commented on the use of peripherals such as a mouse and keyboard on consoles, saying «I don’t think that we have any special connections to peripherals to the consoles The biggest problem with peripherals for consoles is that the console itself is a level playground. It’s even and you know the consumer has the same technology and have the same peripherals and same controls – which makes it easier for us to create a game that feels fair. By catering to a mouse and keyboard for the consoles, it would maybe skew the even playground.»
Beta and Demo
The first Beta was on the PlayStation 3, which ran from November 11, 2009 to December 28, 2009. The Beta featured the full multiplayer system and one map, Arica Harbor on Rush. Many evident modifications have been made and glitches had been fixed since. Players could access it by acquiring a Beta code by pre-ordering from GameStop or by obtaining a code from an online provider such as IGN or GameSpot.
The PC Beta ran from January 28, 2010, to February 25, 2010. The demo was scheduled to be released for consoles at the first of February 2010. The multiplayer demo was confirmed for the Xbox 360 and the PlayStation 3 on January 31. In order to have played the PC Beta, you must have had pre-ordered the game from certain retailers, or you could have registered for a Beta key at the Battlefield Bad Company 2 site, which would give you a code to access the multiplayer. The Battlefield Bad Company 2 demo featured the map Port Valdez, a snowy map set in Alaska. The game mode included was the new Rush mode, which is essentially Gold Rush from Battlefield: Bad Company, simply renamed.
Each class started with one main weapon, a pistol, and the class’s respective gadget. As the player gained more points with a certain class, a second weapon for that class becomes available. Also available for unlock was the , the combat rifle, the , , (only for ), several shotguns, and the «Vehicle specialty.»
Class Management In Battlefield: Bad Company 2 Multiplayer
Class management is a much needed skill in team games of Battlefield: Bad Company 2 multiplayer. For instance, using 4 or 5 Recon specs instead of effectively apportioning the classes can lead to a complete standstill on the map, with the Recon players invariably taking pot shots from a considerably safe distance. This heavy focus on sniping would do nothing to advance the objectives of the map or help the team realise them. Furthermore, evenly utilising all four of the different classes gives many different options and versatility of tactics & team maneuvers.
With these tips and hints, found in the first part of this Battlefield: Bad Company 2 guide, we hope you have a handle on some of the basic team-based strategies and helpful things to work towards while playing the Battlefield: Bad Company 2 multiplayer. The next article will likely look into class specific skills & tips, so be sure to check back for the updated guides.
Launchers
M79
The M79 grenade launcher is issued as a gadget to the Assault kit. It is the equivalent of the 40mm Grenade Launchers from the base game. It can be decked out in a tiger-stripe paint scheme as seen in Apocalypse Now.
An error is that the reload animation doesn’t involve removing the casing, making the grenades appear to be caseless.
M79 grenade launcher — 40mm
Stats of the M79 grenade launcher.
Equipping the M79. The soldier unfolds the rear sight.
The M79 has a spiraling tiger stripe pattern on it, featured in the original Battlefield: Vietnam, and an obvious homage to Apocalypse Now.
Aiming the grenade launcher.
Opening up the breech.
Sending in a new 40mm round.
RPG-7
In Battlefield: Bad Company 2: Vietnam, the RPG-7 is issued to the Engineer kit. It now features its standard iron sights but is otherwise similar to the RPG-7 from the base game.
RPG-7 — 40mm
This NVA engineer has taken good care of his RPG, watering it everday to keep its leaves nice and healthy.
Looking down the iron sights.
Reloading a new warhead.
Sniper Rifles
Norinco NDM-86
The Norinco NDM-86 is used by the Recon class. Holds 10 rounds and has a stronger default scope than any other sniper rifle in the game. It is incorrectly identified as a SVD in-game when in-fact it is a Norinco NDM-86, a .308 version made in China, using straight magazines. This particular model would be anachronistic, and was probably shared from Medal of Honor (2010)’s multiplayer.
Norinco NDM-86 — .308 Winchester/7.62x51mm NATO
Stats of the «SVD».
The NDM-86 in game.
Aiming through the PSO-1 scope.
Reloading. The magazine has cartridges modeled in it, though they are a bit low.
M40 Sniper Rifle
The M40 Sniper Rifle is the most powerful non-explosive weapon in the game capable of killing anyone in one shot to the head or chest. Its only drawback is the 5-round capacity and slow (bolt-action) rate of fire. The rifle is incorrectly portrayed with a 5-round detachable box magazine instead of the internal magazine; this is because it is another weapon model shared between Bad Company 2: Vietnam and Medal of Honor (2010), specifically the M24 in MoH’s multiplayer.
M40 — 7.62x51mm NATO
M24 with 10-round detachable magazine — 7.62x51mm NATO
The M40’s stats.
The «M40» Sniper Rifle out on «Operation Hastings.»
The rifle’s scope reticle.
Working the action. A spent casing is never present.
Note the magazine seems to be a smushed model of the M21’s seen below.
M21
The M21 sniper rifle is modeled with a 20-round magazine but holds only 10 bullets. It is identical to the SVD Dragunov in stats.
M21 Sniper Rifle — 7.62x51mm NATO
Stats of the M21 rifle.
Patrolling the US base in «Phu Bai Valley.» Note the scope has a modern RIS mount.
Looking at the sky though the M21’s scope.
Reloading the under-loaded magazine.
Ошибка 0xc0000142 / 0xe06d7363 / 0xc0000906
Отключите антивирусную программу
лучше программу не просто отключить, а временно удалить
- Полностью удаляете приложение, чтобы не осталось никаких папок и остаточных файлов.
- Отключаете или лучше удаляете в системе антивирусную программу.
- Теперь снова приступаете к установке приложения.
Отключите «Защитник Windows»
он тоже запросто может быть причиной появления этих ошибок
- Открыть «Центр безопасности Защитника Windows» выбрать настройки
нажать на раздел «Защита от вирусов и угроз». - После нужно нажать на «Управление настройки» в открывшемся разделе
спуститься до пункта «Параметры защиты от вирусов и других угроз». - В новом окне отключаете «Защиту в режиме реального времени» и следом «Облачную защиту» чуть позже система вновь включить защитник, но у вас будет время
проверить игру на наличие ошибки. - И если окажется, что проблема действительно заключается в «Защитнике Windows», тогда необходимо добавить
exe-файл игры в список исключений этой программы.
Воспользуйтесь чистой загрузкой
- Открываете в Windows 10 окно «Параметры», используя меню
Пуск
или
сочетание клавишWin
+
I
.
- Далее открываете раздел под названием «Приложения» переключаетесь
на вкладку «Автозагрузка», где необходимо проблемный exe-файл и отключить его.
Проверьте целостность файлов
возможно, ошибка возникает из-за того что была повреждена целостность
системных файлов
- Откройте «Командную строку» от имени администратора (для этого в поиске просто введите «Командная
строка). - И как только откроется соответствующее, окно введите команду sfc /scannow после чего нажмите
Enter
все найденные ошибки будут автоматически исправлены.
Измените значение в реестре
редактирование в нём иногда помогает избавиться от
ошибок
- Используя сочетание клавиш
Win
+
R
в окне «Выполнить» введите команду regedit нажмите
OK
после чего в окне «Редактор
реестра» отыщите раздел, представленный ниже. - И если он присутствует, тогда необходимо следом отыскать параметр LoadAppinit_DLLs – далее в нём нужно
изменить значение опции с 1 на 0 после необходимо применить
настройки и перезагрузить систему.
Другие способы
- В обязательном порядке попробуйте вручную установить драйверы для графического процессора. Причём это
касается не только интегрированной видеокарты, но и дискретной. - Проверьте наличие всех актуальных распространяемых пакетов «Visual C++», поскольку это программное
обеспечение влияет на многие процессы. - И, наконец, иногда причина этих ошибок заключается в службе «Microsoft Office Click-to-Run» – специальная
технология Microsoft, которая сокращает время, необходимое для установки Office. Поэтому рекомендуем удалить эту
программу и проверить игру на наличие ошибок.
Персонажи[править]
«Плохая Компания»править
- Рядовой Престон Марлоу — основной протагонист. За годы войн остался таким же мастером обращения с любым оружием и техникой, но теперь к списку добавился ещё и беспилотный дрон. Любимым оружием, правда, стал XM8, с которым он ходит большинство миссий. По сравнению с первой частью стал безынициативным и почти перестал влиять на сюжет, хотя основную линию запускает именно он, решив не убивать какого-то непримечательного российского офицера, оказавшегося главным врагом отряда.
- Сержант Сэмюэль Редфорд — командир отряда. Остался хорошим парнем, не лишённым благородства. По неизвестным причинам сменил роль с пулемётчика на автоматчика.
- Рядовой Джордж Гордон Хаггард-младший — специалист по взрывчатке. В этой части раскрыл себя как неплохой снайпер. После войны в Сердаристане стал слегка серьёзнее, но ненамного.
- Рядовой Терренс Суитуотер — технический специалист. Орудует пулемётчиком. Главный весельчак в отряде, совмещающий неплохие боевые навыки с трусостью.
- Флинн «Призрачный Гонщик» — пилот вертолёта. Интересен тем, что оказался настоящим пацифистом и либералом, чем сначала вызвал сильнейшее непонимание сослуживцев, но потом стал им прекрасным другом. Любит курить, особенно, если не табак, прекрасно умеет уворачиваться от выстрелов и погонь. Герои зовут его Хиппи. В конце .
Друзьяправить
- Томас Уайатт — морпех, участвовавший в операции «Аврора» в 1944 г. Должен был спасти японского перебежчика, но погиб в результате применения врагами ОМП. Как выяснится позже, .
- Фарадей, МакКи, Оуэнс — сослуживцы Уайатта. Все погибли вместе с ним.
- Ватанабэ — японский перебежчик. Работал над скалярным оружием, но решил перейти на сторону союзников. Погиб вместе с вышеперечисленными.
- Архангел — позывной штаба армии, командир отряда в самом начале игры. После того, как делами занялось ЦРУ, у Архангела их забрали.
- Генерал Брэйдвуд — командир из отдела специальных операций ЦРУ. Забрал наш отряд у Архангела, после того, как те нашли муляж российского ОМП. Как выразился один из персонажей, нельзя сосчитать тех солдат, которых он послал на смерть.
- Агент Агир () — агент АНБ, выполнявший миссии Брэйдвуда в Южной Америке и присоединившийся к отряду для поиска ОМП. Безумно крутой парень, сумевший вырезать целый лагерь врагов. В конце .
Врагиправить
- Полковник Аркадий Кириленко — офицер российской армии, охотится за скалярным оружием, из-за чего его пути постоянно пересекаются с нашими героями. Ненавидит Америку и мечтает уничтожить её, ради этого оружие и ищет. Вполне возможно, смог за кадром серьёзно доработать его, поскольку является прекрасным учёным.
- Полковник Рико Эскобар — антагонист мобильной версии. Лидер латиноамериканского ополчения. Помогал русским с поиском и доставкой оружия массового поражения.
Video[edit]
In-game options menu.
Graphics feature | State | WSGF | Notes |
---|---|---|---|
Widescreen resolution | Menus are always 16:9 and rendered at 720p | ||
Multi-monitor | |||
Ultra-widescreen | |||
4K Ultra HD | |||
Field of view (FOV) | See . | ||
Windowed | Toggle with Alt+↵ Enter. | ||
Borderless fullscreen windowed | See the glossary page for potential workarounds. | ||
Anisotropic filtering (AF) | |||
Anti-aliasing (AA) | CSAA and MSAA. Builtin AA only works on DX10+. Enhanceable with TrSSAA on Nvidia systems. Can also force AA in DX9 on Nvidia with flags (MSAA) and (SGSSAA). | ||
Vertical sync (Vsync) | |||
60 FPS and 120+ FPS | Frame rate cap to 200 FPS. No refresh rate cap. | ||
Color blind mode | Under Options, Settings, Gameplay. |
Field of view (FOV)edit
3rd party fixes[citation needed] |
---|
|
Edit configuration file[citation needed] |
---|
Notes
|
House Flipper (Русская версия)
House Flipper — это симулятор ремонтного рабочего, который позволит вам покупать, продавать, сносить, делать ремонт, обставлять и декорировать помещения своими руками. Порой, вы получаете совершенно безнадежное жилье, убитое плесенью, паразитами, временем и чем угодно, но вы можете сделать конфетку даже из этого с набором инструментов, предоставленных игрой House Flipper. Вы можете создать жилище своей мечты и продать его на очень выгодных условиях. А если все совсем безнадежно — то сносите к чертям эту рухлядь и делайте что-то новое. Ремонтируйте, проявите свой дизайнерский талант, а затем проявите все навыки торговца, продавая результат своего труда.
Squads[edit]
The squad management tab is accessed from the respawn menu.
As mentioned above, players are also separated into squads as well as sides. A squad is a small team of four players who work closer together with each other than other players. One of the biggest boons of joining a squad is the ability to spawn on top of any of your squadmates. This makes getting to the action far easier and eliminates almost all spawn camping.
Squad members are encouraged greatly to assist each other: repairing a vehicle a squadmate is in nets 30 points instead of the usual 20. Joining a squad and then helping them can net you far more points than another player on a killing spree; reviving a squadmate actually yields more points than killing an enemy.
Joining a squad isn’t necessary, but there are no disadvantages for joining one. Also, in most pick-up games, squad members don’t communicate to each other at all. Instead, they read each other’s movements and extrapolate what is happening; if a teammate is setting a charge on an M-COM, for example, spawning on top of him and throwing a medpack on the ground can mean the difference between an intact and a destroyed objective.
Note that if a teammate is in a vehicle, it is impossible to spawn on him if the vehicle is full.
Spotting Enemies In Battlefield: Bad Company 2 Multiplayer
Another squad focused mechanic comes by pressing the BACK button on the Xbox 360 controller. This can be used to spot enemies on the radar at the bottom left, helping to give a clearer real-time view of battlefield and help accumulate assist points whenever a spotted enemy is killed. Knowing where an enemy is and being able to visualise the map in your head is a key battlefield advantage and one that is imperative for teams to utilise (unless Hardcore mode is being players, as it removes the HUD).
Often the key to swaying a battle or skirmish in your favour is down to the use of tanks or other vehicles dotted throughout the Battlefield: Bad Company 2 multiplayer maps. These vehicles need to be manned almost instantly in order to effectively combat or pierce waves of enemy reinforcements & respawns. Knowing when a vehicle is free and spawning accordingly may help more than presumed, with the heavy artillery being able to stop enemies and bruise their defences of a map control or bomb point.
Submachine Guns
PPSh-41
The PPSh-41 is available to the Engineer class. Called «PPSh» in the game. Despite being modeled with a 71-round drum magazine, the in-game weapon is a re-skin of the UMP45 from the base game, and thus has a paltry 25-round magazine capacity, and slow rate of fire but deals a decent amount of damage per shot.
PPSh-41 — 7.62x25mm Tokarev
PPSh-41 stats entry. Note the missing magazine release lever.
An NVA engineer guards the battered ensign of North Vietnam, PPSh-41 in hand.
He’s yet to figure out aligning the iron sights.
And how to depict cartridges in the underloaded drum. He’s still on the winning side though. Note the bolt is also closed, and the mag release is AWOL.
Ingram MAC-10
The MAC-10 appears as «M10» in the game and has a unrealistic 40-round magazine capacity, due to it being a re-skin of the PP2000 from the base game.
MAC-10 — .45 ACP
MAC-10 stat page entry.
An American engineer takes in the scenery, armed with a MAC.
He is also lacking in the sight alignment department. Not that it really matters with an Ingram. Note the kill marks and peace sign etched into the backplate.
Reloading the stick magazine. As it reuses the PP2000’s animations, it’s still dumped out by a nonexistent button release.
IMI Uzi
The Uzi makes a return in the expansion. This time it appears without a suppressor.
IMI Uzi — 9x19mm
Uzi stat card.
The IMI Uzi in Vietnam, fresh out of the Six-Day War. Note the closed bolt.
Finally some aligned iron sights! Too bad they are the rather infamously cluttered Uzi sights though.
Firing, showing off the cycling action and ejecting casings.
Sliding in a fresh magazine into the Uzi.
M1928A1 Thompson
The M1928A1 Thompson is also present as an all kit, WWII vintage weapon in the game. It functions the same as well, save for looking a little worse-for-wear.
M1928A1 Thompson with 30-round magazine — .45 ACP. This specimen has the sling swivel relocated to the top of the stock, a modification often made to Thompsons in British service.
An American soldier patrols through «Cao Son Temple» with his M1928A1.
Aiming the Thompson.
The reload animation has the bolt pulled back and a casing ejected.
Attempting to rock in the magazine, AK-style.